LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Appelbloesem

Discussieer hier over kinderopvang.
davey016
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2010 08:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door davey016 »

Wij zullen ons ook aan moeten melden bij het steunpunt, ik heb geen idee wat we anders kunnen doen...

En weer moeten we 100 euro betalen. 100 euro 1500 gedupeerden (150.000).

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

Wij gaan zelf voor onze eigen situatie nog even kijken of het zin heeft nog verder te gaan met het steunpunt.
Ik ben van mening dat we de publiciteit moeten blijven opzoeken!
Ben bang dat het anders erg ingewikkeld gaat worden om ook maar iets bij de BD voor elkaar te krijgen....

Het programma das je goed recht is dat niet wat voor ons allen????

lazy-lois
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 aug 2010 01:26

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door lazy-lois »

Die zogenaamde belangenbehartigers worden schatrijk. Kijk naar legiolease en
DSB en wat komt eruit geen ene moer voor de slachtoffers en wie zijn de winnaars......juist ja :mrgreen:

Dandan
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2010 20:59

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Dandan »

25 euro was nog redelijk, maar 100euro?Iemand heeft een gat in de markt gevonden.
Wij hebben een no cure no pay advocaat nodig.
Danielle

bennetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door bennetje »

we zitten in een heel lastige situatie. Zoals ik nu ook anderen zie reageren, weten we niet meer waar we goed aan doen.
Ik ben ook van mening dat we de publiciteit moeten blijven zoeken, anders wordt dit een eendagsvlieg waar wij uiteindelijk aan het kortste eind trekken.
Ik hoop dat het steunpunt het beste met ons voor heeft, als we het uit handen geven kunnen we alleen maar blijven hopen. Daarentegen weet ik ook niet hoe ver we gaan komen als we dit met onze eigen boekhouder aangaan.
Wat zijn precies de kosten voor het in beroep gaan.
Ik vind het eigenlijk zonde dat de procedure nu versneld is. Na een beroep moet je je neerleggen bij de uitspraak.Je hebt minder kansen naar mijn idee. Al is het wel goed dat we als groep behandeld worden, ik heb zlef toch het idee dat we als groep meer kansen hebben.

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Ik heb zelf ook het gevoel dat er weer 100 euro afgetroggeld wordt. Al vraag ik me af wat het zou gaan kosten als je het alleen gaat aanvechten. Bijna niemand van de gedupeerden weet precies hoe hij het aan moet pakken en is afhankelijk van de mensen die er verstand van hebben en dit met een grote groep willen aanvechten. Alleen....wanneer het voor ons niet goed uitpakt heeft b.v. Steunpuntkinderopvangtoeslag er toch dik aan verdiend.
Ik zou zelf het liefst het antwoord van de belastingdienst afwachten en, wanneer dat negatief uitvalt, hulp willen inschakelen. Het Steunpunt vraagt iedereen voor 18 oktober mee te doen. Dan hebben wij waarschijnlijk nog geen antwoord. Lastig....

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

Wij vinden het ook lastig!!! Een beetje het gevoel dat je met je rug tegen de muur staat.
Is het misschien handig om de kamervragen af te wachten?
En aan de hand van die uitkomst , met z'n allen een plan te bedenken hoe nu verder? of met het steunpunt of via een andere weg?
NA de uitzending van Radar dachten wij dat er toch een oplossing voor te vinden was......helaas leek dit rooskleuriger dan in de werkelijkheid!!
Ik blijf van mening dat wij onschuldig zijn en door toedoen van verschillende bedrijven/instanties hopeloos in de problemen komen.......!!!

lühoff
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2010 19:43

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door lühoff »

Hallo,

Het beste is ten alle tijde bezwaar aan te tekenen. Ik heb ook nog kontakt opgenomen met DB in Heerlen. Ik werd zeer fatsoenlijk en begripvol te woord gestaan. Heb de situatie uitgelegd waar het waarschijnlijk fout is gegaan (VOG).
Heb ook uitgelegd van de bedragen die op de door de FIOD-ECD geblokkeerde rekening van De Appelbloesem stond. Als dit bij jullie ook het geval is, laat daar een aantekening van maken met een schriftelijke bevestiging. De FIOD-ECD en DB werken volkomen langs elkaar heen, ze moeten er van op de hoogte worden gesteld als je nog tegoeden hebt die toegekent zijn. Deze zouden wellicht kunnen worden gebruikt om te verrekenen met te vorderen aanslagen. Als je het rekeningnummer niet wijzigt van het GOB naar je eigen nummer, worden alsnog toegekende bedragen op de geblokkeerde rekening gestort. DUS WIJZIG DIT BANKREKENINGNUMMER Z.S.M! En blijf kontakt houden met DB. Als iedere gedupeerde dit 1 à 2 keer per week doet, worden ze het misschien helemaal zat en wordt er intern hopelijk meer aandacht aan besteedt.

