LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Appelbloesem

Discussieer hier over kinderopvang.
JHteM
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2010 09:57

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door JHteM »

Hallo,

Inderdaad kwestie van een lange adem. Dat zal voornamelijk de reden zijn dat er weinig leven in de brouwerij is.
Ook wij hebben 2 beschikkingen gekregen, 1 beschikking is kwijt bij de belastingdienst (2 beschikkingen stonden op 1 formulier dus onmogelijk). Later alsnog de ander WEER opgestuurd. Daarnaast tevens bezwaar omdat men meende dat er geen bezwaar liep tegen de ene beschikking. We hebben verder alleen reactie dat ze meer tijd nodig hebben i.v.m. grote aantal bezwaren. . . We halen nog even diep adem. . . en zien graag wat vorderingen. Sterkte iedereen die in het zelfde schuitje zit.

PS. Wij krijgen onze toeslag. We hebben destijds tijdig bezwaar ingediend.

shirin
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:55

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door shirin »

Hallo Allemaal, ik zal mijn verhaal kort houden.

Ik ben net gebeld door de belastingdienst, ik krijg nu geen toeslag, omdat ze het kinderopvang toeslag van dit jaar 2011, onterecht verrekend hebben met de beschikking van 2008 (ze waren mijn bezwaarschrift kwijt)

Dit zijn de woorden van de belastingdienst mw:
Nu gaan ze met spoed kijken naar mijn dossiers, er is eerder teruggebeld, dat het verrekend bedrag niet terug gedraaid kan worden, maar dat ik het wel ga ontvangen, het gaat om een bedrag van ong. 2000, en dat ze me mogelijk gelijk gaan stellen in de bezwaren m.b.t. appelbloesem over het ontvangen toeslag 2008 en 2009

Het klonk allemaal zo positief dat ik het niet kan geloven. (ik vertrouw het niet)

JHteM
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2010 09:57

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door JHteM »

Je mag er van uit gaan dat wat ze zeggen ook doen.
Als dat niet het geval is, kun je erop terug komen en of uitleg vragen.

Ellen35
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2011 08:36

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Ellen35 »

ik doe iets verkeerd kennelijk, ik had een heel bericht gemaakt en dat wordt opgeslagen in concepten ipv geplaatst??? waar vind ik dat weer terug dan??

JHteM
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2010 09:57

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door JHteM »

Onder het tekst invoer veld tussen de knoppen 'voorbeeld' 'Bevestig' 'Opslaan' en 'Annuleren' vind je als het goed is nu ook 'Laad' wanneer je daarop klikt kun je je tekst openen...

Succes

P.S. Wanneer je wilt publiceren klik je op 'Bevestig'

lijanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2010 21:16

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door lijanne »

wij hebben ook zelf ons bezwaarschrift in gediend en ons niet aangemeld bij het steun punt maar ik neem aan dat we allemaal de zelfde behandeling krijgen bij de belastingdienst. Maar het duurt wel lang hoor en ze waren ons bezwaar schrift ook kwijt dus maar een kopie op gestuurd en was prima kreeg bericht dat ik hiervoor nu ook uitstel van betaling heb gekregen.

nog steeds niemand verder ergens iets over gehoord wat ons verder helpt?

JHteM
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2010 09:57

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door JHteM »

Nee, helaas nog niks gehoord

famhoorn
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2010 19:41

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door famhoorn »

Vandaag een brief gekregen van de belastingdienst, het volgende staat vermeld:

U hebt bezwaar gemaakt tegen de beschikking kinderopvangtoeslag. Er is sprake van kinderopvang via Gastouderbureau De Appelbloesem. Omdat wij in afwachting zijn van informatie van derden, hebben wij meer tijd nodig voor de behandelilng van uw bezwaar.

Binnen zes weken na dagtekening van deze brief informeren wij u over het vervolg van de behandeling van uw bezwaar.

Ten eerste staat er is sprake van kinderopvang via gastouderbureau De Appelbloesem, dit moet zijn was!!! Want per 1 januari 2010 zitten wij al bij een ander gastouderbureau!! Ik hoop nog steeds op een goede afloop want ik blijf het allemaal maar vreemd vinden!!

