LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PrimeLine en LaserCards

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
svendanhoff
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2009 22:02

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door svendanhoff »

Hey,
Ik heb eind 2007 een laptop bij de media markt gekocht tegen afbetaling.
deze heb ik keurig in maart 2008 afbetaald.
toen heb ik voor de zekerheid contact opgenomen met primeline of alles in orde was.
van hun kreeg ik het bericht dat er nog €60,00 open stond.
dit heb ik in mijn bank afschriften nagekeken en kwam tot de conclusie dat ik alles gewoon betaald had.
de vraag van de medewerker kwam of ik mijn bankafschriften met die betalingen erop dan wilde faxen.
dit heb ik ook keurig gedaan.
een week later heb ik van primeline (toen wel onder de naam laser en een ander klanten nummer) een brief gekregen dat mijn rekening werd gesloten en ik werd uitgeschreven bij het BKR.
nu anderhalf jaar later kom ik bij mijn bank voor een nieuw betaalproduct.
de bankmedewerker deed een BKR toetsing en daar bleek uit dat ik nog een slechte registratie had bij het BKR.
Ik heb toen contact opgenomen met primeline en zij gaven aan dat ik nog steeds €60,00 open had staan, en of ik dat even per direct wilde betalen.
Ik heb toen aan de medewerker uitgelegt dat ik destijds alles had betaald en dat er toen ook al problemen waren en dat ik daarom toen ook al bankafschriften had gestuurd.
zij ging het nakijken en gaf aan dat het inderdaad binnen was gekomen, maar dat er toen niets mee is gedaan!!!!!.
de reden dat ik wel een brief van hun heb gekregen is omdat ik daar zelf om vroeg.
weer kreeg ik de vraag of ik bankafschriften wilde sturen.
nu is dat een probleem want die bankrekening heb ik niet meer en ik kon altijd via internetbankieren rekeningafschriften opvragen.
toen ik bij de bank geïnformeerd had, kreeg ik van hun te horen dat ik voor de bankafschriften € 5,00 per afschrift moet betalen.
dus nu maak ik kosten omdat primline hun administratie goed bijhoud.
Ik ben nu in afwachting hoe het verder gaat, maar na al die verhalen hou ik mijn hard vast.
Heeft iemand tips wat ik anders kan gaan doen?

tamaartje26
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2008 20:04

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door tamaartje26 »

hallo allemaal

wij zijn ook slachtoffer van primeline

wij zijn nu al een half jaar met een advocaat bezig
en daar zijn zal moeilijk mee aan het doen
daar reageren ze nog niet eens op

het enige wat ik iedereen kan adviseren neem een advocaat in handen en laat alles via je advocaat gaan

want zelf iets doen heeft geen zin

wij zijn al bijna op het punt om een rechtzaak te gaan beginnen tegen primeline

het zijn sowieso smeerlappen
want ze sturen ook via een andere weg post naar je toe

een kaartje met zogenaamd een aangetekend poststuk en dan bel je het nummer en dan krijg je laser servcies er aan

of een brief via een buro en dan bel je hun en dan krijg je ook te horen dat het van primeline / laser services is

ga naar een advocaat en leg daar alles voor en zorg dat hij of zij de zaak gaat behandelen

groetjes tamara

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door ron1 »

De meeste mensen zitten in een vervelende situatie, vergeet echter nooit de basis:

U bent slachtoffer van uw EIGEN actie.U bent geen slachtoffer van Primeline, u bent slachtoffer van uw eigen hebzucht en actie, u moet eerst de lettertjes doornemen en wetenschap maken van de asociale hoge rentepercentages etc.....

Nutsu
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2009 16:37

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Nutsu »

@Ron,

Dat is onzin wat jij zegt. Ik heb dit ook ben nu aan het strijden met ze. Ze hebben nadat ik een overeenkomst heb gesloten mij een brief gestuurd met de felicitaties met de aankoop en dat ik tijdig bericht krijg om te betalen. Nu is de verval datum mij ontschoten, mijn fout. Maar acceptgiro en herinnering nooit gekregen.

Gebeld en aan de telefoon wordt medegedeeld dat ze dat niet hoeven te doen. Per aangetekende brief een klacht gedopeneerd bij Laser en mijn geld terug geeist.

