LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Appelbloesem

Discussieer hier over kinderopvang.
Implosion
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:34

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Implosion »

SteunpuntToeslagen schreef:Beste Implosion

Ik ken jouw situatie niet, maar leg je niet zo maar bij neer bij de bslissing van FIOD of belastingdienst toeslagen.

Ga eerst zelf goed rekenen hoeveel toeslag je zou moeten krijgen en indien je inderdaad terug moet betalen dan is het pech.

Mocht het zo zijn dat je terug moet betalen, omdat Appelbloesem fraudeerde, nou daar moet je dus niet akkoord mee gaan. Appelbloesem was immers geregistreerd bij de Gemeentelijke register en je had geen vermoeden dat het eventueel oplichters waren, dat is nu pas gebleken. Maak in ieder geval bezwaar binnen 6 weken.

Sterkte
Ik heb nog geen definitief bericht, maar zoals ik de vooruitzichten zie, ziet het er slecht uit, sowieso al die 3 maanden met terug werkende kracht.

antoinet29
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:37

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door antoinet29 »

Implosion schreef:Ik moet waarschijnlijk van een heel jaar alles terug betalen, 12 x 475 euro.
Laatst gewijzigd door antoinet29 op 10 nov 2009 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

Implosion, wie beweert dat jij dat terug moet betalen dan ? Zo ver zijn ze toch nog lang niet om dat direct al uitgezocht te hebben ?

Hebben jullie ook een brief gehad van de Appelbloesem ? met de tekst dat het 'klinkklare nonsens' is wat de belastingdienst beweert, dat ze ervoor zullen strijden dat wij niet de dupe worden, ze een kort geding aanspannen tegen de belastingdienst, en er allemaal integere mensen werken die naar eer en geweten hun werk doen ?

Hoe is het dan toch mogelijk dat er zoveel klachten over hun zijn, en dat ze eerder nooit voor ons in de bres sprongen ?!

Ik ga sowieso bezwaar indienen bij de belastingdienst, dat moet iedereen eigenlijk doen. Ik stuur gelijk alle vaagheden van de appelbloesem mee, alle vreemde formulieren en afrekeningen. Dan hebben ze dat ook vast maar.

Gevolg is wel dat ons kindje nu de laatste maand van het jaar 1 dag van de opvang afgaat, om de kosten voor ons te drukken. Gelukkig waren ze daartoe zonder mokken bereid op onze kinderopvang, chapeau daarvoor, want zij zitten normaal gezien ook met een opzegtermijn. Ze hoorden onze situatie aan en deden gelijk een goed voorstel.
De andere dag willen we eigenlijk behouden omdat die helemaal vol zit, en als ons kindje er helemaal afgaat, kan het wel weer een jaar - 1,5 duren voor er opnieuw plaats voor hem is.

Ik ben er nog steeds raar van, dit soort dingen hoor je altijd bij anderen, niet bij jezelf. Ben ook heel benieuwd hoe dit verder gaat aflopen.

Sowieso voor iedereen verstandig; pleeg eens een telefoontje met de rechtsbijstand, om te kijken hoe en wat, welke rechten je hebt etc.

Tevens ben ik ervoor, mochten we wel worden verzocht alles terug te betalen, een rechtszaak aan te spannen. En dan het mooiste is collectief, dan sta je sterker dan allemaal persoonlijk.

Implosion, jouw situatie lijkt erg op de onze, ben dus erg benieuwd wat het Fiod met jou besproken heeft en gezegd heeft.

Sjoerdje1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2009 09:41

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Sjoerdje1234 »

Is er al meer bekend over de stand van zaken wat betreft de Appelbloesem?

Groet,
Sjoerd

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

Hier niet, wacht nog steeds op de beschikking van de belastingdienst zodat ik mn inmiddels klaarliggende bezwaar kan indienen. Heb gelijk maar alles van de Appelbloesem erbij gedaan, kwam er tijdens mijn 'zoektocht' ook achter dat ze sinds eind 2008, 4 keer van benaming zijn veranderd w.b.t de storting. De ene keer heet het oudertoeslag, volgende keer kinderopvangtoeslag minus bureaukosten, daaropvolgend wéér een andere benaming.... ook alweer van die vage dingen...

