LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Appelbloesem

Discussieer hier over kinderopvang.
hdpaddy
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2007 08:21

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door hdpaddy »

Tja, heel sneu allemaal.

Maar de staatskas moet gespekt worden, de broekriem moet aangehaald worden.

Als men even kijkt naar een(zeer voorzichtig!) rekensommetje wat eerder in deze thread werd gemaakt, dan snapt men ik het helemaal.
Het uiteindelijke bedrag wat de belastingdienst(de staat!) kan binnenharken op deze manier zal vele malen hoger liggen.
Nu is deze groep slachtoffers aan de beurt, volgende week heeft men weer andere slachtoffers.

Nu even een nieuw rekensommetje,
Hoeveel % van de bezwaren worden uiteindelijk gegrond verklaart?
Als men een percentage(net groot genoeg om de massa gedupeerden de mond te snoeren, een zoethoudertje zeg maar.) aan bezwaren goedkeurt, dan haalt men nog genoeg binnen om het begrotingstekort te verkleinen.
Dit maal het aantal andere foefjes die ongetwijfeld de revue zullen passeren in de nabije toekomst......

(KeukenKampioen) uhhhhhh belastingdienst Tel uit je winst!

Een oprechte sterkte allemaal.

RobbieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jul 2007 12:51

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door RobbieD »

De lichaamstaal/gezichtsuitdrukkingen van die directeur van Appelbloesem, tijdens het interview was/waren zo duidelijk dat zelfs een dove kon horen dat de man a.h.w. uitschreeuwde:
IK LIEG!!!!

esthers0
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2010 11:24

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door esthers0 »

Ook ik heb de aanslag ontvangen over 2007 en 2008 met een totaalbedrag van bijna 11000 euro. Tot gisteren dacht ik echt dat ik de enige was die deze aanslag ontvangen had, ik was dus ook echt in shock toen ik de uitzending van gisteravond zag. Ik ben er ook vast van overtuigd dat de fout bij de belastingdienst ligt en niet bij de ouders of de instanties. Hoewel ik de appelbloesem niet ken, en ik de gastouderopvang afnam van een andere stichting, zegt mijn gevoel toch dat de belastingdienst fout zit. Tuurlijk is het makkelijk verdienen voor een gastouderbureau en ik durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken dat de appelbloesem geen fraude heeft gepleegd, maar de directeur had wel het lef om zijn verhaal bij radar te doen en de belastingdienst niet! Dat zegt ook al iets....

Aaltje H
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:27

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Aaltje H »

Mijn vertrouwen is nu natuurlijk helemaal weg t.a.v. gastouderbureaus en de BD. Ik ben nu bij een ander bureau (Via Viela) en betaal €150,00 bureaukosten per maand. Dit wordt niet van de toeslag afgetrokken. Ik vind het best veel, aangezien ze er bijna niets voor hoeven te doen! Wie betaald ook zoveel en heeft ervaringen met Via Viela?

nojoke
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2010 14:14

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door nojoke »

ik ben zelf gastouder, en wat ik me afvraag: hebben jullie voor de betaling (als ik het goed begrijp betaalden de vraagouders de gastouder zelf?) wel facturen ontvangen van de gastouder? Want dan is er toch aantoonbaar opvang geweest?

Logica
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2010 14:09

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Logica »

aan de gastouders die dit lezen.......

Is de eigenbijdrage van de vraagouders die u als gift heeft ontvangen ook op uw belasting aangifte opgenomen, dit zijn namelijk inkomsten waarover loonbelasting moet worden afgedragen. Volgens mij wordt aangetoond dat er wel degelijk sprake is van betaalde oppas, als dit wordt meegenomen als inkomsten in de aangifte.

Ik ontdekte bij het doornemen van alle papieren naar aanleiding van de voorlopige aanslag van de BD, dat ik dit niet heb gedaan.
Laatst gewijzigd door Logica op 21 sep 2010 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Appelbloesem fraude
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:12

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Appelbloesem fraude »

@Tuinstra

Er is geen directie meer, het 'bedrijf' is failliet.

Maar goed als u zich eraan stoort, haal ik het wel weg.

tuinstra
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:52

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door tuinstra »

Ik stoor me er niet aan en begrijp uw situatie prima maar u kunt u zelf ongewild in de problemen storten door dit soort uitspraken.

