LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Discussieer hier over kinderopvang.
Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »


Dank maar dit is niet wat ik zocht, dit is hoe een KDV gestart wordt met regels tov personeel etc etc maar niet waar - evdbeek99 - mee schermt zie -->
Dit zijn de nieuwe regels sinds januari 2010.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vogels schreef:Het gaat toch om art. 52 van de Wet Kinderopvang? Die staat bij de gegeven link.

Wat vdbeek bedoelt met 'nieuwe regels 2010' is bepaald niet duidelijk. Wat zou nieuw moeten zijn?

Art 52 spreekt over een overeenkomst, dat is duidelijk die zal een ieder ooit hebben ondertekend maar in dit topic rijst nu de vraag waarom de een wel en de ander niet deze overeenkomst moet overleggen aan de BL.

Ind wat vdbeek bedoelt is niet duidelijk, vandaar mijn vraag naar de link met deze "nieuwe regels per jan 2010"

Ik meen toch aardig op de hoogte te zijn van de KDV regels en dit rinkelt geen belletje.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

De onderstaande link legt in iedergeval uit dat men de stukken kan opvragen. Wel vreemd is dat voor Teunbosseman alleen de jaaropgaven schijnbaar nodig zijn. En in het geval van mij en de topic opener ook de contracten.

Voor gastouderopvang zul je nog meer documenten moeten kunnen overleggen volgens de onderstaande link.

http://www.steunpuntkinderopvangtoeslag ... php?page=9

Artikel 52 is ingevoerd op 1 januari 2010, ik kan ook niet vinden welke eisen er aan het contract worden gesteld. Maar volgens de belastingtelefoon zijn deze er wel.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

evdbeek99 schreef:De onderstaande link legt in iedergeval uit dat men de stukken kan opvragen. Wel vreemd is dat voor Teunbosseman alleen de jaaropgaven schijnbaar nodig zijn. En in het geval van mij en de topic opener ook de contracten.

Zie staan KAN opvragen....hoeft dus niet, wellicht dat per aangifte dit verschillend is. Bv doe je ook de jaarlijkse BL aangifte of alleen KDV toeslag? Dus nogmaals.....hoe doe jij aangifte ?

Voor gastouderopvang zul je nog meer documenten moeten kunnen overleggen volgens de onderstaande link.

http://www.steunpuntkinderopvangtoeslag ... php?page=9

Artikel 52 is ingevoerd op 1 januari 2010, ik kan ook niet vinden welke eisen er aan het contract worden gesteld. Maar volgens de belastingtelefoon zijn deze er wel.

Ik lees toch dat art 52 op 9 july 2004 actief is geworden, zie nergens jan 2010 staan of lees ik hier nu vierkant overheen? Kan me voorstellen dat er minimaal een aantal zaken in het contract vermeld dienen te staan ter controle ivm dat niet ieder KDV met een en hetzelfde systeem werkt.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Door de belastingdienst werd mij verteld dat dit de nieuwe spelregels zijn met ingang van januari 2010.

Je kan tegenwoordig ook alleen maar digitaal aangifte en subsidie aanvragen met je DigiD.Dus ik begrijp je vraag niet.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

evdbeek99 schreef:Door de belastingdienst werd mij verteld dat dit de nieuwe spelregels zijn met ingang van januari 2010.

Je kan tegenwoordig ook alleen maar digitaal aangifte en subsidie aanvragen met je DigiD.Dus ik begrijp je vraag niet.

In o.a. onderstaand schrijf je dat er een wet is welke jan 2010 is ingegaan, nu schrijf je dat de BL je dit heeft verteld, wat is het nou ??
evdbeek99 schreef:De wet geld neem ik aan voor iedereen. Vreemd dat de belastingdienst schijnbaar met 2 maten meet.

Ik ken zat oudere ( 80+ ) welke geheel niet digitaal aangifte doen, das onzin, kan ook nog gewoon op de ouderwetse papieren manier hoor.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Artikel 52 wet kinderopvang heeft er altijd ingestaan (dus vanaf ingangsdatum 1 januari 2005).

Je kunt nog steeds zowel digitaal als op papier een aanvraag voor toeslagen doen. Enige verschil in behandeling is dat de papieren aanvraag ingescand wordt (waarbij wel eens iets fout kan gaan) en de digitale aanvraag direct in het systeem wordt ingelezen.

Voor de definitie van overeenkomst geldt art. 6.213 BW. In de Wko is als enige vormvereiste opgenomen dat de overeenkomst schriftelijk moet zijn aangegaan.

Waarom bij de een meer bewijsstukken worden opgevraagd dan bij een ander heeft wellicht te maken met risicoprofielen. Er is geen sprake van ongelijke behandeling. Zo wordt bijvoorbeeld ook niet iedere aangifte inkomstenbelasting (op alle onderdelen) gecontroleerd. Dit wil nog niet zeggen dat de belastingdienst, omdat zij dit bij veel aangiften nalaat, in andere gevallen niet een controle zou mogen toepassen.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Kan toch ook zijn dat de belasting telefoon mij vertelde van deze nieuwe regels of niet?

Wat een vijandigheid, veel plezier verder.
Teunbosseman schreef:
evdbeek99 schreef:Door de belastingdienst werd mij verteld dat dit de nieuwe spelregels zijn met ingang van januari 2010.

