LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lening laten overnemen door een ander?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
vrijevlinder
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2007 18:51

Lening laten overnemen door een ander?

Ongelezen bericht door vrijevlinder »

Ik zie vaak allerlei reclames over leningen, die veel goedkoper zijn dan het flexibel krediet dat we al jaren bij de ABNAMRO hebben, en vroeg me af of we op een veilige manier dit krediet kunnen laten overnemen door een of andere kredietverstrekker, zoals AFAB ... bv. Ik begrijp niet hoe je daar maar 70 euro in de maand hoeft te betalen voor een leenbedrag van 22000, ipv rond de 400 nu bij de ABN. Kan iemand mij hierop antwoorden?
met vrriendelijke groet
Ineke

bert0570
Berichten: 69
Lid geworden op: 25 feb 2007 12:27

Re: Lening laten overnemen door een ander?

Ongelezen bericht door bert0570 »

Beste Ineke,

Allereerst is de rente de dagrente en daarmee gruwelijk laag. bij een leenbedrag van E22000 en een rentepercentage van 3,8% betaal je nagenoeg E70 per maand.

Vervolgens los je niet af, het bedrag van E70 is niet anders dan de rente over het leenbedrag en niet de aflossing.

Afab en andere "tv gids" banken vergelijken appels met peren. Zodra je belt kan alles en daarna proberen ze je producten te verkopen waarop ze wel enorme marges draaien. In jouw geval zouden ze je waarschijnlijk een aflossingsproduct met aandelen inclusief verzekeringspakket adviseren.

Trap dus niet zomaar in een advertentie.

Succes,

Bert

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Lening laten overnemen door een ander?

Ongelezen bericht door particulier »

Ineke,

Het kan wel, maar ga niet naar die aanbieders met etalagetarieven. Ga naar Ohra, Finansbank, Moneyou, Centraal Beheer of FBTO. Zij bieden rentes van ca. 6.5 %, ook onder de 10.000 euro. Je hebt dan geen etalagetarief en je bent niet verplicht hier allerlei verzekeringen bij te nemen.

Gesloten