LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GOBFriesland

Discussieer hier over kinderopvang.
vdzee
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2012 21:27

GOBFriesland

Ongelezen bericht door vdzee »

Sinds 1 januari van dit jaar zijn wij ivm hoge kosten bij ons eerdere gastouderbureau samen met onze gastouder overgestapt naar gob Friesland gevestigd te Drachten. In hun algemene voorwaarden staat dat zij binnen 5 dagen na de incasso bij ons dienen uit te betalen aan onze gastouder. Helaas hebben ze tot nu toe die termijn nog niet gehaald en er zijn elke maand weer meerdere telefoontjes en emails nodig om ervoor te zorgen dat onze gastouder haar loon krijgt. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
En wat zijn mijn mogelijkheden om te klagen. Ik heb al een klachtenbrief gestuurd naar de klachtencommissie te Baarn.

sools002
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2012 22:14

Re: GOBFriesland

Ongelezen bericht door sools002 »

Wij hebben ook problemen met gastouderburau Friesland : afspraken worden niet nagekomen. Mijn vrouw moet nu nog salaris ontvangen van de maanden februari en maart 2012, terwijl we morgen al in de maand juni leven.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: GOBFriesland

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Mijn schoonmoeder moet nog van de maanden feb/maart/april krijgen en dan nu natuurlijk ook de maand mei.

vdzee
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2012 21:27

Re: GOBFriesland

Ongelezen bericht door vdzee »

Hebben jullie ook al een klacht ingediend bij de klachtencommissie?
Wij wel, tevens heb ik telefonisch geklaagd bij de gemeente.

marjannekes
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2012 23:53

Re: GOBFriesland

Ongelezen bericht door marjannekes »

Hallo,
Ik zit met het zelfde probleem. Sinds Januari 2012 ben ik ingeschreven als gastouder bij GOBfriesland. Vanaf de eerste betaling loopt het al stroef. Er werd steeds tegen mij gezegd dat het de volgende keer uitgezocht ging worden waar het mis ging. Uiteindelijk na lang wachten kreeg ik mijn geld. Dit ging elke maand zo. Eind mei nog een nieuw kindje ingeschreven bij GOBfriesland en op die ochtend is mij weer verteld dat ze ermee bezig zijn en dat de facturen nu niet meer gebundeld verstuurt werden maar 1 voor 1. Dit was mijn laatste contact met het gastouderbureau want vanaf toen reageren ze niet op email en nemen de telefoon niet op of laten een bandje lopen dat alle medewerkers in gesprek zijn. Ik heb vanaf vrijdag bij verschillende instanties een klacht ingediend. Ik heb nog steeds geen geld ontvangen van de opvang uren van Mei. Ik sta met mijn rug tegen de muur een met een dichte deur voor mijn neus.
Heeft u advies welke paden ik het beste kan bewandelen om mijn geld alsnog te krijgen?
:roll: marjannekes

MAXIEM

Re: GOBFriesland

Ongelezen bericht door MAXIEM »

…op verzoek van de radarredactie is dit bericht gewist…
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 09 jul 2012 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

vdzee
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2012 21:27

Re: GOBFriesland

Ongelezen bericht door vdzee »

Sinds wij een klacht hebben ingediend bij de klachtencommissie die genoemd staat in de algemene voorwaarden van gobfriesland kunnen ze ineens wel weer tijdig betalen. Dus mijn advies is een klachtenbrief naar de klachtencommissie. Ik heb ook de gemeente gebeld, ze wisten ervan, maar konden niks doen zeggen ze. Ik heb ze gewezen op het feit dat zij handhaver zijn en dat ze dus wel een taak hebben. Mijn klachtenprocedure bij de klachtencommissie is nog in behandeling, maar zal naar verwachting wel gegrond verklaard worden.
Groeten,
Antsje

marjo2
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:44

Re: GOBFriesland

Ongelezen bericht door marjo2 »

Ook ik heb problemen met GOB friesland. Uitbetalen gebeurd strutureel veel te laat of erger soms helemaal niet. Ik ga, als ze weer te laat uitbetalen, voortaan er direct een incasso buro opzetten.

Laat de vraagouder ook een klacht indienen bij "de instantie in Baarn" hoe meer klachten extern hoe beter.

EllyV
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2012 13:31

Re: GOBFriesland

Ongelezen bericht door EllyV »

Ook ik en mijn gastouder zaten tot voor kort( 1/9/2012) bij gastouderbureau Friesland. Ook liepen hier de betalingen erg slecht! Mijn gastouder moest er meerdere keren persoonlijk heen. Dan pas werd het geld overgemaakt. Ik heb per 1/9/2012 opgezegd. Misschien een tip voor anderen. Als zij niet aan hun wettelijke verplichtingen doen kun je per direct opzeggen.

kinderopvangpotmarge
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:11

Re: GOBFriesland

Ongelezen bericht door kinderopvangpotmarge »

