LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FREO

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
mieke1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:27

FREO

Ongelezen bericht door mieke1974 »

We zijn wat aan het orienteren om een kleine lening aan te gaan.
Via onze eigen bank (abnamro) moeten we toch een hoop rente betalen. Zo surfend over het internet kom je vele aantrekkelijke verhalen tegen. Hier en daar al wat offertes gedaan en daar komen we idd een stuk goedkoper uit dan bij onze huidige bank.
maar ja, waar zitten alle haken en ogen bij dit soort instellingen. We zijn wat huiverig.
Maar toen zagen we FREO staan, een onderdeel van RABObank. Moet goed zijn, denken wij dan. Klinkt veiliger als de oude DSB, of lenen.nl., amstelgeld, mr. Money etc etc.
Wie heeft er ervaringen met FREO?? Positief of negatief natuurlijk!

TrosjeBananen
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2010 13:08

Re: FREO

Ongelezen bericht door TrosjeBananen »

Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van mensen met Freo. Ik kom vrij weinig reviews en meningen tegen, wat mij en mijn vrouw wat voorzichtig maakt. Iemand ervaringen met Freo?

CBES1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:02

Re: FREO

Ongelezen bericht door CBES1974 »

Jammer dat hier nog geen reacties staan van (on)tevreden klanten van Freo.
Ook wij hebben een offerte aangevraagd voor een doorlopend krediet/persoonlijke lening. Op het moment wordt een rentepercentage van 6% gehanteerd.
Via Independer zag ik dat Freo 1 van de goedkoopste aanbieders is. Echter via de Freo site zie ik dat ze 'standaard' een hele lange aflostermijn (138 maanden voor 20.000 euro) hanteren waardoor de lening alsnog heel duur wordt omdat je heel lang rente betaald.
De offerte is nog niet in huis, als we met Freo in zee gaan zal ik er nog over berichten.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: FREO

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Toen mijn vrouw en ik een persoonlijke lening zochten heb ik bij vele aanbieders een offerte opgevraagd. Of Freo er bij zat kan ik mij niet herinneren. Wat ik mij wel kan herinneren dat bij alle aanbieders, de Nederlandse voorschot bank als goedkoopste uit de bus kwam! Wel zat er verschil in rente (verschil in winst voor tussenpersoon?). Veel offertes opvragen loont dus blijkbaar.

Zolang je alleen een lening neemt mogen ze geen "bemiddelings/advies fee" vragen. De enige zinvolle verzekering is de ORV maar die mag je ook via internet bij iemand anders afsluiten (zonder "adviesfee").

Een lening nemen is niet zo moeilijk als ze het voordoen. Wel zul je tijd moeten investeren in internet.

Let ook op het volgende: ABN AMRO en de andere grootbanken hanteren een hoge rente dat is waar, echter hierin is ook kwijtschelding bij overlijden opgenomen tot meestal EUR 25.000 bij de goedkopere aanbieders is dit bijna nooit het geval en zullen ze waarschijnlijk eisen dat je dus die ORV afsluit. Laat je niet omver lullen met mooie verhaaltjes over "kredietbeschermers" Teken nooit ter plekke en lees alle algemene voorwaarden. Daar zul je onder meer kunnen lezen dat bij de goedkope aanbieders het krediet meteen opeisbaar is bij overlijden indien "er ernstige twijfel over bestaat dat het krediet nog kan worden afgelost" Als je op twee inkomens leent en kan overlijden van de meest verdiendende die "twijfel" ontstaan. Daarom is dus die ORV in mijn ogen echt noodzakelijk.

Succes met je keuze

Danman1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:54

Re: FREO

Ongelezen bericht door Danman1987 »

De afgelopen tijd bezig met het zoeken naar een kredietverstrekker. Ik had ook een offerte aangevraagd bij Freo.

1 dag na mijn aanvraag werd ik gebeld met de melding dat ze mij een aanbod kunnen doen en zeer waarschijnlijk mij een lening kunnen verstrekken waar ik om had gevraagd.
2 dagen later kwamen de registratie-formulieren binnen. Die uiteraard zo snel mogelijk ingevuld en opgestuurd werd.

