LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] direct franciese of icbc

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
hendriks21
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2005 17:20

direct franciese of icbc

Ongelezen bericht door hendriks21 »

Graag een vraag aan het forum.
Wie heeft ooit van bovenstaande finaciele dienstverleners gehoord.
Omdat wij een startende onderneming zijn kunnen we daar een krediet krijgen maar er moet een verzekering worden afgesloten.
En die verzekering moet je betalen voor je het geeende geld krijgt.
Op internet is niets te vinden of wij lezen er overheen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: direct franciese of icbc

Ongelezen bericht door kanovaarder »

direct franciese of icbc.

Opm: francies moet zijn francise.
Dit is een constructie waarbij een organisatie aangeeft hoe zaken te regelen zoals inkoop van de producten, inrichting winkel/bedrijf, reklamemiddelen, en dergelijke.
Diegene die zo'n overeenkomst aangaat heet franchisnemer die met handen en voeten is gebonden aan de organisatie, de franchisegever.

Dat u dit al merkte wordt alleen al bevestigd door het feit dat u een verzekering zou moeten afsluiten.

Tik ik echter de naam: Franchise of icbc in google in dan kom ik vreemde buitenlandse organisaties tegen uit landen als Nigeria en Pakistan bijvoorbeeld.
Kortom.......... een zeer duidelijk verhaal om daar dus niet in te trappen.
----------------------------------------------- Een bedrijf beginnen?
Dan is het van belang dat u zich gaat begeven in een niche van de markt die nog niet is volgeplakt met concurrenten!

Dat u een goed onderbouwd ondernemersplan heeft waarin de omschrijving van de "markt"waarop u zich wil gaan begeven.
De startkosten en het totale marketingplan (Product,plaats,prijs,promotie).
Wanneer daaraan voldaan dan een gewone reguliere bank zoeken waarbij de Rabobank vaak voor de kleine beginnende ondernemer weleens wat risico wil nemen.
(ze hebben een internettest waarin u met het invullen van de gegevens een gunstig of ongunstig advies kunt krijgen).

De meest gunstige bank voor de kleine beginnende ondernemer blijft altijd nog een Gemeentelijke KredietBank die naast de allerlaagste rente deze rente al gelijk bij het aanvangen van een verstrekte lening van het te lenen bedrag aftrekt (waar u dus rekening mee moet houden!).

Kunt u op basis van uw bedrijfsplan regulier lenen, dan pas uw inschrijving Kamer van Koophandel, uw aanvraag voor een BTW-nummer en.......... heel erg belangrijk!! Kies een goed administratiekantoor die ook uw belastingaangiften kan verzorgen!!!

Leen nooit op basis van dit soort vreemde organistaties!!
En laat die verzekering u ook niet aansmeren!!

Ook die DSB-bank zou ik links laten liggen omdat de beloofde rente altijd maar kortdurend is en gegarandeerd hoger wordt waarbij ook altijd een verzekering aan uw lening wordt gekoppeld.
Tsja, die Zalm met zijn gladde gezicht heb ik al voordat hij commissaris werd bij die Frisia/DSB-bank nooit vertrouwd en dus niet verbaasd dat hij juist dáár terecht is gekomen.

Meer vragen over het ondernemersschap?
Vraag gerust.Maar bedenk dat ik ook maar een kleine taxichauffeur/eigen-rijder was die wel eens marketingcursus volgde.
Zeer verhelderend overigens!!

Grootvader

hendriks21
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2005 17:20

Re: direct franciese of icbc

Ongelezen bericht door hendriks21 »

Grootvader bedankt.

We gaan morgen eens naar de gemeentelijke kredietbank en eens kijken wat we daar voor elkaar kunnen krijgen

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: direct franciese of icbc

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ondernemen en lenen.

Neem dan wel alle kopieën van uw ondernemingsplan mee en vraag dan eerst een gesprek aan met een van de leidinggevende.

Repeteer wat u wilt uitleggen over uw start, de mogelijkheden en uw verwachtingen en toon en geef uw ondernemingsplan.
Woont u in Amsterdam dan adviseer ik u om eerst kontakt op te nemen met het administratiekantoor Hagedoorn
Elpermeer 217
1025 AE Amsterdam
020 6329904
Immers, dit kantoor levert indien nodig een computerprogramma'tje waarin u de bedrijfsaktiviteiten kunt invoeren en per e-mail verzenden.

Immers, de keuze van een goed administratiekantoor is voor een krediet een grote plus!
Men neemt u dan een stuk serieuzer.

Uiteraard geldt dit ook als u in een totaal andere plaats woont waardoor u dus zelf op zoek moet voor een goed administratiekantoor.

Ik wens u veel succes en hoop nog eens van u te horen hoe een en ander is gegaan.

Grootvader

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: direct franciese of icbc

Ongelezen bericht door kanovaarder »

En?? Hoe is het afgelopen?

Geslaagd met uw lening?

Grootvader

fhatmen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2010 11:05

Re: direct franciese of icbc

Ongelezen bericht door fhatmen »

ik ben benieuwd heeft er iemand een lening gehad uit nigeria ik moest eerst geld betallen maar nu nog geen lening wie heeft hier ervaring mee ik vertrouw het niet

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: direct franciese of icbc

Ongelezen bericht door jor »

fhatmen schreef:ik ben benieuwd heeft er iemand een lening gehad uit nigeria ik moest eerst geld betallen maar nu nog geen lening wie heeft hier ervaring mee ik vertrouw het niet
U bent helaas voor 100% opgelicht! Eerst geld betalen om een lening te krijgen is natuurlijk niet oke en dan ook nog uit Nigeria. Beschouw het als een dure les want er is niets aan te doen.Stort alstublieft niet nog meer geld want de lening komt er echt nooit.Rot om zo hard te zeggen maar wel de waarheid.
Sterkte jor

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: direct franciese of icbc

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ fhatmen -

helaas heeft Jor gelijk.

Leningen (en eigenlijk alles) uit Nigeria zijn oplichting.
Waarom? Een officiele instantie rekent alle kosten die bij een lening komen (en soms wat extra, DSB bijvoorbeeld) en over dat bedrag word een aflossingsbedrag vastgesteld die pas begint te lopen wanneer het overeengekomen bedrag aan u is toegekend en in uw bezit is.

Nigerianen (verzamelnaam ondertussen voor buitenlandse oplichters op het internet) sturen spam (ongevraagde emails) met allerhande verhalen over leningen, gewonnen geld, erfenissen en transacties - met allemaal een overeenkomst - de ontvanger moet eerst betalen om wat te krijgen.

Ik adviseer mensen om de volgende regel te hanteren waar het op internet aan komt : Nigeria (afrika eigenlijk) = oplichting

mjanssens
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:59

Re: direct franciese of icbc

Ongelezen bericht door mjanssens »

mij werd ook een lening van 3 % aangeboden maar ik moest eerst een deel van het geld storten om zogezegde kosten te dekken. dom dat ik was , heb ik dit bedrag (zijnde 155 euro) betaald, daarna kwamen ze af met een smoesje dat het geld nog niet kon overgeschreven worden omdat ze nog een bijhorende taks moesten betalen en kwamen ze af met een belachelijk nep certificaat!! toen heb ik besloten hier niet meer aan mee te doen maar ik waarschuw iedereen voor deze oplichters.

het ging om queensloancompany !!

wees voorzichtig !!

mvg

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: direct franciese of icbc

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kanovaarder schreef: Opm: francies moet zijn francise.
En "francise" moet zijn "franchise"....

Gesloten