LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Appelbloesem

Discussieer hier over kinderopvang.
SteunpuntToeslagen
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:17

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door SteunpuntToeslagen »

Elektronisch kan natuurlijk ook.....

josephien
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2009 19:59

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door josephien »

Weet iemand of er al nieuwe ontwikkelingen zijn bij de Appelbloesem?

SteunpuntToeslagen
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:17

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door SteunpuntToeslagen »

De FIOD-ECD onderzoekt onder leiding van het Functioneel Parket een mogelijke fraude met kinderopvangtoeslag (KOT). Daartoe zijn op maandag 26 oktober 2009 een negental doorzoekingen verricht. Er is administratie in beslaggenomen. De verdachten zijn bestuurders van gastouderbureaus. Aanleiding voor het onderzoek was een melding van de Belastingdienst/Toeslagen. Vermoedelijk is in een groot aantal gevallen fraude gepleegd bij het indienen van de aanvraag. Zo zijn aanvragen met terugwerkende kracht ingediend, terwijl de feitelijke opvang op dat moment nog niet gestart was. Ook zijn in de aanvragen door het gastouderbureau oppasuren en -tarieven vermeld welke niet overeenkwamen met de werkelijkheid. Tevens zijn er aanvragen gedaan voor kinderopvangtoeslag terwijl er in werkelijkheid helemaal niet opgepast is door de gastouder. De omvang van de fraude is nog niet bekend. De doorzoekingen vonden plaats in Beilen, Meppel, Heiloo, Emmen, Hengelo, Delfzijl, Duiven, Giekerk en Dedemsvaart. Kinderopvangtoeslag is een bijdrage van de overheid voor de kosten van kinderopvang. Een gastouderbureau bemiddelt tussen (vraag)ouders en gastouders. Vorig najaar ontving de Belastingdienst Toeslagen de eerste signalen, klachten en meldingen over onjuist gebruik van toeslagen, bijvoorbeeld fictieve of onjuiste aanvragen. De Belastingdienst Toeslagen wil dat de klant de toeslag krijgt waar hij recht op heeft. Daarom wordt regelmatig gecontroleerd of de werkelijke situatie klopt met de opgegeven situatie. Indien nodig werkt Toeslagen nauw samen met andere overheidsdiensten zoals GGD en UWV. �

Implosion
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:34

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Implosion »

josephien schreef:Weet iemand of er al nieuwe ontwikkelingen zijn bij de Appelbloesem?
Woensdag 4 november komt de fiod bij mij langs, en zetten ze alles op papier hoe de appelbloesem met mij is omgegaan, fiod vertelde mij, dat ze een procesverbaal op maken. gaat dus de goede kant op, eindelijk worden die criminelen aangepakt.

Peter

josephien
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2009 19:59

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door josephien »

Bij de KvK is maar 1 bestuurder bekend. Ik weet dat er 3 directeuren zijn en hoop dan ook dat ze alle 3 worden aangepakt. Voor de buitenwereld zijn het mensen met 'geld', langzaam wordt voor iedereen duidelijk dat ze geld verdienen over de rug van hardwerkende mensen. En niet zo weinig ook.

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

Jeetje ik zie dit nu pas allemaal, ik kreeg helemaal geen mails meer met 'er is een nieuw bericht' dus nam aan dat er niet meer gereageerd werd.
Was nu met mn administratie bezig, kwam mijn brieven naar appelbloesem tegen en vroeg me af hoe het ermee stond en of idd de inspectie van september al bekend was. Zodoende dat ik dit weer tegen kom.

Wat ontzettend walgelijke berichten!! Ik wist het wel dat het niet goed zat daar.
Ik heb inmiddels nog steeds mn geld niet terug van hun terwijl ik daar wel recht op heb, en zit door hun nog steeds met een flink tekort op mn kinderopvangtoeslag momenteel, wat ik dus zelf moet aanvullen. Ik werk voor de opvang :roll:

Gelukkig is het jaar bijna om en kunnen we in januari met een schone lei beginnnen, zonder tussenkomst van de appelbloesem, zodat we precies krijgen wat ons toebehoort!!!

