LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door smilie »

Heb ik ook zoiets gehad - lening via Santander - deel III ook bij hun.

Echter, kon ik auto zonder meer verkopen (aan de dealer, niet particulier - alhoewel particulier zou ook kunnen).

Ik heb namelijk volgende gedaan:
Ik had nog ~3.500 euro lening lopen;
Auto verkocht aan de dealer voor 3750;

Vervolgens heeft dealer ~3500 euro aan Santander betaald en resterende 250 euro op mijn rekening gestort. Vervolgens heeft Santander deel III rechtstreeks naar de dealer verzonden en dag daarna kreeg ik vrijwaring verklaring. En klaar is Kees.

Wellicht dat met particulier verkoop dit wat 'lastiger' opgave zou zijn - maar niet onmogelijk.

Dus, naar mijn weten mag Santander wel deel III in bewaring stellen totdat laatste betaling ontvangen is. Er stond in mijn contract zelfs dat ik deel III voor 1 euro op het einde af kon kopen.

Sofaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:07

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door Sofaan »

En hoe is het verder afgelopen met santander , heb namelijk het zelfde probleem
Vroeg me af of iemand Zijn papieren al had opgevraagd bij het rdw en ook als iemand van jullie het ook daadwerkelijk heeft ontvangen????

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door Frits Bband »

En als je nu via het rdw een vervangend kentekenbewijs aanvraagt ivm dat de huidige " kwijt" is?
Dan ontvang je een compleet nieuw kentekenbewijs en die gebruik je om over te schrijven. Een verangend kentekenbewijs wordt toch naar de kentekenhouder, dus ts, gestuurd?

Sofaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:07

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door Sofaan »

Ja meestal wel maar als santander een leaseregetratie heeft gedaan bij de rdw dan sturen ze de papieren naar santander die je aanvraagt, maar nu hoorde ik dat dat alleen kan met huurkoop en niet een doorlopend krediet.

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door Frits Bband »

O, Sofaan, mijn reactie lijkt idd veel op de jouwe. Excuses.

Dus TS; nieuw kenteken aanvragen!

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/F ... kwijt.aspx

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door Mallet »

Sofaan schreef:Ja meestal wel maar als santander een leaseregetratie heeft gedaan bij de rdw dan sturen ze de papieren naar santander die je aanvraagt, maar nu hoorde ik dat dat alleen kan met huurkoop en niet een doorlopend krediet.
Ik vind het ook niet helemaal duidelijk wat voor financieringsvorm er nu daadwerkelijk is overeengekomen tussen klant en Santander.. Overigens spreek je niet van een doorlopend krediet als je een auto op afbetaling koopt maar van een aflopend krediet (persoonlijke lening bijvoorbeeld). Een doorlopend krediet houdt in dat je na betaling van de maandpremie (een deel) weer kan opnemen. Als dit het geval zou zijn zouden de meeste mensen nooit bewijs deel III in hun bezit krijgen. Een auto op afbetaling wordt in het BKR geregistreerd als "AK" (aflopend krediet). In dit geval is de auto wel degelijk 100% eigendom van de koper, maar kan de geldverstrekker aanvullende zekerheden vragen (de auto bijvoorbeeld). Dit moet in de overeenkomst staan beschreven. Als je een auto koopt door middel van huurkoop ben jij niet de eigenaar van de auto totdat je de laatste maandtermijn hebt voldaan en je de auto op jouw naam kan laten overschrijven / verkopen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door thecure »

Ben wel benieuwd wat zo'n lening kost aan rente. Volgens mij is het stukken voordeliger eerst te sparen en dan een auto te kopen.
zit je ook niet met dit gedoe dat ze kentekenbewijzen achterhouden.

