LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorschotje.nl

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
robheus
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:58

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door robheus »

gerland schreef:
Het zou verboden moeten worden.
Kunt u nog aangeven waarom dit verboden zou moeten worden?

Ik kan geen zinnig argument voor een verbod bedenken.
Niemand wordt geschaad in welk belang dan ook door dit soort "aanbiedingen".

Omdat het een kwestie van handhaven van regels is die er worden gesteld aan het kredietwezen, waarbij niet alleen het kredietwezen als geheel wordt beschermd (als banken onbeperkt en ongereguleerd geld mogen uitlenen, en dat op een gegeven moment niet terug te betalen is, stort het systeem in), alsmede de consument.

De vraag aan jouw is dus: ben je er ueberhaupt wel voor dat deze regels er zijn.

Kennelijk bestrijdt je het onderliggende principe.

robheus
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:58

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door robheus »

gerland schreef:
Allemaal oplichters dus!
Hoezo oplichters?
Alles is duidelijk, niemand wordt op het verkeerde been gezet of anderszins misleid.
Niemand wordt gedwongen met dit soort organisaties in zee te gaan.

Ik zie het probleem niet.

Dat is een groot probleem dat jij dat probleem niet ziet.

Maar wat let je, als je je lekker wil laten naaien, neem daar dan gewoon een lening! Wat let je!

Mensen oplichten is toch ook gewoon een beroep? Moet kunnen tegenwoordig!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Nogmaals, waar zie jij dat het oplichting is? Er staat duidelijk wat je krijgt en wat je terug moet betalen. Nergens wordt je dus opgelicht. Dat je heel veel meer terug moet betalen is dus van tevoren al duidelijk.

Dus als je zo'n voorschotje wilt, tegen zulke extreme kosten, dan moet je dat zelf maar weten. Maar nieumand zal zich achteraf kunnen beklagen dat ze niet wisten hoe duur het was.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door gerland »

robheus schreef:
gerland schreef:
Allemaal oplichters dus!
Hoezo oplichters?
Alles is duidelijk, niemand wordt op het verkeerde been gezet of anderszins misleid.
Niemand wordt gedwongen met dit soort organisaties in zee te gaan.

Ik zie het probleem niet.

Dat is een groot probleem dat jij dat probleem niet ziet.

Maar wat let je, als je je lekker wil laten naaien, neem daar dan gewoon een lening! Wat let je!


Mensen oplichten is toch ook gewoon een beroep? Moet kunnen tegenwoordig!!
U denkt toch zeker niet dat ik op mijn achterhoofd gevallen ben?
Zo'n leninkje heb ik niet nodig. En tegen dergelijke voorwaarden kunnen ze sowieso voor mij de pot op!
Maar dat is nog geen reden een verbod te eisen, of erger nog: verbaasd te zijn dat dat er nog niet is omdat er sprake zou zijn van "oplichting".

Ik zie het probleem niet.

netraam12
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2010 15:08

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door netraam12 »

Je bent echt niet verplicht om een lening af te sluiten he bij voorschotje.nl

Als je een lening wil, dan is het helemaal de keus van de persoon zelf.

En als je daar hoge rente voor moet betalen dan weet je dat al op voorhand, dus niks mis met dat bedrijf.

Mini kredietten heb je echter geen vergunning voor nodig bij de AFM.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Het staat al op de site.

Lenen kost geld.

Tippie: Spaar het bedrag eerst en geeft het dan uit.

netraam12
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2010 15:08

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door netraam12 »

Dat lenen geld kost dat weet iedereen.

Maar 25% rente zal ik geen lening voor willen hebben, maar mensen die dit soort leningen aanvragen zijn veelal mensen die niet goed bij kas zitten.

Anders vragen ze ook niet om een lening van een paar honderdeuro

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door suz123 »

Ik weet niet hoeveel mensen hier een hypotheek hebben maar naar die 30 jaren afbetalen (kan idd ook andere periode zijn) heb je ook een flink bedrag betaald.
Zo als mij vertelt is door hypotheker kan dat 2 of 3 het dubbele zijn van het hypotheek bedrag. En dat doen toch ook genoeg mensen?

Moet wel zeggen dat een huis kopen wat anders is dan 100 euro lenen maar uiteindelijk betaal je gewoon extreem veel terug

florijn
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 sep 2009 07:38

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door florijn »

suz123 schreef:Ik weet niet hoeveel mensen hier een hypotheek hebben maar naar die 30 jaren afbetalen (kan idd ook andere periode zijn) heb je ook een flink bedrag betaald.
Zo als mij vertelt is door hypotheker kan dat 2 of 3 het dubbele zijn van het hypotheek bedrag. En dat doen toch ook genoeg mensen?