Heb laatst diverse malen gebeld, eerst kreeg ik nog de 'echte' medewerkers aan de lijn, nu hebben ze ineens allemaal jonge telefonistes die beweren dat je teruggebeld gaat worden(niet dus), en hoe boos je ook wordt, het enige dat ze zeggen kunnen is ;" Ja mevrouw, ik ben slechts telefoniste, het enige dat ik voor u doen kan is vragen of ze u terug bellen"

als je dan aangeeft dat het terug bellen niet gebeurt, en vraagt wat dan de volgende stap is, antwoorden ze " Tsja mevrouw, dat weet ik eigenlijk ook niet, ik ben slechts telefoniste... blablaba-jadiejadie

Kan radar hier niet eens een uitzending aan wijden ? het is toch van de zotte dat er zoveel (jonge) ouders gedupeerd worden, die door de komst van een kleine juist extra centen gebruiken kunnen ?

Ik ben heel benieuwd hoe die inval gaat aflopen, ik ga ook het fiod nog weer eens bellen, heb ze toen gebeld en ze hebben mij gevraagd papieren op te sturen, alleen wist ik toen nog niet zeker of ze wel echt fout zaten dus durfde ik dat zonder harde bewijzen niet aan... nu dus wel

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

Bedenk me trouwens nog wat, de Appelbloesem is aan onze gegevens gekomen via de Blije Doos. Ik zal het hoofd van Prenatal eens mailen met een link naar dit forum, dat zij de gegevens die de aankomende ouders invoeren om zo'n doos te krijgen, niet meer verstrekken aan de Appelbloesem, zodat er niet nog meer mensen in de knoei komen

Implosion
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:34

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Implosion »

cappuchino schreef:Bedenk me trouwens nog wat, de Appelbloesem is aan onze gegevens gekomen via de Blije Doos. Ik zal het hoofd van Prenatal eens mailen met een link naar dit forum, dat zij de gegevens die de aankomende ouders invoeren om zo'n doos te krijgen, niet meer verstrekken aan de Appelbloesem, zodat er niet nog meer mensen in de knoei komen

Ja, idd, zo kwamen zo ook moet ons in contact, was dit maar nooit gebeurd, want het brengt een hoop ellende en stres met zich mee....

dopaso
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2009 15:15

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door dopaso »

Vandaag een brief van de BD Toeslagen ontvangen, waaruit in onderstaande citeer:

U ontvangt kinderopvangtoeslag voor gastouderopvang. U hebt aangegeven dat u ingeschreven staat bij Gastouderbureau De Appelbloesem in Beilen. Omdat er een ernstig vermoeden bestaat van fraude door personen die werken bij de De Appelbloesem, heeft de FIOD-ECD onlangs de administratie van het gastouderbureau in beslag genomen. Uit onderzoek is gebleken dat de fraude in de meeste gevallen heeft geleid tot onjuiste aanvragen kinderopvangtoeslag.

Wat betekent dit voor u?

Op dit moment kunnen wij niet uitsluiten dat uw aanvraag kinderopvangtoeslag onjuiste gegevens bevat. Daarom kan redelijkerwijs worden vermoed dat u ten onrechte kinderopvangtoeslag hebt ontvangen, of een te hoog voorschot hebt ontvangen. Voor ons is dit aanleidinbg uw kinderopvangtoeslag te stoppen. Dit betekent dat u geen voorschot voor december ontvangt en uw aanvraag niet gecontinueerd wordt naar 2010. U ontvangt hierover binnenkort een beschikking.

Lijkt mij nu toch een zeer valide reden om de overeenkomst met de Appelbloesem per direct te beeindigen zondere verder opzegtermijnverplichtingen vanwege wanprestatie toch? of zie ik dit verkeerd???

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

Ik heb die brief ook gehad vandaag, en dat terwijl wij niet eens meer bij de Appelbloesem zitten!! Is toch absurd, dat wij als ouders, die netjes de aangifte en jaaropgave hebben gedaan zoals van ons verwacht wordt, nu gedupeerd worden door de fraudeurs-praktijken van de Appelbloesem ?!
De ouders hebben niet teveel gehad, de Appelbloesem heeft gewoon flink geld achterover gedrukt zoals hier de hele tijd al aangegeven wordt, en nou kunnen de ouders erop inleveren :shock:

Ik heb gelijk gebeld dat wij al per mei niet meer bij de Appelbloesem zitten, dit ook doorgegeven en gewijzigd is, dus dat wij gewoon het restje toeslag dát we nog per maand kregen, horen te krijgen. Ik wordt hier binnen 3 werkdagen over terug gebeld, want ze wisten eigenlijk niet hoe het met mensen zat die dit jaar deels bij de AB hebben gezeten

Ik ben hier behoorlijk van geschrokken, wij kunnen dit er niet bij gebruiken, aangezien dankzij de recessie ook inmiddels 1 van ons 'thuis'zit, kortom; zn baan kwijt is, dus dat is al een aardige financiële hap, nu ook nog de KOT stoppen is helemaal belabberd!