Nu belde ze vorige week of ik de overeenkomst wel had gelezen? Ik zeg heeft u de brief gelezen, ik heb haar afgekapt en medegedeeld dat ze schriftelijk moest reageren.

Weet je wat er nu in die brief staat ? DAT ZIJ OOK NIET WETEN WAAROM DE POST MET ACCEPTGIRO EN HERINNERING NIET IS AANGEKOMEN????????

Als of ik daar in trap, de bevestigingsbrief 1,5 jaar geleden is aangekomen, na opzegging van de rekening is hiervan de bevestiging gekomen en hun reactie op mijn klacht is gewoon met TNT binnengekomen. Ja natuurlijk net die ene allebelangrijkste brief is verdwenen in de post?

Dit geeft gewoon aan dat het oplichters zijn die bewust geld uit je willen kloppen! Ik ga deze week een klacht deponeren bij het Kifid, kijken wat hier wordt gezegd.

Dit is toch niet serieus te nemen, alle post van hun komt bij mij aan, als 6 jaar lang (heb dit meerdere keren zonder enkel probleem gedaan) en nu komt deze allerbelangrijkste post niet aan? Ze hebben gewoon nooit niks verzonden en weten dat ze fout zitten, als de Kifid staat waarvoor ze zeggen dan krijg ik mijn geld terug!

lily2009
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2009 16:01

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door lily2009 »

Hallo,
Ik ben ook vreselijk in de problemen gekomen met Primeline. Ik heb 2 kasten gekocht bij Beter Bed in 2007. Heb heel snel mijn dood vonnis in de winkel getekend en hup na een jaar begonnen de problemen.In de winkel wordt je gewoon gedupeerd door de verkopers + Primeline/ Laser adverteert met zeer misleidende informatie dat je van te voren niet kan weten dat je vastzit aan een torenhoge rente van 18% en een peperdure Creditcard. (+ de 29,95 administratiekosten).Ik heb alles betaald maar dit na 2 dagen na het verstrijken van de jaar (heb ook nooit een herrineringsbrief ontvangen=tja die is natuurlijk nooit verzonden...).Ik moet nu 18% rente betalen met terugwerkende kracht over een hele jaar (over een bedrag van 1912€). Ik weiger de 18% rente uit principe te betalen maar het is of dat of ze maken mij helemaal kapot. Ik heb al dankzij Primeline een BKR A1 codering gekregen en nu heb ik mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld. Ik denk niet dat het gaat lukken ook al met de hulp van Rechtijstand. Ik bedoel de jurist die mijn zaak behandeld heeft pas na 8 maanden schriftelijk bericht ontvangen van Primeline. En het was een vazige brief met allerlei foutive berekeningen….Zo zie je maar en ondertussen blijft de kassa doorrinkelen. Het is echt bespottelijk en crimineel. Ik denk dat ik die 18% rente straks toch moet gaan betalen ik wil het niet maar ik wil geen negative BKR notering anders kan ik straks geen hypotheek meer krijgen (heb al mijn Visakaart moeten inleveren).Ik heb in ieder geval wel klachten per email gestuurd naar de AFM, KIFID, DE DNB en de VFN. Ik ga van de week ook een brief sturen naar de tweede kamer omdat je als consument door Primeline gewoon wordt gedupeerd. Het is legale criminiliteit en dat mag gewoon niet in een democratisch land als NL. Trouwens de 18% rente die Primeline hanteert is wettelijk ook verboden. Minister Zalm had in 2006 de rente van Credit card maatschappijen en Postorderbedrijven verlaagd van 21% naar 16%. Begin juli 2009 is de rente opnieuw verlaagd maar deze verlagingen zie ik niet terug bij Primeline. Je moet bij alle instellingen klagen en brieven sturen=dit is de enige manier om de Primeline oplichters te bestraffen.Ik ga er echt werk van maken zo makkelijk komen ze niet van me af.
Ik ga nu een officiele klacht deponeren bij de kifid en kijken wat hun ervan zeggen. Kom er nog op terug...
To be continued....

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Jan1 »

Minister Zalm had in 2006 de rente van Credit card maatschappijen en Postorderbedrijven verlaagd van 21% naar 16%.