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik keek vreemd op toen ik net mn admininstratie ging doen. Ik blijk wél voor november en december geld te hebben gekregen van de belastingdienst voor de kinderopvang....
Nou snap ik er helemaal geen biet meer van :shock:
Mn bezwaarschrift op hoge poten ligt klaar, maar zoals het nu lijkt hoef ik die helemaal niet in te dienen want we krijgen gewoon vergoeding...

Hebben jullie ook gewoon doorbetaald gekregen ?

Wel even de note dat wij per afgelopen mei al bij de Appelbloesem weg zijn, alleen zei de belastingdienst dat dat niet uitmaakte, we hadden er in 2009 bij gezeten dus bij ons zou het ook stop worden gezet tot het opgelost was :?: :!:

Mulderr
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:14

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Mulderr »

Wij hadden geen geld meer gekregen. Wel hadden we vorige maand een nieuwe beschikking van de belastingdienst gekregen dat de toeslag per uren op 0 uren was gezet.
Wij gaan toch alleen nog verder met een kinderdagverblijf dus we hebben zelf snel weer een aanvraag gedaan. Hierover helaas nog geen bericht gehad.

Verder nog nieuwe ontwikkelingen bij jullie?

rosala
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2009 16:50

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door rosala »

wij zijn nog volop bezig met de afhandeling van de gastouderopvang. Als ze alles terugbetalen wat ze onrechtmatig hebben ontvangen is er nog niet zoveel aan de hand. Het enige wat er tot nu toe fout gaat is een gebrekkige communicatie tussen hun medewerkers en het niet zwart-op-wit zetten van bepaalde mondelinge afspraken/telefoongesprekken, waardoor er nu een hele nasleep is van terugbetalingen. Ik hoop dat ze alles terugbetalen, en dan vind ik het netjes afgehandeld, en anders sluit ik me aan bij voorgaande berichten en ben ik boos. Nog even afwachten dus. ik wist helemaal niet dat er zoveel gaande was rondom Appelbloesem. Per toeval kwam ik op dit forum toen ik googelde naar het telefoonnummer van Beilen. Maar ik hou het nu zeker in de gaten.

jan77
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2009 13:28

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door jan77 »

Hallo, ik ben flink geschrokken van al die berichten hier! Het zat me al nooit lekker, die Appelbloesem, maar dit is toch weer eens een bevestiging dat je naar je "gut feeling" moet luisteren. Ik ben zelf ook benaderd en in zee gegaan met hun, in september dit jaar. Kreeg ook een bericht van de belastingdienst dat het rekeningnummer waar de KOT op gestort werd gewijzigd was, en na even checken bleek dit het rekeningnr van de appelbloesem te zijn. Mijn zoontje gaat echter 2 dagen naar het kdv, en 1 dag naar mijn vader (waarvoor de ab de toeslag zou bemiddelen). Nu is de afgelopen maand het hele bedrag van de KOT (dus inclusief het geld dat naar het kdv moet) geint door de appelbloesem. Hierover gebeld met hen (werd zowaar wél teruggebeld)kreeg ik te horen dat de FIOD hun hele rekening had bevroren en dit pas kon worden terugbetaald wanneer deze weer werd vrijgegeven. Ik mis nu dus een dikke 400 euro die naar het KDV moet. Mijn vader heeft wel een flink bedrag gekregen van de appelbloesem voor de opvang met terugwerkende kracht, vanaf 1 jan 2009, en heeft me daarmee gelukkig uit de brand geholpen. Die brieven van de bd dat alles wordt stopgezet heb ik niet gekregen, maar maak me goed zorgen! Kan dit echt niet gebruiken! Weet iemand al iets meer?

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Kicoa »

Had je de Appelbloesem gemachtigd om de kinderopvangtoeslag op hun rekening te laten storten? Heb je iets ondertekend of je DigiD aan hen gegeven?

In ieder geval onmiddellijk rekeningnummer weer laten wijzigen zodat er niet nog meer geld naar de Appelbloesem gaat.

Lies1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2010 15:22

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Lies1982 »

Inmiddels zitten we ruim in maart en ben ik benieuwd naar hoe verder de ervaringen met de appelbloesem zijn.

Zelf zitten we in de problemen sinds de brief van de belastingdienst op 1 nov. 2009.

