LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Primeline

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
ruba30
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2014 16:03

Primeline

Ongelezen bericht door ruba30 »

Ik heb een paar jaar geleden gebruik gemaakt van cashservices van Primeline. Ik heb toen paar duizend euro geleend van Primeline. Ik los nu al een tijdje af met een minimum van 2% van het uitstaand saldo. Ik betaal zo ongeveer 13.5 procent rente heb ik net uitgerekend.

Als ik inlog dan zie ik kaartkrediet en een 16 cijferig creditcard nummer. Ik heb nooit een creditcard van ze ontvangen. Het is een lening waarbij ik alleen kan aflossen. Echter zie ik kaartkrediet en een optie van creditcard verzekering. Dus ik heb een creditcard volgens hun en dat is dan volgens mij extra rente.

Mag Primeline zoveel rente berekenen voor mijn lening die ik destijds had afgesloten? Ik heb nooit een creditcard gehad van ze en dus ook nooit een creditcard gebruikt van ze. Is dit goed zo of hoor ik iets minder rente te betalen, want ik zie via hun website veel lagere rentes staan.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Primeline

Ongelezen bericht door eleven »

ruba30 schreef:Ik heb een paar jaar geleden gebruik gemaakt van cashservices van Primeline. Ik heb toen paar duizend euro geleend van Primeline. Ik los nu al een tijdje af met een minimum van 2% van het uitstaand saldo. Ik betaal zo ongeveer 13.5 procent rente heb ik net uitgerekend.

Als ik inlog dan zie ik kaartkrediet en een 16 cijferig creditcard nummer. Ik heb nooit een creditcard van ze ontvangen. Het is een lening waarbij ik alleen kan aflossen. Echter zie ik kaartkrediet en een optie van creditcard verzekering. Dus ik heb een creditcard volgens hun en dat is dan volgens mij extra rente.

Mag Primeline zoveel rente berekenen voor mijn lening die ik destijds had afgesloten? Ik heb nooit een creditcard gehad van ze en dus ook nooit een creditcard gebruikt van ze. Is dit goed zo of hoor ik iets minder rente te betalen, want ik zie via hun website veel lagere rentes staan.
Natuurlijk, want je bent accord gegaan, met hun voorwaarden.

Het is trouwens geen kredietkaart, maar met deze kaart kan je gewoon een andere lening bij een andere partner van Primeline afsluiten.

Je hebt een slechte keuze gemaakt en ik zou je adviseren, om deze lening zo snel als mogelijk af te lossen, met eenaderig krediet,die goedkoper dan 13,5% is.

ruba30
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2014 16:03

Re: Primeline

Ongelezen bericht door ruba30 »

Maar als er ondertussen voor nieuwe klanten met dezelfde voorwaarden wat wijzigt, dan geldt dit niet voor oude klanten?

Want nu is het rente veel lager met dezelfde lening en voorwaarden.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Primeline

Ongelezen bericht door eleven »

ruba30 schreef:Maar als er ondertussen voor nieuwe klanten met dezelfde voorwaarden wat wijzigt, dan geldt dit niet voor oude klanten?

Want nu is het rente veel lager met dezelfde lening en voorwaarden.
Is jouw bericht nu serieus, of ben je hier een grapje aan maken?

Zou je dit echt niet weten, dat afgesloten contracten geldig zijn, tot ze afbetaald zijn.

ruba30
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2014 16:03

Re: Primeline

Ongelezen bericht door ruba30 »

Ja, oke. Je hebt gelijk! Het is mij iig duidelijk dat het geen rente is voor creditcard maar dat het gewoon wat anders is.

Ik weet voldoende

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Primeline

Ongelezen bericht door Mallet »

Als je nog een redelijk bedrag moet terugbetalen aan Primeline kan je overwegen om een goedkopere lening te sluiten en daarmee de lening bij Primeline af te lossen. Freo biedt bijvoorbeeld leningen met een erg laag rentepercentage. Primeline is onderdeel van LaSer (cards). Ze rekenen vaak de maximale toegestane rente op hun leningen. Vaak worden de kredieten via een creditcard of winkelpas verstrekt. Het rentepercentage is zo hoog omdat het, onder de blanco kredieten, de kredieten zijn met een hoge kans op betaalbaarheidsproblemen (laagdrempelig om lening te gebruiken).

Gesloten