LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongeval op KDV

Discussieer hier over kinderopvang.
yeimi78
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2010 12:31

ongeval op KDV

Ongelezen bericht door yeimi78 »

Ons kindje van 9 maanden oud is op het KDV uit de box gevallen.
Vanwege de ARBO regels zijn deze boxen 1.50 meter hoog, de reden dat dit kon gebeuren is omdat het KDV zich niet aan de voorgeschreven procedures m.b.t. in de box leggen van een kindje en het sluiten van de box heeft gehouden. Daarnaast had het KDV ook nog eens te maken met onderbemanning vanwege ziekte/vakanties e.d.

Ons kindje is afgevoerd zijnde trauma 1 naar het ziekenhuis, met een enorme buil op de zijkant van het hoofdje, gescheurde sleutelbeen en ruimte in het kniegewrichtje. Dat bleek dus na onderzoek van de artsen.

Los van het feitdat men op het KDV in strijd handeld met voorschriften, heeft niemand gezien dat ons kindje uit de box viel, daar het alleen in het lokaal was. Vanwege de onderbemanning had men maar twee leidsters op 2 groepen, terwijl dit er per groep 2 moeten zijn.

Het KDV reageert in beginsel dat dit soort dingen kunnen gebeuren, " kinderen willen nog wel eens vallen" krgen wij te horen. Echter gaat deze vlieger in dit geval niet op, ons kindje is 9 maandjes oud, was net begonnen met rollen. Dus rennen en spelen zit er niet in.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: ongeval op KDV

Ongelezen bericht door renegade66 »

de reden dat dit kon gebeuren is omdat het KDV zich niet aan de voorgeschreven procedures m.b.t. in de box leggen van een kindje en het sluiten van de box heeft gehouden
begrijp ik het goed dat het bedje aan de zijkant niet was afgesloten?

indien dit het geval is, zou ik alle schade en onkosten op hen gaan verhalen.
misschien is het verstandig een letselschade advocaat in de arm te nemen.
zij weten precies hoe ze hier mee om moeten gaan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ongeval op KDV

Ongelezen bericht door crazyme »

yeimi78 schreef: Het KDV reageert in beginsel dat dit soort dingen kunnen gebeuren, " kinderen willen nog wel eens vallen" kregen wij te horen.
Lekker gemakkelijk. Niet eens excuses ?

Wanneer het KDV kennelijk de ervaring heeft dat kinderen uit de boxen kunnen vallen, dan zouden ze juist wat zorgvuldiger moeten zijn.

Ik denk dat u eerst moet onderzoeken of er blijvend letsel is en dan pas over schadevergoeding kunt praten.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: ongeval op KDV

Ongelezen bericht door renegade66 »

Ik denk dat u eerst moet onderzoeken of er blijvend letsel is en dan pas over schadevergoeding kunt praten.
ik denk dat er al sprake is van schadevergoeding, er is letsel toegebracht door onzorgvuldig handelen.
daarbij moeten er door toedoen van het KDV nu al onkosten gemaakt worden.
wat dacht je van reiskosten naar het ziekenhuis, maandelijkse kosten van KDV die gewoon doorbetaald moeten worden, enz. enz.

ik zou dat sowieso gaan declareren.

ik hoop verder dat het voor dat kindje geen blijvende schade oplevert.
ik kan me wel heel goed voorstellen hoe het voor de ouders voelt.

yeimi78
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2010 12:31

Re: ongeval op KDV

Ongelezen bericht door yeimi78 »

Was iets te snel met het posten van dit verhaal.

Het verhaal heeft namelijk nog een staartje, nadat het met ons kindje helaas is gebeurd, is er op dezelfde groep, exact hetzelfde ongeval met ander kindje gebeurd. Dit kindje heeft de kin hierdoor gebroken.

Wij kregen een excuusbrief van het KDV, waarin men o.a. bezwoer dat dit nooit meer zou kunnen gebeuren, daar ze strenger met het protocol om zouden gaan.

Het ongeval is een paar jaar geleden gebeurd, ons kindje loopt vanaf dat moment elke drie maanden voor controle bij oogarts, daar er sprake is van een scheefstand aan het rechtoogje. Hetgeen bij vermoeidheid behoorlijk zichtbaar wordt. Wij hebben het KDV direct na het ongeval aansprakelijk gesteld, ze hebben zelfs schriftelijk aangegeven alle kosten te willen vergoeden. Echter komt men ruim 4 jaar na dato met het verzoek om inzage in het medisch dossier. Terwijl men de afgelopen 4 jaar wist dat wij telkens op controle moeten bij de oogarts en men informeerde nergens na. Daarnaast heeft ons kindje moeilijkheden om te lezen en te schrijven. Recent is er op school een test afgenomen om te kijken wat ze wel en niet kan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ongeval op KDV

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat het nog een keer is gebeurd maakt het wel extra belangrijk om ze goed aan te pakken !

Het is dus 4 jaar geleden gebeurd, men heeft min of meer schuld bekend en nu moeten dossiers worden opgevraagd.

Ik neem dan maar aan dat er een procedure voor schadevergoeding loopt ? Een advocaat is in dit geval wel aan te raden, dit soort zaken zijn veel te groot om zelf "te regelen"

Achter de schermen zit altijd een verzekeraar, en wanneer die ook maar een minuscuul openingetje kunnen vinden om onder de vergoeding uit te komen zullen ze dat gebruiken.

Gesloten