LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (NOG) goedkoper lenen via internet

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
dort
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2007 17:47

(NOG) goedkoper lenen via internet

Ongelezen bericht door dort »

Nog geen twee weken geleden hebben wij op de televisie een manier gezien waarbij particulieren van/aan particulieren geld kunnen lenen. Wij willen graag weten wie weet welke website dat is, maar niet in de laatste plaats of er al ervaringen mee zijn.
graag jullie reactie's
John

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: (NOG) goedkoper lenen via internet

Ongelezen bericht door particulier »

Dit is de site http://www.boober.nl

Kijk eerst of je kunt lenen bij de volgende partijen:

- Finansbank
- Ohra
- Centraal Beheer
- Moneyou
- FBTO
- RBS, desnoods Kruitvat

Als je geaccepteerd wordt, is de rente doorgaans 6 à 7 procent, toch iets goedkoper dan bij Boober.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: (NOG) goedkoper lenen via internet

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Niet lenen en gewoon sparen is nog veel goedkoper.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: (NOG) goedkoper lenen via internet

Ongelezen bericht door Martin1976 »

je schijnt tegenwoordig volgens de reclame niet gelukkig te kunnen zijn (met je nieuwe haard, auto, keuken en weet ik wat allemaal) als je geen vette lening op je naam hebt staan. 'k sluit me bij voorgaande reactie van Dilbert aan, gewoon niet lenen maar sparen. Moet je voor de grap eens uitrekenen wat die nieuwe keuken, auto, badkamer heeft gekost als je lening eindelijk ooit weer eens is afgelost met rente en al. Dure grap al met al.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: (NOG) goedkoper lenen via internet

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik vraag me nog steeds af waarom mensen denken dat het leven beter wordt met die nieuwe open haard, die dure auto of de nieuwe inrichting. Je auto ligt waarschijnlijk allang op de schroothoop als jij nog steeds aan je lening afbetaald.

Bovendien betaal je met een lening inderdaad veel meer dan het aankoopbedrag, ga dat eens uitrekenen.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: (NOG) goedkoper lenen via internet

Ongelezen bericht door kiz »

Bovendien betaal je met een lening inderdaad veel meer dan het aankoopbedrag
absoluut waar Dilbert.
Maar toch, als m'n dak gaat lekken vóór het geplande onderhoud en ik heb het geld nog niet bij elkaar gespaard... dan leen ik toch écht om m'n dak direct te laten repareren.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: (NOG) goedkoper lenen via internet

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat ben ik met je eens Kiz, maar dat is een noodzakelijk iets. Ik doelde meer op de platte schermen, dure auto's etc. Dingen die weliswaar leuk zijn, maar absoluut niet noodzakelijk.

Een lekkend dak is wel degelijk een noodzaak, daar zou ik ook voor lenen als het nodig is.

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: (NOG) goedkoper lenen via internet

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Ik zou toch eerst de kat uit de boom kijken, voordat je daar gaat lenen. Het is tenslotte nog allemaal nieuw en er is vrijwel niks bekend over deze vorm van lenen. Ik persoonlijk zou het niet aandurven, maar ik leen sowieso niet tenzij het echt niet anders kan.

Ik vind het wel chique dat Boober ook kritische berichtgeving op hun site plaatst. Ik ken maar weinig bedrijven die dat doen.

Gesloten