Dit is 12 % boven de wettelijke rente, de wettelijke rente is al enige tijd 6%, het sommetje is dus 6% + 12% = 18 %

lily2009
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2009 16:01

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door lily2009 »

Nee nee bj Visakaart betaal ik 16% rente en geen 18%, ik heb het ook vamiddag nagevraagd bij diverse instellingen en 16% is het maximum.

Nutsu
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2009 16:37

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Nutsu »

Ik heb net mijn brief voor het Kifid klaar, ga hem vandaag of morgen posten. Kijken wat hieruit komt.

Zoals ik eerder zei, het kan niet zo zijn dat alle post aankomt op een na!

Ik zal jullie op de hoogte houden.

ritchie7
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2008 13:42

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door ritchie7 »

er klopt inderdaad iets niet bij primeline. ik ben er ook ingetuind met die zogenaamde creditcart en die protectverzekering (p.p.p) (peperduur). als je opbeld naar hun 0900 nummer (75c per gesprek) heb ik vaak zat gehad dat ze zeggen: ik zal het opzoeken en met gooien ze de hoorn erop zodat je terug moet bellen. kassa! nu mijn lening bijna ten einde loopt kan ik ineens niet meer inloggen om mijn rekening te bekijken. ik heb het gevoel dat er op alle manieren wordt tegengewerkt. als je naar ze belt wordt er vriendelijk een gesprek gevoerd (uiteraart als jij ook vriendelijk blijft) maar als je iets afspreekt met ze wordt er altijd niets aan gedaan. de site met veel gestelde vragen is ook bewerkt want deze past nooit op je hele scherm. wel heb ik gemerkt dat er wel een paar mensen zitten ie wel actie ondernemen op alleen e-mail via de site. maar dit zijn er maar een paar. ik heb wel gemerkt dat het een financiele puinhoop is bij primeline. jammer, want ze gooien wel hun eigen ruiten in qua service. dit is wel de ergste qua leningverstrekkers. mijn advies: probeer nooit een lening aan te gaan. sparen duurt wel lang maar je verdient er wel een paar duizend euro mee. :idea:

lily2009
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2009 16:01

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door lily2009 »

Ik heb gisteren mijn brief aan de KIFID opgestuurd.
Ik houdt jullie op de hoogte zeker weten

tamara26
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:13

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door tamara26 »

hallo allemaal

nou ik heb een tijdje geleden al geschreven dat we nu met een advocaat bezig zijn tegen primeline

laat ik het zo zeggen we hebben tot op heden nog steeds niets vernomen
primeline had tegen de advocaat gezegd dat de desbetreffende personen waar de brieven naar verstuurd zijn er niet meer werken en dat ze maar nieuwe brieven moest sturen
dit heeft ze ook gedaan maar dat is ook al een ruime maand geleden

we hebben mail verkeer gehad en ik ben eens benieuwd of ze een reactie heeft gekregen

we hebben wel afgesproken dat als we binnen nu en 2 weken nog steeds geen brief hebben gekregen we toch echt gaan dagvaarden en dan naar de rechter stappen
we zijn nu al bijna een half jaar bezig met de advocaat tegen primeline en nog steeds zonder succes

ik laat jullie iets weten zodra ik meer weer

groetjes

Dru
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:42

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Dru »

Ik heb ook te maken gehad met Primeline/LaSer Services. Als ik mijn ervaringen hier zou willen neerzetten ben ik daar wel een uur mee bezig, en daar heb ik geen zin in. Deze kredietverstrekker is zeer onbetrouwbaar. Het is mijn mening dat ze er op uit zijn hun klanten een poot uit te draaien en zich niet laten hinderen door wet- of regelgeving, goed fatsoen of enige moraal. Bovendien houden ze er een zeer slechte administratie op na en weten de call center medewerkers vaak zelf niet hoe het allemaal werkt.
Mijn les is; Nooit meer kopen met uitgestelde betaling en ik wil NOOIT meer iets te maken hebben met Primeline/LaSer Services. Klant van ze worden is zo gepiept, maar er van af komen, is heel wat lastiger.

lily2009
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2009 16:01

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door lily2009 »

Hallo allemaal,

Nog even voor de duidelijkheid ik heb vandaag contact gehad met het ministerie van Financiën en de Rijksvoorlichting en de maximale toegestane rente is wel degelijk 16%. Zie link hieronder:

http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... ntage.html

Lees goed uw overeenkomst en neem contact op met de DNB of dien een online klacht over Primeline/Laser wanneer uw rente meer bedraagt dan 16%. Als we samen niet protesteren dan kunnen de oplichters verder gaan met het duperen van klanten.

