LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Kids2Oma

Discussieer hier over kinderopvang.
zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Heb je, behalve het doorstorten van de kinderopvangtoeslag ook je eigen bijdrage via de bank betaald?

silcar
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:13

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door silcar »

Zou het ook te maken hebben met het feit dat de BD de erkenning van Kids2oma met terugwerkende kracht heeft ingetrokken? Dat ze aangeven dat er geen kosten gemaakt zijn omdat ze niet erkend zijn? Pff, wat een verhaal toch he? Hier zijn zoveel mensen de dupe van.

Lindsay1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:10

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Lindsay1983 »

silcar schreef:Zou het ook te maken hebben met het feit dat de BD de erkenning van Kids2oma met terugwerkende kracht heeft ingetrokken? Dat ze aangeven dat er geen kosten gemaakt zijn omdat ze niet erkend zijn? Pff, wat een verhaal toch he? Hier zijn zoveel mensen de dupe van.

Is dat zo Silcar? maar dat kunnen de ouders toch niet van te voren voorzien dat iemand zijn 'vergunning' word ingetrokken maar zij zijn wel de gedupeerde om alles terug te mogen betalen!

ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat van die bijeenkomst is afgelopen ??

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door zwabbertje »

De belastingdienst trekt geen erkenning in, dat doet de gemeente. En niet met terugwerkende kracht. Als een instelling uit het register wordt verwijderd door de gemeente, wordt dit altijd in een plaatselijk huis-aan-huis blad bekend gemaakt.

Als de registratie van een gastouderbureau vanaf een bepaalde datum door de gemeente is doorgehaald zal de belastingdienst (terecht) oordelen dat vanaf die datum geen sprake meer kan zijn van kinderopvang die aan de eisen van de wet (opgenomen in register) voldoet.

Er zijn al diverse uitspraken geweest van rechtbanken en Raad van State over deze kwestie. Oordeel: geen registratie (meer), dan geen recht op kinderopvangtoeslag. De wet is hier (in tegenstelling tot sommige andere onderwerpen) zeer helder in.

esmeefay
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2012 17:35

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door esmeefay »

Geachte allemaal.
Ook wij zijn de klos door kids2oma, wij hebben een probleem met de jaren 2008,2009 en 2010.
zoals ik het forum heb gelezen zijn wij dus echt niet de enige, maar op dit moment lees ik nergens dat de handen bijeen worden gesloten. wat ik wel weet is dat er inderdaad een zitting is geweest, en waarschijnlijk ook een uitspraak is gedaan.
Misschien weet iemand wat deze uitspraak is geweest zodat we echt spijkers met koppen kunnen slaan. SAMEN staan we sterk!!!!!

Douaatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2012 13:44

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Douaatje »

De uitspraak staat al op het internet.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Heb je ook een link of een LJN nummer?

Edit: inmiddels gevonden. Jammer dat de vraagouders hiermee niet geholpen zijn.

natalie1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2012 20:35

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door natalie1977 »

Ook wij zijn helaas de klos door Kids2oma. heb vandaag de brief ontvangen dat het bezwaar niet geaccepteerd is en dat ik het als laatste nog bezwaar kan maken via de rechtbank. Als reden staat er dat ik niet heb voldaan aan het geven van informatie aan hun. Helaas heb ik dat al een keer of 6 naar ze toe gestuurd en als we dan belde toen het bezwaar in behandeling was of ze nog stukken nodig hadden of iets en ze dan gewoon zeiden nee hoor mevrouw we hebben alles binnen en bezwaar loopt nog. Nu kan ik dus 2009 en 2010 terug betalen. Zit ik toch niet echt op te wachten. Helaas ben ik niet de enige zo te zien.

Weet iemand hoe het is afgelopen met die rechtzaak?

Lindsay1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:10

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Lindsay1983 »

Zijn er meer mensen op dit forum waarvoor kids2oma kinderopvangtoeslag met terugwerkende kracht heeft aangevraagd? en daar problemen mee hebben? Wij komen er nu steeds meer achter dat kids2oma zware fraude heeft gepleegd en daar worden wij de dupe van

Dhr. ...... van Kids20ma komt er vanaf met een werkstraf van 240 uur, belachelijk.

Geeta27
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2012 12:41

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Geeta27 »

Beste gedupeerden,

We hebben nu een advocaat die onze belangen behartigd. Daar zijn wij heel tevereden over. Er zijn al meerdere personen die zich via trosradar hebben aangemeld bij deze advocaat.
Hij is fiscalist ( belastingdeskundige)en advocaat. Hij is bekend met het probleem van gastouderbureau's. Hij heeft al meedere zaken behandeld mbt gedupeerden van gastouderbureau's. Wij willen een zo groot mogelijke groep bereiken om samen 1 advocaat te hebben zodat we sterker staan.

Bel vrijblijvend op voor informatie

VOOR REGIO NOORD NEDERLAND:
Kunt u contact opnemen met:

Lalji advocaat
Kingsfordweg 151
Amsterdam

023-5518536
06-28741670


VOOR REGIO ZUID HOLLAND
kunt u contact opnemen met:

Bharatsingh Advocaten
Burg. Schooklaan 7
1217 LX Hilversum
[email protected]

Tel : 035-6247899
Mob: 06-51302301



of je kunt ons ook altijd bereiken 06-48850204 of mailen mag ook [email protected].

Groetjes Geeta en Maltie
Laatst gewijzigd door Geeta27 op 20 jun 2012 16:17, 2 keer totaal gewijzigd.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Benieuwd wat hier uit gaat komen. Toeslagen heeft weinig te maken met belastingzaken, ook al wordt het uitgevoerd door de belastingdienst. Hopelijk heeft deze advocaat ook ervaring met kinderopvang(toeslag).
Succes ermee!