Ik haal het ook weg en wens u sterkte met dit probleem :wink:

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Heeft iemand al contact gehad met de ombudsman? Misschien kan hij nog iets voor ons betekenen.

bennetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door bennetje »

Ik heb zojuist een klacht ingediend bij de ombudsman over de houding van de BD wanneer we met vragen bij ze aankloppen.

admeco
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:20

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door admeco »

Appelbloesem claimt dat ze niks fout gedaan hebben? Gelukkig heeft een kennis van mij mij 3 jaar geleden gevraagd om nog eens naar de papieren te kijken. Appelbloesem heeft destijds een aanvraag ingediend voor toeslag terwijl ze wisten (ik heb het zwart op wit) dat de persoon in kwestie een uitkering had en geen studie volgde. Toen ik de toeslag alsnog met terugwerkende kracht stop heb gezet gaven ze niet thuis (ik heb de emails nog). Uiteindelijk hebben ze het er bij laten zitten omdat de kosten van een rechtzaak niet opwogen tegen de lasten.

admeco
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:20

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door admeco »

@ logica

Ja, dat weten/wisten veel mensen niet! Door de extra inkomsten van de kinderopvang toeslag moeten gastouders nu een hoop zorgtoeslag en/of huurtoeslag terugbetalen. Dat heeft het bureau er nooit bij verteld. Het ging alleen over de voorwaarden waaraan je als gastouder moest voldoen en de voordelen.

Toartmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2010 14:29

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Toartmans »

Goedendag,

Mijn vriendin maakte me attent op dit forum, ook omdat zij aan het zoeken is gegaan naar antwoorden aangaande de door ons ontvangen beschikking(en) van de BD en bij hen geen antwoord kreeg op de gestelde vragen.

Het moge dus duidelijk zijn, ook wij zijn slachtoffer van de Appelbloesem!

Het vinden van zoveel lotgenoten, de reacties van een ieder en natuurlijk de uitzending van afgelopen Maandag, maken het enigzins dragelijker en dan is enigzins wel heel positief uitgedrukt, maar toch!
Nu ik echter het bovenstaande lees, krijg ik weer spontaan de kriebels . . . . .

Vorig jaar hebben wij namelijk ook een beschikking mogen ontvangen over het teveel ontvangen aan zorgtoeslag en ook dit bedrag was/is niet mals.
De toen opgegeven reden was dat ons inkomen flink was gestegen, maar nu ik erover nadenk, staat dit niet in relatie met het bedrag dat we moesten terugbetalen.

En nu ik dus lees dat dit kan komen door de ontvangen Kinderopvangtoeslag (die ze ons op het bordje gooien), kan ik alleen maar concluderen dat we dus waarschijnlijk 2 keer worden . . . . . (vul maar in) . . . . . . door de BD.

Het wordt er alleen maar beter op zo . . . .

Alex & Deb
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2010 14:14

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Alex & Deb »

Het loopt inmiddels redelijk op met de aanmeldingen bij [email protected]

Morgen heb ik contact met een advocatenbureau die ons adviseert een stichting van gedupeerde op te richten. Zodra ik hier meer info over heb zal ik dat morgen met jullie delen.
Verder wil het AD een artikel wijden aan onze situatie en het Dagblad vh Noorden wil ook een vervolg artikel doen.
Maar dan is het handig wanneer we een woordvoerder hebben. Zijn er misschien onder ons mensen die deze taak op zich zouden willen nemen? Verder zijn de kranten ook opzoek naar mensen die hun verhaal ook willen doen.
Laat mij via de mail weten of je intresse hebt in een van deze "taken" en wanneer je misschien een rol wilt/kunt vervullen in de eventueel op te richten stichting.

groet
Alex

jenna23
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2010 10:37

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door jenna23 »

Hoi Alex,

ik heb je al een mail gestuurd over de intervieuws. Ik zou ook wel een rol willen spelen in een eventuele stichting. Geef maar aan waar je aan denkt.

