LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Appelbloesem

Discussieer hier over kinderopvang.
danny84
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2010 13:14

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door danny84 »

hallo

ook wij zijn gedupeerd
wij moeten ook 15000 euro terugbetalen voor 2 kinderen
mij moeder heb bijna de helft al terug moeten betalen ivm
met te hoge inkomsten
als er een steun punt komt of is meld ik me graag aan
zitten met onze handen in het haar hoop dat er een oplossing komt.
gr danny

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door zeeman-b »

@ lazy louis schreef
Als jezelf toestemming geeft dat de BD de toeslag overmaakt naar de Appelbloesem dan blijf je ten alle tijden verantwoordelijk voor je eigen daden. Ook als Appelbloesem heeft gefraudeerd.

Of moeten de belastingbetalers deze schulden weer gaan betalen ?
Helemaal mee eens :roll:

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

Hallo,

Op de laatste berichten dat wij hier zelf verantwoordelijk voor zijn , wil ik niet eens reageren.
Het lijkt mij handig dat we morgen de uitzending eerst afwachten en naar aanleiding van wat er morgen uitkomt stappen ondernemen.

Wij wachten zelf met ons bezwaarschrift tot morgen na de uitzending.

Mochten we daar niet veel wijzer worden ben ik wel bereid om de taak op me te nemen om alle namen te verzamelen
Wel zou het handig zijn als iemand daarbij wil helpen aangezien ik ook een gezin heb en werk.

HET KAN TOCH NIET ZO ZIJN DAT ZE ONS IN DE KOU LATEN STAAN?

famhoorn
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2010 19:41

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door famhoorn »

Ook hier een gedupeerde van de appelbloesem, ik sluit me hierbij dus ook graag aan om er samen tegen te gaan vechten.
Morgen bel ik met de BD en mijn rechtbijstand, het kan toch niet zo zijn dat wij hier voorledig voor opdraaien, terwijl hoe naief ik me nu ook voel, echt geen flauw idee had dat ik met een oplichter aan tafel zat!

fam Hoorn

bennetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door bennetje »

We moeten het vooral onszelf niet kwalijk nemen. Dit konden we niet weten.
Als een gastouderbureau geregistreerd en erkend is door de gemeente moeten we er toch vanuit kunnen gaan dat het in orde is.
Ik neem het de BD vooral heel erg kwalijk dat ze niet eerder hebben ingegrepen, dan was het leed misschien nog te overzien geweest.
Na de uitzending morgen zullen zich waarschijnlijk nog wel meer gedupeerden aanmelden hier.
Ik vind het een goed idee om dit met zijn allen aan te pakken. Mochten we een advocaat nodig hebben is dit met zijn velen misschien op te brengen, alleen ga ik hier nooit aanstaan.

D. Hanekamp
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 aug 2010 20:31

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door D. Hanekamp »

Dan wordt het net zo iets als strijden tegen Dexia en DSB bank alleen is nu de tegenstander de Belastingdienst :roll:

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Hebben mensen nog wel gevoel voor verantwoording ? We leven nu in een tijd dat je niemand meer kunt vertrouwen.

geurt0209taling
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2010 16:46

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door geurt0209taling »

hallo beste lezers ook mijn zoon werd verast met twee aanslagen van de bd
tesamen of hij maar even ruim 17000 euro wil terug betalen nou dat viel hem en ons wel rouw op de maag mag Ik wel zeggen.
Dit omdat je tergoede trouw met een erkend oppasbemiddelingsburo in zee bent gegaan.Nu heeft de appelbloessem ons dus ook te pakken genomen en opgelicht
Wat kunnen wij nu hier tegen samen inbrengen ?De bd wist ons de oppassers ook
te vinden met de aanslagen.die netjes zijn voldaan.
Laten we hopen dat Radar hier ons en onze kinderen meekunnen helpen.
Ook probeerde de Appelbloesem in April nog even een rekening te presenteren
van 188 euro van gemiste adm kosten terwijl ze al onder curentele stonden.
Anders moeten we ons maar gaan samen voegen tot een sterk geheel om samen hier ons recht te halen.
Een bezorgde ouder en Oppas.

alemi
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2010 00:01

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door alemi »

goede dag allemaal ik ben ook een van die gedupeerde en sluit me aan met de andere om samen actie te ondernemen tegen de bd.

wendy ka
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2010 16:04

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door wendy ka »

Hoi Sandra 161,

Ik ben een aanslag gehad van 7515 over 2009 en 5553 over 2008. Ben heel benieuwd naar wat ze allemaal te zeggen hebben morgen in Radar. En hopenlijk dat er er mee gedupeerde zich aan zullen melden. Laten we met z'n alle sterk staan.

Groetjes wendy

davey016
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2010 08:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door davey016 »

Hallo,

Gelukkig ben ik niet de enige, dat we geld terug moeten betalen.

Maar ik begrijp er helemaal niks van. We hebben altijd keurig de uren opgegeven/aangevraagd uitbetaald gekregen. Alles is keurig en netjes gegaan.
Wat hebben ze dan gefraudeerd???

Waarom moeten WIJ het terug betalen??

De uren die opgepast zijn die blijven toch betaald??

Mevr. Lieftink

Alex & Deb
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2010 14:14

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Alex & Deb »

Net als een aantal mede gedupeerde ben ik ook bereid om iets te doen om deze zaak aan te vechten. Maar net als iedere gedupeerde heb ook ik een drukke baan en een gezin. Maar wanneer we onze krachten bundelen en met een aantal dit oppakken dan lukt het wel.

