LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overlast van kinderdagverblijf

Discussieer hier over kinderopvang.
centrum
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2011 14:10

overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door centrum »

Sinds 7 maanden woon ik in een prachtig huis met een grote tuin. Naast mij is een kinderdagverblijf. De buren had mij al gewaarschuwd dat er veel herrie is: gillende en huilende kinderen/baby's. Ik dacht het zal wel meevallen. Maar helaas niet. Ik heb eerst geluisterd naar wat ik hoorde en wat er mee gedaan werd. Toen een positief briefje geschreven dat ik (met de buurvrouw) wilde praten. Er is een verschil in het lawaai wat kinderen maken. Hou me ten goede: ik heb zelf jaren voor de kleuterklas gestaan (een studie pedagogiek gedaan), dus ik mag best zeggen wat van kinderen te kunnen verwachten. Heel bescheiden heb ik het gesprek gevoerd. Waarom een verschil: soms worden kinderen eindeloos hun naam genoemd, helpt dat? Of he geroepen, helpt dat dan? Waarom huilen kinderen en baby's zo lang. Allemaal vragen. De antwoorden van de manager en assistent van het kinderdagverblijf waren ontwijkend, ontkennend en zeer onaardig. Wel wordt er nu soms geroepen als een kind gillend door de tuin loopt dat het moet ophouden, maar het kind luistert niet. Ik zit overdag niet in de tuin, de ramen en tuindeur zijn dicht. Ook binnen hoor ik het duidelijk waardoor ik de radio of tv hard aanzet of wegga. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Wie heeft hier ook mee te maken en kan ik advies krijgen? Kinderen zijn leuk, heb er zelf 1 maar er zijn toch grenzen? Zeker voor het kind wat straks naar de basisschool moet en zich een beetje moet kunnen aanpassen. Wie helpt mij?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door dhc »

Wie helpt mij
Niemand. U bent er gaan wonen terwijl U wist dat er een kinderdagverblijf in Uw directe nabijheid is.Tevens hebben de vorige bewoners U al gewaarschuwd. Dat U "denkt"" dat het dan wel mee zal vallen is niet uitgekomen maar dat kunt U alleen Uwzelf verwijten.
Als U "kennis"heeft van kindergedrag dan had U eerder de afweging moeten maken daar te gaan wonen. Ik neem aan dat het kinderdagverblijf een vergunnig heeft.
Uw vragen over waarom namen worden herhaald of er hé wordt geroepen zijn niet relevant. het is niet aan U om te bepalen hoe ze dienen te handelen!
Wat voor oplossing had U zelf in gedachten? Wettelijk verbod tot geluidmaken afdwingen?

Mijn insziens gevalletje "had je kunnen weten"....

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door anita1971 »

Kinderen veranderen niet na gedag zeggen van het kinderdagverblijf.
Ze blijven schreeuwen, bleren en tekeer gaan.

Het probleem zit hem niet bij de kinderen en de begeleidsters maar gewoon het feit dat kinderen de hele dag (van 6.30 uur tot 18.00 uur) bij een KDV zijn en de ouders niet leren kennen.
Dat is ook zo op school want als ze bij school klaar zijn gaan ze naar de buitenschoolse opvang.............

Kinderen leren schreeuwen om aandacht te krijgen.

(kinderdagverblijf en daltonschool zijn hier gekomen nadat wij er al woonden)

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

sorry hoor je wist het toch van te voren en je was gewaarschuwd, je kan weinig doen accepteren of verhuizen

centrum
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2011 14:10

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door centrum »