O ja, met 1500 gedupeerden met steun van " Das je goed recht " voor het Hoofdkantoor der Belastingen een éénmalig massaal protest organiseren zou misschien DB een beetje wakker schudden.

Voor de Die-Hards : Bestaat er ook jurisprudentie voor eenzelfde geval in het Nederlands of Europees recht ?

M.v.g. Pieter

taniawassink
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:51

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door taniawassink »

Ik ben ook door de De Appelbloesem gedupeerd. Ik heb van mei t/m december als gastouder gewerkt, maar nooit een rooie cent gezien. Het werd telkens gezegd dat het bedrag nog niet over was gemaakt door de belastingdienst; in juni heb ik een brief gekregen van de belastingdienst dat een bedrag van +- € 7.500, voor mij naar de Appelbloesem was overgemaakt , ik naam contact met het bureau maar het bedrag kon niet naar mij overgemaakt worden omdat de FIOD de rekening van de Appelbloesem had geblokeerd. Zodra het rekening werd deblokeerd zou ik mijn geld krijgen. Helaas dat is nooit gebeurd, het bureau is faillet gegaan en ik heb geprobeerd contact op te nemen maar de telefoon werkt niet meer en via internet heb ik geen reactie op mijn bericht gehad. Ik heb de Belastingdienst gebeld en het wordt gezegd dat ik via de rechter dat geld moet opeisen. Ik ben opzoek naar mensen die dezelfde probleem hebben, heeft iemand raad hoe ik dit aan moet pakken of dit eventueel ook gezamelijk kan om zo sterker te staan.

bennetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door bennetje »

In de laatste uitzending van 4 oktober adviseren ze van Radar toch om je aan te melden bij het steunpunt en samen de procedure aan te gaan.
De papieren zijn inmiddels uitgeprint, maar nog niet ingevuld.... ik ben nog steeds aan het twijfelen.

lühoff
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2010 19:43

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door lühoff »

Hallo,

Als je de kleine lettertjes leest van de voorwaarden die het steunpunt hanteerd( zie hun web-side), zie ik tot mijn stomme verbazing dat ze geen procedure opstarten indien de klacht te maken heeft met de VOG die te laat is aangevraagd (waar de Appelbloesem nooit over heeft gesproken). Volgens mij is dit nu juist het probleem bij 99,9% van de gedupeerden.Hoe kunnen ze het dan verkopen om je voor € 100,00 in te laten schrijven ? Hoe zit dat redactie van Radar ?
Heeft iemand hier een antwoord op hoe het werkelijk zit ?

Hopend op een reactie,

Pieter

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

Hallo,

Ik denk echt dat we in kaart moeten brengen wie er allemaal te laat een VOG heeft aangevraagd en wie er met terugwerkende kracht heeft aangevraagd.
En dan natuurlijk het probleem van ons allemaal, geen ouderbijdrage betaald.

Naar mijn idee kun je nl met de eerste 2 problemen niks bij het steunpunt en zullen we een ander alternatief moeten vinden.
Is dit misschien een idee?

Wij moeten zelf ook nog wachten op antwoord van ons bezwaarschrift, maar denk niet dat dat heel positief zal zijn.......

hanswendy
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2010 14:33

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door hanswendy »

hallo,

ik heb vandaag ruim een uur met de mevr. van het steunpunt gesproken. Het is een behoorlijk ingewikkelde materie. Het steunpunt gaat WEL een procedure aanspannen over het ontbreken van de VOG. Vooral omdat de Appelbloesem een erkend bureau was. Echter loopt het bezwaar tot de periode dat de aanvraag van appelbloesem is gestart. Indien je KOT hebt gekregen met terugwerkende kracht moet je die maanden waarschijnlijk wel terug betalen. Achteraf hadden we kunnen weten dat dit niet zo zou kunnen. In die maanden stond je immers niet ingeschreven bij een erkend bureau. Verplaats je maar eens in de rechter. Die zal, hoogstwaarschijnlijk, zeggen dat je dit had kunnen weten.

