LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afbetalingsregeling ING

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
ongerust_nu
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2011 12:59

afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door ongerust_nu »

Beste allemaal,

Ik zit met een probleem. Heb enige jaren geleden een doorlopend krediet afgesloten bij ING. Altijd goed betaalde baan gehad, geen problemen. Totdat ik met een burn-out thuis kwam te zitten en mijn inkomen gehalveerd werd. Ben nu hersteld verklaard en driftig op zoek naar een baan, maar als 45+ gaat dat niet zo snel.
De aflossingen van ING blijven maandelijks natuurlijk gewoon doorgaan met het gevolg dat ik nu echt in de problemen zit. De aflossingen zijn altijd probleemloos van mijn rekening gehaald, hoewel ik mij de laatste maanden genoodzaakt zag telkens de gedane aflossingen terug te halen naar mijn betaalrekening.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met ING in het geval je een betalingsregeling wilt treffen. Mijn voorstel aan ING zou zijn om van 240 tijdelijk naar 100 per maand te gaan, totdat ik weer een baan heb gevonden.
Is het in zo'n geval raadzaam om het inkomen eerst op een andere betaalrekening te laten binnenkomen, om te voorkomen dat ING direct beslag gaat leggen op je betaalrekening?

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Groeten,

Ongerust

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier nog een, doorlopend krediet, in de WAO gekomen, inkomen gehalveerd. Ga er maar van uit dat de ING absoluut niet meewerkt. Zelfs het verlagen van de opname limiet doen ze niet, want dan moet er een nieuw contract worden afgesloten. En als je inkomen te laag ligt voor het bedrag van de nieuwe (lagere) lening, dan 'mogen' ze geen nieuwe contract aanbieden. Waarbij het wel bijzonder vreemd is dat de maximale limiet voor mensen vanaf 70 ieder jaar wel met 20% zakt. Dus waarom dat met anderen niet kan, is een beetje vreemd.

Het verlagen van het termijnbedrag kun je proberen, alleen de ING kan je vertellen of dat kan of niet.

Dat ze niet mee willen werken is niet zo vreemd; de rente die je iedere keer ophoest, dat zijn inkomsten die ze niet graag willen missen. Die zitten er helemaal niet op te wachten dat je terugbetaalt.

Het afsluiten van een andere rekening voor je salaris heeft weinig nut. Terug betalen zul je toch moeten, of het nu linksom of rechtsom gaat. Tenzij je je voorneemt iedere maand geld op de ING rekening te storten (al is het maar het geld van de huur- en zorgtoeslag), en te proberen rond te komen van het geld dat op de nieuwe betaalrekening overblijft. Ik kan je zeggen dat dat bij mij redelijk goed werkt.

Verder denk ik dat je zult moeten proberen wat zuiniger te leven, heus, als je even doorspit, zul je altijd nog wel uitgaven tegenkomen die je niet per sé hoeft te doen, of die op een andere manier kunnen.

Het grootste probleem is het minimale bedrag dat je op kunt nemen: ook al heb je maar 50 euro nodig, je zult minimaal 225 euro op moeten nemen, en als dat eenmaal op je betaalrekening staat, is het binnen de kortste keren op ook. Dat weten ze heus wel, maar ook daar zullen ze heus niets aan doen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 31 aug 2011 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ongerust_nu
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2011 12:59

Re: afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door ongerust_nu »

vogels schreef:
De aflossingen zijn altijd probleemloos van mijn rekening gehaald, hoewel ik mij de laatste maanden genoodzaakt zag telkens de gedane aflossingen terug te halen naar mijn betaalrekening.
Erg onverstandig, want in de AV staat dit:

Vervroegde opeisbaarheid
In de volgende situaties mag de ING de uitstaande schuld vervroegd opeisen:
Als u een betalingsachterstand heeft van ten minste twee maanden en
ondanks ons verzoek niet betaalt.

• Als u naar het buitenland bent verhuisd of dat binnen een maand gaat doen.
• Als blijkt dat u de ING onjuiste informatie heeft verstrekt.
• Als u failliet verklaard wordt of onder de schuldsaneringsregeling valt.
• In geval van overlijden en de betalingsverplichtingen niet nagekomen
kunnen worden.

Dus als je niet op past, kun je binnenkort een brief verwachten en moet je het DK in 1 keer terug betalen.