Sinds 1 juli 2008 staan wij ingeschreven als vraagouder. Het is toen in oktober met terugwerkende kracht allemaal aangevraagd. Tot afgelopen november hebben we nooit problemen met ze gehad, al waren er wel veel vage dingen:
- de eerste man die bij ons kwam om een proefberekening te maken liet niks meer van zich horen. Later hoorde ik van zijn collega dat hij ontslagen was...
- tweede mannetje moest komen (dhr carree) en heeft alles voor ons geregeld.
- hij beloofde ons een vergoeding van de VOG, keurig bonnetjes ingediend, maar kreeg een brief dat dit niet vergoed werd. Na een officiele brief er achteraan gestuurd te hebben alsnog het geld gekregen. slechte communicatie dus.
- Ik heb na die brief van de bd op 1 nov 09 mezelf gelijk uit laten schrijven middels een aangetekende brief per 1 december 2009. Ik heb hier wel bericht van gehad. Helaas konden ze verder niks doen, zoals dossier opsturen, of financieel afhandelen, omdat FIOD alles geblokkeerd had. Terwijl ik gewoon nog geld van ze krijg van de maand november...

Tot op heden hebben we nog niks van de appelbloesem gehoord. Ik bel bijna wekelijks, maar ze bellen zelden terug. Nu vandaag heb ik per mail het één en ander gehoord. Zo beweren ze dat zij, net als de bd, in het voren geld overmaken, dus het geld van feb. ontvang je rond 21 jan. Dit is klinkklare onzin, maar door de stelligheid waarmee ze het beweren klinkt het haast geloofwaardig.
Gelukkig heb ik alles goed op orde, kan ik alles zo nakijken, dus mij hebben ze niet zo maar. Het gaat in ons geval gelukkig maar om iets meer dan 300 euro, maar ik ga inmiddels meer voor het principe.

Verder beweerden ze dat ze een borg hebben in gehouden aan het begin van de inschrijving. Dit zou verklaren waarom ik nog een maand mis. Weten anderen hier wat van af? Ik kan hier niks over terug vinden in de alg. voorwaarden.
Ook vraag ik me af wat ik verder nog kan doen. Hebben julliue nog tips, of is het voor jullie al opgelost.
Het meest vervelend vind ik dat het zelfs nu nog gevolgen heeft voor mijn toelage. Hoewel ik eind nov nieuwe aanvragen heb ingediend (per 01-12 sta ik ingeschreven bij een ander gestouderbureau) bij de bd heb ik nog steeds niks ontvangen, omdat alles streng gecontroleerd wordt omdat ik bij de ab vandaan kom :( Is dit normaal?

jeroenh77
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2010 14:45

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door jeroenh77 »

Ik heb nu echt kennis gemaakt met de Appelbloesem.

Ik heb de laatste maand van 2009 niet ontvangen. Heb heel vaak contact met ze geprobeerd op te nemen. Kreeg ik amper tot niet voor elkaar. Ik heb in ieder geval nooit normaal antwoord van ze gekregen op mijn vragen.
Daarom heb ik besloten weg te gaan bij ze.
Vorige week heb ik ze middels een brief alsnog gevraagd naar de laatste maand van 2009. Kreeg ik een brief terug waarin ze volgens hun berekening nog ruim 100 euro van mij tegoed krijgen.
Ik ben eens goed gaan rekenen.
Kwam tot de conclusie dat ik in 2008 al eens een maand niet uitbetaald had. Doordat ik de boel nu eens goed op een rij heb gezet kwam ik daar achter.
Verder heb ik een brief waarin ze aangeven de bedragen die ze krijgen van de belastingdienst te verminderen met de servicekosten en het restant aan mij uit te keren. Prima. Maar nu ik op de afrekening van hen kijk zie ik dat daar alsnog bureaukosten ingehouden worden.

Een telefoongesprek met de belastingdienst en een flinke rekensom verder leert me dat ik hen geen ruim 100 euro schuldig ben, maar dat ik nog bijna 2500 euro van hen tegoed heb. Komt bij dat zij mijn contract bij de belastingdienst hebben opgezegd per november 2009. Dus onterecht heb ik ook december niet uitgekeerd gekregen.

Afsluitend: Laat iedereen z'n administratie eens doorgaan en dan tot de conclusie komen dat we samen sterk zullen staan bij de rechter.
Anders ga ik daar alleen heen. Wat dit is toch gewoon diefstal???

