LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Appelbloesem

Discussieer hier over kinderopvang.
siem dg
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2010 12:44

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door siem dg »

Er zijn misschien wel honderden de dupe van dat gastouder gebeuren,het is idd wel raar dat ze het eerst uitkeren en dan nog meer willen ontvangen dan dat ze hebben uitgekeerd,dus ik denk dat de administratie bij belastingdienst ook niet klopt.Wij moeten ook terug betalen en hebben ook van die brieven gekregen of we alles willen terug betalen en hebben gelijk onze rechtsbijstand ingeschakeld en die dient voor ons een bezwaar in en hopen maar dat ze een fout hebben gemaakt.Het zou hetzelfde zijn dat als je nu een auto hebt waarvan je geen wegenbelasting hoeft te betalen en over een paar jaar een brief krijgt dat je alles moet terug betalen omdat je nu niet betaald hebt,belachelijk toch. :!: :roll:

sandra161
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2010 14:49

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door sandra161 »

Hallo medegedupeerde.

Triest worden we ervan als we lezen wat voor DRAMA de Appelbloesem heeft aangericht. :(
Ook wij zijn gedupeerd en hebben vandaag een beschikking gekregen van de BD...dat was inderdaad erg schrikken.
Wij moeten een bedrag van 5800 euro terug betalen.
Wat we zo vreemd vinden is dat de belastingdienst dit bedrag helemaal niet kan onderbouwen.
Er zijn zeer veel fouten gemaakt bij de controlerende instanties (GGD Drenthe, gemeente en de belastingdienst) en daar mag de gewone burger voor opdraaien
Wij hopen dat TROS Radar ons kan helpen en verder ben ik van mening dat we onze krachten moeten bundelen en samen dit gevecht aan moeten gaan.
Dus mensen stuur massaal een bezwaarbrief naar de BD en naar TROS Radar.
Wat ik lees uit een van de vorige berichten is dat Tros Radar as maandag 20 sept hier een uitzending aan gaat wijden.
Verder hoop ik dat iedereen hier zijn ontwikkelingen ivm de Appelbloesem zal melden zodat we elkaar kunnen steunen en op de hoogte kunnen houden.
Succes allemaal!!!
Groeten Sandra en de oppasopa en oma

Natalie474
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 okt 2009 14:30

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Natalie474 »

Onderstaand van site TROS RADAR afgehaald:

Toeslag kinderopvang
Uitzending 20-09-2010
Opa en oma passen met veel plezier op uw kinderen. Sinds de verruiming van de Wet op de kinderopvang kunt u hen hiervoor betalen. Veel ouders maakten dankbaar gebruik van deze regeling.
Echter, nu blijkt dat dit u een hoop geld kan kosten. Want als het gastouderbureau waar u bij aangesloten bent, verdacht wordt van fraude komt de fiscus bij u op bezoek. De ontvangen kinderopvangtoeslag moet dan in zijn geheel worden terugbetaald.

Radar zoekt uit waarom de belastingdienst bedragen tot wel 28.000 euro terugverlangt van jonge gezinnen.

sandrat
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2010 15:29

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door sandrat »

Hallo,

Hier nog iemand die gedupeerd is door de Appelbloesem. Vandaag de brief ontvangen van de belastingdienst dat de ingangsdatum van onze aanvraag eerder is dan de datum waarop de gastouder in het bezit was van een VOG. In ons geval zouden wij dan 4 a 5 maanden terug moeten betalen over 2008. Ben benieuwd (of eigenlijk liever niet) naar de beschikking en waar ze ons nog meer mee gaan verrassen. Ga absoluut maandag naar Radar kijken!

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

Hallo allemaal,

Ook wij zijn slachtoffer van de appelbloesem en moeten 8600 euro terugbetalen.
ook bij ons zou het gaan over de eigen bijdrage die nooit betaald is???
Wij hebben in goed vertrouwen gehandeld bij de appelbloesem en nu dit!

Is het niet een idee om naast de bezwaarschriften het samen hogerop te zoeken?

Ik neem aan dat niemand van ons dit zomaar even kan betalen, en daarbij vind ik het onterecht dat wij moeten betalen terwijl we in mijn ogen slachtoffer zijn van een stel oplichters!

Graag hoor ik of jullie dit een goed idee vinden?

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Hallo,
Het gaat inderdaad om heel veel geld. Wij kunnen en willen dat niet zo maar gaan betalen. Helemaal niet omdat we nog steeds niet precies weten waarom.
Wij vinden het een goed idee om het met meerdere gedupeerden samen aan te vechten. Heeft iemand een idee hoe we dat aan moeten pakken? Wij willen echt dat het helemaal uitgezocht wordt.
In ons geval zou het gaan om een bijdrage die wij aan de gastouder hadden moeten betalen. Dat doen wij nu bij ons huidige gastouderbureau ook niet.
Vandaag nog maar eens de belastingdienst gebeld en mijn zorgen uitgesproken over ons huidige gastouderbureau. Wie zegt dat we daar niet weer dezelfde problemen mee krijgen? Volgens de mevrouw aan de lijn zal het wel goed zitten als het gastouderbureau op de lijst staat met geregistreerde gastouderbureau's. Nou is dat wel het geval, maar door het hele Appelbloesem verhaal heb ik er helemaal geen vertrouwen meer in.

