LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Discussieer hier over kinderopvang.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door bprosman »

Zijn zelfs kamervragen over gesteld :

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 1-209.html

Hieruit concludeer ik ook, geen (bewijsbare) eigen bijdrage betaald en daardoor niet voldaan aan de wettelijke eisen voor KOT.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

HenrietteLovesSemih schreef:Natuurlijk heeft bijna niemand een eigen bijdragen gedaan!!
Daar het om familie gaat, die willen meestal niet dat je zelf ook nog eens geld geeft!
Het geld van een ander nl. de belastingbetaler is echter wel welkom.

ugurk
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2012 12:30

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door ugurk »

thecure schreef:heb je zelf wel een eigen bijdrage betaald? of helemaal niet?
Hoi, dat heb ik niet. Ik wist het niet, dus gevolg is terug betalen wat terecht is...

ugurk
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2012 12:30

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door ugurk »

HenrietteLovesSemih schreef:Natuurlijk heeft bijna niemand een eigen bijdragen gedaan!!
Daar het om familie gaat, die willen meestal niet dat je zelf ook nog eens geld geeft!
Maar ik denk dat een aangifte bij de politie niet veel zal helpen
Het is achteraf inderdaad ontzettend stom en vooral slim van dat mens van Bebegim!! Zij heeft nu haar eigen salons en wij hebben alleen maar ontzettend veel schulden! Maar ik krijg ook steeds meer de indruk dat het gewoon weg helaas, pindakaas is!!! Dat word dus echt een ramp om al dat geld terug te betalen! Jaren lang gaa werken voor.....voor.....DE BELASTING!!

heel veel sterkte allemaal....
Bedankt, maar ik heb begrepen dat de Belastingdienst ook mensen van de Politie in dienst heeft. Dus er is wel een samenwerking. Daarnaast is het zo dat het gewoon criminelen zijn, dus als ze worden gepakt heb jij ook recht op je recht. Dus aangifte kan geen kwaad, sterker kan alleen voordelen hebben.. maar goed het is maar een advies/tip. succes verder

cansmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2012 11:29

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door cansmit »

Beste mensen,

Ik vraag me af of GOB Bebegim een erkend gastouderbureau was.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Als je hulp zoekt, stap dan naar een advocaat of andere deskundige die wellicht kan helpen. Dit is een openbaar forum en het staat iedereen vrij hier zijn mening te geven

HenrietteLovesSemih
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2012 18:07

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door HenrietteLovesSemih »

zwabbertje schreef:Als je hulp zoekt, stap dan naar een advocaat of andere deskundige die wellicht kan helpen. Dit is een openbaar forum en het staat iedereen vrij hier zijn mening te geven
Je mening geven mag/kan! Maar als mensen zo in de schulden zitten en andere die hetzelfde hebben meegemaakt om info/hulp vragen vind IK (let op dit is MIJN MENING) het erg zielig dat mensen alleen maar commentaar hebben en geen enkele vorm van nuttige/ helpende informatie geven! wij komen hier persoonlijk wel uit....maar er zijn blijkbaar mensen genoeg die dit financieel niet aan kunnen! En geloof me,zij zitten echt niet op zulk onnozele uitspraken en of vragen te wachten!
Dus het onderwerp van deze topic is toch: wie er nog meer gedupeerd zijn??? Dus denk ik heeeeel simpel en : "reageer als jij bij de gedupeerde hoort!" En ja ik en blijkbaar velen met mij zijn idd op zoek naar hulp in de vorm van dezelfde verhalen en oplossingen die andere met HETZELFDE PROBLEEM hebben!!!

Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat jij best wel weet wat ik bedoel zwabbertje.....

HenrietteLovesSemih
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2012 18:07

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door HenrietteLovesSemih »

En oh jaa.....advocaat hebben we al! En ook al aangifte gedaan :wink:

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Ik kan me voorstellen dat familieleden dingen voor een zacht prijsje willen doen. Maar dan had dat in de contracten vastgelegd moeten worden. En niet beiden een contract ondertekenen dat de opvang voor bijvoorbeeld 6 euro per uur plaatsvindt, terwijl in de praktijk het verschil tussen de toeslag en het bedrag volgens het contract niet betaald wordt.
Ik vind het jammer dat gemeenschapsgeld voor dit soort vage constructies is gebruikt. Ik had liever gezien dat het gebruikt wordt om de omstandigheden in verpleeghuizen te verbeteren. Daar is niets zieligs aan.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zwabbertje »

HenrietteLovesSemih schreef: Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat jij best wel weet wat ik bedoel zwabbertje.....
Geen idee waar deze opmerking op slaat maar misschien kun je dit uitleggen?