Bradje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2014 10:21

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door Bradje »

Wat fijn om eindelijk eens wat hierover te vinden op internet.
Bij mij het zelfde verhaal alleen heb ik een auto die total loss is en niet meer kan rijden.
De garage neemt de auto niet meer terug omdat hij geen 50 euro meer waard is en moet aan de garage en aan Santander maandelijks door betalen. Nu dus ook nog eens de kosten voor de stalling van de auto bij een boer omdat hij niet op de weg mag staan. Echt een probleem dus nu, elke maand gooi ik zo,n 600 euro weg nu aan stalling , garage en Santander.
Deel 3 heb ik inderdaad al opnieuw opgevraagd maar dit is naar Santander gestuurd, ook al staat het kenteken op mijn naam. In hun datbase staat dat de auto van hun is, dus deel 3 ook. Ik zit met de handen in het haar en er zit niets anders op dan elke maand te blijven betalen voor iets wat niet rijd en waar ik niets aan heb. Naar de sloop brengen heeft ook geen nut want dan heb ik ook deel 3 nodig. Santander ook opgebeld maar kreeg te horen dat ik het voertuig kan omwisselen voor een ander onderpand maar zij weten niet dat de auto niets meer waard is en bij een boer staat. ( als ze dit weten ben ik bang dat ze de hele lening opeisen )
Voor dat de auto kapot ging, trouwens alles met een advocaat en rechter uitgevochten met de garage omdat zij de auto niet wilden maken en hem niet kwamen ophalen waardoor ik ook nog eens 3 boetes van 500 euro overelkaar kreeg ivm openbare weg. Gevochten met rechtsbijstand maar dat schoot niets op. De rechter heeft besloten dat de garage gelijk had..... dit echter alleen maar omdat er in kleine letters stond ( geen garantie ) Dit heb ik helaas ooit getekend. Garage wilde dat ik 500 per maand ging betalen aan hun... maar gelukkig kunnen terug brengen tot 300 per maand. ( dit is de meer waarde van de auto destijds vergeleken bij mijn vorige auto )
De garage is trouwens Garage Musterd uit Rozendaal en de auto heb ik via Musterdplan. Op deze manier kon je de auto steeds inruilen voor weer een nieuwere. ( 4 auto,s bij hun gehad... alle 4 waardeloos ) Ga dus nooit naar deze garage toe a.j.b. en voorkom dat je een contract bij hun tekend die ze je op een slimme manier laten ondertekenen. Hoe dan ook.... ik heb nu 600 euro per maand minder ( stalling, santander en garage ) en tot eind 2016 en heb geen auto tot dan....
Santander val ik niet meer lastig want dat is slapende honden wakker maken, maar toch denk ik dat er een manier moet zijn.... eigelijk is het niet te geloven dat dit mag/kan in nederland... maar weer verder brainstormen! :evil: :cry:

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door thecure »

Bradje schreef:Wat fijn om eindelijk eens wat hierover te vinden op internet.
Bij mij het zelfde verhaal alleen heb ik een auto die total loss is en niet meer kan rijden.
De garage neemt de auto niet meer terug omdat hij geen 50 euro meer waard is en moet aan de garage en aan Santander maandelijks door betalen. Nu dus ook nog eens de kosten voor de stalling van de auto bij een boer omdat hij niet op de weg mag staan. Echt een probleem dus nu, elke maand gooi ik zo,n 600 euro weg nu aan stalling , garage en Santander.
Deel 3 heb ik inderdaad al opnieuw opgevraagd maar dit is naar Santander gestuurd, ook al staat het kenteken op mijn naam. In hun datbase staat dat de auto van hun is, dus deel 3 ook. Ik zit met de handen in het haar en er zit niets anders op dan elke maand te blijven betalen voor iets wat niet rijd en waar ik niets aan heb. Naar de sloop brengen heeft ook geen nut want dan heb ik ook deel 3 nodig. Santander ook opgebeld maar kreeg te horen dat ik het voertuig kan omwisselen voor een ander onderpand maar zij weten niet dat de auto niets meer waard is en bij een boer staat. ( als ze dit weten ben ik bang dat ze de hele lening opeisen )
Voor dat de auto kapot ging, trouwens alles met een advocaat en rechter uitgevochten met de garage omdat zij de auto niet wilden maken en hem niet kwamen ophalen waardoor ik ook nog eens 3 boetes van 500 euro overelkaar kreeg ivm openbare weg. Gevochten met rechtsbijstand maar dat schoot niets op. De rechter heeft besloten dat de garage gelijk had..... dit echter alleen maar omdat er in kleine letters stond ( geen garantie ) Dit heb ik helaas ooit getekend. Garage wilde dat ik 500 per maand ging betalen aan hun... maar gelukkig kunnen terug brengen tot 300 per maand. ( dit is de meer waarde van de auto destijds vergeleken bij mijn vorige auto )
De garage is trouwens Garage Musterd uit Rozendaal en de auto heb ik via Musterdplan. Op deze manier kon je de auto steeds inruilen voor weer een nieuwere. ( 4 auto,s bij hun gehad... alle 4 waardeloos ) Ga dus nooit naar deze garage toe a.j.b. en voorkom dat je een contract bij hun tekend die ze je op een slimme manier laten ondertekenen. Hoe dan ook.... ik heb nu 600 euro per maand minder ( stalling, santander en garage ) en tot eind 2016 en heb geen auto tot dan....
Santander val ik niet meer lastig want dat is slapende honden wakker maken, maar toch denk ik dat er een manier moet zijn.... eigelijk is het niet te geloven dat dit mag/kan in nederland... maar weer verder brainstormen! :evil: :cry:
niet te geloven dat dit mag in Nederland??? Hallo, jij sluit een lening af! als je nu eens eerst spaart,had je het probleem niet.