Over de VOG is door appelbloesem, erkend bedrijf, niets gezegt in eerste instantie. Aan alle voorwaarden is door (bijna) iedereen voldaan. Volgens het steunpunt zijn veel van de beschikkingen opgelegt omtrent de eigen bijdrage of het missen van de VOG, of alle beide. De gehele procedure duurt volgens haar minimaal een jaar, rechtzaak en dan vermoedelijk hoger beroep van de b.d. Ingezet word om de gedupeerde de eigen bijdrage alsnog te laten betalen.

bennetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door bennetje »

Weet iemand of je ook een uitgestelde betaling hebt tijdens de periode dat er in beroep wordt gegaan? Ik ga er nu wel vanuit, maar wat als het de bedoeling is dat je toch al betaalt?

Ik had in eerste instantie ook het standpunt van het steunpunt gelezen over het ontbreken van de VOG, ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze er nu anders over zouden denken?

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Dus....dit zou betekenen dat er voor ons niet meer uit te halen valt dan dit. Als het al gaat lukken, maar daar gaan we natuurlijk ons best voor (laten) doen!!
Waarschijnlijk moet de periode wat met terugwerkende kracht is aangevraagd terugbetaald worden en (in het gunstigste geval) moet de eigen bijdrage alsnog betaald worden. Ik kan hiermee akkoord gaan. Als het steunpunt dit voor ons wil proberen te behalen door in beroep te gaan. Wat vinden anderen?
Het steunpunt had al aangegeven dat je geen recht hebt op KOT als er geen VOG is, daar komen we niet onderuit. Vanaf het moment dat er een VOG is, heb je wel recht op KOT. Het Steunpunt wil voorstellen alleen de periode dat er geen VOG is terugbetalen, maar vanaf het moment dat er een VOG is niet.

bennetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door bennetje »

Volgens mij klopt dat niet helemaal. Het steunpunt gaat er op aansturen dat de vraagouders niet kunnen worden aangerekend dat er geen VOG was. Er is volgens het steunpunt recht geweest op KOT vanaf het moment dat het contract met het GOB is ingegaan.

hanswendy
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2010 14:33

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door hanswendy »

correct bennetje.. op het moment dat het contract is getekend, alles daarvoor (lees:periode met terugwerkende kracht) niet.

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Ik heb het nog eens nagelezen in de nieuwsbrief van het steunpunt. Klopt inderdaad wat jullie over het VOG meldden. Het valt de vraagouders niet aan te rekenen dat de Appelbloesem niet op tijd de VOG heeft aangevraagd... (zo staat het in de brief)

davey016
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2010 08:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door davey016 »

Toch nog even een rekensommetje,

Wij moeten 3500 euro terug betalen.(2008 en 2009)

640 euro moeten we met terugwerkende kracht betalen, omdat we toen nog niet aangesloten waren bij de appelbloesem.
En daarbij komt nog 25% vanwege de eigen bijdrage die we niet hebben overgemaakt( als ik het goed gelezen heb in de nieuwsbrief van het steunpunt)
875 euro in ons geval.

Daarbij heeft de appelbloesem er 400 euro vanaf gehaald( die we nooit meer terugzien)
100 euro het steunpunt

Dus als we geluk hebben houden 1485 euro over....

Oja, de gastouders hebben over het hele bedrag OOK al belasting betaald.

Het blijft helemaal krom, en oneerlijk...

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Inderdaad, heel oneerlijk! En ik blijf het een lastig rekensommetje vinden, want je zou het deel dat met terugwerkende kracht aangevraagd is moeten terugbetalen en 25% eigen bijdrage betalen(uitgaande van de gegevens van Steunpunt). Maar weer niet over het deel wat met terugwerkende kracht is aangevraagd, want dat moet allemaal waarschijnlijk terug.
En die plus minus 30% belasting die al betaald is moet (volgens informatie Steunpunt) teruggevorderd worden door opnieuw belastingaangifte te doen voor 2008 en 2009. Poeh ingewikkeld (was vroeger al niet de beste met wiskunde;-). Het zou makkelijker zijn als de belastingdienst zelf de 30% verrekend....
Heeft iemand een idee hoeveel mensen zich hebben aangemeld bij het steunpunt kinderopvangtoeslag?

Gesloten