LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afbetaald DSB doorlopend krediet nooit afgemeld bij bkr

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Dennis Tkno
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2014 17:15

afbetaald DSB doorlopend krediet nooit afgemeld bij bkr

Ongelezen bericht door Dennis Tkno »

I
Laatst gewijzigd door Dennis Tkno op 19 feb 2015 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afbetaald DSB doorlopend krediet nooit afgemeld bij bkr

Ongelezen bericht door witte angora »

Je vertelt dat je hem helemaal af hebt gelost, maar heb je hem ook beëindigd? Het zou best kunnen dat daar de clou zit namelijk.

Dennis Tkno
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2014 17:15

Re: afbetaald DSB doorlopend krediet nooit afgemeld bij bkr

Ongelezen bericht door Dennis Tkno »

1
Laatst gewijzigd door Dennis Tkno op 19 feb 2015 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afbetaald DSB doorlopend krediet nooit afgemeld bij bkr

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je al bij de BKR geïnformeerd wat er precies over jou geregistreerd staat? Je mag namelijk je eigen gegevens inzien. Misschien dat dat meer duidelijkheid geeft?

https://www.bkr.nl/Wat-betekent-BKR-voo ... jk-inzien/

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: afbetaald DSB doorlopend krediet nooit afgemeld bij bkr

Ongelezen bericht door Mallet »

Hoe weet je dat het een lening van de DSB bank is? Een BKR toets geeft geen gegevens over waar de kredieten zijn afgesloten. Of heb je zelf al je gegevens opgevraagd? Volgens mij moet je daar wel iets van een contractnummer kunnen vinden.

Dennis Tkno
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2014 17:15

Re: afbetaald DSB doorlopend krediet nooit afgemeld bij bkr

Ongelezen bericht door Dennis Tkno »

1
Laatst gewijzigd door Dennis Tkno op 19 feb 2015 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: afbetaald DSB doorlopend krediet nooit afgemeld bij bkr

Ongelezen bericht door Mallet »

Ik zou de DSB lastig blijven vallen totdat zij jou duidelijkheid kunnen verschaffen over het doorlopend krediet. Kan het niet zijn dat de lening destijds door een andere partij is overgenomen? Je kan ook je rechtsbijstandverzekering om advies vragen of misschien je klacht voorleggen bij de Geschillencommissie van het BKR, hoewel ik betwijfel of zij hierin kunnen bemiddelen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je nooit meer van dit krediet afkomt.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: afbetaald DSB doorlopend krediet nooit afgemeld bij bkr

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Je kan toch ook bij BKR een "klacht" indienen?? Op die manier van de notering ook worden verwijderd, mits het BKR jou in het gelijk stelt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: afbetaald DSB doorlopend krediet nooit afgemeld bij bkr

Ongelezen bericht door berndv »

Mallet schreef:Ik zou de DSB lastig blijven vallen totdat zij jou duidelijkheid kunnen verschaffen over het doorlopend krediet.
Op zich best lastig, aangezien de dsb al sinds 2009 failliet is. Afwachten wat er uit het archief komt lijkt me het beste. Eventueel zoals al gezegd is, een klacht indienen bij het bkr. Eventueel de AFM.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: afbetaald DSB doorlopend krediet nooit afgemeld bij bkr

Ongelezen bericht door kweenie »

Blijkbaar is TS er ook achter gekomen dat er een verschil is tussen het stoppen/opzeggen van het krediet en het (tijdelijk) op 0 hebben staan van het openstaande krediet.

Gesloten