Ik had dit eigenlijk nooit verwacht bij het starten van dit topic, wel wat negatieve reacties, en toen ik gister het bericht las over die inval dacht ik :" Mooi ze hebben ze te pakken!" , nooit wetende dat wij er in mee gesleurd zouden worden

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

Ik citeer de startpagina van de Appelbloesem;

ONDERZOEK BELASTINGDIENST

26-10-2009 is de belastingdienst bij ons bedrijf op bezoek geweest, kennelijk in het kader van een breed onderzoek naar gastouderbureaus. Onze indruk is dat het onderzoek dat nu plaats vindt, zich er met name op richt of de urenregistratie van het aantal opvanguren overeenkomt met het aantal beschikte en uitbetaalde uren.

Gezien het feit dat deze opvanguren door onze klanten worden doorgegeven en onze uitbetalingen daarop zijn gebaseerd, zien wij de controle met vertrouwen tegemoet.

Mocht u vragen hebben dan kunt u bellen met 0593-540788, daar wordt uw telefoontje opgevangen door externe receptionistes waarna u zult worden teruggebeld. (uhu, ergens tijdens Kerst 2050...)

Wij houden u op de hoogte

Team “GOB de Appelbloesem”

---------------------------------------------------------------------------------------

Ahumz, voel ik met de dikgedrukte tekst niet een kleine dreiging richting ouders en gastouders ?! Ik lees het een beetje als; als het wel fout zit, doen we net of het door jullie zelf komt, en zijn jullie alsnog de Pisang

karin5379
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2009 22:40

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door karin5379 »

Ik ben ook echt boos op de appelbloesem....vandaag ook een brief gehad dat de toelage word stopgezet. om er bij de appelbloesem een stelletje fraudeurs aan het roer zitten.

Ik heb de uren keurig netjes bijgehouden, hun hebben zonder mijn toestemming meer uren aangevraagd.

Ik moet waarschijnlijk heel veel geld terug betalen omdat het eerte half jaar van 2008 mijn oppas geen contract had bij het gastouderbureau, en toen wij vroegen als dit als nog nodig was omdat ze alweer was gestopt, zeiden ze dat het niet nodig was als ze haar loon maar bij de belasting opgaf.

Ook kwamen ze pas na een jaar controleren en waren er onduidelijkheden,vaak achteraan gebeld dan krijg je vage antwoorden, of er word helemaal niet opgenomen en daar komt nog bij dat we totaal verkeerd zijn ingelicht en dat er wel een contract nodig is anders heb je geen recht op toeslag, moeten wij daar dan de dupe van worden??

Ik schakel mijn rechtsbijstand in, ik kan nu niet werken ik heb geen oppas meer en mijn zoonje kan ook niet naar de kinderopvang waar hij nog twee ochtenden in de week bivakeerde.

Vorige week is er nog 1 of andere meneer van de appelbloesem geweest om het 1 en ander uit te leggen over de voorwaarden in 2010... wat een lachertje!!!!!!!!

karin

karin5379
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2009 22:40

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door karin5379 »

SteunpuntToeslagen schreef:Beste Cappucino

Ik ben zelf geen gedupeerde, maar begeleid momenteel een client die problemen heeft met Appelbloesem. Wat dit bureau doet is werkelijk een schande. Ze rekenen duizenden euro's bemiddelingskosten per jaar en dat kan echt niet. Ze incasseren kinderopvangtoeslag. Appelbloesem regelt dat voor je. Leuk, maar zij vragen veel te veel toeslag aan en vervolgens moet je zelf veel geld aan de belastingdienst terugbetalen. Als je eens goed uitrekent wat je van Appelbloesem hebt gekregen dan zie je vast dat je hondereden euro's mist. Je moet direct in actie komen. Ga eerst goed rekenen, dat is echt niet zo moeilijk (het aantal uren weet je en je weet ook wat BD heeft uitbetaald, want daar krijg je berichten van).Let ook op dat je het juiste aantal uren neemt, dus de werkelijk gebruikte uren en niet de uren die Appelbloesem volgens het contract zou moeten rekenen. Schrijf vervolgens een brief aan Appelbloesem dat je de machtiging die je ze hebt gegeven om toeslag voor je te incasseren per direct intrekt. Wijzig vervolgens het rekeningnummer bij de belastingdienst toeslagen in je eigen rekening, dit kan je doen met een formulier Opgaaf rekeningnummer of via het programma Aanvraag/wijziging kinderopvangtoeslag. Wijzig ook je DigiD EN ook je elektronische handtekening!!. Appelbloesem gebruikt waarschijnlijk de elektronische handtekening voor het versturen van wijzigingen. Schrijf vervolgens een brief aan de belastingdienst met korte uitleg van je situatie en vermeld dat de belastingdienst alleen op de door jou opgegeven rekeningnummer mag uitbetalen. Daarna, als je eenmaal weet hoeveel toeslag Appelbloesem nog aan je verschuldigd is schrijf een brief naar ze met het dringende verzoek direct te betalen. Geef ze bv 5 dagen de tijd. Indien niet binnen 5 dagen is betaald stuur je een aanmaning. Als ze daarna nog steeds niet betalen dan ga je dreigen met een deurwaarder. Helpt dat niet dan schakel je een Gerechtsdeurwaarder in. De kosten van een deurwaarder vallen reuze mee en daarbij, Appelbloesem zal dan echt geloven dat je het meent. Ze willen echt niet voor de rechter komen dus ze zullen betalen.

