LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Appelbloesem

Discussieer hier over kinderopvang.
Natalie474
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 okt 2009 14:30

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Natalie474 »

Ha wanhopige moeder,

Een stel oplichters zijn het en wij zijn de dupe. Wellicht kan je de curator bellen en navraag doen of je aanspraak kan maken op je "eigen"geld.

Info van site kvk:
Naam: J & M Marketing Services B.V.
Vestigingsadres: Bellweg 2
Vestigingsplaats: 9411PV Beilen
Internetadres: http://www.appelbloesem.com
KvK-nummer: 04060703 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement
Kenmerk: Tel.nr. curator: 0592430340

Heel veel sterkte!!

Danigino
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2010 12:19

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Danigino »

Dat ga ik zeker doen!! Bedankt!!

Mulderr
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:14

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Mulderr »

Het vervelende is dat wij als ex-klanten volgens mij onderaan de ladder staan met onze vorderingen.

Mocht er bij het onderzoek van de FIOD wat naar voren komen dan heeft de belastingdienst de eerste rechten en dat zal vast geen klein bedrag zijn. Het beste is inderdaad contact op te nemen met de curator maar ik hoop dat je een lange lange adem hebt :(

suusje23
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2009 21:06

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door suusje23 »

Mogelijk dat de ombudsman ook nog iets voor je zou kunnen betekenen. Zoals ik lees is de belastingdienst in dit geval verkeerd bezig.
hoop dat je er een beetje uit bent gekomen.

Dandan
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2010 20:59

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Dandan »

Vandaag een bericht van de Belastingdienst-17 duizend euro terug betalen voor de jaren 2008 en 2009.Zijn er meerdere mensen zo blij verrast?En wat nu....?!
Danielle :roll:
Laatst gewijzigd door Dandan op 14 sep 2010 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

johnsa
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010 13:43

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door johnsa »

Hoeveel weet ik nog niet maar dat het over 2008 en 2009 gaat wel dus dat tiks aan maar dan voor het bureau Doltje en Koah

pandako
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 sep 2010 10:36

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door pandako »

Wij ontvingen dit weekend ook het herziene voorschot van 2008 en 2009. We moeten nu ook alles terugbetalen. Dit is echt erg, hoe kon dit gebeuren. We dachten alles goed geregeld te hebben en nu? Wij hadden echt geen flauw idee dat er iets mis was. Maar moeten wij hier nu de dupe van worden? Omdat ze bij de Appelbloesem fouten hebben gemaakt?

bennetje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door bennetje »

Ook wij kregen afgelopen weekend een beschikking op de mat over de jaren 2008 en 2009. Of we even 23.000 euro willen terugbetalen.
Ik heb zojuist naar de belasting gebeld en zij kunnen me niet verder helpen, ik moet maar een bezwaarschrift indienen. Ook vertelde ze me dat de belastingdienst onlangs informatiebrieven over de appelbloesem zou hebben verstuurd, ik heb nooit wat gekregen.
Op dit moment ben ik behoorlijk wanhopig. Hoe kan het zijn dat als een gastouderbureau fouten maakt dat ze het op ons bordje schuiven?

Ik hoop dat meer gedupeerden zich hier aanmelden en dat we misschien met zijn allen iets kunnen ondernemen.

hanswendy
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2010 14:33

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door hanswendy »

ook ik heb een beschikking van de b.d. gehad met het verzoek de kot van 2008 en 2009 terug te betalen. totaal 17000euro. dit terwijl aan alle voorwaarden is voldaan. Alle hulp en informatie is welkom. Help

Chriszi
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2010 18:38

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Chriszi »

Beste allemaal,

Ook wij hebben dit weekend een brief van de BD ontvangen, met de mededeling dat we binnenkort de beschikking mogen verwachten om de KOT van 2008 en 2009 terug te betalen omdat de Appelbloesem niet aan alle voorwaarden heeft voldaan. (bijzondere noot in de brief: "U kunt in aanmerking komen voor de KOT voor 2010", mogen we die dan in 2012 dan weer terug betalen????

Ik heb begrepen dat je de beschikking eerst moet ontvangen en dan pas bezwaar kunt maken.

Eind 2009 hebben we bericht gehad van de BD dat de uitbetalingen naar de Appelbloesem werden gestaakt. Vanaf dat moment hebben wij geen zaken meer gedaan met de Appelbloesem, om problemen te voorkomen.

Onze gastouder (opa) heeft toen aangegeven te willen wachten met het zoeken naar een ander gastouderbureau omdat hijzelf eerst aan alle vereisten van de nieuwe wetgeving wilde voldoen. Hij heeft inmiddels zijn MBO 2 en kinder-EHBO gehaald. Dus zou je zeggen, dat wij er alles aan doen om het volgens de gestelde regels te doen.

