LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Appelbloesem

Discussieer hier over kinderopvang.
cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

Bij deze heb ik de stoute schoenen aangetrokken;

Ik ben op zoek naar mensen die evenals ons, problemen hebben, of in het verleden hebben gehad, met gastouderbureau de Appelbloesem uit Beilen.

Zij hebben een aantal waarschuwingen gehad van de GGD bij hun inspecties omtrent de administratie, welke zij tot op heden nog niet op orde hadden.

Dat de administratie niet op orde is, blijkt bij ons wel op de rekening; het geld wat de belastingdienst aan hun verdeeld heeft voor ons, hebben wij weinig van gezien. Ze steken het in eigen zak onder vreemde noemers. Wanneer je ze hier op aan wil spreken zijn ze slecht bereikbaar of komen met loze argumenten en dreigementen.

De belastingdienst kan er weinig aan doen en schuift je terug naar het gastouderbureau. Wij zijn er inmiddels weg, maar krijgen nog wel geld van ze ( alhoewel, dat hoop ik dan maar en daar ben ik nu dus ook hard voor bezig )
Het geld wat wij nu moeten ophoesten voor kinderopvang moet uit onze eigen zak, omdat zij met de centen van de belastingdienst die voor ons voor het hele jaar bedoeld waren, ervandoor zijn...

Graag zou ik ervaringen horen van meer gedupeerde ouders bij wie er, op welke manier dan ook, iets mis is gegaan bij de Appelbloesem

Alvast bedankt

KJPrummel
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2009 20:46

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door KJPrummel »

Na googlen lees je diverse negatieve artikelen, de geloofwaardigheid neemt dan snel af in deze organisatie.

Zijn er nog meer mensen die zowel positieve als negatieve ervaringen hebben?
Laatst gewijzigd door KJPrummel op 28 aug 2009 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Lotte301
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2009 10:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Lotte301 »

Nou ik weet niet waar Capuchino het over heeft, maar mij heeft de Appelbloesem fantastisch geholpen. Aardige bemiddelingsmedewerksters en de mensen op kantoor hebben mijn problemen keurig opgelost. Ben sinds januari 2008 klant. Ik snap niet waarom je een post plaatst. Als je een probleem hebt dan bel je toch?

Lotte301
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2009 10:53

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Lotte301 »

Eigelijk ben ik behoorlijk pissig op capuccino. Wat een flauwekul. Een beetje mensen belasteren. Afwijkingen in de betalingen van huur- zorg- of andere toeslagen worden altijd veroorzaakt door achterstanden bij betaling van belasting of het niet betalen van boetes, of je moet ook al in de schuldsanering zitten. Dus hou toch op met je flauwekul. je zit gewoon een
bedrijf in een kwaad daglicht te stellen, terwijl je waarschijnlijk zelf een probleem hebt. Je bent dus een ei!

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Nou, als ik een beetje zoek op internet krijg je toch een andere indruk.

oostmeijer26
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2009 21:43

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door oostmeijer26 »

hallo,
ook ik zit al sinds vorig jaar oktober te wachten op geld.
vorig jaar oktober is er een man bij ons geweest voor een eerste gesprek, daarna is er een mevrouw langs geweest om te kijken of het in huis op orde was .
ondertussen hoorde wij maar niks.
mijn man een email gestuurd naar die meneer maar geen reactie, iets later belde diezelfde vrouw op om langs te komen of alle hekjes etc geplaats waren, vroeg aan haar en wat gaat er dan gebeuren ze zei niks vond ik erg vaag, zie maar geen geld.
die vrouw zou vanochtend om 10 uur langs komen maar is niet op komen dagen, heb er nu geen vertrouwen meer in, en wil er nu mee stoppen

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

Lotte301, ik belaster niemand zomaar.
Dat het bij jou goed gegaan is, heb je mazzel mee, ik heb ook al diverse andere mensen erover gehoord en gelezen. Op een ander forum is een topic gesloten vanwege de reacties die te hoog opliepen over dit bedrijf.
Werkelijk, google maar eens en kijk wat je vind.

Toen ze bij ons kwamen stond dit nog niet allemaal op internet, ik heb vooraf gezocht op nare ervaringen voordat ik mijn handtekening plaatste. Echter het afgelopen jaar is er dus van alles mis gegaan. en niet alleen bij mij. Jij hebt gewoon veel geluk dat bij jou alles goed gaat, ze hebben al 3 waarschuwingen van de Inspectiedienst, die hebben ze niet omdat het allemaal perfect loopt daar.