HenrietteLovesSemih
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2012 18:07

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door HenrietteLovesSemih »

Ja hoor.....over dat mensen hier lotgenoten zoeken dat ik dat bedoel met "hulp" maar weet je? Je hebt gelijk, ieder mag hier zijn/haar mening uiten dus ik zoek de verhalen van mijn lotgenoten er wel tussenuit :wink: derest van het commentaar heeft niet echt veel nut....DAT is wat ik bedoelde :wink:

Verder wens ik jou een heeeeeele fijne dag!!!!

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Dit is inderdaad een openbaar forum en dan zul je meningen van andere horen, er is op deze site ook een deel speciaal om lotgenoten te zoeken, waar andere mensen niet op kunnen reageren, als je alleen met lotgenoten wil praten moet je daar iets aanmaken.....

En de reden waarom mensen zo negatief reageren is omdat jullie ALLEMAAL (Ugturk Uitgezonderd!!) NIET INZIEN hoe fout jullie zelf bezig waren.... Vele van jullie geven het GOB de schuld, en zeker dit zijn gewoon pure oplichters ABSOLUUT, maar jullie hebben hen een aardig handje geholpen...En waarom om honderden euro's per maand aan een Familie lid te kunnen geven, die het normaal voor niets zou doen.....

Ik vind echt dat jullie nog geluk hebben dan de belasting geen boete voor het plegen van fraude oplegt, want de aanvraag van de KOT daar klopt niets van..En ik geloof dat jullie dat ter goede trouw door het GOB hebben laten invullen, maar je kijkt dat toch na lijkt me....

tolgasahin
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2012 09:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door tolgasahin »

hoi abby ik heb ook de zelfde probleem als jij en ik denk ook dat we samen iets moeten doen.ik heb twee kenissen ze hebben ook zelfde gehad. heb jij nu een advokaat? wat heb je verder gedaan? anders doen we samen wat want samen zijn we sterker en ook goedkoper voor ons. ik hoor graag van je en ook mensen die zelfde probleem hebben...

Robert8
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2012 10:36

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Robert8 »


nebbebegim
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2012 22:08

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door nebbebegim »

Abby schreef:Ik ben met spoed op zoek naar gedupeerden van gastouderbureau Bebegim te Haarlem. Wij hebben, zoals vele andere ouders, eveneens een beschikking ontvangen van de Belastingdienst om de kinderopvangtoeslag terug te betalen. Dit bureau heeft namelijk enorm gefraudeerd.
Mogelijk staan we samen sterker tegenover gob Bebegim. Ik hoor graag van u. :idea:
ik en mijn zus zijn ook gedupeerden van gastouder bebegim. wat kunnen we samen doen?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door thecure »

niets dus, als u het bovenstaande nieuwsbericht leest. helaas gewoon terugbetalen.

destinam
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2012 09:33

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door destinam »

ik wil een advies geven aan gedupeerden: bespreek niet alles wat jullie van plan zijn om deze site. Ik weet dat sommige mensen van dit forum voor de belastingdienst werken. Geef niet je plannen bloot zou ik zeggen..Je kan beter ieder apart mailen/bellen over hoe en wat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik weet dat sommige mensen van dit forum voor de belastingdienst werken
Lol, deze kende ik nog niet, ben toch benieuwd wie dat zijn :lol:

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Grappig, destinam denkt zeker dat de belastingdienst om de tuin te leiden is en men op die manier een eventuele procedure kan winnen. De belastingdienst heeft dit forum echt niet nodig om zijn case hard te maken, zaken worden niet beslecht door de info die mensen hier geven maar door de info die mensen aan de belastingdienst en in de rechtszaal geven.

HenrietteLovesSemih
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2012 18:07

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door HenrietteLovesSemih »

Het klopt wel wat Destinam zegt!! maar denk idd niet dat het nadelige gevolgen kan hebben dat de belastingdienst hier "mee kijkt" !!! Maar uit betrouwbare bron weet ik (en vele inmiddels met mij) dat hier idd mensen van de belastingdienst meekijken ;-) Vandaar dat ook niemand meer reageerd en gewoon lekker alles prive regelt ;-) Maaruh..... SUC-6 iedereen!!! Hoop dat jullie eruit komen!!!

"soms is het beter niet alles te delen met een ander "

Mvg, Henriette

Gesloten