Ik neem aan dat meerdere deze brief hebben ontvangen..

Groetjes Bianca Hoorn

JHteM
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2010 09:57

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door JHteM »

Inderdaad... Wij hebben 'n 'm ook ontvangen. Exact dezelfde.
Waarschijnlijk 1 dossier van gemaakt.

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Hallo allemaal,
Ook wij hebben de brief vandaag ontvangen. We wachten weer af...! Blijkbaar is het voor de belastingdienst ook niet zo'n makkelijke zaak. Er wordt steeds tijd gerekt....

Ellen35
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2011 08:36

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Ellen35 »

Ik heb genoemde brief (nog) niet ontvangen, maar heb vd week wel gebeld,dat ik niet ga betalen. Wij hebben net als de meeste hier meerdere malen bezwaar ingediend, waarvan in november 2010 een bezwaarschrift van ons "niet aangekomen" is, waardoor de BD denkt zomaar een deel van de door ons (volgens hun ) terug te betalen toeslag ontvangen van de appelbloesem, te kunnen inhouden op mijn maandelijkse teruggaaf kinderopvangtoeslag 2011! wat inhoudt, dat ik nu elke maand zelf 500 bij moet leggen, omdat zij dat al inhouden.

Nu had ik in dec 2010 weer bezwaar hierover ingediend en dan blijkt dat ze die inhouding niet meer ongedaan kunnen maken in het lopende jaar, lekker wel. Maar goed, het restant bedrag daar kon ik dan weer bezwaar tegen indienen, dus dat weeeer gedaan. Kreeg ik reactie dat brief ontvangen was en in behandeling, vervolgens brief dat er zoveel bezwaren waren dat ze niet binnen de normale termijn mijn bezwaar konden behandelen, of ik uitstel wilde geven, ja hoor prima, dus uitstel verleend, vervolgens niets meer gehoord, tot vorige week, brief of ik het restant even voor 18 maart wilde ovemaken,(een paar duizend euro!) die wij overigens terecht ontvangen hebben, maar volgens de bd dus niet. Dus ik heb even gebeld dat ik NIET ga betalen, a. omdat mn bezwaar nog steeds niet behandeld is. b. omdat de zaak met de appelbloesem nog loopt. en c. omdat de toeslag door ons terecht ontvangen is, wij hadden een gastouder en als we bij elk ander willekeurig bureau aangesloten waren geweest dan hadden we die toeslag ook gewoon ontvangen. Ik word teruggebeld, uiterlijk vandaag. Ik ga voor de zekerheid ook maar (weer) een brief sturen, want ik geloof niet ik dat terugbellen, hebben ze tot nu toe nog nooit gedaan namelijk binnen de gestelde termijn en morgen is het natuurlijk al de 18e!

Ik hoop dat ik genoemde brief ook vandaag krijg, maar hieruit blijkt dan toch wel dat ze niet alle zaken van de appelbloesem gelijk behandelen, want als ik het goed begrijp ben ik de enige die nu al deels terug betaald?

Ik baal enorm van dit hele gedoe, net als jullie gok ik zo en hoop echt dat alles goed komt, maar heb er momenteel weinig vertrouwen in...

Ellen35
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2011 08:36

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Ellen35 »

Dit is mijn bericht die van de week verkeerd ging met plaatsen...ik heb hem teruggevonden en plaats hem alsnog even.
Dank voor de hulp!!