Ik help heel veel mensen die toeslagen (zorg, huur etc) mis hebben gelopen door oplichters of malafide aanvraagbureau's. Indien er genoeg brieven bij de belastingdienst komen met klachten over Appelbloesem dan zal de Belastingdienst zelf ook een onderzoek gaan instellen.
Maar let op, de tijd dringt, want als Appelbloesem failliet gaat dan kan je fluiten naar je geld. Ga snel aan het werk!!!!

Appelbloesem zal een dezer dagen de laatse inspectie van GGD krijgen (of ze hebben het net gehad) en als die weer negatief zal zijn dan zal Appelbloesem de tent opdoeken en zich failliet laten verklaren...althans, dat denk ik dat gaat gebeuren.

Indien je uitrekent dat het wel meevalt wat ze aan je toeslag te weinig hebben uitbetaald, dan nog steeds is het verstandig om toeslag voortaan op je eigen rekening te ontvangen. Hiermee ontneem je de macht aan Appelbloesem om de hoogte van je toeslag te "regelen" en dat is goed.

Ik wens je veel succes. Als je nog vragen hebt kan je ze stellen. Ik zal de komende dagen dit forum volgen.

Oh ja en vergeet niet je contract met ze op te zeggen. Er zijn genoeg goede bureau's met normale tarieven. Ik heb ook kinderen en ik maak gebruik van kinderopvang en gastouderopvang.

binck
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2009 16:31

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door binck »

ik las vandaag op het forum heel veel ellende bij de appelbloesem.komt dan mooi uit,want vandaag kreeg mijn dochter een brief binnen van de belasting ,over de appelbloesem ,dat de fiod de administratie in beslag heeft genomen.ik probeerde al meer dan een week kontakt te krijgen met de appelbloesem,maar ho maar ,nou begrijp ik waarom , :shock: omdat het oplichters zijn en van vele gastouders stelen ,bah,bah bah.wij zijn nu bezig met een ander gastouder bureau,hopend dat deze beter zijn best ,maar daar gaan wij natuurlijk wel vanuit.

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

Binck, ik denk dat je nu niet zomaar kunt overstappen, aangezien je dochter dan waarschijnlijk ook geen toeslag krijgt voor de andere opvang. Tot de belastingdienst dit uitgezocht heeft, komt er geen toeslag. Dus of jullie hebben nog een aardig buffer om het zelf te betalen, maar dan nog vraag ik me af of je nu zo over kunt stappen, aangezien je een contract hebt bij de appelbloesem wat eerst afgehandeld zou moeten worden.... en nu hun administratie allemaal weg is... zou dat wel kunnen momenteel ?

Vandaag in Nieuwsblad van het Noorden een uitgebreid verhaal over de inval, ik ga 'm straks even kopen, ben benieuwd wat er in staat

Mulderr
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:14

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Mulderr »

Hoi,

Wij hebben gisteren ook de brief van de belastingdienst gekregen en ben behoorlijk geschrokken. Ik maak alleen gebruik van mijn moeder als oppas dus ik zal er verder niet van in de problemen komen. Ik heb al met haar afgesproken dat ik haar eventueel later zal betalen zodra ik wat van de Appelbloesem heb gehoord.
Maar zijn wij nu de 'overtreders' omdat we toeslag met terugwerkende kracht hebben gekregen of de Appelbloesem omdat er geld zou zijn achtergehouden?
Ik heb van de zomer gevraagd om een overzicht met alle betalingen en wat ze hebben ingehouden. Er kwam toen naar buiten dat ze teveel hadden ingehouden en ik heb een nabetaling van dik 200 euro gekregen.

