LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] door herstelcode bkr nog niet van comfort card af grrrr

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
cinneke
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2007 17:43

door herstelcode bkr nog niet van comfort card af grrrr

Ongelezen bericht door cinneke »

heb in 2006 een achterstand opgelopen bij comfort card door wao situatie, is in februari 2007 hersteld, maar nu wilde ik het laten oversluiten door de ABN en wat kreeg ik als antwoord, je hebt een melding bij bkr, we kunnen je geen lening verstrekken, dit houd dus in dat ik tot 2012 een hoog maandbedrag kan betalen met veel rente. iemand hier ervaring mee?

MLT
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2007 08:12

Re: door herstelcode bkr nog niet van comfort card af grrrr

Ongelezen bericht door MLT »

Je zit nog 5 jaar aan je Herstel code vast, wat inhoudt dat je 5 jaar lang als "wanbetaler" wordt gezien. Meestal lukt dus niet om (normale) hypotheken en leningen af te sluiten en soms ook niet om bankrekeningen te openen.

congo
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2007 19:30

Re: door herstelcode bkr nog niet van comfort card af grrrr

Ongelezen bericht door congo »

sterker nog :cry: ik heb zo'n "gevalletje" ook aan het handje gehad. een achterstand die in oktober 2002 is ontstaan, en hersteld is in november 2002. (bij comfort card, wat later is overgenomen door interbank)

Daarna alles netjes betaald, zéér lage maandbedragen, wél een hoge rente, en sinds 2 maanden .... dus lees juni 2007 geheel afgelost.

wat blijkt nu, de herstelcode ná een a-notering blijft 5 jaar staan NADAT het VOLLEDIGE geleende bedrag is afgelost.... dus niet 5 jaar na de herstelling in 2002, maar vanaf nu nog 5 jaar. (dit ter bevestiging nagevraagd bij interbank zelf) :evil: :evil: :evil:

weetje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 dec 2005 21:01

Re: door herstelcode bkr nog niet van comfort card af grrrr

Ongelezen bericht door weetje »

je bedoelt toch niet dat Comfort Card is overgenomen door InterBank, maar alleen je lening neem ik aan? Overigens verdwijnt elke codering pas 5 jaar na beeindiging van het krediet.

congo
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2007 19:30

Re: door herstelcode bkr nog niet van comfort card af grrrr

Ongelezen bericht door congo »

Hoe het is gegaan weet ik ook niet, maar heb ooit een comford card aangevraagd, in 1989, toen was ik nog thuiswonend. een paar jaar later ben ik samen gaan wonen, en toen hebben mijn ouders tegen mij gezegd van laat die kaart maar hier, die betalingen nemen wij op ons.

In 2002 zijn allebei mijn ouders overleden, en ik heb nooit meer aan die kaart gedacht. De bankrekening is toen geblokkeerd waardoor het niet meer automatisch afgeschreven kon worden. Een aantal maanden later kreeg ik een schrijven van Interbank. Dus ze zullen inderdaad wel de lening hebben overgenomen, of de kredieten van comfort card gaan via Interbank. Dus comfort card zelf zal wel niet zijn overgenomen, maar weet er het fijne ook niet van.

weetje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 dec 2005 21:01

Re: door herstelcode bkr nog niet van comfort card af grrrr

Ongelezen bericht door weetje »

waarschijnlijk heb je een Card gehad van de ANWB, dat liep eerst via Aagus en nu via InterBank.

Gesloten