LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies en bemiddelingskosten

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
dijkie87
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2011 18:06

advies en bemiddelingskosten

Ongelezen bericht door dijkie87 »

hey ik zit te kijken met een lening die ik heb aangevraagt bij nova pecunia B.V. het gaat om 6000 euro maar daarvan word nu blijkt 990 euro ingehouden door hun voor advies en bemiddelings kosten mag dit
Laatst gewijzigd door dijkie87 op 16 sep 2011 09:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: advies en bemiddelingskosten

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

dijkie87 schreef:hey ik zit te kijken met een lening die ik heb aangevraagt bij nova pecunia B.V. het gaat om 6000 euro maar daarvan word nu blijkt 990 euro ingehouden door hun voor advies en bemiddelings kosten mag dit of zijn t gewoon mesnen die slecht aan hun geld komen. ze zeggen zeggen dat het gaat om advieskosten voor de verzekering en bemiddelingskosten bij de bank mar als ik naar bv de rabobank ga voor zon zelfde krediet heb ik wel iets meer rente maar kan ik wel beter mijn lening gebruiken
Niet doen
Euro 990 is veel te veel geld op een lening van Euro 6000

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: advies en bemiddelingskosten

Ongelezen bericht door jonis »

Leo The Emperor schreef:
dijkie87 schreef:hey ik zit te kijken met een lening die ik heb aangevraagt bij nova pecunia B.V. het gaat om 6000 euro maar daarvan word nu blijkt 990 euro ingehouden door hun voor advies en bemiddelings kosten mag dit of zijn t gewoon mesnen die slecht aan hun geld komen. ze zeggen zeggen dat het gaat om advieskosten voor de verzekering en bemiddelingskosten bij de bank mar als ik naar bv de rabobank ga voor zon zelfde krediet heb ik wel iets meer rente maar kan ik wel beter mijn lening gebruiken
Niet doen
Euro 990 is veel te veel geld op een lening van Euro 6000


Te veel????
Lening afsluiten? Betaal geen adviesvergoeding!
Op het Independer.nl forum kunnen bezoekers ervaringen delen over financiële producten en aanbieders daarvan. Steeds vaker worden hier ook ervaringen gedeeld over tussenpersonen die hun klanten graag behulpzaam zijn bij het afsluiten van een doorlopend krediet of persoonlijke lening.

Momenteel loopt er op het forum over Leningen een discussie over tussenpersoon Nova Pecunia. Naast enkele goede, komen er met name klanten met negatieve ervaringen aan het woord. Opmerkelijk is dat een tweetal werknemers anoniem een boekje open doet over de werkwijze en het beloningsmodel van Nova Pecunia. Of hun verhalen op waarheid berusten, kan Independer.nl niet inschatten. Wel grijpen we deze bijdrages graag aan om onze bezoekers er op te wijzen wat gebruikelijk is.

Geen advies/bemiddelingsvergoeding bij kredieten
Tussenpersonen die bemiddelen in consumptieve kredieten krijgen een doorlopende vergoeding van de kredietverstrekker. Om die reden is het bij wet verboden dat een tussenpersoon een vaste advies- of bemiddelingsvergoeding vraagt aan de klant.


Overigens mag een tussenpersoon wel een vaste vergoeding vragen voor een advies m.b.t. verzekeringen die al dan niet tegelijk met het krediet worden afgesloten. In de praktijk blijken deze vaste vergoedingen hoger te kunnen zijn dan vergoedingen die bij de bemiddeling van een hypotheek worden gevraagd. Ze zijn dus vaak buitenproportioneel hoog.

Veilig lenen
Wil je er zeker van zijn dat jouw krediet tot stand komt zonder dat je daarvoor een aparte vergoeding aan de tussenpersoon betaalt? Vergelijk dan leningen via Independer.nl en vraag je kredietofferte direct via ons aan. Wij garanderen je dat je via Independer.nl een lening kunt afsluiten waarbij de aanbieder niet in strijd handelt met de wet.

Er wordt je een oor aangenaaid omdat ze het op "verzekeren + bemiddelen" gooien

Gesloten