Iedereen heel veel succes in ieder geval. Is het nu verstandig om over te stappen naar een ander bureau of krijg je als je de brief hebt gehad zowieso geen geld meer?
Weet niet heel goed wat we nu het beste kunnen doen.

Groetjes de Muldertjes

Didi82
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 12:00

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Didi82 »

ik voel me flink genaaid om maar even grof te zeggen denk je dat je via de kraamzorg een goed adres krijgt voor een gastouderbureau krijg je dit wat een K****zooi!!!! :x

BBBJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 19:50

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door BBBJ »

Ik las alle berichten over de Appelbloesem. Ook ik heb in 2008 een adviseur op bezoek gehad die mij het grote voordeel voorrekende. Ik heb toen besloten om met de Appelbloesem in zee te gaan. Er is controle bij mij thuis geweest door mevrouw Braafheid. Er is een contract gemaakt en ik heb hiervoor getekend. Toen kreeg ik bericht van de Belastingdienst dat ik geprobeerd had mijn banknummer te wijzigen, maar dat zij dit niet wilden doen omdat het op de verkeerde naam was aangevraagd (namelijk op de naam van mijn man terwijl de kinderopvangtoeslag op mijn naam staat). Dit was gedaan door de Appelbloesem zonder mijn toestemming. Ik ben hierover overigens van te voren niet ingelicht. Ik heb toen aangegeven dat ik er niet mee akkoord kon gaan om het hele bedrag op hun rekening te laten storten. De bijdrage voor het kinderdagverblijf is namelijk vele malen hoger dan het bedrag voor gastouderopvang. Ik heb aangeboden om hen een machtiging te geven, maar daarmee gingen zij niet akkoord. Ik kreeg er niet een fijn gevoel van. Ook het feit dat adresgegevens moeilijk te achterhalen zijn, vond ik bepaald onprettig. Dit was voor mij reden om het contract op te zeggen zonder er ooit gebruik van te hebben gemaakt. Zij hebben mij dit ook schriftelijk bevestigd. Groot was mijn verbazing toen ik een aantal maanden later een brief kreeg dat ik een afspraak moest maken voor een controle bij mij thuis. Ik heb hierover gebeld en hen gevraagd mij uit hun bestand te verwijderen. Dat zouden ze doen. Daarna heb ik nog een brief gehad met dezelfde strekking. Toen heb ik een iets onvriendelijker email gestuurd en hen nogmaals gevraagd mij uit het bestand te verwijderen.
Erg vervelend vind ik het nu dat ook ik een brief van de Belastingdienst heb ontvangen dat mijn kindertoeslag is stopgezet. Ik heb meteen gebeld met de Belastingdienst om door te geven dat ik geen klant ben van de Appelbloesem en er nooit enige financiële transacties met hen hebben plaatsgevonden. Hierop antwoordde de meneer van de Belastingdienst dat ik de brief waarin staat hoe ik bezwaar kan maken maar moest afwachten. Ik kan dus aantonen dat het contract opgezegd is, maar mijn vraag is de volgende.
Is het mogelijk dat de Appelbloesem op eigen houtje toch uren voor mij heeft gedeclareerd over 2008?
Ik baal ontzettend. Omdat de Appelbloesem blijkbaar fraudeert worden onschuldigen financieel gepakt.

Implosion
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:34

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Implosion »

Ik moet waarschijnlijk van een heel jaar alles terug betalen, 12 x 475 euro.

SteunpuntToeslagen
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:17

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door SteunpuntToeslagen »

Beste Implosion

Ik ken jouw situatie niet, maar leg je niet zo maar bij neer bij de bslissing van FIOD of belastingdienst toeslagen.

Ga eerst zelf goed rekenen hoeveel toeslag je zou moeten krijgen en indien je inderdaad terug moet betalen dan is het pech.

Mocht het zo zijn dat je terug moet betalen, omdat Appelbloesem fraudeerde, nou daar moet je dus niet akkoord mee gaan. Appelbloesem was immers geregistreerd bij de Gemeentelijke register en je had geen vermoeden dat het eventueel oplichters waren, dat is nu pas gebleken. Maak in ieder geval bezwaar binnen 6 weken.

Sterkte

Gesloten