"Ik heb 3 kinderen, had er 2 toen de appelbloesem in beeld kwam. Mijn moeder pastte op, dus om die reden hadden wij recht op "opa en oma toeslag" ze hebben bij ons nooit meer ingehouden dan hoorde, maar we hebben nu wel sinds de inval heel veel gezeik met de bd. Wij moeten alles terugbetalen omdat we ten onrechte de toeslag ontvangen zouden hebben, terwijl wij op alle mogelijke manieren kunnen aantonen dat wij wel degelijk een oppas hadden die betaald werd. We hebben al 10x bezwaar ingediend, of misschien wel vaker, maar daar komt van de BD alleen een bevestiging op dat het bezwaar ontvangen is, maar geen reactie. Ze gaan nergens mee akkoord en hebben nu zelfs zomaar een deel van wat er terugbetaald zou moeten worden maandelijks ingehouden op onze toeslag van 2011, wat dus voor mij in de praktijk inhoudt dat ik elke maand zelf 500 euro meer moet bijleggen bij de opvang kosten voor mijn 3 kids, ik heb er 1 op het kdv en 2 op de bso. dus dat tikt lekker aan. Nu heb ik weeeeeer een brief van de bd gekregen dat ik de andere helft ook terug moet betalen. Maar het gekke is dat mijn moeder, die dus oppastte juist een boete krijgt omdat zij dus kinderopvangtoeslag ontving voor het oppassen naast haar pensioen, maar dat is toch krom? Als ik alles terug moet betalen, dan heeft mijn moeder toch die inkomsten ook niet ontvangen? Dus dan zou die boete in mijn ogen ook kwijtgescholden moeten zijn. Daarnaast is de rechtzaak met de appelbloesem nog steeds niet afgerond, en het schijnt wettelijk zo te zijn dat de bd tot die tijd helemaal niets mag inhouden/verrekenen, omdat de uitspraak nog niet bekend is. Daarnaast vind ik dat je wij als particulier niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor fraude van een bedrijf. Wij hebben alles conform de wet gedaan en als we bij een ander bureau waren aangesloten, dan hadden we het geld wel terrecht ontvangen. Maar je bent er voorlopig wel lekker druk mee. En de bd houdt het gewoon in, dus je kan bezwaar indienen wat je wilt, maar uiteindelijk schiet je er niets mee op. Ik hoop eigenlijk dat er iemand is die weet of er een overkoepelend orgaan is die hier namens alle gedupeerde mee bezig is. Want ik denk echt dat je er alleen tegen de bd niet uitkomt.

Dus als iemand meer weet, graag reactie!! samen sta je toch sterker...of misschien nogmaals via een uitzending van RADAR op tv??"

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

Hallo Ellen,

Je kon je aanmelden bij het steunpunt kinderopvangtoeslag.
Deze gaat een procedure aan tegen de appelbloesem!
Ik weet niet of je je hier nog steeds bij aan kunt sluiten.
Wij hebben dat wel gedaan en verder op dit moment geen problemen met de kinderopvangtoeslag.
Wij krijgen deze gewoon elke maand.
Wel weet ik dat het voorlopig een gebed zonder eind is........

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door m-j »

ook wilde ik nog even reageren op shirin, die schreef dat ze haar mogelijk in het gelijk ging stellen?
Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien de bd nog geen enkel standpunt heeft ingenomen mbt de Appelbloesem.
Heb je toevallig er al weer iets over gehoord?

Ellen35
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2011 08:36

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Ellen35 »

mj bedankt voor je reactie! ik ga proberen of ik mij daar ook nog kan aansluiten, want ik heb nu dus ook een brief gekregen dat ik echt alles terug moet betalen en snel ook! ik vind het zo onterecht, wij hebben er als particulier toch geen schuld aan? en ik heb nu mijn kinderen op een bso en kinderdagverblijf zitten en als ze die kinderopvangtoeslag stopzetten om het geld van de appelbloesem terug te krijgen, dan kan ik de kinderopvang niet meer betalen, met alle gevolgen van dien...

dank en wordt vervolgd!!

shirin
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:55

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door shirin »

beste,

ik zit met het volgende probleem, voordat ik bij appelbloes ingeschreven stond als vraagouder, had ik me aangemeld bij een gastouderbureau X <wil geen naam geven> , na 3 maanden vertrouwde wij het niet helemaal en omdat APPELBLOESEM een ERKEND gastouderbureau was hebben we ons contract met hulp van appelbloesem bij gastouderbureau X opgezegd na 4 maanden. Wel had Gastouderbureau X mij een factuur gestuurd van 600 voor 4 maanden, kosten ouderbijdrage.

Appelbloesem vertelde ons dat zij het contact bij gastouderbureau X voor mij gaan opheffen, en vanaf de datum dat ik bij Gastoudb. X was, de ingangsdatum van opvang appelbloesem met terugwerkende kracht gaan aanpassen.