Je kan tegenwoordig ook alleen maar digitaal aangifte en subsidie aanvragen met je DigiD.Dus ik begrijp je vraag niet.

In o.a. onderstaand schrijf je dat er een wet is welke jan 2010 is ingegaan, nu schrijf je dat de BL je dit heeft verteld, wat is het nou ??
evdbeek99 schreef:De wet geld neem ik aan voor iedereen. Vreemd dat de belastingdienst schijnbaar met 2 maten meet.

Ik ken zat oudere ( 80+ ) welke geheel niet digitaal aangifte doen, das onzin, kan ook nog gewoon op de ouderwetse papieren manier hoor.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

evdbeek99 schreef:Kan toch ook zijn dat de belasting telefoon mij vertelde van deze nieuwe regels of niet?

Wat een vijandigheid, veel plezier verder.
Teunbosseman schreef:
evdbeek99 schreef:Door de belastingdienst werd mij verteld dat dit de nieuwe spelregels zijn met ingang van januari 2010.

Je kan tegenwoordig ook alleen maar digitaal aangifte en subsidie aanvragen met je DigiD.Dus ik begrijp je vraag niet.

In o.a. onderstaand schrijf je dat er een wet is welke jan 2010 is ingegaan, nu schrijf je dat de BL je dit heeft verteld, wat is het nou ??
evdbeek99 schreef:De wet geld neem ik aan voor iedereen. Vreemd dat de belastingdienst schijnbaar met 2 maten meet.

Ik ken zat oudere ( 80+ ) welke geheel niet digitaal aangifte doen, das onzin, kan ook nog gewoon op de ouderwetse papieren manier hoor.


Tis helemaal geen vijandigheid maar je spreekt jezelf diverse keren tegen en schrijft zaken welke geheel niet waar zijn.......sorry hoor dat ik daar dan opmerkingen over maak wat het nou is. Je creeert hier heel veel onduidleijkheid mee....zelfs naar mij toe terwijl ik meen toch behoorlijk op de hoogte te zijn van de regels betreffende KDV.

Begon aan mijzelf te twijfelen en wellicht viel er nog wat nieuws te leren voor mij.

Als je het niet weet is geen schande, ik weet het ook niet allemaal maar ik pretendeer dit dan ook niet.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik weet niet of TS er nog iets aan heeft. Maar wellicht is het een idee om een goede belastingadviseur in de arm te nemen die kan helpen bij de bezwaarprocedure of eventueel de rechtsbijstand in te schakelen of iets dergelijks.

Nu weet ik even niet of dit ook voldoende bewijs gaat opleveren. Er is blijkbaar wel een overeenkomst met het KDV. Dus zullen er toch zeker ook wel bepaalde regelmatige betalingen zijn geweest aan het KDV welke op enig moment gestart zijn (rond de ingangsdatum van het contract).

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Emmy75 schreef:Ik weet niet of TS er nog iets aan heeft. Maar wellicht is het een idee om een goede belastingadviseur in de arm te nemen die kan helpen bij de bezwaarprocedure of eventueel de rechtsbijstand in te schakelen of iets dergelijks.

Nu weet ik even niet of dit ook voldoende bewijs gaat opleveren. Er is blijkbaar wel een overeenkomst met het KDV. Dus zullen er toch zeker ook wel bepaalde regelmatige betalingen zijn geweest aan het KDV welke op enig moment gestart zijn (rond de ingangsdatum van het contract).
zwabbertje schreef:Artikel 52 wet kinderopvang heeft er altijd ingestaan (dus vanaf ingangsdatum 1 januari 2005).

Je kunt nog steeds zowel digitaal als op papier een aanvraag voor toeslagen doen. Enige verschil in behandeling is dat de papieren aanvraag ingescand wordt (waarbij wel eens iets fout kan gaan) en de digitale aanvraag direct in het systeem wordt ingelezen.

Voor de definitie van overeenkomst geldt art. 6.213 BW. In de Wko is als enige vormvereiste opgenomen dat de overeenkomst schriftelijk moet zijn aangegaan.

Waarom bij de een meer bewijsstukken worden opgevraagd dan bij een ander heeft wellicht te maken met risicoprofielen. Er is geen sprake van ongelijke behandeling. Zo wordt bijvoorbeeld ook niet iedere aangifte inkomstenbelasting (op alle onderdelen) gecontroleerd. Dit wil nog niet zeggen dat de belastingdienst, omdat zij dit bij veel aangiften nalaat, in andere gevallen niet een controle zou mogen toepassen.
De vereisten voor een contract zijn opgenomen in artikel 11 van de regeling wet kinderopvang. Deze vereisten zijn reeds enige malen bevestigd door uitspraken van de Raad van State.

Roelenhanke
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2011 08:19

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Roelenhanke »

Hallo,

Probeer eens te achtehalen welke eigenaren er achter dit bureau zitten ?
En kijk eens of er een link is met Darkom-Wijkids.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag terugbetalen, contract niet akkoord

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Roelenhanke schreef:Hallo,

Probeer eens te achtehalen welke eigenaren er achter dit bureau zitten ?
En kijk eens of er een link is met Darkom-Wijkids.

Dit topic gaat over KDV en niet gastouderopvang. Er is dus geheel geen link met het andere topic waarin Darkom is overgegaan aar Wijkids.

Gesloten