LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
tiffany1992
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2011 18:01

ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Ongelezen bericht door tiffany1992 »

Wie heeft er ervaring met kerong leningen? betreft leningen.

Als je daar geld leent of via kerong.....
Moet volgende gedaan worden.

Er moet een gedeelte betaald worden naar een bank in thailand?
Dat is voor het verzekerings geld via western union daarna krijg je de lening op je nummer gestort.
Dit lijkt mij oplichting of in ieder geval erg vreemd.
Wie kan mij of heeft ervaringen hiermee en kan er over vertellen.
mocht ik het fout hebben ook graag een reactie


MVG Tiffany

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

tiffany1992 schreef:Wie heeft er ervaring met kerong leningen? betreft leningen.

Als je daar geld leent of via kerong.....
Moet volgende gedaan worden.

Er moet een gedeelte betaald worden naar een bank in thailand?
Dat is voor het verzekerings geld via western union daarna krijg je de lening op je nummer gestort.
Dit lijkt mij oplichting of in ieder geval erg vreemd.
Wie kan mij of heeft ervaringen hiermee en kan er over vertellen.
mocht ik het fout hebben ook graag een reactie


MVG Tiffany
Het is inderdaad helemaal geen zuivere koffie dat, als je geld wilt lenen dat je eerst moet betalen.
Normaal gesproken krijg je het geld en betaal je dat later in gedeeltes terug.
Je leent tenslotte geld omdat je dat niet hebt.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Tiffany,

Nooit geld overmaken via Western Union om wat voor reden dan ook. Gezien je leeftijd raad ik je ten zeerste af om te gaan lenen, hier komt alleen maar ellende van.

Kredietaanbieder Tom
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2011 04:20

Re: ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Ongelezen bericht door Kredietaanbieder Tom »

Mendoza schreef:@Tiffany,

Nooit geld overmaken via Western Union om wat voor reden dan ook. Gezien je leeftijd raad ik je ten zeerste af om te gaan lenen, hier komt alleen maar ellende van.
Goh, ken je haar persoonlijke situatie dan? Wellicht heeft zij wel een hele goede reden of is er noodzaak om te lenen....lekker kort door de bocht zo'n opmerking.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Ongelezen bericht door Mendoza »

Goh, een kredietaanbieder die vindt dat je een lening niet zomaar uit de weg moet gaan.:lol: Iemand die nog geen 20 is heeft geen lening nodig. Als dit wel het geval is heeft ze een ongezonde financiële situatie en maakt lenen dit alleen maar erger. (DUO uitgezonderd, al is dit ook niet altijd verstandig)

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Ongelezen bericht door newmikey »

tiffany1992 schreef:Wie heeft er ervaring met kerong leningen? betreft leningen.

Als je daar geld leent of via kerong.....
Moet volgende gedaan worden.

Er moet een gedeelte betaald worden naar een bank in thailand?
Dat is voor het verzekerings geld via western union daarna krijg je de lening op je nummer gestort.
Dit lijkt mij oplichting of in ieder geval erg vreemd.
Wie kan mij of heeft ervaringen hiermee en kan er over vertellen.
mocht ik het fout hebben ook graag een reactie


MVG Tiffany
Hoop dat je Engels goed genoeg is. Dit wordt een "Advance Fee Loan Scam" genoemd:

http://www.directlendingsolutions.com/loan_scam.htm

Simpele vertaling: je wordt belazerd, NIET doen dus!

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Ongelezen bericht door Brainless »

Mendoza schreef:Goh, een kredietaanbieder die vindt dat je een lening niet zomaar uit de weg moet gaan.:lol: Iemand die nog geen 20 is heeft geen lening nodig. Als dit wel het geval is heeft ze een ongezonde financiële situatie en maakt lenen dit alleen maar erger. (DUO uitgezonderd, al is dit ook niet altijd verstandig)
Tja, en dan zijn er alsnog situaties waardoor het echt niet anders kan.....

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Ongelezen bericht door Mendoza »

Noem eens een situatie.