Ik ben altijd netjes op tijd met mijn aanvragen en betalingen, zit niet in de schuldsanering o.i.d, daar heeft het niets mee te maken. Wij zijn gewoon 2 hardwerkende ouders, die de financiële zaken netjes op orde hebben.
Echter ben ik zo naïef geweest om mijn belastingzaken van de kinderopvang via de appelbloesem te laten regelen, (onder het mom van "Mevrouw, het is voor u veel makkelijker om alles door ons te laten doen, niet alleen de gastouderopvang, ook de uren dat uw kindje op de creche zit") dat had ik beter niet kunnen doen. Ze hebben meerdere dingen verkeerd gedaan, en helaas hadden ze de middelen in de hand om bij de belastingdienst onze uren aan te passen etc. Ze houden echt waar geld van de fiscus in, wat aan ons toebehoort. Ik heb inmiddels een financiëel adviseur bij de hand, en deze geeft mij hier ook gelijk in.

Ze zijn slecht bereikbaar, doe loze beloftes en vage uitspraken. Brieven worden gauw in elkaar geflanst met diverse spel- en grammaticafouten, dat is onproffessioneel! Helemaal als het om geld draait, hoor je gewoon een kundige, nette manier van benaderen te hanteren.

Nogmaals, ik zet niet 'zomaar' een bedrijf in slecht daglicht. Ik kom normaal gesproken nooit op dit soort forums en weet problemen met bedrijven altijd netjes op te lossen met een telefoontje of brief. Dit bedrijf is echter wat minder makkelijk en aangezien ik na diverse brief- en telefoonwisselingen niet verder kom bij hun, vraag ik hier meer ervaringen om te kijken of ik de enige ben, of dat er meer zijn met deze problemen

SteunpuntToeslagen
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:17

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door SteunpuntToeslagen »

Beste Cappucino

Ik ben zelf geen gedupeerde, maar begeleid momenteel een client die problemen heeft met Appelbloesem. Wat dit bureau doet is werkelijk een schande. Ze rekenen duizenden euro's bemiddelingskosten per jaar en dat kan echt niet. Ze incasseren kinderopvangtoeslag. Appelbloesem regelt dat voor je. Leuk, maar zij vragen veel te veel toeslag aan en vervolgens moet je zelf veel geld aan de belastingdienst terugbetalen. Als je eens goed uitrekent wat je van Appelbloesem hebt gekregen dan zie je vast dat je hondereden euro's mist. Je moet direct in actie komen. Ga eerst goed rekenen, dat is echt niet zo moeilijk (het aantal uren weet je en je weet ook wat BD heeft uitbetaald, want daar krijg je berichten van).Let ook op dat je het juiste aantal uren neemt, dus de werkelijk gebruikte uren en niet de uren die Appelbloesem volgens het contract zou moeten rekenen. Schrijf vervolgens een brief aan Appelbloesem dat je de machtiging die je ze hebt gegeven om toeslag voor je te incasseren per direct intrekt. Wijzig vervolgens het rekeningnummer bij de belastingdienst toeslagen in je eigen rekening, dit kan je doen met een formulier Opgaaf rekeningnummer of via het programma Aanvraag/wijziging kinderopvangtoeslag. Wijzig ook je DigiD EN ook je elektronische handtekening!!. Appelbloesem gebruikt waarschijnlijk de elektronische handtekening voor het versturen van wijzigingen. Schrijf vervolgens een brief aan de belastingdienst met korte uitleg van je situatie en vermeld dat de belastingdienst alleen op de door jou opgegeven rekeningnummer mag uitbetalen. Daarna, als je eenmaal weet hoeveel toeslag Appelbloesem nog aan je verschuldigd is schrijf een brief naar ze met het dringende verzoek direct te betalen. Geef ze bv 5 dagen de tijd. Indien niet binnen 5 dagen is betaald stuur je een aanmaning. Als ze daarna nog steeds niet betalen dan ga je dreigen met een deurwaarder. Helpt dat niet dan schakel je een Gerechtsdeurwaarder in. De kosten van een deurwaarder vallen reuze mee en daarbij, Appelbloesem zal dan echt geloven dat je het meent. Ze willen echt niet voor de rechter komen dus ze zullen betalen.