Ook wij hadden en hebben problemen met het GOB. Ik ben gastouder in Leeuwarden, en samen met nog 7 andere gastouders in Leeuwarden hebben wij in april 2011 besloten om onze overeenkomst met het GOB op te zeggen. Dit naar aanleiding van onze eigen klachten zoals door diverse anderen omschreven op de site Klacht.nl en op deze site. Alle vraagouders van ons en van mijn 7 collega’s zijn mee overgestapt naar ons nieuwe gastouderbureau. Nu was er bij ons een vraagouder die niet is overgestapt, omdat haar partner ging oppassen. GOB Friesland heeft zonder onze toestemming het contract tussen mij en deze vraagouder ontbonden. Aangezien we een clausule in het contract hebben inzake twee maanden opzegtermijn had ik nog recht op twee maanden salaris. De vraagouder houdt zich vast aan de ontbinding van het GOB, en heeft mij niet betaald. Van deze vraagouder heb ik vernomen, en van haar een kopie bankafschrift gekregen waaruit blijkt dat het GOB wel de bewuste twee maanden bureaukosten in rekening heeft gebracht. Wij hebben ondertussen de zaak uit handen gegeven aan een incassobureau, en die heeft het GOB tot 5 oktober jl. de tijd gegeven om te betalen, het gaat ondertussen om een bedrag € 2.138,88 Aangezien het GOB helemaal niet heeft gereageerd zijn wij 8 oktober naar het kantooradres van het GOB gegaan [Persoonsgegevens en ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator].
Ik heb morgen weer overleg met mijn Incassobureau om ons te beraden over juridische maatregelen. Zodra ik meer weet zal ik dat op deze site laten weten, en mochten er meer mensen zijn die nog geld van het GOB moeten ontvangen mogen die wat mij betreft zich wel voegen in de zaak.
De Gemeente Smallingerland zal ik de diverse correspondentie tussen het GOB en mij toezenden, en hun volledig informeren van de laatste stand van zaken. AANVULLING : Naar aanleiding van mijn artikel op Klacht.nl heb ik al diverse telefonische reacties ontvangen. Één van de benadeelden heeft hetzelfde traject als ons bewandeld. Wij zullen deze week verder met elkaar om de tafel om gezamenlijk juridische stappen te ondernemen.

[Persoons- en adresgegevens verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2014 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en ongefundeerde uitingen verwijderd

yezzz
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2012 22:24

Re: GOBFriesland

Ongelezen bericht door yezzz »

Ook wij zijn slachtoffer geworden van GOB Friesland.
Dubbele boekingen doen zo zonder pardon en nadat je dit teruggehaald hebt, krijgt je gastouder te horen dat ze geen betaling krijgt omdat de vraagouder het geld teruggehaald heeft. Dit nadat ze me voor dik 1000 euro dubbele afschrijvingen gedaan hadden. En ik zelfs nog een bedrag van hun tegoed heb. Telefonisch contact bijna niet mogelijk of zeer moeizaam. Als je contact hebt is degene van de financiële afdeling niet aanwezig. Mails krijg je geen antwoord op. Slechts een bevestiging dat de mail is binnengekomen.

Mijn gastouder wordt gewoon niet uitbetaald. Dat is toch veel te gek want ze hebben het geld wel geïncasseerd.
Ga eens kijken op klacht.nl en je schrikt je wezenloos van alle klachten die binnenstromen.
Dit kan toch niet!
Wat kunnen we nog doen om ze daar te stoppen?
Wie kan mij en vele anderen helpen?

GRO
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2012 20:51

Re: GOBFriesland

Ongelezen bericht door GRO »

Title: Goed Advies: Schrijf u niet in als Gastouder bij GOB Friesland!

Naar aanleiding van mijn Titel (hierboven) wil ik u in het kort mededelen, dat ik na 3 jaar bij GOB Friesland ingeschreven hebben te staan, samen met mijn 5 Vraagouders de samenwerking heb verbroken en overgestapt ben naar een ander GOB, die wel op tijd betaalt zoals het behoord te zijn (na 5 dagen)en waar de Vraagouder geen dubbele, zelfs 3x afboekingen van hun bankrekening moesten incasseren, wat ik erg vervelend vond voor mijn Vraagouders.Dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] had in het begin bij mijn kennismaking vele beloften gedaan, maar hij is helaas tot op heden deze beloften nog niet nagekomen. Hele mooie woorden en beloftes dat de bedragen z.s.m. op mijn bankrekening zouden worden overgemaakt,helaas heb ik de laatste 2 Jaren, 1 of 2 maanden moeten wachten op mijn geld! En het geld van mijn Vraagouders ging naar een
andere Gastouder en zo betaalde dhr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zijn Gastouders uit, het ene gat werd gevuld met het andere. Er is een Vraagouder van mij die nog van April dit jaar het geld terug moet ontvangen, want dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] had bij deze Vraagouder 3x een afboeking gedaan, maar
na zovele Mailtjes/Telefoontjes is dit tot op heden nog niet gebeurt, Als Gastouder heb ik nog geld tegoed van September/Oktober, maar helaas nog niets ontvangen na de vele mails. Wat ik het ergste nog vind is hoe deze [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] met mijn Vraagouders omgaat,
daar is geen professionaliteit t.o.v. zijn cliënten te bespeuren. En dan te bedenken dat dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] maar een medewerker is van GOB Friesland en dat zijn vrouw de Directeur is! Wat mijn vraag is: waar blijft al mijn geld wat allemaal op rente is gezet door u,
u heeft aardig aan me verdient,of niet soms? Schaam u, kinderachtig voor woorden is het? En dan onder het mom van een Kinderopvang?
[Ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator]

Gewenste oplossing
Dat [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zo snel mogelijk mijn Vraagouder uitbetaald en al de Gastouders die op hun geld wachten!
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2014 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en ongefundeerde uitingen verwijderd

Gesloten