Dus van 1-04-2008 tot 1-8-2008 was ik aangemeld bij gastouderbureau x
Appelbloesem neemt mijn contract over in aug 2008 , met als ingangsdatum 01-04-2008 ook brengt appelbloesem mij ouderbijdage van kosten over de periode 01-04-2008 t/m 01-09-2009. In 2010 heb ik contract met Appelbloesem opgezegd, ik had geen gastouder meer. dus eigenlijk heb ik het ouderbijdrage vanaf 01-4 aan appelbloesem betaald en niet aan gastouderbureau x

Maar nu krijg ik een incasso van gastouderbureau X, met openstaand saldo 600 + 200 aan incasso dus in totaal 800 euro te betalen.

wie kan me hiermee helpen, net als velen ben ik opgelicht door appelbloesem. en nu komt dit ernog bij, wie kan me op weg helpen wat kan ik hier aan doen?

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Uit uw verhaal begrijp ik dat u van 1 april tot 1 augustus 2008 een overeenkomst had met gastouderbureau X. In deze overeenkomst zijn ongetwijfeld voorwaarden en tarieven overeengekomen. In die zin is het terecht dat gastouderbureau X u voor deze maanden kosten in rekening brengt en zult u aan de voorwaarden in het contract moeten voldoen, namelijk betalen.

Vervolgens heeft u op 1 augustus met terugwerkende kracht tot 1 april een overeenkomst gesloten met de Appelbloesem. In feite kan dit niet want de opvang liep in die periode niet via de Appelbloesem. Een bestaand contract overnemen kan alleen met instemming van beide partijen en in dit geval lijkt het mij nogal duister omdat de Appelbloesem van april tot augustus helemaal niets voor u deed.

Waarom is het contract met terugwerkende kracht ingegaan? U had toch al opvang via een ander bureau?

Er zit denk ik niets anders op dan de Appelbloesem aansprakelijk stellen en over de betreffende maanden de ouderbijdrage van hen terug vorderen. Kan moeilijk zijn want u heeft immers wel een overeenkomst met hen ondertekend met ingangsdatum 1 april.

Succes en sterkte ermee.

meertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 sep 2010 08:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door meertje »

Na (weer!!!) contact te hebben gehad met de BD, werd ons verteld dat er deze week bericht zou komen over het vervolg van de zaak Appelbloesem. Nu hebben wij dit bericht al eerder gekregen, en net als deze keer....nog niks gehoord. Zijn er mensen die al bericht gekregen hebben? Ik hoop dat jullie dit op het forum aangeven.

davey016
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2010 08:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door davey016 »

Ik heb bericht gekregen...

Wij hebben geconstateerd dat u geen kosten voor kinderopvan heeft gemaakt omdat er geen eigen bijdrage is betaald. Nogmaals. Ze vragen aanvullende info over de afspraak die ze hebben gemaakt met een gemachtigde die de belangen behartigt van een grote groep aanvragers. De afspraak houd in dat ze de bezwaren pas behandelen nadat de rechter een uitspraak heeft gedaan.

Ze willen ons de gelegenheid aanbieden om comform de uitspraak te laten behandelen. Tot die tijd heb ik uitstel van betaling.

En vragen ze een kopie van elk contract van 2008 en 2009 met het gastouderburo. En kopieen van betaal bewijzen moeten we meesturen.

Jullie zullen vast ook gauw bericht krijgen.

Ik weet nog niet wat ik ga doen.

Ben benieuwd wat jullie gaan doen.

famhoorn
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2010 19:41

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door famhoorn »

Ook wij hebben bericht gekregen van de belasting dienst. Echter staat er bij ons niet in dat ze wachten tot de zaak is behandelt en er een uitspraak is van de rechter. Onze gastouder heeft ons een schenking gedaan in 2009 van de eigen bijdrage, wij hebben dus indd ook geen kosten gehad. Wel het bedrag over de schenking. Nu hebben wij geen betalingsbewijzen, uiteraard wel de contracten. En nu???

Betekent het nu dat iederen volgens het vorige bericht antwoord krijgt nadat de rechter heeft besloten of komen er toch al eerder uitspraken?
Ik blijf het allemaal maar eng en spannend vinden!

Gesloten