LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Appelbloesem

Discussieer hier over kinderopvang.
meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

De kamervragen en antwoorden kun je vinden op de site van steunpuntkinderopvangtoeslag. Even googlen....zo gevonden;-)

marcel79
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2010 20:16

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door marcel79 »

Is er al iemand die antwoord heeft gekregen op zijn/haar bezwaarschrift?

geurt0209taling
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2010 16:46

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door geurt0209taling »

Wij hebben al een berichtje van de bel. dienst gekregen
of we de beslisssing op ons bezwaar schrift zouden willen uitstellen
omdat ze niet zoveel reakties eb bezwaar shriften hadden verwacht.dus daar hebben we maar mee ingestemd
Dus nu maar weerafwachten tot de volgende brief van de bd

meeusen58
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010 12:57

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meeusen58 »

lees eerst de forum eens door hoeveel mensen er zijn gedupeerd voor je iemand een ei noemt als je dit had gedaan was had je dit niet gescheven
er zijn zoveel gezinnen gedupeetd door de appelbloesem jou hebben mischien wel goed geholpen maar die andere duizenden mensen dan

babs07
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2010 23:10

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door babs07 »

ik wou beginnen met goedenavond maar heb je nog een goede avond als je zo belazerd bent???? :evil:
jullie snappen het al, ook wij moeten een bedrag van bijna 8 duizend euro terug betalen door de schuld van die k..appelbloesem.
het heeft dus gewoon geen zin om bezwaar aan te tekenen dat kan ik jullie wel vertellen want dan ben je nog meer geld kwijt dan nu want dan kan je de rente dus ook nog gaan betalen aan de bd.
wij zijn dus al begonnen met terug te betalen.
ondertussen is oppasopa ook zijn geld proberen terug te krijgen van de bd want als opa niks heb gehad volgens de bd waarom dan wel inkomstenbelasing betalen?
nou het is al zo ver dat hij in zijn handjes mag klappen als hij dat terug krijgt want het blijkt dat de bd dat niet hoeft, het moet niet gekker worden toch?
wij hadden er ook iemand op gezet maar helaas dat kan je schudden want je wint het echt niet dus daarom zijn wij toch begonnen met terug betalen want het is afstel van iets wat toch moet gebeuren.
BEDANKT APPELBLOESEM!!!!!! :evil:

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

Hallo Babs,

Snap niet dat je geen bezwaar maakt???
Er is hier en daar al een kleine doorbraak........
Als iedereen zo zou denken komt de BD er wel heel mooi mee weg!!!
Dat zou ik persoonlijk heel erg jammer vinden.
Maar goed iedereen moet zelf doen wat voor hem/ haar het beste is.

babs07
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2010 23:10

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door babs07 »

beste m-j,

wij zijn namenlijk al bij de bd op kantoor geweest en hebben daar een gesprek gehad.
het heeft gewoon geen zin voor ons om daar bezwaar tegen te maken.
helaas geven ze dat niet zwart op wit... :(
maar wat voor doorbraken zijn er dan op dit momment?

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

m-j schreef:Hallo Babs,

Snap niet dat je geen bezwaar maakt???
Er is hier en daar al een kleine doorbraak........
Als iedereen zo zou denken komt de BD er wel heel mooi mee weg!!!
Dat zou ik persoonlijk heel erg jammer vinden.
Maar goed iedereen moet zelf doen wat voor hem/ haar het beste is.
Ik ben ook heel benieuwd naar de doorbraaken. De belastingdienst komt nergens weg mee, maar voert de wet uit. Dat juillie boos en teleurgesteld zijn snap ik ten volle, maar richt je woede dan wel op de de juiste persoon, namelijk "de Appelbloesem"

@babs07
Ik vind het raar dat de belastingdienst jullie afraad om geen bezwaar in te dienen. Dat is mijns inziens niet aan de belastingdienst. Ik zou altijd bezwaar maken, dan verspeel je geen rechten als de rechter of staats-secr toch nog ingrijpt.