Jammer van deze reactie. Ik ben een positief mens en denk dat opvang van kleine kinderen best in een pand naast mijn huis kan plaatsvinden. Dat ik daar niet moet gaan wonen is vreemd omdat het een huis is waarvan je mag aannemen dat er ook gewoond kan worden. Zoals het kinderdagverblijf een vergunning heeft heb ik of beter mijn huis recht op woongenot. Ik stelde al dat er een verschil is in benadering van kinderen. Mijn vraag aan de manager was dan ook 'hoe komt dat'?
Daar moet je toch uit kunnen komen zonder leugentjes en afwijzingen? Het belangrijkste is voor de ouders en de kinderen dat de kinderen goed worden opgevangen en iets 'leren' in relatie met andere kinderen en volwassenen. Daar hebben ze hun hele leven wat aan. Overal wordt er geschreven en gesproken 'hoe belangrijk de kinderjaren zijn'. Wat daar ervaren en geleerd wordt, is bepalend voor het latere leven. Mag ik daar niets van zeggen?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je wist van tevoren al dat het dagverblijf er zat. Hoe zij daarbinnen met de kinderen omgaan en hoe de kids zich daar gedragen heb jij niks mee te maken.

Je zult dit dus moeten accepteren of verhuizen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Centrum, jij wist het vantevoren en gaat nu klagen.

Als je langs een cafetaria gaat wonen weet je ook dat je geluidsoverlast zal hebben van jeugd wat er heen gaat, brommers/scooters en startende auto's.

Als je langs een kinderdagverblijf gaat wonen weet je dat kinderen daar afgezet worden door ouders/verzorgers en dat kinderen eventueel kunnen gaan huilen, kinderen schreeuwen in hun buitenspeelpauze's, is bij een school niet anders hoor.

Je schrijft dat je er vanuit gaat dat je daar kan wonen in dat huis, natuurlijk kun je daar wonen, waarom niet ?
Dan moet jij je daar niets van aantrekken, net zoals als je langs een school gaat wonen of langs een treinspoor.
Dus moet je niet achteraf zeuren over woongenot.

Dan schrijf je dit:
Overal wordt er geschreven en gesproken 'hoe belangrijk de kinderjaren zijn'. Wat daar ervaren en geleerd wordt, is bepalend voor het latere leven. Mag ik daar niets van zeggen?
Jij werkt daar helemaal niet, hebt er geen kind zitten dus sorry maar waar bemoei jij je mee !?
Hou me ten goede: ik heb zelf jaren voor de kleuterklas gestaan (een studie pedagogiek gedaan), dus ik mag best zeggen wat van kinderen te kunnen verwachten.
Jij hebt helemaal niets met die kinderen van de kinderopvang te maken, 'lessen' voorschrijven doe je maar voor de klas.
Ook binnen hoor ik het duidelijk waardoor ik de radio of tv hard aanzet of wegga. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Mischien je huis beter isoleren. :wink:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door ronald g »

Ts en de woonsituatie kun je vergelijken met het gaan wonen naast een kerncentrale, valt allemaal wel mee toch. Nu blijkt dat niet zo te zijn dus moet de centrale wijken. Ts heeft pedagogiek opleiding gedaan en het enige wat ze daar geleerd heeft is dan kinders met de armen over elkaar moeten zitten en stil zijn.

Off topic toen ik nog een klein jochie was woonde bij ons in de flat een gepensioneerd lerares die was kinders zo zat, daar liep je met een boog omheen liefst nog op je sokken.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door masterslave »

Off topic toen ik nog een klein jochie was woonde bij ons in de flat een gepensioneerd lerares die was kinders zo zat, daar liep je met een boog omheen liefst nog op je sokken.
Kan ik ook een liedje van zingen.
TS heeft het verkeerde beroep, woonwijk en huis gekozen.
In Duitsland is een wet aangenomen, dat kindergeluiden (schreeuwen,lachen , roepen enz.) niet meer onder geluidsoverlast valt, misschien ook iets voor hier.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door renegade66 »

@ts,

wat een gezever zeg, wil je beweren dat jij vroeger op het schoolplein nooit schreeuwde of huilde?

dit komt op hetzelfde neer als, je gaat naast een vliegveld wonen, na een paar maanden ben je het geluid van opstijgende en dalende vliegtuigen zat.
dus het vliegveld moet maar wijken of vliegtuigen moeten maar stiller worden omdat u er bent komen wonen?

wat een waardeloze argumenten zeg.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door snepke »

Het beste is in een hutje op de hei te gaan wonen,heb je geen last van kinderen.
Maar ja ,de krekels he,misschien die en muilkorf omdoen,hoor je die ook niet meer

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door Emmy75 »

TS, ik ben het toch een beetje met de rest eens.
ik kan wel een paar clichés uit de kast trekken over het mens dat gewaarschuwd werd en iets met billen en branden..