Ik help heel veel mensen die toeslagen (zorg, huur etc) mis hebben gelopen door oplichters of malafide aanvraagbureau's. Indien er genoeg brieven bij de belastingdienst komen met klachten over Appelbloesem dan zal de Belastingdienst zelf ook een onderzoek gaan instellen.
Maar let op, de tijd dringt, want als Appelbloesem failliet gaat dan kan je fluiten naar je geld. Ga snel aan het werk!!!!

Appelbloesem zal een dezer dagen de laatse inspectie van GGD krijgen (of ze hebben het net gehad) en als die weer negatief zal zijn dan zal Appelbloesem de tent opdoeken en zich failliet laten verklaren...althans, dat denk ik dat gaat gebeuren.

Indien je uitrekent dat het wel meevalt wat ze aan je toeslag te weinig hebben uitbetaald, dan nog steeds is het verstandig om toeslag voortaan op je eigen rekening te ontvangen. Hiermee ontneem je de macht aan Appelbloesem om de hoogte van je toeslag te "regelen" en dat is goed.

Ik wens je veel succes. Als je nog vragen hebt kan je ze stellen. Ik zal de komende dagen dit forum volgen.

Oh ja en vergeet niet je contract met ze op te zeggen. Er zijn genoeg goede bureau's met normale tarieven. Ik heb ook kinderen en ik maak gebruik van kinderopvang en gastouderopvang.

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

He eindelijk iemand die er ook midden in zit.
Ik ben druk bezig met van alles regelen, het contract is gelukkig al opgezegd, het rekeningnummer is gewijzigd. Enige waar ik nou nog mee zit is geld terug proberen te krijgen wat zij hebben ingehouden, waar zij geen recht op hebben.
Maar heb inmiddels ook iemand in de hand die dit samen met mij gaat regelen.
Enige nadeel is dat zij lak lijken te hebben aan harde woorden en rustig verder gaan met hun praktijken, totdat ze idd nogmaals inspectie krijgen en dan de boel oplappen

Implosion
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:34

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Implosion »

Ik ben ook opgelicht.

In december 2008 bij de Appelbloesem gegaan.
paar maanden later zijn er een paar werknemers weg gegaan, en een eigen bureau opgestart. deze leverde meer op voor ons, omdat de appelbloesem meer geld in houd, ( belasting terwijl daar helemaal geen belasting voor ingehouden wordt )

3 maanden van te voren opzegd met een brief, en overgestapt naar bureau "Kinderen Enzo" we kregen toen ook geld gestort van "Kinderen Enzo"
Maar een paar maanden er na, kregen we ineens weer geld van De Appelbloesem.
Er zelf achteraan gebeld, en bleek dat de Appelbloesem zonder toestemming ons weer terug heeft genomen via de belasting ( ze hadden onze oude belasting inlog code nog ) Het geld wat de Appelbloesem toen gestord had, was in plaats van 325 euro maar 67 euro. omdat ze nog even vlug voor die 3 maanden opzeg termijn van eerder, 3 x 70 euro kosten in rekening hebben gebracht, IK heb toen direkt naar de Appelbloesem gebeld, en zeggen ze dat ze nooit geen opzeg brief 3 maanden van te voren hebben gekregen. ( had ik aangetekend moeten doen )

Ondertussen zit ik alweer bij "Kinderen Enzo" maar ze hebben wel 210 euro van mij gestolen. en de belastingdienst kan er niets aandoen, 3x hun hier over aan de telefoon gehad.

"Kinderen Enzo" vertelde mij dat ik niet de enigste was, er waren nog wel 10 gedupeerden, dus kan je nagaan, van ouders die ook bij de Appelbloesem weg zijn gegaan naar andere gastouderbureaus, dat daar ook wel weer tientallen zijn.

met die 3 maanden van te voren opzeggen, vind ik ook oplichterij, want stel nu, dat je vrouw of je zelf wordt ontslagen, dan heb je geen recht meer op een gastouderbureau, omdat dan je vrouw thuis is en geen gastouders nodig heeft, maar dan kan je ja ook niet 3 maanden van te voren opzeggen. en brengen ze dus ook 3 maanden kosten in rekening.

Ik weet niet , als dit al op televisie is geweest. maar hier dus weer iemand die ook pissed off is.