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

Hallo Fiscaal Jurist,

Natuurlijk is de Appelbloesem de grootste boosdoener maar de belasting heeft ook heel wat steken laten vallen!!!!
En dat is ook heel erg kwalijk , ze zaten de Appelbloesem al vanaf 2008 op de huid!!!??? En nergens aan de bel trekken is dan toch wel kwalijk!!

En wat betreft de kleine doorbraken moeten jullie even op de website van het steunpunt kijken..Er is nl ook al door een rechter iets omtrent het VOG gezegd

Ik ben van mening hoe meer mensen bezwaar maken , en aan de bel trekken hoe sterker je staat!
En mocht het dan uiteindelijk allemaal toch niet lukken, hebben we het in ieder geval geprobeerd

Martijn v V
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2010 19:56

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Martijn v V »

ik heb een brief ontvangen van de belastingdienst:

Geachte heer/mevrouw,

wij hebben op 11 oktober 2010 uw bezwaar tegen de beschikking kinderopvangtoeslag 2008 ontvangen. Het aantal bezwaren dat we hebben ontvangen is groter dan wij verwachten.Hierdoor zijn wij niet in staat ombinnen de genoemde termijn in de ontvangstbevestiging op het bezwaarschrift te beslissen.Om een zorgvuldige beslissing op uw bezwaar te kunnen nemen vragen wij u om in te stemmen met verlenging van de beslistermijn.

Hebben meer mensen deze brief gehad of hebben mensen hier mss advies over???

Groeten Martijn

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Martijn v V schreef:ik heb een brief ontvangen van de belastingdienst:

Geachte heer/mevrouw,

wij hebben op 11 oktober 2010 uw bezwaar tegen de beschikking kinderopvangtoeslag 2008 ontvangen. Het aantal bezwaren dat we hebben ontvangen is groter dan wij verwachten.Hierdoor zijn wij niet in staat ombinnen de genoemde termijn in de ontvangstbevestiging op het bezwaarschrift te beslissen.Om een zorgvuldige beslissing op uw bezwaar te kunnen nemen vragen wij u om in te stemmen met verlenging van de beslistermijn.

Hebben meer mensen deze brief gehad of hebben mensen hier mss advies over???

Groeten Martijn
Ik zou er mee instemmen, doe je dit niet dan krijg je gewoon een afwijzing. De belastingdienst zal namelijk geen verzuim op grond van de AWB (algemene wet bestuursrecht) willen plegen.

In ieder geval wijst dit schrijven op het instellen van een coordinator binnen de eenheid of wellicht landelijk en hoe meer bezwaren, hoe meer de politiek interesse krijgt om er iets mee te doen.

Als het geld daadwerkelijk is gebruikt voor kinderopvang, maar niet aan formele eisen is voldaan, kan de staatssecr wellicht een beroep op de hardheidsclausule uit de AWR gaan honoreren als er ZEER VEEL bezwaren zijn, immers matrieel is het geld WEL gebruikt voor het doel waarvoor het verstrekt is. Uiteraard is het afwachten, maar hoe MEER bezwaren hoe meer kans je hebt.

babs07
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2010 23:10

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door babs07 »

heeft nog steeds niemand iets gehoord over hoe en wat?

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Wij hebben vorige week bericht van de Belastingdienst gekregen.
Het verschuldigde bedrag van 1 beschikking (we hebben er 2 gekregen) wordt verrekend met het voorschot van de kinderopvangtoeslag voor 2011.
En dat terwijl wij nog niet eens een reactie op ons bezwaarschrift hebben gekregen!! (alleen een bevestiging gekregen dat het bezwaarschrift ontvangen was).
Wij stoppen per volgend jaar met de Kinderopvangtoeslag omdat wij het helemaal zat zijn en geen zin hebben om over 2 jaar misschien weer alles terug te moeten betalen. Nu hebben we een klein bedrag overgemaakt gekregen door de Belastingdienst en de rest is ingehouden als terugbetaling. Dus donderdag weer de Belastingdienst gebeld. Meneer kon er geen antwoord op geven en ik zou vrijdag of vandaag worden teruggebeld. Helaas....nog niks gehoord!
Hoe zit het met de rest? Iemand nog nieuws?? Ik zag op de site van Steunpuntkinderopvangtoeslag dat de rechter uitspraak heeft gedaan over het VOG. De ouders zijn in het gelijk gesteld. Nu de eigen bijdrage nog...

ramoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2011 18:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door ramoe »

hallo ouders,
Dit is mijn eerste keer op dit forum, maar begrijp ik het nu goed, hebben wij nu gelijk gekregen en ik zag dat de uitspraak ook al in oktober was. Heb zelf al 2 keer bezwaar moeten maken omdat ze bij de bd mijn brief kwijt waren??!!De bd kan er max 24 weken over doen om ons te berichten, hebben nog meer mensen al bericht gehad?

gr jane

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Ik heb net een bericht geplaatst, maar zie nu dat het bij een ander bericht over de Appelbloesem staat. Dan nog een keer in het kort: Wij hebben 2 beschikkingen gekregen (2008 en 2009), 1 beschikking is kwijt bij de belastingdienst (2 beschikkingen stonden op 1 formulier dus onmogelijk), de kinderopvangtoeslag is stopgezet voor 2011. Eind vorig jaar is er al wel een voorschot gedaan voor 2011. Dit voorschot is verrekend met een van de beschikkingenen (terwijl er nog geen uitspraak is gedaan).Nu hebben wij bericht gekregen dat we het voorschot voor 2011 in zijn geheel terug moeten betalen. Maar...wij hebben niks ontvangen omdat er onterecht een verrekening heeft plaatsgevonden. De BD gebeld en tsja....weer een bezwaarschrift indienen. De mevrouw aan de telefoon vond het ook vreemd, maar kan er niets aan doen. Snappen jullie het nog? Ik snap wel dat je een heeele lange adem moet hebben!!! Ben benieuwd hoe het met de anderen is die ook bezwaar ingediend hebben!

babs07
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2010 23:10

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door babs07 »

tjonge tjonge daar zou je gek van worden zeg.
maar waarom zou je nou 2011 ook terug moeten betalen?
je heb toch niks meer met de appelbloesem te maken? zeer vreemd..
tja ik heb geen bezwaar ingediend toen de tijd.
maar ik krijg nu wel gewoon voor 2011..
ik vind het eigenlijk ook wel vreemd dat niemand hier meer reageert?
mogen ze niks meer zeggen of is er niks te zeggen?
maar goed, in ieder geval sterkte met weer een bezwaarschrift in te dienen, om moe van te worden.
ik hoop dat je een hele lange adem heb.

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

Hallo allemaal,

Wij hebben ook verder nog niks gehoord van ons bezwaarschrift , maar bij ons loopt alles via het steunpunt.
Wij hebben overigens geen problemen met de kinderopvangtoeslag van 2011.
Wij vinden het wel echt enorm vervelend( zacht uitgedrukt) dat alles zo lang moet duren!!!!
Hebben jullie je ook aangemeld bij het steunpunt?

babs07
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2010 23:10

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door babs07 »

nee wij hebben ons daar niet aangemeld.
wij hebben ook geen bezwaar ingediend, vandaar

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

ok,
dus je hebt gewoon alles terug betaald?

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Wij hebben ons ook niet aangemeld bij het steunpunt. We hebben zelf een bezwaarschrift ingediend. Wij vertrouwden eigenlijk niemand meer en wilden het zelf in de hand houden. Dat wij de kinderopvangtoeslag (het voorschot) van 2011 moeten terugbetalen klopt wel. Wij hebben aangegeven dat wij per 1 januari 2011 geen gebruik meer willen maken van de kinderopvangtoeslag. Het voorschot werd eind 2010 gestort. Wat niet klopt is dat de BD het voorschot verrekend heeft met de beschikking waar wij bezwaar tegen ingediend hebben en waar nog geen uitspraak over is gedaan. De BD heeft dus geld ingehouden, maar vraagt nu wel het hele voorschot terug. Een bedrag wat wij niet gekregen hebben omdat de BD dat zelf ingehouden heeft!! En wij nu wel moeten betalen!!??
Krijgen anderen gewoon hun kinderopvangtoeslag, of wordt dat ook verrekend met beschikkingen? En hoe gaat het nu als je destijds geen bezwaar ingediend hebt??

Gesloten