LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lenen voor een auto te kopen

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Roned70
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2013 13:20

Re: Lenen voor een auto te kopen

Ongelezen bericht door Roned70 »

bloemmeke schreef:Hallo,

Na een paar jaar niet gewerkt te hebben kan ik nu voor 24 uur in de week ergens aan de slag. Geen vetpot, wel een jaarcontract. Helaas is het nogal ver weg (ruim 12 km) en met het openbaar vervoer moeilijk te doen. Ik wil dan ook een klein autootje kopen maar omdat ik net uit de schuldsanering kom heb ik geen geld en moet ik lenen. Ik wil dat echter doen zonder woekerrente te betalen. Heeft iemand tips waar ik dan terecht kan? Rabobank en Ing heb ik al gehad en die hebben afgewezen.
12 kilometer. Wat dacht je van de fiets pakken? Tis nog gezond ook.

mh73

Re: Lenen voor een auto te kopen

Ongelezen bericht door mh73 »

bloemmeke schreef:...aan fietsen heb ik echt een grote hekel. En de aankoop van een scooter wordt hem ook niet. Nu is dat wel te doen, maar straks als het regent of sneeuwt, guur is of als het koud is, heb ik echt geen trek erin om drijfnat en ijskoud op mijn werk aan te komen. Ik wil graag "overdekt" in verband met de herfst en de winter.

Ik wil ook nog even wachten totdat de proeftijd voorbij is om te voorkomen dat ik straks met een auto zit en weer zonder baan. Maar ik wil me wel al een beetje orienteren. De gouden tip zie ik nog niet tussen de reacties staan. Overigens heb ik tijdens de schuldsanering ook enkele losse uitzendbaantjes gehad, maar dat doet toch niet ter zake?
Wat ik nou zorgelijk vind, is dat je er geen bezwaar in ziet om je, net uit de schuldsanering, weer in de schulden te steken.
En waarom? Omdat je een hekel hebt aan fietsen?

Bloempie
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 mei 2012 11:59

Re: Lenen voor een auto te kopen

Ongelezen bericht door Bloempie »

Bloemmeke is niet serieus en zit de boel lekker te stangen..

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Lenen voor een auto te kopen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik zou gewoon voor de grootst mogelijke lening gaan. Dan kan je meteen een leuke auto kopen, die je nog een beetje aan kan kleden ook. Zo'n instapmodel is immers niks. Wat zullen de buren er wel niet van zeggen als je met zo'n goedkoop ding komt aanrijden.

bloemmeke
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mei 2013 11:33

Re: Lenen voor een auto te kopen

Ongelezen bericht door bloemmeke »

GJvdZ schreef:Ik zou gewoon voor de grootst mogelijke lening gaan. Dan kan je meteen een leuke auto kopen, die je nog een beetje aan kan kleden ook. Zo'n instapmodel is immers niks. Wat zullen de buren er wel niet van zeggen als je met zo'n goedkoop ding komt aanrijden.
Mijn ouders wonen naast me en die hebben me in de afgelopen moeilijke tijd regelmatig financieel ondersteund. Zij zouden niet erg amused zijn als ik uw advies zou opvolgen.

Het advies van slobberbone ga ik wel opvolgen. Eerst even sparen en dan in de herfst een oud japannertje kopen. Tot die tijd ga ik wel met de bus. Twee keer overstappen, maar het moet maar.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Lenen voor een auto te kopen

Ongelezen bericht door gilas »

bloemmeke schreef:Twee keer overstappen, maar het moet maar.
Sorry maar als dat alles is dan maak je meer drama dan nodig.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lenen voor een auto te kopen

Ongelezen bericht door kweenie »

Mijn ouders wonen naast me en die hebben me in de afgelopen moeilijke tijd regelmatig financieel ondersteund. 
Dan lijkt het mij dat je ook bij hen zou kunnen aankloppen om wat geld te lenen. Als zij het niet zien zitten om je geld te lenen, dan is dat al een teken aan de wand.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Lenen voor een auto te kopen

Ongelezen bericht door sjoegel »

je toont karakter door te gaan fietsen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Lenen voor een auto te kopen

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik denk dat TS niet het soort persoon is dat graag karakter wil tonen...

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Lenen voor een auto te kopen

Ongelezen bericht door Mallet »

bloemmeke schreef:Dankjewel voor alle reacties.

Ik wil natuurlijk niet een nieuwe auto kopen, gewoon een tweede of derdehansje is mij prima. En een klein autootje, een opel corsa, een ford ka, een peugeot 201, het is mij nogal snel goed hoor.

aan fietsen heb ik echt een grote hekel. En de aankoop van een scooter wordt hem ook niet. Nu is dat wel te doen, maar straks als het regent of sneeuwt, guur is of als het koud is, heb ik echt geen trek erin om drijfnat en ijskoud op mijn werk aan te komen. Ik wil graag "overdekt" in verband met de herfst en de winter.

Ik wil ook nog even wachten totdat de proeftijd voorbij is om te voorkomen dat ik straks met een auto zit en weer zonder baan. Maar ik wil me wel al een beetje orienteren. De gouden tip zie ik nog niet tussen de reacties staan. Overigens heb ik tijdens de schuldsanering ook enkele losse uitzendbaantjes gehad, maar dat doet toch niet ter zake?
Ik wil je aanraden om eerst eens een uitdraai van het Bureau Krediet Registratie (BKR) aan te vragen. Je kan de aanvraag tegenwoordig ook online doen, dus hoef je hiervoor niet meer fysiek naar de bank. Ik verwacht namelijk dat je daar bijzonderheden in hebt staan. Als je daar inzicht in hebt weet je gelijk of het nog zin heeft om verder te shoppen voor een lening.

william1973
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 sep 2014 19:32

Re: Lenen voor een auto te kopen

Ongelezen bericht door william1973 »

bloemmeke schreef:Tot die tijd ga ik wel met de bus. Twee keer overstappen, maar het moet maar.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Ga gewoon lekker met de bus,ik denk dat je beter uitkomt met reisvergoeding als de € 0,19 p/km
max die je krijgt met de auto. sommige werkgevers knijpen dit helemaal uit en durven gerust € 0,15 te geven met een max of pas vanaf zoveel km

dus ga ik overleg met de P & O en die kunnen je zo vertellen wat wel en niet mogelijk is en wat wel of niet rendabel is

http://www.loonwijzer.nl/home/arbeidsvo ... vergoeding

http://www.loonwijzer.nl/home/arbeidsvo ... ergoeden-?

Gesloten