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

Hallo,
Hier ben ik nog een keer , het lijkt mij handig als iemand een lijst gaat maken met wie de gedupeerden zijn en wat het bedrag is , en waarom diegene het bedrag moet terug betalen.

Volgens mij is het bij de meeste van ons hetzelfde probleem en dat is dat we de ouderbijdrage niet betaald zouden hebben, maar toen de vertegenwoordiger van de appelbloesem bij ons was legde hij ons uit dat dat automatisch werd verwerkt bij hun en dat wij daar zelf niets aan hoefden te doen.

Bij ons zijn de volgende problemen:
Het vog zou niet op tijd zijn aangevraagd
en de eigen bijdrage waar wij overigens een aantal keren over hebben gemaild met de appelboesem en die mails hebben wij gelukkig bewaard!!
Daarbij komt ook nog dat wij in december 2009 ons voor 2010 haaden afgemeld bij de belastingdienst en dat we door de Appelbloesem weer waren aangemeld voor 2010 , gelukkig hebben wij dit tijdig stop kunnen zetten.

Iemand een tip hoe we ons het beste kunnen gaan verenigen?

Zandink
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:44

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Zandink »


Aaltje H
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:27

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Aaltje H »

Ik heb via het steunpunt kinderopvangtoeslag het volgende adres gekregen van een advocaat die op de hoogte is en ons, wellicht als groep, kan helpen.

S. Kroesbergen
tel. 0318 657 620
www.advocaatstorm.nl
e-mail: [email protected]

Als we ons bij hem melden kan hij de boel misschien in kaart brengen. Ik heb nog geen contact gehad, maar het is het proberen waard!

SandraKa
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2010 15:18

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door SandraKa »

Hoi HansWendy

Bedankt voor de tip we zullen dat zeker doen.
En de brief zullen we ook zeker aangetekend versturen.

Groetjes Sandra

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

Ik snap niet dat hier mensen op reageren of mogen reageren terwijl ze niet weten waar ze het over hebben?

Femmigje
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2010 19:08

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Femmigje »

Dr. A.J. Worst schreef:Allemaal zwartwerkers kost de gemeenschap alleen maar geld.
Terugbetalen die hap stelletje druiloren.
De oppas opa's en oma's zijn geen zwartwerkers hoor!! Ze dragen 30% aan de belasting af!!!
Zoek het ff uit voordat je je reageert! DR....

Natalie474
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 okt 2009 14:30

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Natalie474 »

Allen,

Laten we onze energie nou storten op het feit hoe we onszelf hieruit moeten redden. Die minkukel van een "Worst" kunnen we beter negeren. Als je te dom bent om na te denken en je ergens in te verdiepen is het nl. altijd makkelijk om je bek een duw te geven.

Jammer maar helaas....

Gr. Natalie

Alex & Deb
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2010 14:14

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Alex & Deb »

Mede gedupeerde,
Vandaag ook een brief van de BD ontvangen, dat ik niet betaald zou hebben voor mijn opvang? Ik heb zelfs de aangifte voor mijn opvang ingevuld? Dus ik begrijp er net als jullie ook helemaal niets van. En het gevoel alleen al dat eind 2009 kreeg dat ik beticht werd van Fraude. En dit terwijl je alles te goedertrouw aan een erkend bureau over laat. Wanneer ik ook alles over 2008 en 2009 moet terug gaan betalen. De beschikking volgt namelijk nog dan is dat toch al snel rond de 20.000,- En wanneer ik de bedragen hier op het forum lees die dan ook per maand terug betaald kunnen worden 500,- per maand dan zit er ergens een steekje los bij de belastingdienst. Wij sluiten ons graag aan bij het collectief en kijken uit naar de uitzending van maandag.