Gisteren had ik opgebeld om de status van mijn aanvraag. Echter kwamen ze opeens met het verhaal dat ik geen recht op een lening heb bij hun omdat ik geen woonlasten heb. Dat klopt want ik ben nog thuiswonend en heb ik (naast kostgeld) geen verdere vaste woonlasten. Ik vind dit erg vreemd en ik voel me een beetje bedrogen omdat ze eerst zeiden dat het wel allemaal kon.

Mr. Xxx
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2011 12:40

Re: FREO

Ongelezen bericht door Mr. Xxx »

Ik heb gelijke ervaringen met Freo.

Vraag je een pl aan, worden de stukken je toegezonden.
Je vult deze in en stuurt de kopieën terug, met alle gevraagde stukken op het forumlier.

Krijg je een belletje. Nog enkele stukken wilde ze graag zien, zoals die van de huurafschrijving.

Nu ben ik gescheiden, dus wilde ze een kopie van de echtscheidingsakte hebben. Die was al 10 jaar oud! Niet mee accoord gegaan.

Wilde met het geld een klein krediet oversluiten en gelijk een leuke auto kopen.

Alle papieren betreffende de info over de andere kredietverstrekker, bijgevoegd.
Toch wilde ze een brief van die verstrekker met de actuale stand van de rekening.
Dat kon niet meer, want de login van die rekening was geblokkeerd, nadat ik had aangegeven, datdeze zou worden overgenomen door Freo.
Kon anders ook niet weten, het exacte bedrag dat zou moeten worden overgemaakt.

Inmiddels na 5 telefoontjes, 4 mailtjes heb ik de knoop maar doorgehakt.
Geen persoonlijke lening bij Freo!

Ja, Freo is de goedkoopste in rente-land.
Maar wat ze allemaal willen, is echt niet wat je verwacht bij het aangaan van een pl.
De stugheid en het onvertrouwen is daar zo intens, dat de meegestuurde gegevens, niet worden geloofd.
Ook het telefonisch contact opnemen met een derde partij (lees: andere geldvertrekker) is teveel gevraagd.

Ik ga maar eens kijken wat de andere mogelijkheden zijn.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: FREO

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Geen ervaring met Freo (ben niet zo van het lenen).

Volgens mij is het heel simpel. Een bank welke een lage rente vraagt zal meer zekerheid eisen. Een bank welke weinig tot geen zekerheid vraagt zal ook een hogere rente rekenen.

Dus heb je niets te verbergen zou ik voor de laagste rente gaan (zolang je niet allerlei extra verzekeringen moet afsluiten).

P.Meijer55
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2012 09:31

Re: FREO

Ongelezen bericht door P.Meijer55 »

Beste RADAR,

Ik wil bij deze mijn volle tevredenheid uitspreken over Freo,
Het verloop van mij aanvraag en behandeling van mijn persoonlijke lening verliepen vlot en prima.
Voorheen had ik 3 instellingen waar ik een lening had uitstaan en nu nog maar 1 bij Freo.nl
Ik heb nu ook een veel lagere rente op mijn lening 5,9% fantasties !
Ik kan deze lening digitaal online inzien wat mij zeer aanspreekt , en zo alles in de gaten houden dat het goed verloopt.

ps,

Deze boodschap is geen reclame zoals Tros Radar mij emailde !!! maar mijn ervaring met Freo.
Of mag er op deze forums geen positieve berichten geplaatst worden ???
moet niet gekker worden.. in een land van vrije meningsuiting !!!

P. Meijer
EDE

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: FREO

Ongelezen bericht door Frantic2 »

maar op een forum zet je meestal vragen of onduidelijkheden neer..... het zou lekker vol worden als iedereen zijn aankopen ging melden!

Daarbij heb ik u al eens geantwoord dat u niet erg verantwoordelijk bezig bent als u al 3 leningen hebt en die nu naar 1 moet zetten, beter was om eens wat af te lossen.....

gerbenjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2012 16:42

Re: FREO

Ongelezen bericht door gerbenjan »

Freo doet beoordelen op kredietlimiet , heb je op je bankrekening GEEN kredietlimiet , en je staat ook maar iets rood , dan zal een aanvraag geweigerd gaan worden door freo

Gesloten