Kredietaanbieder Tom
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2011 04:20

Re: ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Ongelezen bericht door Kredietaanbieder Tom »

Mendoza schreef:Noem eens een situatie.
Misschien heeft dat meisje wel 'n geld lening nodig voor een auto?
Die auto heeft ze misschien écht nodig omdat zij 's-nachts in de horeca werkt en er geen openbaar vervoer rijdt?
Lening lenen omdat er wellicht een familielid overleden is die géén voorzieningen heeft getroffen op uitvaartgebied? (Kost een hoop geld en misschien is dat familielid haar veel meer waard dan een 'gemeente uitvaart'?)
Misschien zijn er door verkeerde beslissingen wel betalingsachterstanden ontstaan die nu opgelost moeten worden? (De schuldsanering ingaan kan altijd nog)
Misschien is het een slimme meid die wil investeren in een zakelijk project(je) en kan ze geen (zakelijk) krediet krijgen bij haar eigen bank of vindt ze de lening rente veel te hoog?

Kan zo nog wel even doorgaan, nogmaals: simpel(weg) kort door de bocht zo'n opmerking.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Ongelezen bericht door Mendoza »

Misschien heeft dat meisje wel 'n geld lening nodig voor een auto?
Die auto heeft ze misschien écht nodig omdat zij 's-nachts in de horeca werkt en er geen openbaar vervoer rijdt?
Iemand van deze leeftijd in de horeca moet geen geld lenen voor een auto. Ze zou het net als ieder ander persoon met een oude auto kunnen doen. Iemand meenemen die er verstand van heeft en kat in het bakkie.
Lening lenen omdat er wellicht een familielid overleden is die géén voorzieningen heeft getroffen op uitvaartgebied? (Kost een hoop geld en misschien is dat familielid haar veel meer waard dan een 'gemeente uitvaart'?)
Een valide reden, als het echt niet anders kan (betalingsregeling o.i.d.) dan zou je hiervoor kunnen lenen. Echter zo weinig mogelijk, een luxe uitvaart heeft totaal geen zin voor de overledene. Die doe je daar niet een plezier mee.
Misschien zijn er door verkeerde beslissingen wel betalingsachterstanden ontstaan die nu opgelost moeten worden? (De schuldsanering ingaan kan altijd nog)
Lenen om schulden af te lossen is heel gevaarlijk en wordt dan ook door schuldhulpverlende instanties afgeraden. Bij schulden moet je je direct wenden tot bijvoorbeeld de GKB.
Misschien is het een slimme meid die wil investeren in een zakelijk project(je) en kan ze geen (zakelijk) krediet krijgen bij haar eigen bank of vindt ze de lening rente veel te hoog?
Een slimme (zakelijke) meid overweegt geen lening uit Thailand met een polis die via Western Union moet worden betaald.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Dit is echt een overbekende oplichterstruuk scam dus

Als je niet in NL bij een reguliere bank/kredietverstrekker kan lenen, doe het dan niet, het is niet voor niets dat ze de lening afwijzen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ervaring met kerong leningen (oplichting of niet)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tiffany1992 schreef: Er moet een gedeelte betaald worden naar een bank in thailand?
Dat is voor het verzekerings geld via western union daarna krijg je de lening op je nummer gestort.
In het hele verhaal van Tiffany staat een keihard bewijs van oplichting - Westen Union.

Het grote bezwaar van betalingen via WU (en Moneygram etc) is dat het niet traceerbaar is, en niet terug te halen valt. Dat is gelijk ook de reden dat oplichters van WU (en MG) gebruik maken. Via een reguliere bank instelling kan je, bij aantoonbaar crimineel handelen, nog wat traceren en soms zelfs terughalen - en da`s nu net wat die criminelen niet willen.

Als je echt een lening nodig hebt - om het even om welke reden - dan in elk geval NOOIT via een bedrijf / persoon dat een aanbetaling vraagt (Je leent omdat je geen geld hebt, zoals reeds gesteld).
En zodra men ook maar denkt over Western Union (of MoneyGram) dan draai je je niet op en loopt weg- nee, je rent weg.

Gesloten