Als ik de berichten in het forum lees, krijg ik eigenlijk steeds meer vragen:
1) Kan de BD in dit geval ook niet (gedeeltelijk) aansprakelijk gesteld worden, omdat zij al langer een vermoeden hadden dat er iets niet pluis was bij de Appelbloesem. Zij hebben de aanvragers veel te laat op de hoogte gesteld.

2) Zou het ministerie van onderwijs op de hoogte zijn van deze misstanden, veroorzaakt door een toeslag die het voor werkende ouders gemakkelijker zou moeten maken?

3) Hoe zit het met de afgedragen belasting over de KOT en de kosten die door de Appelbloesem zijn ingehouden. Komen die ook op rekening van de aanvrager?

4) Als de gastouder ten onrechtmatig KOT heeft ontvangen en dit zijn zijn enige inkomsten, heeft dit dan ook gevolgen voor het belastingtarief van zijn partner (dus vanaf 2008 alleen verdiener)

Beste radar medewerkers graag hoor ik hoe en wat we kunnen doen.

Zeishof
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2010 20:09

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Zeishof »

Ik heb gisteren de melding gekregen van de BD dat ons voorschot voor 2008 & 2009 naar €0,- is gewijzigd, hier zal dus wel een beschikking voor volgen.

Daarbij is het bij ons ook zo dat we dus inderdaad nog nooit geld hebben gezien, alles ging eerst naar de appelbloesem en daarna gedeeltelijk naar mijn schoonouders.

Ik ben niet zo'n kenner in rechtsgeleerdheid, maar we zouden toch met alle gedupeerden een civiele procedure kunnen aanspannen tegen de BD?

Perebloesem
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2010 15:26

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Perebloesem »

Uit de beschikking valt niet op te maken op welke gronden de bd het gehele bedrag terugvordert, het blijft gissen. Alleen al om deze reden kun je bezwaar maken en eerst juridisch volledige uitleg afwachten. Op dit moment is de beschikking geheel niet onderbouwd.
Weet iemand waar de fout ligt ? Bij ons of bij appelbloesem ?
Overigens is op dit Forum ook nog een andere discussie bezig over dit probleem.

JHteM
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2010 09:57

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door JHteM »

Perebloesem schreef:Uit de beschikking valt niet op te maken op welke gronden de bd het gehele bedrag terugvordert, het blijft gissen.
Weet iemand waar de fout ligt ? Bij ons of bij appelbloesem ?
Overigens is op dit Forum ook nog een andere discussie bezig over dit probleem.
Goedemorgen,
Ook wij zijn gedupeerden van de 'werkzaamheden' van de Appelbloesem.
Inmiddels hebben wij een brief en een beschikking ontvangen van de belastingdienst.
In de vooraf gaande brief wordt ons mee gedeeld wat de redenen zouden zijn...

"wij hebben uw aanvraag beoordeeld. Gebleken is dat er afspraken over de opvangkosten zijn gemaakt tussen het gastouderbureau, de gastouder en de aanvrager van de kinderopvangtoeslag. Deze afspraken hebben tot gevolg gehad dat er door de aanvrager geen kosten voor de kinderopvang zijn gemaakt. Er is daardoor geen sprake van betaalde opvang. Eén van de voorwaarden voor kinderopvantoeslag is dat er sprake van betaalde opvang moet zijn.

Daarnaast heeft het onderzoek ook aangetoond dat de ingangsdatum van uw aanvraag eerder is dan de datum waarop uw gastouder in het bezit was van een Verklaring omtrent het gedrag. Eén van de voorwaarden voor kinderopvantoeslag is dat er sprake van betaalde opvang moet zijn. "

Einde citaat

Wij dachten net als anderen dat we te maken hadden met een erkend gastouderbureau.

butink
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 10:36

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door butink »

Ook wij zijn de dupe van de praktijken van de appelbloesem. Wij dachten dat we met "eerlijke" mensen te doen hadden en dat alles geregeld was zoals het moest. Dit alles zit me behoorlijk dwars! Hoe kun je mensen zo bedriegen? En nu?! we hebben nog geen officieel bedrag onder ogen gekregen maar ben bang dat we rond de 15.000 euro terug moeten betalen.

Aaltje H
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:27

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Aaltje H »

Ook wij hebben een naheffing gekregen van de belastingdienst. We moeten zo'n 10.000,00 terug betalen en dat allemaal omdat de Appelbloesem ons verkeerd heeft voorgelicht. Via het steunpuntkinderopvangtoeslag heb ik te horen gekregen dat de belastingdienst in zijn recht staat, maar dat we wel als groep een civiele procedure tegen de Appelbloesem kunnen opstarten. Is dit al opgestart? Wie ziet dat ook wel zitten en heeft het zin?

