LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Kids2Oma

Discussieer hier over kinderopvang.
SammieO
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:33

Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door SammieO »

Ik ben met spoed op zoek naar gedupeerden van gob Kids2Oma

Wij hebben een beschikking ontvangen van de BD voor terugbetaling over 2008 & 2009
Ik ben inmiddels in gesprek met Steunpunt Kinderopvangtoeslag en we kunnen een zaak opstarten maar we willen dit met zoveel mogelijk ouders doen om de kans van slagen groter te maken

Stuur mij een bericht en ik neem zsm contact met je op.

Oma van Roodkapje
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2012 01:53

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Oma van Roodkapje »

Met meer ouders wordt de kans van slagen niet groter. Met een goed beroepschift wel.

SammieO
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:33

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door SammieO »

Het klopt inderdaad dat je een goed beroepschrift nodig hebt, we kunnen dit doen samen met steunpunt kinderopvangtoeslag, zij hebben ervaring met deze zaken. Uiteindelijk zal het misschien nog tot een rechtzaak leiden en dan is het fijn om advocatenkosten te kunnen delen.

Oma van Roodkapje
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2012 01:53

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Oma van Roodkapje »

Appelbloesem is ook niet goed afgelopen. Ondanks of dankzij steunpunt kinderopvangtoeslag.
Laatst gewijzigd door Oma van Roodkapje op 29 feb 2012 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Bij de Appelbloesem komt er toch nog hoger beroep? Of weet oma van roodkapje meer?

SammieO
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:33

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door SammieO »

Voor zover ik heb begrepen ligt dit nu bij het hoog gerechtshof en is er nog geen uitspraak over gedaan.

Oma van Roodkapje
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2012 01:53

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Oma van Roodkapje »

het hoger beroep is afgewezen.
de appelbloesems moeten nu naar de raad van state.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Oma van Roodkapje: volgens mij klets je uit je nek. Ik ben geen expert maar zover ik weet is de Raad van State hoger beroep. Over welk hoger beroep heb jij het dan?

En ik heb de website van Roodkapje eens bekeken. Volgens mij speelt daar hetzelfde als bij de Appelbloesem. Of vergis ik me? Worden de ouders van Roodkapje dan niet gecontroleerd? Als ze de ouders van de Appelbloesem pakken zou dit voor andere gastouderbureaus die zo werken of werkten toch hetzelfde moeten zijn.

Oma van Roodkapje
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2012 01:53

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Oma van Roodkapje »

Ik heb het over het (hoger) beroep bij de rechtbank, dat is afgewezen. De uitspraak is op 28-02-12 gepubliceerd op www.rechtspraak.nl.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Naar aanleiding van overleg met een jurist: Blijkbaar kunnen ouders wel het gastouderbureau aansprakelijk stellen. Deze is immers verplicht een juridisch correct contract op te stellen. Als je als ouder schade lijdt omdat het gastoudebureau niet correct heeft gehandeld en de constructie die ze hebben gehanteerd niet deugt schijnt dus het gastouderbureau de schade te moeten vergoeden. Er zullen dus nog wel wat procedures volgen verwacht ik. Niet de belastingbetaler maar het zakkenvullende gastouderbureau moet opdraaien voor de schade en terecht!

miandji
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2012 13:29

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door miandji »

hallo

ik voel me ook gedupeerd door kids 2 oma
moet voor 2008 en 2009 terugbetalen aan
bd

Lindsay1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 sep 2011 18:10

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Lindsay1983 »

Wij zijn helaas ook de dupe van Kids2oma en de Belastingdienst wil ook dat wij 2008/2009 en 2010 terug betalen.
We zijn al een half jaar bezig met bezwaren indienen bij belastingdienst maar word elke keer afgewezen omdat ze niet in bezit zouden zijn van juiste documenten terwijl wij die wel een stuk of 5x hebben ingediend en elke keer zijn ze 'kwijt' ..

a.e.m. janmaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2012 12:24

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door a.e.m. janmaat »

hallo,
ook wij zijn gedupeerde wij moeten 2008,2009 en 2010 terugbetalen. al onze bezwaren zijn ook afgewezen in verband met te weinig bewijsmateriaal al meerdere malen opgestuurd. laatste bezwaar is in behandeling in afwachting op uitspraak fiod. de belastingdienst kan ons niet verder helpen tot er een uitspraak is. erg frustrerend dus. wij komen graag in contact met mede lotgenoten. gr. fam janmaat. ik weet niet hoe ik op deze site echt contact met je kan krijgen of hoe ik met je kan mailen. ik hoor graag hoe dit werkt

Sardha
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2012 17:12

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Sardha »

Hallo, ik ben ook een gedupeerde van kids2oma. Ik moet 2007, 2008 en 2009 terug betalen. Ik heb nu via mijn rechtsbijstandverzekering bezwaar gemaakt. In 2007 is mijn partner overleden en mijn moeder paste toen heel veel en heel op ons zoontje. Ik heb alles eigenlijk over gelaten een het gastouder bureau. Nu heb ik ook een beschikking ontvangen dat is alles over 2007, 2008 en 2009 terug moet betalen. Ik ben best wel hopeloos. Ik kan al dat geld niet terug betalen!!! Nu in afwachting van uitspraak bezwaar.

sunita1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2012 16:46

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door sunita1971 »

Hallo,

Ook wij zijn gedupeerde van Kids2Oma,
wij moeten 2007/2008 en 2009 terug betalen, ik heb dat geld niet en ben
dan ook radeloos.
Ik hoop dat we met zijn alle echt iets kunnen doen.

Geeta27
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2012 12:41

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Geeta27 »

Beste Sammie,

helaas ben ik ook de dupe geworden van Kids2oma.
Ze willen dat ik 2007,2008 en 2009 terug moet betalen.
Als ik het goed begrijp wil jij collectief bezwaar maken tegen Kids2Oma.
Bijdeze sluit ik me aan.

radha18
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2012 17:50

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door radha18 »

Ook ik ben een gedupeerde. Moet van 2009 ook terug betalen. Bezwaarschrift ingedient maar nog niks gehoord.
Bij deze sluit ik me aan!

Douaatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2012 13:44

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Douaatje »

Beste Sammie,
Ook wij zijn gedupeerd en moeten 2007,2008 en 2009 terugbetalen. Bezwaar via rechtsbijstand ingediend en nog in afwachting van het besluit.

silcar
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:13

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door silcar »

Hoi,

Ook wij waren bij Kids2oma aangesloten en moeten de toeslagen van 2008 en 2009 terugbetalen. Welke redenen geeft de Belastingdiest exact bij jullie aan? Bij ons de ene keer dat wij geen betalingsbewijs hebben aan de gastouders en de andere keer dat we geen betalingsbewijs hebben van de betaling aan Kids2oma. Graag jullie reactie.

Douaatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2012 13:44

Re: Gastouderbureau Kids2Oma

Ongelezen bericht door Douaatje »

Hoi,
Bij ons gaf de BD aan dat we gedurende die periode geen kosten hebben gemaakt voor kinderopvang. Op basis waarvan ze dat besluit hebben genomen weten we nog steeds niet. Wij hebben zowel de gastouder als kids2oma ieder maand via de bank betaald en die bewijzen hebben we ook bij de BD overlegd en dan nog zeggen ze dat we geen kosten hebben gemaakt.

Gesloten