Over het wat eraan doen, aangezien je een goed gesprek al hebt geprobeerd, zou je eens informatie kunnen inwinnen bij de gemeente over de inhoud van de vergunning. Je zou eens informatie kunnen inwinnen bij een juridisch loket over wat wel en niet toelaatbaar zou zijn. Maar dit gaat niet makkelijk worden.
snepke schreef:Maar ja ,de krekels he,misschien die en muilkorf omdoen,hoor je die ook niet meer
Maar krekels maken het geluid niet met de muil :lol: :lol:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door snepke »

Klopt,was ironisch bedoeld.
Is toch een gezegde(hier) als je overal last van hebt,
"Ga dan in een hutje op de hei wonen"

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door Emmy75 »

snepke schreef:Klopt,was ironisch bedoeld.
Is toch een gezegde(hier) als je overal last van hebt,
"Ga dan in een hutje op de hei wonen"
Klopt,
vond het eventjes lollig..

Kan me trouwens best wel voorstellen dat een mens er last van kan hebben, hoor. Maarja als je al gewaarschuwd bent.. tja..

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door manondoris »

ik woon al jaren naast het station, het station staat er al 100 jaar maar ik ondervind zoveel hinder van al die treinen!ik ga toch de gemeente is vragen of dat ie verplaatst kan worden :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef:ik woon al jaren naast het station, het station staat er al 100 jaar maar ik ondervind zoveel hinder van al die treinen!ik ga toch de gemeente is vragen of dat ie verplaatst kan worden :lol:
Ja dat zou ik ook doen hoor. :wink:
Tjeeminee al die last die jij daar wel niet van hebt zeg, snapt de gemeente nou niet dat je woongenot op deze manier naar beneden gaat !?
Dus gemeente, station verplaatsen. :wink:

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door bianca82 »

Inderdaad u bent er zelf bij geweest waar u bent gaan wonen (u had eventueel kunnen vragen of u bv een uurtje in huis had mogen luisteren voor de overlast)

wel moet ik ts gelijk geven dat je niet zo roept naar een kind als beroeps zelfs niet als het kind niet echt een opvoeding krijgt van de ouders.

bij het kdv waar wij ons kind 1 dag in de week brengen is er ook gegil buiten, maar meer van spelende kinderen, als de kids gecorigeerd moeten worden wordt er geen HE geroepen en wordt de naam van het kind niet eindeloos geroepen.. dat klinkt meer als een kdv die niet helemaal pedegogisch correct is.

gelukkig is de kdv waar ik kom wel wat anders, want die zit ook in het centrum (1 van de oudste verblijven van nederland over de 100 jaar oud) en er komen geen tot amper klachten van de buren over geluidsoverlast.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ik vind het wel slim van TS.

Eerst huis heel goedkoop kopen omdat er een kinderdagverblijf naast zit.
Dan proberen het kinderdagverblijf weg te krijgen, vanwege verstoring van het woongenot.
Vervolgens het huis duur verkopen en een volgend project beginnen.

:lol:

MAXIEM

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door MAXIEM »

centrum,

Je kaart hier een onoplosbaar probleem aan. Althans, er is wel een uitweg: dit huis verkopen en ergens anders een ander huis kopen.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 02 jul 2011 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door ronald g »

Centrum zegt een positief mens te zijn en met de opleiding pedagogiek kan TS zo bij het dagverblijf aan de slag, of de kinders daar zo blij mee zijn durf ik te betwijfelen maar zo vang je wel twee vliegen in één klap. TS is de hele dag met de kinders bezig dus kan er dan ook geen overlast meer van hebben.

Gesloten