Geeta27
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2012 12:41

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Geeta27 »

Beste Zwabbertje,

deze advocaat heeft al wat zaken mbt tot kinderopvangtoeslag gehad. Hij is op de hoogte van de gang van zaken.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Dat is mooi. Laat je hier ook weten hoe het afloopt t.z.t.?

Geeta27
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2012 12:41

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Geeta27 »

zwabbertje schreef:Dat is mooi. Laat je hier ook weten hoe het afloopt t.z.t.?

Tuurlijk!!

Jacoeb
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2012 17:05

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Jacoeb »

Hallo,

ook ik ben gedupeerd. Ik ga binnenkort in hoger beroep. Is er iemand die de toeslag niet heeft hoeven terug te betalen?

As donderdag komt er op amorfm een uitzending Dhr Bharatsingh Advocaat. Het is denk ik verstandig om met zijn allen hiernaar te luisteren.

Voor de gedupeerden: Is het misschien geen idee om met zijn allen een advocaat te nemen zodat de kosten wat lichter worden?

Jacoeb
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2012 17:05

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Jacoeb »

Geeta27 schreef:Beste gedupeerden,

We hebben nu een advocaat die onze belangen behartigd. Daar zijn wij heel tevereden over. Er zijn al meerdere personen die zich via trosradar hebben aangemeld bij deze advocaat.
Hij is fiscalist ( belastingdeskundige)en advocaat. Hij is bekend met het probleem van gastouderbureau's. Hij heeft al meedere zaken behandeld mbt gedupeerden van gastouderbureau's. Wij willen een zo groot mogelijke groep bereiken om samen 1 advocaat te hebben zodat we sterker staan.

Bel vrijblijvend op voor informatie

VOOR REGIO NOORD NEDERLAND:
Kunt u contact opnemen met:

Lalji advocaat
Kingsfordweg 151
Amsterdam

023-5518536
06-28741670


VOOR REGIO ZUID HOLLAND
kunt u contact opnemen met:

Bharatsingh Advocaten
Burg. Schooklaan 7
1217 LX Hilversum
[email protected]

Tel : 035-6247899
Mob: 06-51302301



of je kunt ons ook altijd bereiken 06-48850204 of mailen mag ook [email protected].

Groetjes Geeta en Maltie
Beste Geeta,

in welke gevallen hoeft men niet te betalen? Heeft deze advocaat ook een aantal zaken gewonnen?

Sanshine
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2012 19:04

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Sanshine »

Beste allemaal,

Ik ben ook gedupeerde...
Ik heb een bezwaarschrift ingediend bij de BD, in afwachting van bericht.

Ik had vernomen dat de verdachte een celstraf van 2 jaren gekregen zou hebben, maar deze informatie is blijkbaar incorrect.

A.S.ji
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2012 09:46

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door A.S.ji »

Kan iemand vertellen of het advocatenkantoor al een zaak heeft gewonnen.
Mijn bezwaarschrift is pas afgekeurd, terwijl ze alle bewijzen hebben bij de BD. Ik was al meer dan 1,5 jaar bezig, ze zeiden bij de BD brieven komen niet aan terwijl ik zelfs aangetekend had verzonden meerdere keren.
Ik vind het echt vervelend!!!!

MrRC
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:53

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door MrRC »

Beste allen,
vandaag is mijn bezwaarschrift afgewezen, volgens de belastingdienst kan ik niet weerleggen dat ik kosten hebt gemaakt voor de kinderopvang. Ik heb nml volgens contract de eigenbijdrage kontant betaald, tevens heb ik een schriftelijke bevestiging van de gastouder waarin staat dat ik alles kontant hebt betaald. maar de belastingdienst blijft erbij dat ik als nog 20000,- euro moet terug betalen. Ik voldoe niet aan: artikel 5 eerste lid van Wet kinderopvang en ik heb niet alle informatie aangeleverd volgens artikel 18 Algemene Wet inkomensafhankelijke regelingen. Ik zie nergens in de artikelen staan dat ik digitaal eigenbijdrage moest overmaken, toen ook info gevraagd en hoefde niet want werken conform contract is akkoord. Tevens staat in dit artikel dat de BD alles moet controleren alvorens zij tot uitbetaling overgaan, nou dus niet!
Volgens mijn advocaat heb ik alles aangeleverd en toch kan ik de zaak niet winnen, zij zien ook af van hoger beroep aangezien er diverse zaken omtrent dit zijn afgewezen in de maand Juli 2012. Komt erop neer dat al het geld welke door kids2oma en gastouder is ontvangen, ik kan gaan terug betalen. Ondertussen heb ik divers forums gelezen er zie ik dat de BD toch altijd wint, vind het een criminele organisatie op hoog niveau @F***#!

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Als je de contante betalingen kunt onderbouwen met bankafschriften van overeenkomende contante opnamen - en dat lijkt me toch niet zo moeilijk, die cash waar je blijkbaar over beschikte moet toch ergens vandaan komen - dan is hoger beroep wel zinvol, mits je uiteraard ook aan andere voorwaarden hebt voldaan en dit kunt aantonen.

Beetje flauw om een organsatie die een wet uitvoert en controleert of mensen die aanspraak maken op een subsidie aan de voorwaarden voldoen een criminele organisatie te noemen. Als je aanspraak maakt op geld van een regeling is het aan jou om aan te tonen dat je aan de voorwaarden ervan voldoet. Blijkbaar kun je dit onvoldoende aantonen.

Gesloten