SandraKa
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2010 15:18

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door SandraKa »

Beste allemaal,

Ook wij hebben een aanslag gekregen van de BD over 2008 en 2009, of we even alles willen terugbetalen. Weet even niet meer wat er nu moet gebeuren. Zijn er suggesties over welke stappen wij moeten ondernemen? Het kan toch niet zo zijn dat wij moeten betalen omdat de Appelbloesem heeft gefraudeerd??

Groetjes, Sandra

debby1105
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 16:07

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door debby1105 »

ook wij zitten diep in de problemen nu
wij hebben nog nooit een cent ontvangen want de appelbloesem
kreeg betaald van de balastingdienst en de appelbloesem betaalde mijn ouders dus alles is om mij heen gegaan
nu krijg ik een rekening of ik even 24000 euro wil terug betalen want achteraf blijkt dat wij er geen recht op hadden??? maar dat kunnen wij toch niet weten?
als je iets aanvraagt en het word goed gekeurd dan ga je er van uit dat het goed is en dan ga je niet denken misschien is het wel niet goed!
de appelbloesem was een erkend bedrijf.. ik vind dat de belastingdienst eens menselijk moet kijken en niet ons moet pakken maar de mensen van de appelbloesem
ik kan hier niks aan doen
en ik heb ook geen geld om dit bedrag terug te betalen
en dan krijg je te horen als je in termijnen wilt betalen dan moet je binnen 24 maanden het gehele bedrag terug hebben gestort dat houd dus in 1000 euro per maand???? nou ik heb dat niet!!!
ben zo boos op die *** appelbloesem en ook op de belastingdienst die gewoon klakkeloos alles goed keurt en dan later pas zegt nee je hebt er geen recht op
de belastingdienst weet ook dat de appelbloesem heeft gefraudeed nou dan!! dan weten ze toch ook wie schuld heeft? en dat zijn niet de ouders
wie weet wat we kunnen doen? en wie heeft er al ervaring mee?
wie kan ons vertellen dat het goed komt?? heb er slapenloze nachten van, ben gewoon wanhopig!!!
wij hebben dit geld niet??? moet ik me dan falliet laten verklaren?? nee dat wil en kan ik niet wie kan ons helpen????

een wanhopige moeder van 2 kids :(

Zeishof
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2010 20:09

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Zeishof »

ja, hé hé,

we hebben de brieven eindelijk ontvangen: € 18927,= terugbetalen.

Nu maar een bezwaarschrift schrijven, ik weet anders ook niet wat ik moet doen. Ik ga wel de boekhouder van mijn schoonouders ingelichten, hij zal zich hierin ook moeten verdiepen.

Heeft er iemand overigens een voorbeeld bezwaarschrift n.a.v. van deze gebeurtenis, ik heb namelijk nog nooit een bezwaarschrift ingediend bij de BD.

Alvast bedankt.

gabriella
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 19:41

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door gabriella »

Goedenavond,

Na een dag werken lag er bij ons ook een mooie brief van de BD in onze bus. Ook darin stond net als bij iedereen dat wij de toeslagen terug moeten betalen. Vandaag lag dan ook daadwerkelijk de beschikking in de bus. Heb net met de bd gesproken en had een vriendelijke man aan de telefon. Die meneer wist mij te vertellen dat ik echt niet de enige ben en dat had ik inmiddels zelf ook gezien na hier te hebben gekeken. Nu moet ik net zoals altijd bezwaar indienen. dit omdat je dan (voor zover het goed is) je betalingstermijn verschoven. En de bd wist ook te vertellen dat ze nog bezig zijn met het onderzoek ook omdat de klant het dupe is geworden. Aan de ene kant moet het niet terecht ontvangen terug naar de belasting, maar WIJ hebben alles keurrig gevolgd toch zei ik. En hij zei ja dat is zo en daarom zijn wij nog bezig met de zaak om te kijken hoe dit opgelost kan worden. Ik raad dus iedereen aan om een bezwaar schrift in te dienen. Deze staat op de site www.toeslagen.nl dan rechts downloaden en dan naar het jaar van de beschikking. en dan het formulier invullen en opsturen.

Gabriella

Perebloesem
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2010 15:26

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Perebloesem »

Weet iemand welke afspraken het exact zijn die tot gevolg hebben dat de bd vind dat er geen betaalde opvang heeft plaatsgevonden ?
Daar draait het uiteindelijk om.
Ben overigens bang dat het bedrag dat met terugwerkende kracht is aangevraagd, toen er nog geen vog, was wel terugbetaald zal moeten worden.
Ik denk dat vooral de GGD drenthe verantwoordelijk is voor deze ramp.
Ik weet van een ander gastouder bureau hoe streng deze controles kunnen zijn. De hele administratie word uitgeplozen.
Waarschijnlijk is bij de ggd iemand, met ons geld, omgekocht om een positief rapport te schrijven.

Gesloten