Laat maar eens op dit forum jouw bevindingen weten na een rekensom.

Appelbloesem fraude
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:12

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Appelbloesem fraude »

Ik ben echt wit heet!! Wat een vieze oplichters zijn het bij de appelbloesem :evil:

We krijgen nog geld van hun zoals zo veel, maar wat ik mij afvraag of ze bij de andere ouders ook dingen zelf gaan regelen via de belastingdienst??
Bijv. wij hadden alle banden met de appelbloesem verbroken, blijkt dat iemand dat weer terug had verandert en al onze nieuwe aanvragen had stop gezet.
Bellen helpt niet want je word niet terug gebeld, toen heb ik die @#!*^ maar thuis opgezocht, hij was op zijn manier heel verbaasd dat er mensen zijn die denken dat hij de boel oplicht en alles zou goed komen.
Nou hebben we weer een brief gekregen waarin staat dat we hun!! geld moeten betalen, en dat we anders veel meer aan de fiod moeten betalen. Nou denk maar niet dat we ook maar 1 cent aan die oplichter van een Jan Vennekamp gaan betalen.

Ik heb net de belastingdienst aan de telefoon gehad en ik word deze week terug gebeld door de FIOD want ik heb nog wel wat meer info voor de die mensen (bijv. andere rekeningnummers die ze kunnen blokkeren). Het gekke , nou ja gek, is dat wie ik ook aan de telefoon krijg van de BD, ze kennen allemaal de appelbloesem en zijn bekent met het verhaal :shock: . Wat moet zo'n man allemaal wel niet doen voordat hij eens opgepakt word??

Als er mensen geïnteresseerd zijn in z'n woonadres? (gewoon even googlen) En als er mensen zijn die naar de rechter stappen, dan doe ik mee!!

Maar 1 advies....maak geen cent over naar de appelbloesem ( jan vennekamp).

annet37
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:21

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door annet37 »

De Appelbloesem maakt er inderdaad een potje van!!! Wij zijn er helaas ook ingestonken. Eind 2009 zijn wij benaderd door de Appelbloesem. Toen wij er van gebruik wilden maken kregen we net het nieuws dat de FIOD een inval had gedaan. We hebben dus nooit gebruik gemaakt van de diensten van de Appelbloesem, terwijl we nu een brief krijgen dat we 1170,40 moeten terug betalen en als we dat niet doen dan vordert de fiscus een bedrag terug van 7139.44!!!!

Ik krijg nog geld van de Appelbloesem!!!!!!Zij hebben ongevraagd zomaar het rekeningnummer laten wijzigen naar hun eigen rekeningnummer. Daardoor kregen wij niet de vergoeding voor de creche van onze kinderen en hebben we een aanslag moeten plegen op ons spaargeld. Gelukkig heb ik heel snel het nummer weer gewijzigd, maar ik mis wel een bedrag van 650 euro, terwijl de Appelbloesem het maar steeds heeft over 329 euro. Het kan me niet schelen, maar dat geld wil ik wel heel graag terug.

Nu is even de vraag: wat moet ik als eerste doen zodat de fiscus geen geld van mij kan afpakken?

Mensen die ook met de Appelbloesem te maken hebben: reageer aub zodat ze niet nog meer geld van ons af kunnen pakken!!!!!!!

Een gedupeerde

inez mangnus
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2010 09:03

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door inez mangnus »

Wij zijn op zoek naar mensen die ook gedupeerd zijn door de appelbloesem en ook een rechtszaak willen aanspannen.
Misschien is het mogelijk om met zoveel mogelijk gedupeerden samen naar een advocaat te stappen om zo ook de kosten voor iedereen te minimaliseren en een sterkere zaak te vormen. Gelieve een mail te sturen naar: [email protected]

Ik hoop dat we hier allemaal uitkomen want het gaat hier over duizenden euro's bij veel mensen!!!

Mulderr
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:14

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Mulderr »



Wat is die medewerker van de Appelbloesem toch onbeschoft. Hij hoestte vanmorgen me bijna recht in het gezicht en zei dat het aan de pollen lag.

Wat een oelewapperT

inez mangnus
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2010 09:03

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door inez mangnus »

Beste mede-gedupeerden,

Stuur mij een mail met jullie gegevens. Mijn partner en ik hebben inmiddels een advocatenbureau gevonden en ik zou graag willen weten wie er collectief willen meedoen.