Ik heb nog een gesprek opgenomen op telefoon, over die 3 maanden opzegtermijn en over het "niet ontvangen" hebben van de opzegbrief.

De problemen beginnen pas, als je er weg wilt. dan krijg je rekeningen.

Met vriendelijke groet,

Peter
Laatst gewijzigd door Implosion op 07 sep 2009 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Appelbloesem1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2009 13:06

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Appelbloesem1 »

U begrijpt dat wij geen discussie gaan voeren op dit forum en al helemaal niet met
anonieme bronnen.

Laat degene die kennelijk problemen met ons heeft contact opnemen, hetzij via de
mail via [email protected] of via de telefoon op 0593-540788.

We zijn dagelijks telefonisch beschikbaar van 9.00 tot 12.00 en van
13.00 tot 15.00 uur.

Met vriendelijke groet
De Appelbloesem

Implosion
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:34

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Implosion »

Gastouderbureau in Beilen faalt
donderdag, 04 jun 2009 13:25 |
Door: RTV Drenthe

BEILEN - Gastouderbureau De Appelbloesem in Beilen heeft zijn zaakjes nog steeds niet op orde. Dat meldt de gemeente Midden-Drenthe. In februari bleek uit een inspectie van de GGD dat het gastouderbureau op administratief gebied faalt. Er waren 26 tekortkomingen. Sindsdien zijn er wel wat verbeteringen aangebracht, maar volgens de gemeente nog niet voldoende. Voor september komt er een herinspectie.

bron:

http://www.deondernemer.nl/artikel/1615 ... ilen-faalt

SteunpuntToeslagen
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:17

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door SteunpuntToeslagen »

Beste vogels

Je hebt gelijk als je zegt dat je met zo iemand niet in zee zou gaan, maar dan weet je niet hoe zij de klanten werven.

Ik heb zelf geen zaken met ze gedaan, zoals eerder gezegd. MAAARRR ik ben wel door ze benaderd een tijdje geleden. Ik heb dus wel kinderen in de opvang en daarmee ben ik wel een potentiele klant.

Een hele aardige jongedame van GOB Appelbloesem belde mij en vroeg of gebruik maakte van gastouderopvang en of ik wist dat ik daar subsidie voor kon krijgen. Ik zei dat ik inderdaad een oppas had en dat ik haar geld betaalde. Nou dat komt goed uit zei de beste mevrouw, want ze kon het allemaal voor mij regelen dat ik van de belasting subsidie kon krijgen. Ze wilde heel graag bij mij thuis komen om geheel gratis en vrijblijvend het een en ander uit te rekenen. En nog voordat ik kon zeggen dat ik daar geen behoefte aan had, ging zij vrolijk verder met het verhaal dat ALLEEN een gastouderbureau de subsidie kon aanvragen en dat een particulier dat niet mocht doen. Toen wist ik gelijk wat voor vlees ik in de kuip had. Ik viel tegen haar uit dat ze complete onzin aan het vertellen was. Ze vroeg toen of ik bij de belastingdienst werkte. Toen ik nee antwoordde hing ze op.

Je begrijpt dat er echt mensen zijn die geloven dat ze niet zelf de subsidie, of te wel, kinderopvang toeslag, kunnen of mogen aanvragen. Deze mensen worden telefonisch benaderd met een mooi verhaal en zo trappen ze erin.

Vanaf volgend jaar gaan de regels in de gastouderopvang flink aangescherpt worden, voor zowel de gastouders als voor gastouderbureau's. Er komt een nieuwe wet etc. Na Prinsjesdag zullen we het weten. Hopelijk zullen dit soort bureau's gewoon verdwijnen.

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

@Implosion, hier precies hetzelfde verhaaltje, geld ingehouden onder het mom van de opzegtermijn terwijl ik al lang en breed had opgezegd. Vervolgens werd er verteld dat de brieven niet ontvangen waren.. vond ik al vaag aangezien er wel ineens heel snel gereageerd werd na die brief dat de inspectie nog moest plaats vinden ( eerdere half jaar nooit gezien, terwijl daar al in het begin een afspraak over gemaakt zou worden )
Nu ik jouw verhaal lees, geloof ik al helemaal niet meer dat die brieven niet ontvangen zijn

@Appelbloesem, jullie zijn óf niet bereikbaar(jullie genoemde telefoontijden komen ook niet overeen met de werkelijk bereikbare tijden), óf reageren niet op mails/brieven, óf reageren zwaar opgefokt en zelfs met loze dreigementen, dus een normale discussie aangaan is volstrekt onmogelijk...