SVP ALLES AAN DE AFM ONLINE DOORGEVEN DOOR MIDDEL VAN EEN ONLINE KLACHTENFORMULIER.

boardgirly
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:29

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door boardgirly »

hoi..

Ik lig ook in de knoei met primeline en laser services, ook uitgesteld betalen dacht het volledige bedrag betaald te hebben enhad nog een betaal overzicht verwacht. maar kwam niets en nam aan dat alles ok was. Maar opeens werd er steeds 10 euro van mijn rekening gehaald, bleek creditcard tezijn, daarbij afgemeld, nog steeds werd er 10 euro afgehaald, gebeld er werd mij doodleuk verteld dat er nog een bedrag van 1,70 openstond of ik ff 350 euro wilde batelen 18% rente over totaal bedrag, steeds gebeld zou bericht krijgen bla bla mijn verantwoording.. ik had zelfs bij laatste betaling 2 maanden voor einddata erbij geschreven bedrag nu klaar, helaas vergist in 1,70.. :?
heeeeel veeel gebeld manager zijn of op vakantie of niet aanwezig of ze hadden nooit gehoord van die naam, sommige wilden zelfs hun naam niet geven dat zegt toch ook al wat!!! Idd nooit meer uitgesteld betalen zij leven van dit soort dingen gewoon onmenselijk, je zou er maar werken zou mij doodschamen.. advocaat in handen nemen kan ik niet betalen en geen verzekering ervoor.

Vandaag brief gestuurd, envorige week rekening geblokkeerd, toen reageerde ze wel meteen.

die 1,70 is inmiddels al lang aan telefoonkosten betaald en herhaaldelijk 10,- van mijn rekening gehaald

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door koos&roos »

Op internet kan je makkelijk je rekening overzicht vinden he! Kan je precies zien waar je dan voor betaald etc....

Ik moet zeggen na alle verhalen was ik echt goed bang geworden omdat ik ze pas las nadat ik ook uitgesteld betalen had aangevraagd..

Ik was idd te laat, moest rente betalen en kon precies op internet het bedrag bijhouden! Ik had precies het resterende bedrag gestort, maar daar kwam nog rente overheen :x Er stond dus nog 2 euro! Nu kan je bij bedragen onder de 10 euro via internet je rekening opheffen en dan word het resterende bedrag afgeschreven van je rekening....

rekening opgeheven! Hier krijg je netjes een brief van thuis met je afmelding bij het bkr!


Dus iedereen vergeet niet de rekening ook daadwerkelijk op te heffen!

En pas op want je hebt er twee open zelfs! 1 voor de creditcard en één van de lening! Allebei sluiten en je krijgt schriftelijk het bewijs dat je klaar bent met ze!!


De klanterservice is nooit echt duidelijk zoals ik het hoor, dus ik zou je zelf maar informeren via het internet! :idea:

boardgirly
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:29

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door boardgirly »

ik had gekozen voor bericht per post, dat kon je invullen.. nooit gekregen.. en ik had ook een brief gekregen dat het bij het bkr in orde is... helaas toch niet want een maand later hoorde ik dus dat er nog 1,70 open stond. ik dacht dat het gewoon allemaal prima ging, maar blijkbaar kan je dus niemand vertrouwen.

ik begrijp best dat je bepaalde dingen zelf in hand hebt en kan controleren, maar het is gewoon zo dat je helemaal nooit met een bedrijf in zee mmoet gaan en ook zo wie zo alles spastisch moet controleren ect ect

ben er klaar mee

Baudelaire
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2009 18:29

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Baudelaire »

Ik kan de opmerking van Koos&Roos hierboven zeker onderstrepen. Het is allemaal niet erg handig en duidelijk via hun eerste brieven of het callcentrum, maar met de site kom je een heel eind. Je kunt daar alle incasso's zien, of die terug geboekt zijn, en ook extra afbetalen. Blijkbaar dus zelfs alles opzeggen, dat wist ik ook niet, maar ik heb het net ook gezien in "mijn rekening".