Mijn mail: [email protected]

Samen staan we denk ik sterker....

Inez Mangnus

moeder-van-3
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 mei 2009 20:10

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door moeder-van-3 »

De Appelbloesem is afgelopen dinsdag falliet verklaard.
http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/artic ... n-failliet

Mulderr
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:14

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Mulderr »

Sacre bleu!!!!!

Danigino
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2010 12:19

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Danigino »

Vandaag ben ik er achter gekomen dat de Appelbloesem failliet is. Vorig jaar is mij door de belastingdienst meegedeeld dat het gastouderbureau onder controle was en vanaf dat moment (uit mn hoofd september 2009) geen toeslagen meer naar hen overgemaakt zouden worden. Begin december vorig jaar kreeg ik een brief van de Appelbloesem met de mededeling dat de overeenkomst met hen vanaf 1 januari 2010 beëindigd zou worden omdat de fiscus alle toeslagen vanwege het onderzoek niet meer uitbetaalde. Eventuele tegoeden zouden mij nabetaald worden. Ik heb deze helaas nooit mogen ontvangen. Ik heb ervoor gekozen vanaf dit jaar geen gebruik meer te maken van een gastouderbureau omdat ik alle administratieve rompslomp wegens persoonlijke omstandigheden op dit moment even niet zag zitten. En aangezien er toch al geen uitkeringen van de fiscus meer waren dacht ik dat alles per januari 2010 automatisch zou stoppen. Ik heb voor dit jaar dan ook geen aanvraag gedaan voor kinderopvangtoeslag.
Van de belastingdienst kreeg ik 20 januari jl. een brief met het bedrag dat ik over 2009 zou ontvangen voor de KOT. Dit hebben ze notabene naar de Appelbloesem gestort! Zo ook de voorschotten voor 2010! En dat terwijl ze de betalingen naar de Appelbloesem stopgezet hadden en mijn overeenkomst met de Appelbloesem per 1/1/2010 beëindigd was. Dat deze bedragen naar de Appelbloesem overgemaakt zijn wist ik niet, ik wist niet beter of per januari had ik niets meer te maken met de Appelbloesem en ook niet met de KOT. Ik kwam hierachter toen ik 12 mei een brief van de belastingdienst kreeg met een beschikking van 1910 euro over 2010 en dat ik deze voor 23 juni moet betalen!! Ik heb gelijk met de belastingdienst gebeld en gevraagd hoe dit zat. Toen is mij verteld dat er in totaal een bedrag van 5640 euro naar de Appelbloesem overgemaakt is, het volledige bedrag over 2009 en de voorschotten over 2010 (jan t/m apr). Bovenstaande heb ik ook aangegeven aan de medewerker die ik aan de telefoon had maar hij bleef erbij dat ik dit terug moet betalen terwijl ik hier nooit een cent van gezien heb! Ik de Appelbloesem gebeld en het verhaal gedaan. Degene die hierover ging was op dat moment niet aanwezig en ik zou teruggebeld worden. Dit is niet gebeurd. Vandaag wilde ik nogmaals de Appelbloesem bellen maar kreeg het bericht dat het nummer niet meer in gebruik is. Ik het internet op, waar ik een bericht las van 2 juni jl. dat de Appelbloesem failliet is! Ik zit nu met een aanzienlijk bedrag dat, ondanks eerdere berichten, toch door de fiscus naar de Appelbloesem overgemaakt is, ik heb dit nooit overgemaakt gekregen en nu moet ik een gedeelte terugbetalen!! Ik ben sinds ruim een jaar alleenstaande moeder, heb sinds die tijd hard gewerkt om een bestaan voor mij en mn zoontje op te bouwen, ben eindelijk een beetje 'boven Jan' en nu dit! Ik ga alles in ieder geval op papier zetten en naar de belastingdienst sturen maar na het gesprek wat ik vorige maand gehad heb ben ik bang dat ze bij het standpunt blijven dat ik terug moet betalen en ja, waar ga je heen als je een geschil heb met de belastingdienst? Weet iemand bij wie ik hiermee terecht kan en is dit geld nog ergens terug te halen?

Help!

Een wanhopige moeder

Gesloten