Het gaat niet om een betalingsachterstand; die heb ik ook nooit gehad. Je bedoelt het ongetwijfeld goed, vogels, maar op deze bangmakerij zit ik niet echt te wachten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door ciske »

. Je bedoelt het ongetwijfeld goed, vogels, maar op deze bangmakerij zit ik niet echt te wachten.
denk niet dat vogels jou bang wilt maken , maar juist waarschuwen.

heb je al eens een gesprek persoonlijk met ING gehad? misschien is dat een optie.

voor de rest kan ik je geen antwoord geven , heb geen lening lopen, succes.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door witte angora »

@ vogels, ik denk dat je niet goed begrijpt wat een doorlopend krediet is. Het geld dat is afgelost, mag je weer opnemen, tot de maximale limiet. Dat is wat TS doet.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door snepke »

vogels schreef:Even off-topic: krijgen jullie ook sinds gisteren iedere x een blanco pagina hier te zien? Krijg dat ook als ik via de link in de mail naar het topic ga.
Hier ook,had mijn netwerk verbinding al nagekeken.
Maar het is alleen maar hier op het forum.
Bij de rest heb ik het niet

Ik krijg ook steeds(alleen hier)fout bij laden pagina of pagina niet bereikbaar.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:
vogels schreef:Even off-topic: krijgen jullie ook sinds gisteren iedere x een blanco pagina hier te zien? Krijg dat ook als ik via de link in de mail naar het topic ga.
Hier ook,had mijn netwerk verbinding al nagekeken.
Maar het is alleen maar hier op het forum.
Bij de rest heb ik het niet

Ik krijg ook steeds(alleen hier)fout bij laden pagina of pagina niet bereikbaar.

hier ook , ligt aan dit forum.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door witte angora »

Deze jongen hetzelfde, maar dan al twee dagen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ben zo vrij geweest een nieuw topic te starten over het off-topic onderwerp in dit topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=102816

Dit is niet zo prettig voor TS natuurlijk.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@TS,

Terugkomend op het doorlopend krediet, denk ik dat het verstandig is een afspraak te maken met ING om na te vragen wat wel en niet mogelijk is. Indien mensen hier allemaal roepen dat het wel kan en ING zegt nee, dan wordt het toch lastig met als tegenargument jamaar op het forum wordt gezegd dat.

Bedenk wel dat indien u iedere keer het volledige bedrag van de aflossing terugstort naar uw rekening de schuld alleen maar oploopt door de oplopende rente. Het is aan te raden dit zoveel mogelijk te vermijden, desnoods door te vragen of de limiet verlaagd kan worden om u te behoeden voor grotere problemen.

De inkomsten op een andere betaalrekening storten lijkt mij niet raadzaam. Zoals gezegd moet er toch betaald worden. Indien u dit ING bemoeilijkt of het erop laat lijken dat u ING wilt benadelen, kan dit erg lastig worden voor u. Ook voor een andere bankrekening zouden ze in het ergste geval via een deurwaarder beslag kunnen laten leggen. Bovendien gaat dit gepaard met een hoop extra kosten die op u afgewenteld worden. Daar zit u echt niet op te wachten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door Emmy75 »

vogels schreef:
De inkomsten op een andere betaalrekening storten lijkt mij niet raadzaam.
Het is ook niet toegestaan, zie mijn eerdere reactie.
Kan best dat het niet is toegestaan.
Echter er stond (volgens mij) aan dat er een betaalrekening moet zijn als men een lening wil aanvragen. Tevens stond er dat bij het opheffen van de betaalrekening het DK direct opeisbaar wordt. Maar wat als TS de betaalrekening niet opheft, echter alleen de inkomsten elders laat storten ? Nu kan het natuurlijk nog steeds zo zijn dat dat ook niet is toegestaan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door Emmy75 »

vogels schreef:Die betaalrekening is natuurlijk verplicht, zodat ING makkelijk geld kan incasseren bij problemen met aflossing. Van een lege betaalrekening wordt ING dus niet wijzer. Dus lijkt mij stug dat dit geaccepteerd wordt.
Maar goed, ik schreef ook al dat ING de enige is die het juiste antwoord kan geven.
Las zojuist wel in de voorwaarden van ING dat zij ook bij onvoldoende saldo het recht voorbehouden gewoon te incasseren. Dus voor TS is het wel het handigst altijd voldoende saldo erop te hebben anders incasseren ze gewoon verder. De rente van de roodstand zal hoger zijn dan van het DK. Kortom met dit soort acties (nieuwe betaalrekening elders) schiet TS geen meter op.

Ja eens, zoiets schreef ik ook al.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afbetalingsregeling ING

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat als TS de betaalrekening niet opheft, echter alleen de inkomsten elders laat storten ? Nu kan het natuurlijk nog steeds zo zijn dat dat ook niet is toegestaan.
Ik kan het je precies vertellen, ik heb sinds twee jaar de betaalrekening bij de Rabo lopen. Het enige wat er nog bij de ING wordt bijgeschreven zijn de huur- en zorgtoeslag. Maar dat is ruim voldoende voor de maandelijkse rente en aflossing.

Men weet dat, afgelopen voorjaar ben ik er achter aan geweest om te kijken wat de mogelijkheden zijn, men heeft toen ook in mijn gegevens gekeken, maar er werd verder niets van gezegd.

Gesloten