Dus tip 1 2 en 3: gebruik de site.

Groet,

Baudelaire

audione0
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2009 12:14

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door audione0 »

Wat me overigens opvalt is, dat iedereen hun klacht vermeldt in dit forum, maar eigenlijk nooit met een duidelijk antwoord cq oplossing komt om deze ratten op hun vingers te tikken.

Bij mij is alles eigenlijk heel erg normaal verlopen.

Ik had nog een totaal bedrag openstaan van €2514.86. Deze heb ik in 1 keer voldaan. En ik heb geen acceptgiro's meer ontvangen, geen rare eindrekeningen gehad of wat dan ook.


Met vriendelijke groet

miranda1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2009 21:18

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door miranda1968 »

Ik heb 6 maart 2008 een tv gekocht bij mediamarkt in maastricht
Daar heb ik toen gekozen voor rentevrij automatisch betalen in 18 maanden via primeline :oops: :oops:
Deze maand was mijn laatste termijn.
Er stond op het bankafschrift verwerkt 5-9-2009,boekdatum 7-9-2009

Nu staat er in de brief van primeline dat voor 6 september het hele bedrag betaald moest zijn,ik heb het nagekeken,6-9-2009 was een zondag,dus heb ik een rekening van primeline gekregen met een nieuw uitstaand saldo van 159 euro,dat is de rente tot aan de aankoopdatum die ik nu wel moet betalen omdat er staat boeking 7-9-2009
Het ruikt in ieder geval niet fris,lijkt wel of ze extra met de datum gesjoemeld hebben,iedere maand was het geld op de 5de of 6de dag betaald

Ik raad dus iedereen aan niet op die aanbiedingen in te gaan

Kan ik hier nu iets aan doen of moet ik nu gewoon betalen?

Nutsu
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2009 16:37

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Nutsu »

Heb inmiddels een reactie gekregen van Kifid. Zij hebben mijn klacht gedeponeerd bij Laser Nederland (Primeline valt daaronder). Hun antwoord is 2 A4’s maar waar het kort op neer komt is dat ze verwijzen naar het contract, daar staat het in zeggen ze.

Verder is een herinnering sturen voor het einde volgens hen een service maar hun hebben geen invloed op het traject postverzenden (TNT). Dus willen ze zeggen dat de post niet is aangekomen, echter ze geven ook niet aan of de herinneringsbrief is verzonden? Hun antwoord brengt meer vragen op.

Mijn reactie gaat vandaag de deur uit. Ik vermeld het volgende, de welkomsbrief die ik heb ontvangen staat letterlijk dat je een herinnering krijgt en op de prospectus staat dit ook vermeld. Zij kunnen de herinneringsbrief niet overleggen dus deze is gewoon niet verzonden en dat hij wel verzonden is maar dat de post niet aangekomen is een excuus, want alle andere post heb ik wel ontvangen van PrimeLine. Dus het lijkt me heel sterk dat net die ene o zo belangrijke post niet aankomt! In het verleden (2x) heb ik PrimeLine gehad en heb ik altijd bericht gekregen.

Verder heb ik aangegeven dat mijn intentie nooit is geweest om het over te laten zetten naar een doorlopend krediet omdat ik binnen 2 weken na het vervallen van de termijn alles heb betaald. Dus geld was aanwezig om te betalen, waarom zou je in deze tijden extra schulden en rente maken!

Mij lijkt dat Kifid geen domme organisatie is en dat zij ook weten dat de post een excuus is. Ik verwacht dat ik in het gelijke wordt gesteld, maar omdat de Kifid ook betaald wordt door zijn leden is dit natuurlijk altijd afwachten.

Ik hou jullie op de hoogte. Mocht ik deze zaak winnen dan zal ik al mijn correspondentie op verzoek ook naar jullie toe mailen zodat ook jullie deze oplichters kunnen aanpakken!

Gesloten