LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bkr negatief, wat kan er nu allemaal niet meer?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
mieke74
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2012 15:24

bkr negatief, wat kan er nu allemaal niet meer?

Ongelezen bericht door mieke74 »

Door allerlei omstandigheden ben ik in het bezit gekomen van een negatief BKR registratie.
Oke, de komende 5 jaar geen nieuwe hypotheek, geen leningen etc. Nu heb ik daar geen problemen mee.
Ik heb een hypotheek lopen, dus zolang ik die blijf betalen is daar geen probleem. Leningen ga ik niet aan.
Maar wat voor consequenties zijn er nog meer?
Ik heb een telefoonabbonement, die mag ik volgend jaar weer verlengen, geeft dat problemen? En wat zou ik nog meer aan rottigheid verwachten?
Heb geen advies nodig hoe ik die bkr had kunnen voorkomen want die fase is al een paar maanden geleden gepasseerd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: bkr negatief, wat kan er nu allemaal niet meer?

Ongelezen bericht door berndv »

Het kan zijn dat je voor een verlenging niet in aanmerking komt, of alleen een sim only verlenging. Heb je dit al op Google opgezocht? Waar een bkr registratie gecontroleerd wordt? Verzekeringen kunnen daar ook checken.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: bkr negatief, wat kan er nu allemaal niet meer?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Bij Vodafone kun je in ieder geval gewoon verlengen. Welke provider heb je?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: bkr negatief, wat kan er nu allemaal niet meer?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Een auto kopen op afbetaling bijvoorbeeld zal niet meer gaan. Credit card aanvragen wordt een probleem. Bestellen bij postorderbedrijven kan een probleem opleveren als het op rekening moet, als u al klant bent zal het wel meevallen. Bankrekeningen openen, sommige hebben problemen met automatische incasso....

mieke74
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2012 15:24

Re: bkr negatief, wat kan er nu allemaal niet meer?

Ongelezen bericht door mieke74 »

kpn. Weet niet of die moeilijk gaan doen anders gaan we over op simonly ofzo.
De rest van wat jullie zeggen is allemaal lening gerelateerd. Snap best dat er een geen firma is die mij als klant wil met mijn negatieve registratie.
Nu loopt volgend jaar bv. onze rentevast periode af. Kan ik gewoon dan verlengen zoals het ging? of gaat dit ook lastig worden?

loveyou234
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:48

Re: bkr negatief, wat kan er nu allemaal niet meer?

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Beste Mieke,

ongewijzigd door laten lopen van je hypotheek kan gewoon. Je verlengt/veranderd dan puur en alleen het rentetarief en doet verder niks. Uiteraard kan je wel gewoon een extra aflossing doen.

Verder moet je er wel rekening mee houden dat de BKR code eerst 'hersteld' gemeld moet worden en dan gaan die 5 jaren pas lopen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: bkr negatief, wat kan er nu allemaal niet meer?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

mieke74 schreef: De rest van wat jullie zeggen is allemaal lening gerelateerd.
Ja het is grotendeels allemaal lening gerelateerd en dan in de breedste zin des woords. U begrijpt dit klaarblijkelijk wel, maar ik heb genoeg op het forum gelezen om te weten dat sommigen het niet begrijpen.

Overigens een simpele betaal- of spaarrekening openen zonder kredietmogelijkheid kan soms al problematisch zijn.
mieke74 schreef: Nu loopt volgend jaar bv. onze rentevast periode af. Kan ik gewoon dan verlengen zoals het ging? of gaat dit ook lastig worden?
Zoals de vorige poster al schreef u kunt de hypotheek altijd wel door laten lopen zoals deze is.

Aangezien u een hypotheek heeft, heeft u een koopwoning. Niet zo vreemd op zich maar waar ik naartoe wil is dat verhuizen nog wel eens erg lastig kan worden. Als u wil verhuizen naar een andere koopwoning moet de hypotheek overgesloten gaan worden, u begrijpt dat gaat niet lukken. Als u de woning verkoopt en wil gaan huren, kunt u bij woningbouwverenigingen en particuliere verhuurders bot vangen.

Kortom u zit waarschijnlijk voorlopig ook aan uw woning vast waarin u woont. U zit in ieder geval aan de huidige hypotheekverstrekker vast. Ook als de rentevastperiode afloopt, kunt u niet oversluiten naar een goedkopere aanbieder. U zult het moeten doen met de voorstellen die de huidige hypotheekverstrekker doet en die kunnen soms bepaald ongunstig zijn.

Verder niet vergeten wat de vorige poster al schreef over de herstelmelding. Als deze er niet is, kunt u wel tig jaren aan de codering vast hangen.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: bkr negatief, wat kan er nu allemaal niet meer?

Ongelezen bericht door thecure »

Is het verhogen van de hypotheek nog gelukt?
zie

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1524506

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: bkr negatief, wat kan er nu allemaal niet meer?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou je weet de weg goed te bewandelen!

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: bkr negatief, wat kan er nu allemaal niet meer?

Ongelezen bericht door thecure »

joan-rachel schreef: Maar het is altijd een fijn idee om te weten dat je altijd een extratje kan aanvragen indien nodig ;)
En dit soort mensen blijven altijd in de problemen zitten, en komen dus in de wsnp.
En dat betalen we dus met zijn allen.

Gesloten