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Even ter informatie: die meneer "Worst" heeft in een kwartier tijd 8 zieke berichten geplaatst bij verschillende onderwerpen. Dat kun je zien als je zijn profiel aanklikt. Deze meneer niet serieus nemen en inderdaad geen aandacht verder aan besteden.
Wij wachten nog op een brief van de belastingdienst. Wij hebben gevraagd om uitleg. De BD vertelde ons dat er een brief gestuurd is. Wij weten hier niets van, dus de brief zou ons nogmaals toegestuurd worden. Het gesprek heeft dinsdag plaatsgevonden, maar tot op heden nog geen brief binnen gekregen met daarin de reden van het terug te betalen bedrag. Als wij de brief binnen hebben, hopelijk duurt dat niet te lang!, willen wij onze rechtsbijstand inschakelen. En zsm een bezwaarschrift indienen. Heeft iederen een brief van de belastingdienst gekregen met daarin een reden voor het terug te betalen bedrag?
Wij hebben de papieren van de Appelbloesem er nog eens bij gepakt en zagen een eigen bijdrage staan van 44 euro. Dat werd verekend met het uit te betalen bedrag, zodat de vraagouder op 0 uitkwam. Zo regelde de Appelbloesem het en de belastingdienst heeft dat altijd goedgevonden en nu ineens niet meer? Is er ergens terug te vinden dat deze regel van kracht was op het moment dat wij ons contract tekenden?

helaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2010 16:43

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door helaas »

Vandaag ook het bericht ontvangen dat we al het ontvangen geld voor de kinderopvang terug gestort moet worden.
Als je een toeslag ontvangt voor kinderopvang, moet j e ook een eigen bijdrage betalen aan de instelling. De belastingdienst betaald een bijdrage, maar de ouders moeten ook een deel betalen. Deze ouderbijdrage had gefactureerd moeten worden door de Appelbloesem aan de ouders. Zo heb ik het van de belastingdienst begrepen.
Alleen waarom heeft de Appelbloesem dit nooit gedaan, hun zouden toch alles regelen. Als ouder hoefde je niets te doen. De belastingdienst wil nu nog gaan innen over 2008, waarom zo laat. Als ik toch vorig jaar al had geweten dat er iets niet klopte, dan had ik toch al veel eerder actie ondernomen.
Nu sta ik met de rug tegen de muur.

Perebloesem
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2010 15:26

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Perebloesem »

Ik heb ook de beschikking ontvangen voor terugbetaling 2008 en 2009 en ben bij het doornemen van de documenten een factuur tegen gekomen van de appelbloesem. Deze kwam net nadat het me eindelijk gelukt was de banden met de appelbloesem te verbreken (19-04-2010) Er staat dat ze een eind onderzoek hebben gedaan waaruit blijkt dat ("hoe onaangenaam ook voor u") ik een saldo verschuldigd ben. Specificatie is een berekening van het verschil tussen betaalde bemiddelings kosten en verschuldigde, daaruit komt een bedrag van E190. En of ik dat binnen 14 dagen aan hun wil overmaken. Misschien is dit te gebruiken als de ontbrekende factuur voor de eigen bijdrage.
Hebben meerder ouders deze brief ontvangen ?

robin666
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:59

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door robin666 »

Hallo medegedupeerde,

Wij hebben gister ook twee beschikkingen gekregen over de jaren 2008/2009 in totaal bijna 10000 euro. Nou ik zal je vertellen dat wij dat nooit terug kunnen betalen. Ik heb ook gister gelijk naar de bd gebeld en het enige wat hun zeggen is dat je een bezwaar in kan dienen zodat je uitstel van betaling krijgt dus daarop volgend heb ik mijn rechtsbijstand gebeld en die gaan mij nu helpen. Ik moet in een brief het verhaal over de appelbloesem uitleggen en kopie's van de beschikkingen erbij doen en dan naar hun toesturen zodat hun aan het werk kunnen. Nu heb ik ook nog hulp van een goede vriend van mij en die kwam erachter dat het regent van klachten over de appelbloesem bij trosradar. Bij deze wil ik aangeven dat als radar hier iets mee gaat doen dat ik mijn volledige medewerking wil geven. Het kan namelijk niet zo zijn dat al die jonge gezinnetjes de dupe zijn door iets wat dat .... bureau heeft geflikt. Plus dat de bd al veel eerder actie had moeten ondernemen dus ik vindt dat de bd mede verantwoordelijk is voor dit probleem. We moeten hier gewoon met z'n allen tegen vechten!!!! Kop op we laten ons niet klein krijgen!!!!!!!!

Groeten Robin

lazy-lois
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 aug 2010 01:26

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door lazy-lois »

Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst.
Als jezelf toestemming geeft dat de BD de toeslag overmaakt naar de Appelbloesem dan blijf je ten alle tijden verantwoordelijk voor je eigen daden. Ook als Appelbloesem heeft gefraudeerd.

Of moeten de belastingbetalers deze schulden weer gaan betalen ?

sandra161
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2010 14:49

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door sandra161 »

Is het misschien een idee dat iemand gaat bijhouden om welke mensen het gaat en om welke bedragen?? Zodat we meer een groep kunnen worden en onze krachten kunnen bundelen!! Ik ben zelf hoogzwanger en heb dus niet echt de tijd en de energie op het moment anders had ik het zelf op me genomen.
Is er iemand die het wil bijhouden?? of een mail adres wil open zodat we ons daar kunnen melden.

Groetjes Sandra

Gesloten