Groetjes Marjolein

bennetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door bennetje »

Hoi Alex

Ik heb je ook mijn gegevens al doorgemaild. Ik zou ook best een rol in de stichting op me willen nemen. Ik denk dat we dat er allemaal voor over hebben.
Als de BD maar inziet dat niet wij maar het GOB en de BD zelf verkeerd zitten.
We zijn gewoon (waarschijnlijk opzettelijk) verkeerd voorgelicht door het GOB. Achteraf kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan, maar "gelukkig" ben ik niet alleen en zijn er heel veel gedupeerden. Dat betekent in ieder geval dat ik toch niet helemaal zo stom ben geweest als dat ik mezelf op dit moment voel. Het betekent eerder dat het GOB heel erg goed is geweest in het oplichten, jammergenoeg.

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

In de uitzending van Tros Radar werd nauwelijks gesproken over de niet betaalde ouderbijdrage. Ook de directeur (Venenkamp) werd er niet naar gevraagd. Blijft door mijn hoofd spelen wat het belang is geweest van het (opzettelijk?) niet noemen van de eigen bijdrage. Iemand een idee?
Verder wil ik uiteraard meewerken als we collectief iets opstarten. Ik ben bereid mijn verhaal te vertellen in een intervieuw voor de krant.
Laatst gewijzigd door meertje op 23 sep 2010 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

bennetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door bennetje »

Dat zit inderdaad ook in mijn hoofd. Ik vond het jammer dat er in de uitzending niet naar deze bijdrage is gevraagd.
Er werden immers iedere maand bemiddelingskosten ingehouden, maar over een eigen bijdrage heeft de Appelbloesem het nooit gehad. Wat moeten we hiermee?
Als het daarom gaat wil ik echt die eigen bijdrage nog wel betalen, maar dit is toch geen reden om het hele bedrag terug te vragen?
Ik neem wel aan dat het GOB over deze bemiddelingskosten ook belasting heeft moeten betalen. Daarom snap ik ook niet dat wij daar nooit een factuur van hebben gehad.
Tevens vraag ik me af wat er met de uitbetaling van de maand November is gebeurd. De BD heeft deze op rekening van de Appelbloesem gestort, maar doordat de FIOD overal beslag op heeft gelegd kon dit niet worden doorgestort. Ik neem aan dat de BD hier ook van op de hoogte is. Wat gaat hier mee gebeuren.

Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was. Oma paste altijd voor niets op, met een hoop liefde en kreeg af en toe een bloemetje of iets. Door de subsidieregeling ,die je destijds bijna je keel in werd geduwd, leek het ons een fijn idee als oma er voor betaald kreeg. We hebben nooit geweten van de eigen bijdrage en de rompslomp, je gaat er van uit dat het GOB doet wat het hoort te doen (ze houden hier iig een flink bedrag voor in). Kijk wat het ons nu heeft gebracht.
Ik wil nooit meer met enige subsidie dan ook te maken hebben. Uiteindelijk is het altijd anders als dat het lijkt en is de overheid degene die er uiteindelijk beter van wordt.

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Ik heb net de Nationale Ombudsman gebeld. Zij mogen de zaak niet uitzoeken omdat het gaat om een beschikking waartegen je bezwaar kunt aantekenen. Ook als het bezwaar afgewezen wordt, kan de ombudsman niets doen. Dan moet de rechter uitspraak doen. Je kunt wel een klacht indienen over de manier waarop je te woord bent gestaan. Of dat er informatie beloofd is, maar nooit verstrekt. In ons geval was er een schrijven beloofd met daarin informatie over de reden van de te betalen beschikking. Dan ziter niks anders op dan eerst maar het bezwaar af te wachten...

Aaltje H
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:27

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Aaltje H »

Ik heb inmiddels contact gehad met mijn eigen DAS rechtsbijstand. De dekking is niet van toepassing op fiscale zaken en bij de Appelbloesem valt toch niets meer te halen. Niet, individueel, aan beginnen is hun advies. Ik heb het gevoel alsof ik met de rug tegen de muur sta. De BD reageert nergens op, maar geeft alleen standaard info., de ombudsman kan niets voor ons doen en bij de Appelbloesem kunnen we ook niets meer terug vorderen.
Hopelijk kunnen we collectief nog wel iets bij de BD bereiken. Laten we daar onze hoop maar op vestigen!

Gesloten