en waarom wil de garage de auto eigenlijk niet maken?

Bradje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2014 10:21

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door Bradje »

Ja als ik dit allemaal van te voren wist had ik het nooit gedaan natuurlijk. Op dat moment leek het ideaal die regeling... een goede auto die je om de zoveel tijd kan omruilen. De garage neemt de auto niet meer terug omdat hij niets waard meer is. Omdat ik natuurlijk een hele rechtzaak heb gehad met die garage gaat het niet meer om de auto maar om de betaling die nog openstaat bij de garage. Die heb ik verloren dus moet betalen per maand en over de auto willen ze niets meer weten. Teminste dat zegt hun advocaat want de garage zelf krijg ik niet meer aan de lijn, en uit ervaring weet ik ook dat daar niet mee te comuniseren is helaas... Een andere lening aanvragen en daarmee Santander afbetalen en de garage lijkt mij nog steeds de enige oplossing.... Nou kan ik Santander natuurlijk wel bellen en uitleggen dat ik geen geld heb voor een ander opject als lening borg en dat deze auto total los is, ( dus eigelijk qua waarde ook geen borg is voor hun? )

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou...
ik heb nu 600 euro per maand minder ( stalling, santander en garage ) en tot eind 2016 en heb geen auto tot dan
Dat is per jaar dus 7200 aan kosten, maal 2 is 14.400, en dan moet er ook nog een stukje 2014 bij? Voor dat geld heb je een aardige middenklasser volgens mij, spiksplinternieuw, met een paar jaar garantie, de eerste 4 jaar geen apk-kosten en noem maar op...

Geen idee om wat voor auto het gaat, wat hij moest kosten, hoe duur die boer is (zou toch niet veel meer dan 100 euro per jaar moeten zijn) en wat er verder is afgesproken. Maar je bent wel giga veel geld kwijt. Het ding is total-loss schrijf je, heb je een ongeluk gehad en was je niet verzekerd? Is er dan geen verzekering via Santander?

Overigens: dat Santander wil dat er betaald wordt is nogal logisch, je hebt ergens voor getekend, en als hun niet weten dat de auto niks waard is, sja... En ze zullen hoe dan ook hun geld willen hebben, dat kun je zelf toch wel beredeneren?

Ik denk dat je hoe dan ook open kaart zult moeten spelen. Als ze de lening in één keer willen opeisen, dan is dat niet anders, maar dan ben je in ieder geval wel van een hoop kosten af. En wie weet is er wel een verzekering voor dit soort situaties, en dan is het probleem opgelost.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:Het ding is total-loss schrijf je, heb je een ongeluk gehad en was je niet verzekerd? Is er dan geen verzekering via Santander?
Dit lijkt mij uitgelezen constructie voor een verplichte all-risk verzekering. Kredietverstrekkers lopen immers het liefst zo min mogelijk risico.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mis ik iets en de verzekering dan dan??had je geen all risk..

Hoe werkt die zooi dan?je koopt auto op afbetaling oke..
Maar dan verzeker je hem toch en als er wat is..zoals total loss de verzekering???

