LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leenwereld.nl

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Veronique1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:20

leenwereld.nl

Ongelezen bericht door Veronique1980 »

Is iemand bekend met deze intermediair?
Kan ik ze vertrouwen of niet?
Ze gaan terug bellen met een voorstel voor een goedkopere lening.
Bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Veronique

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door gravedigger »

De lening misschien wel ja, maar de bijkomende verzekeringen???

Veronique1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:20

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door Veronique1980 »

Bedankt voor de tip!
Ik zal er eens naar vragen als ze bellen!

Jimmy1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:49

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door Jimmy1978 »

Hoi,,
Zelf ben ik ook bezig met een lening via leenwereld, Mijn eerste klantcontact heb ik zeer goed ervaren ik zou binnen 2 dagen gebeld worden met de mogelijkheden.
Echter werd ik die zelfde dag nog terug gebeld en heb ik met hun een voorstel besproken. De volgende dag had ik de papieren al thuis en heb ik meteen alles per mail terug gestuurd.
De aanvraag heb ik op dinsdag doorgenomen en afgelopen maandag had ik het geld al op de rekening staan.
Ik heb nu eindelijk mijn auto kunnen kopen na een hoop gedoe bij andere maatschappijen en dat in ongeveer een week tijd
Kortom ik ben zeer tevreden!

Hoe staat het er bij jullie voor ?

Gr Jim

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

een lening voor een auto? Zal ik je alvast het adres geven van de schuldsanering? Een lening afsluiten voor iets wat in waarde daalt lijkt me niet echt slim.

Maar goed, let even op de extra onzin verzekeringen die je er zogenaamd verplicht bij moet doen.

Jimmy1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:49

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door Jimmy1978 »

Slim of niet slim ik heb de looptijd erop afgestemd en het gaat niet over een immens groot bedrag dus de schuldsanering lijkt me wat overdreven

over die verzekeringen ik heb een verzekering bij arbeidsongeschiktheid erbij genomen deze kost me ongeveer een tientje in de maand extra daar ga ik geen risico's voor lopen

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Over die arbeidsongeschiktheidsverzekering:
Je hebt toch wel de voorwaarden doorgelezen? Is het een verzekering die uitkeerd als je je huidige werk niet meer kan doen of al het werk? Want pizzadosen vouwen kan bijna iedereen wel doen, en als je dat kan, maar je huidige werk niet meer, dan betalen ze dus niet uit.

Houston
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:20

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door Houston »

en dat 10jte in de maand dat het zogenaamd kost==> als je al zo'n verzekering nodig hebt voor een minimaal bedrag dat een lening kost, dan kun je die veel beter los aflsuiten. Elders zal die ca 40tot 60% goedkoper kunnen met ook nog betere voorwaarden.
Als ik je post zie lijk je wel een medewerker.

Jimmy1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:49

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door Jimmy1978 »

Jullie vragen voor een reactie hierop en ik ben zeer tevreden met hun, ik had gewoon een auto nodig met spoed voor mijn werk en ik had het geld niet liggen dus was lenen voor mij de oplossing

Houston
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:20

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door Houston »

Dat snap ik Jimmy, maar als jij zegt dat je bij je krediet (je) een arbeidsongeschiktheidsverzekering af hebt gesloten, dan weet ik wel met wat voor advies je bent opgezadeld: bagger, alleen om zoveel mogelijk aan je te verdienen.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door gtp »

Wie heeft dezelfde ervaring en wat kan er aan gedaan worden?
Feiten; In 2003 bij AFAB een doorlopend krediet afgesloten,onder gebracht bij de RIBANK (nederlandse voorschotbank) rente 0,782 pm.
Varabele rente. De rente is intussen opgelopen tot 1,042 pm.terwijl de rente alleen is verlaagd.De Afab gevraagd hoe kan dit? antwoord alleen per telefoon(gevraagd per e-mail te reageren) meneer het is variabele rente, zij willen niet per e-mail contact maken.
Per e-mail hetzelfde gevraagd rechtstreeks bij de voorschotbank (inmiddels verhuisd naar Amsterdam los van de Ribank) nooit geen antwoordt of enige reactie gekregen zeker 5x een e-mail gestuurd.
Is dit niet erg onfatsoenlijk? Intussen in de ww terecht gekomen kan dus niet veranderen.
Laatst gewijzigd door gtp op 16 mar 2009 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Houston
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:20

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door Houston »

Uhm, oversluiten?

aapnootmies007
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2009 14:44

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door aapnootmies007 »

Oversluiten gaat niet lukken als je in de WW zit. Enige tip die ik je kan geven: Zorg dat je weer aan het werk komt en probeer het dan opnieuw.

martijntje
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 sep 2008 19:29

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door martijntje »

Leenwereld.nl is een volle dochter van DSB. Als leningen binnen het DSB-concern worden afgewezen, worden klanten doorverwezen naar Leenwereld die opereert als intermediair. Zij bemiddelen dan om alsnog een lening te krijgen bij een andere (vaak kleine) bank. Overigens, sluit voor kleine leningen nooit allerlei verzekeringen af. De verzekering is simpelweg te duur. Voor kleine bedragen, betaal je gewoon veel te veel poliskosten e.d. Ik zou alleen dit soort verzekeringen afsluiten voor hoge bedragen, bijvoorbeeld bij een hypotheek. Als je toch in zee gaat met een of andere DSB-dochter, zou ik altijd aanraden om een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten voor als het mis gaat.

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

100% DSB nu Geldshop hebben alle klanten van DSB onderdelen opgekocht of via curator meegenomen en gaan nu onder deze naam verder. Hopelijk niet op dezelfde manier maar ik heb mijn twijfels.
Wees heel erg voorzichtig om liever nog gewoon bij een bekende naam een krediet nemen betaal je misschien iets meer maar op de lange termijn ben je veel beter af.

Liesveld1
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2010 16:18

Re: leenwereld.nl

Ongelezen bericht door Liesveld1 »

Gewoon een voorstel opvragen en daarmee langs je eigen bank gaan. Gewoon ter vergelijk en die verzekeringen mogen ze houden vind ik. Een overlijdensverzekering is wel zinvol als je een krediet op 2 namen (en 2 inkomens)sluit mits de maandpremie niet te hoog is. Veel aanbieders hebben ook een standaard overlijdensdekking in de overeenkomst zitten. Ondanks dat de % iets hoger is ben je wellicht goedkoper uit dan als je hem maandelijks erbij moet betalen. En absoluut geen afsluitvergoeding betalen want dit is pure kolder. Tussenpersonen krijgen provisie uitgekeerd van banken en daar moeten ze maar van leven. Afsluitvergoeding is gewoon i.p.v. de koopsompolis gekomen.

Onafhankelijke tussenpersonen bestaan niet. Vooral in de wereld van kredieten zijn dit schimmige bedrijfjes die over de rug van de consument snel willen scoren.

Gesloten