LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kdv toeslag met toeslag partner niet op het zelfde adres...

Discussieer hier over kinderopvang.
cleo01
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:11

kdv toeslag met toeslag partner niet op het zelfde adres...

Ongelezen bericht door cleo01 »

Hi,

ik ben ff confuus. Mijn partner en ik zijn einde 2012 uit elkaar gegaan in die zin dat we het voornemen hebben te scheiden en dat we per einde van 2012 ook beiden op andere adressen ingeschreven staan bij andere gemeenten. Mijn dochtertje is bij mij ingeschreven. Nu is het zo dat we er beiden geen stappen hebben gemaakt om de scheiding daadwerkelijk door te zetten. Noem het maar bezinkingstijd.

Anyway..ik heb destijds in dec 2012 aangegeven dat we niet meer bij elkaar woonden bij de toeslagen. Nu begrijp ik dat per 2012 de wet aangepast is...namelijk dat indien je van tafel en bed gescheiden bent dat dit ook bij de rechter moet zijn aangegeven.

Het is in ons geval volkomen aantoonbaar dat we 2 huishoudens hebben. Is er geen andere manier om geen toeslag partner meer van elkaar te zijn maar nog geen juridische stappen nog te hoeven zetten?

We lopen nu heel veel een ouder toeslagen mis en als ik het nu goed begrijp moet ook de kdv toeslag wellicht herberekend worden alsof we nog in een huis wonen....pfff ik snap er niets van en als ik de belastingdienst bel krijg ik hier geen eenduidig antwoord op (al meerdere keren geprobeerd).

Help

Gesloten