Anoniem lijkt mij in dit geval logisch, aangezien jullie zoveel gegevens in de hand hebben waarmee jullie van alles (kunnen) uitspoken.

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

Nogmaals @ Implosion, jij zegt dat je via je nieuwe gastouderbureau meerdere gedupeerden van de Appelbloesem kent... misschien kunnen die hier ook hun zegje doen zodat we dit met meerdere mensen hard kunnen maken ?

Implosion
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:34

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Implosion »

Ik ken ze zelf niet, maar het nieuwe gastouderbureau heeft me dit vertelt, dat er zeker nog 10 zijn. dus kan je nagaan dat er waarschijnlijk nog meer mensen zijn weggegaan bij de Appelbloesem, en die nu bij andere gastoudebureau's zijn.

Ik zou kunnen vragen bij onze nieuwe gastouderbureau, als zij de namen willen doorgeven.

Peter

AGVO
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2008 13:42

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door AGVO »

Hallo,

Zojuist ontvangen mijn man en ik een brief van de BD met het bericht dat het rekeningnummer gewijzigd is. Dit is gebeurd via een digitale inlog = DigiD code.

Deze hebben wij NOOIT afgegeven aan de Appelbloesem.

Want ja, ook wij zouden er bijna ingetuind zijn. In oktober 2008 komt er een vertegenwoordiger bij ons langs. Dit uiteraard na een telefoontje. De heer Grevink vertelt ons veel over de kinderopvangtoeslag en dat het geen probleem is om de regels is iets te omzeilen.
Zoals de heer Grevink het ons vertelden kregen wij het idee dat wij eens iets terugdoen konden voor de opa's en oma's die voor ons oppassen.
Formulieren ingevuld alle gegevens aangeleverd en alles kon nog voor januari 2009 worden geregeld. Met terugwerkende kracht voor 2008.
In december nog geen bezoek gehad voor de controle die bij ons zo plaats vinden, vindt ineens bij oma thuis plaats! Direct gebeld geen probleem was dat adres ook direct gecontroleerd! Bij ons is nooit een controle geweest!
Nadat wij op internet via Google de gegevens van Appelbloesem opzoeken, om te bellen wat de stand van zaken is, komen wij meerdere negatieve verhalen tegen. De verhalen over controles van de GGD dat o.a. niet alle papieren in de dossiers van de Appelbloesem in orde waren.
Toen belde de Appelbloesem ons om te vragen of wij de verklaring van goedgedrag van oma op wilden sturen, terwijl deze al geruime tijd naar hun opgestuurd was, de man ging het op kantoor verder uitzoeken. Dit was voor ons de druppel en besloten wij alles op te zeggen.

Opzeggingsbrief geschreven met het verzoek om een bevesting van opzegging terug te sturen de brief aangetekend verstuurd! De opzeggingsbrief hebben wij nooit ontvangen maar wij hoorden ook niets meer van ze. Totdat wij worden gebeld voor een controle afspraak. De vrouw in kwestie verteld dat wij opgezegd hebben en dat een controle nu overbodig was. Ze vroeg de reden van opzegging en zei dat ze het wel kon begrijpen.
Nooit weer wat gehoord van de Appelbloesem tot dat er vandaag de brief van de BD. Direct de BD gebeld die ons vertelden dat de wijziging via de DigiD is binnengekomen. Het rekeningnummer waar het naar gewijzigd is is niet van ons en bij ons dus totaal onbekend. De wijziging is in augustus 2009 doorgegeven en heeft betrekking over het jaar 2008!!!

Het ergste van dit alles is dat de Appelbloesem op één of andere manier nu wijzigingen doorgeeft aan de BD via een digitale inlog. Die wij nooit of te nimmer afgegeven hebben!!!

Afwachten is nu het enige wat wij kunnen doen om te zien wat er gaat gebeuren nu wij de wijzigingen weer ongedaan hebben gemaakt. En uiteraard de inloggegevens hebben gewijzigd!!!