Ik heb dan ook een email adres geopend
[email protected]
Wanneer iedereen hier zijn NAW gegevens en bedragen in kenbaar maakt zal ik zorgen voor een overzicht.

Let wel dit email adres is voor gedupeerde, overige lezers van dit forum die hun mening kwijt willen ga lekker je gang. Ik respecteer dat een forum een plek is waar een ieder zijn mening over een onderwerp kwijt kan. Maar daar is dit email adres niet voor. Hopelijk kunnen jullie dit ook respecteren.

groet
Alex & Deb

[email protected]

Alex & Deb
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2010 14:14

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Alex & Deb »

Zojuist toch nog even naar de BD gebelt, beetje stil zitten lukt niet helemaal vandaag. Uitleg gevraagd over wat ik dan precies niet goed heb gedaan en aan welke voorwaarde ik niet heb voldaan? Helaas kon de vriendelijke mevrouw mij niets vertellen. En moest ik wachten tot begin oktober want dan ontvang ik pas mijn beschikkingen. Dit vond ik vrij lang duren dus ga ik R. Birsak maar een brief sturen dat ik het vreemd vind dat hij een brief ondertekend en zijn medewerkers geen toelichting kunnen geven waarom deze brief is verzonden.

jenna23
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2010 10:37

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door jenna23 »

Klinkt misschien gek, maar ik ben blij dat ik niet de enige gedupeerde van de appelbloesem ben....Kijk uit naar de uitzending van TROS Radar.

Wordt hier echt intens verdrietig van. Er is zoveel leed ontstaan en er zijn dus nog zoveel gezinnen die, net als ik slapeloze nachten hebben omdat ze neit weten hoe ze zich uit deze situatie moeten redden.
MIsschien moeten we een gezamelijk email adres openen zodat we alle gedupeerde kunnen verzamelen.

Groetjes Marjolein

P.S: Succes voor degene die in de uitzending zitten vanavond

jenna23
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2010 10:37

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door jenna23 »

Hoorde trouwens dat de eigenaar van de appelbloesem bezig is met het opzetten van een nieuw gastouderbureau.
Weet niet zeker of het waar is maar dat zou echt SCHANDE zijn!

bennetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door bennetje »

We mogen toch hopen dat deze man nooit meer een organisatie mag opzetten! Moeten er nog meer mensen kapot gemaakt worden.
Hoe kan het zo zijn dat iemand die fraudeert gewoon onder een andere naam weer verder kan en zoveel gezinnen met grote financiele problemen laat zitten.
Als dit waar is mag de wetgeving hierover wel heel erg snel worden aangepast.

yvon3388
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:22

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door yvon3388 »

Ook wij hebben afgelopen vrijdag een brief gekregen van de belastingdienst...of we even voor 3 november 11.000 euro willen overmaken ivm de appelbloesem.

Wij zijn in 2008 in zee gegaan met de appelbloesem. Het zag er allemaal zo mooi uit!!! Me schoonouders paste op onze 2 kinderen en zijn toen dus gastouder geworden.

Mijn schoonouders hebben een verklaring van goed gedrag moeten halen, de woning kind vriendelijk moeten maken, rookmelders geplaatst enz...
ze hebben in principe gewoon eerlijk gewerkt voor het geld wat ze kregen!
Wij kregen per maand 477 euro gestort van de appelbloesem en dat storte wij weer over naar de rekening van mijn schoonouders.
De belasting dienst zegt dat wij elke maand 576 euro hebben gekregen maar dit is niet het geval. Dit kunnen we ook aantonen via onze bankafschriften! Mijn schoonouders hebben ook in 2008 gewoon belasting betaald over dit bedrag.

We moeten dus meer betalen dan wat we ooit hebben gekregen. Terwijl er toch eerlijk voor gewerkt is??!!!

Hoe is het mogelijk dat wij de dupe zijn van een bedrijf wat fraude pleegt en dat de burger hier voor moet opdraaien...???

Graag zouden we ook in contact komen met andere ouders die dit nu ook meemaken zodat we misschien samen sterker kunnen staan tegen de belasting dienst...??? Ik ga me ook zeker aanmelden op het voorgaande email adres en zal alle gegevens doormailen!

Kan de tros hier iets aan doen voor ons??? We gaan vanavond in ieder geval kijken wat ze te vertellen hebben!!
Wij weten echt niet wat we moeten doen op dit moment.....

Met vriendelijke groet,

Richard en Yvonne Muller

annamiek d
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2010 11:06

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door annamiek d »

ook wij zijn de dupe van de AB en hun praktijken en ook wij hebben ervoor gezorgd dat mijn ouders altijd keurig betaald kregen en vind het echt heel raar dat alles terug moet over het jaar 2008 /2009 heb de BD gebeld en die meneer zei dat er een bezwaar ingediend moest worden tegen de beschikking. ook wij sluiten ons graag aan bij het gevecht tegen de AB en de BD
.

frits75
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2010 19:07

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door frits75 »

Ook wij zijn gedupeerd en hopen dat er vanavond wat meer duidelijkheid komt.
En dat wij misschien krijgen te horen wat we het beste kunnen doen

Alex & Deb
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2010 14:14

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Alex & Deb »

Zojuist via [email protected] contact gehad met een verslaggever van Dagblad van het Noorden deze zijn voornemens om er ook een artikel aan te wijden!
Ik heb afgesproken vanavond de aantallen door te geven die is hebben aangemeld.

Gesloten