Ik snap hele plaatje niet helemaal,je gaat me niet vertellen dat je nw auto alleen wa verzekerd hebt :shock:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bradje schreef:Wat fijn om eindelijk eens wat hierover te vinden op internet.
Bij mij het zelfde verhaal alleen heb ik een auto die total loss is en niet meer kan rijden.
De garage neemt de auto niet meer terug omdat hij geen 50 euro meer waard is en moet aan de garage en aan Santander maandelijks door betalen. Nu dus ook nog eens de kosten voor de stalling van de auto bij een boer omdat hij niet op de weg mag staan. Echt een probleem dus nu, elke maand gooi ik zo,n 600 euro weg nu aan stalling , garage en Santander.
Deel 3 heb ik inderdaad al opnieuw opgevraagd maar dit is naar Santander gestuurd, ook al staat het kenteken op mijn naam. In hun datbase staat dat de auto van hun is, dus deel 3 ook. Ik zit met de handen in het haar en er zit niets anders op dan elke maand te blijven betalen voor iets wat niet rijd en waar ik niets aan heb. Naar de sloop brengen heeft ook geen nut want dan heb ik ook deel 3 nodig. Santander ook opgebeld maar kreeg te horen dat ik het voertuig kan omwisselen voor een ander onderpand maar zij weten niet dat de auto niets meer waard is en bij een boer staat. ( als ze dit weten ben ik bang dat ze de hele lening opeisen )
Voor dat de auto kapot ging, trouwens alles met een advocaat en rechter uitgevochten met de garage omdat zij de auto niet wilden maken en hem niet kwamen ophalen waardoor ik ook nog eens 3 boetes van 500 euro overelkaar kreeg ivm openbare weg. Gevochten met rechtsbijstand maar dat schoot niets op. De rechter heeft besloten dat de garage gelijk had..... dit echter alleen maar omdat er in kleine letters stond ( geen garantie ) Dit heb ik helaas ooit getekend. Garage wilde dat ik 500 per maand ging betalen aan hun... maar gelukkig kunnen terug brengen tot 300 per maand. ( dit is de meer waarde van de auto destijds vergeleken bij mijn vorige auto )
De garage is trouwens Garage Musterd uit Rozendaal en de auto heb ik via Musterdplan. Op deze manier kon je de auto steeds inruilen voor weer een nieuwere. ( 4 auto,s bij hun gehad... alle 4 waardeloos ) Ga dus nooit naar deze garage toe a.j.b. en voorkom dat je een contract bij hun tekend die ze je op een slimme manier laten ondertekenen. Hoe dan ook.... ik heb nu 600 euro per maand minder ( stalling, santander en garage ) en tot eind 2016 en heb geen auto tot dan....
Santander val ik niet meer lastig want dat is slapende honden wakker maken, maar toch denk ik dat er een manier moet zijn.... eigelijk is het niet te geloven dat dit mag/kan in nederland... maar weer verder brainstormen! :evil: :cry:
Sorry hoor 4 auto,s alle 4 waardeloos,lees je nou wat je schrijft :lol: na auto 1 als dat afgerond is kap je er toch mee...sorry maar ,ik wil het eigenlijk niet eens weteb ook,laat maar...

Misschien voortaan beter opletten...

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Doorlopend Krediet geeft kentekendeel niet terug

Ongelezen bericht door Mallet »

rozemarijntje schreef:Mis ik iets en de verzekering dan dan??had je geen all risk..

Hoe werkt die zooi dan?je koopt auto op afbetaling oke..
Maar dan verzeker je hem toch en als er wat is..zoals total loss de verzekering???

Ik snap hele plaatje niet helemaal,je gaat me niet vertellen dat je nw auto alleen wa verzekerd hebt :shock:
Hier snap ik dus ook helemaal niets van. In deze situatie hebben we het over huurkoop, want hij krijgt pas het volledige eigendom over de auto op het moment dat hij alles aan Santander heeft afbetaald (kentekenbewijs deel 3). Over het algemeen is het altijd zo dat financieringsmaatschappijen jou verplichten om, gedurende de afbetalingsperiode, een WA Volledig Casco (allrisk) verzekering af te sluiten. Dit natuurlijk vanwege het feit dat bij total loss (ook als het je eigen schuld is) de verzekeringsuitkering naar de financieringsmaatschappij gaat.

Gesloten