De BD wordt door ons op de hoogte gebracht en het forum zullen wij in de gaten houden! Hopende dat Tros Radar aandacht gaat besteden in een uitzending!

cappuchino
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:48

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door cappuchino »

En dus weer eentje.
Vooral dat gedoe idd met dat rekeningnummer! Ik ben ook een hele tijd met de BD aan de telefoon geweest, ik snapte er niks van dat er een totaal ander rekeningnummer stond dan ik had aangegeven. BD mocht geen namen noemen, alleen "Ja" of "Nee" zeggen wanneer ik mn eigen rekeningnummer noemde, dat NIET correspondeerde met het rekeningnummer waar zij hun geld op stortten.
Bleek dus ook de Appelbloesem te zijn, terwijl ik daar nog helemaal geen toestemming voor had gegeven.

Toen ik aangaf de uren via hun te willen stoppen, hebben zij alles stop laten zetten bij de BD, wat ook weer niet de bedoeling was, gezien ons kindje nog wel gewoon naar de kinderopvang gaat, alleen niet meer naar een gastouder.

Ik ga eens wat meer uitzoeken hierover, en ben heel benieuwd naar de nieuwe inspectie van de GGD binnenkort....

Overigens, vandaag nog geprobeerd contact op te nemen met Appelbloesem, op de tijd dat ze bereikbaar zouden moeten zijn, kreeg ik WEER een bandje... Zouden ze het heet onder de voeten krijgen en gauw aan het werk zijn gegaan nu ze zien dat er meerdere mensen klachten hebben en er werk van maken ?! :wink:

SteunpuntToeslagen
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:17

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door SteunpuntToeslagen »

Beste Allemaal

Het is echt heel erg gemakkelijk voor Appelbloesem om het rekeningnummer te wijzigen en/of alle andere gegevens . Ze hebben jullie sofinummers, adressen etc. Als ik kwaad zou willen kan ik zo voor honderden klanten een wijzigingsverzoek indienen met mijn eigen rekening, geld incasseren en naar de Bahama's verhuizen. Het is zo gemakkelijk, helaas, voor jullie. MAAAARRRR, je kan er iets aan doen!

Ik adviseer iedereen het volgende:
1. wijzig z.s.m. je rekeningnummer bij de Belastingdienst (formulier te downloaden op www.belastingdienst.nl)
2. wijzig je elektronische handtekening (ook al heb je dit nooit aan Appelbloesem gegeven); gewoon formulier invullen en opsturen
3. wijzig voor alle zekerheid je DigiD
4. schrijf een brief naar de Belastingdienst Toeslagen met uitleg van je situatie en benadruk dat er geen geld mag worden overgemaakt op een bankrekening anders dan je eigen.

De vierde actie lijkt overbodig, maar zoals gezegd, is het erg makkelijk om wijzigingen door te geven en Appelbloesem kan het op elk moment doen. Heb je eenmaal een brief geschreven en de belasting betaalt uit aan de verkeerde, dan kan je de belasting aanspreken en je geld terug krijgen! Alle wijzigingsformulieren zijn te downloaden op de site van belastingdienst, behalve digiD, maar dat doe je gewoon online op www.digid.nl.

Overigens is het niet mogelijk om een DigiD voor iemand anders aan te vragen. De codes worden altijd naar het woonadres van betreffende persoon toegestuurd, dus NOOIT aan Appelbloesem, dat is echt onmogelijk. Wat belastingdienst bedoelt met digitaal aangeleverd, betekent dat het via het internet is opgestuurd en ondertekend met of DigiD of elektronische handtekening. In het geval van AGVO kan het niet anders gebeurd zijn dan met elektr. handtekening.

Sterkte allemaal.

Implosion
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:34

Re: Gastouderbureau Appelbloesem

Ongelezen bericht door Implosion »

Zo zie je maar weer, de problemen beginnen pas, als je er weg wilt, ook bij mij hadden ze zonder toestemming ( toen ik al een paar maanden bij een nieuw gastouderburo was ) het stortingsrekeningsnummer weer verandert op hun rekening.

Ik had niet aangetekend opgezegd, maar wel opgezegd met een brief samen met het nieuwe gastouderburo. en brachten ze dus 3 maanden in rekening. ( 3x 70 euro ) en omdat ze wisten dat ik dat niet ging betalen, konden ze dat mooi nog even aftrekken van die paar maanden die ze ondertussen nog weer hadden gekregen, nadat zij stiekum het rekeningsnummer hadden verandert.

:(

Gesloten