Moet wel zeggen dat een huis kopen wat anders is dan 100 euro lenen maar uiteindelijk betaal je gewoon extreem veel terug
Het maakt nog wel een extreem verschil of je 5% rente (hypotheek) betaalt of een rentepercentage van twee cijfers.
En wat je met het geld hebt gedaan - heb je daarmee iets gekocht wat in waarde is gestegen in die 30 jaar of niet.

robheus
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:58

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door robheus »

mythicism schreef:Vandaag hoorde ik weer de reclame van voorschotje.nl op de radio. Maar wat eigenlijk best vreemd is. Is dat de tekst met "Let op geld lenen kost geld" er niet achteraan kwam terwijl dit verplicht is voor reclames over krediet verstrekking.
Eigenlijk zou er een klacht bij de AFM ingediend moeten worden. Of vergis ik me hierin?
Ik heb hier toevallig over gecorrespondeerd met de AFM. Zij kunnen nu nog niet optreden tegen deze leenvormen, omdat het binnen 3 maanden wordt terugbetaald. Maar de AFM houdt het wel in de gaten.

Zul je altijd zien, die kredietverstrekkers doen alles om de wet te ontlopen, als je zegt dat het kosten zijn ipv. rente dan hoeven ze kennelijk niet de verplichte boodschap van lenen kost geld te vermelden.

Maar zou het wel aankaarten bij de reclame code commissie.

Is en blijft misleiding, en dat soort percentages over geld wat zeer kort uitstaat zijn in werkelijkheid gigantische rente percentages.

netraam12
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2010 15:08

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door netraam12 »

AFM is gewoon een papierentijger, voor dit soort leningen (500) moet nog een wetsartikel komen. zolang hij er nog niet is kunnen ze gewoon leningen blijven doen zondervergunning.

Daarnaast gaat het ook om kleine bedragen en zullen ze niet gauw ergens nakijken. Want iedere man die daar na kijkt kost AFM ook geld.

netraam12
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2010 15:08

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door netraam12 »

Als de wet artikel er komt zullen (veel) bedrijven dit soort kredieten niet meer aanbieden. Deze markt in leningen is gewoon GOUDEN HANDEL

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door Mendoza »

Een minikrediet opzich is een smerig product. Maar dat is het probleem niet. Het probleem is dat mensen met weinig geld (vaak laagopgeleid) vinden dat ze het recht hebben om te leven als een god in Frankrijk. Een Iphone, Playstation, laptop, gouden ketting, flatscreen, scooter enz.. moeten ze natuurlijk direct hebben.

Deze groep mensen is enorm vatbaar voor dit soort producten.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door gerland »

Mendoza schreef:Een minikrediet opzich is een smerig product. Maar dat is het probleem niet. Het probleem is dat mensen met weinig geld (vaak laagopgeleid) vinden dat ze het recht hebben om te leven als een god in Frankrijk. Een Iphone, Playstation, laptop, gouden ketting, flatscreen, scooter enz.. moeten ze natuurlijk direct hebben.

Deze groep mensen is enorm vatbaar voor dit soort producten.
Dat wordt pas een probleem als ze dat rekening voor de gedrag bij anderen neer kunnen leggen. Dan verandert het gedrag natuurlijk niet.

Hubertus P
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2010 14:28

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door Hubertus P »

Ja iedereen heeft wel eens een kredietje nodig......de dame in het reclame-spotje waarschijnlijk niet.EUR 500 lenen en een maand later EUR 625 terugbetalen is 25% rente p/m en 300% rente p/j.
Rood staan bij de bank ca. 1.2 % p/m dus het kost 20 maal zo veel als gangbaar.
Het wordt duidelijk vermeld op de site dus het bedrijf treft geen blaam en met mensen die hier gebruik van maken heb ik in principe geen medelijden.
Ik zeg in principe,want alhoewel het enigzins lachwekkend is valt er eigenlijk weinig te lachen en is het in en in triest,immers alleen mensen met een verstandelijke handicap zullen hier gebruik van maken en dat is niet de meest weerbare groep.Maar dit mag allemaal in Nederland net zoals tunes voor de mobiele telefoon aanbieden voor EUR 25 per stuk,zolang je het er maar bij vermeld.......klinkt voor mij gewoon als legale oplichting,maar ja ik vindt uitzendburo's ook legale koppelbazen dus misschien ligt het allemaal juist aan mij en ben ik te eerlijk voor deze wereld.....

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Ben het helemaal met je eens. Tegenwoordig mag je mensen oplichten zolang je het maar meld.

Net als die mooie woekerpolissen en woekerpensioenen, het stond echt in de kleine lettertjes dat een groot deel van de inleg verloren gaat aan provisie. Niks mis mee toch?

Hubertus P schreef:Ja iedereen heeft wel eens een kredietje nodig......de dame in het reclame-spotje waarschijnlijk niet.EUR 500 lenen en een maand later EUR 625 terugbetalen is 25% rente p/m en 300% rente p/j.
Rood staan bij de bank ca. 1.2 % p/m dus het kost 20 maal zo veel als gangbaar.
Het wordt duidelijk vermeld op de site dus het bedrijf treft geen blaam en met mensen die hier gebruik van maken heb ik in principe geen medelijden.
Ik zeg in principe,want alhoewel het enigzins lachwekkend is valt er eigenlijk weinig te lachen en is het in en in triest,immers alleen mensen met een verstandelijke handicap zullen hier gebruik van maken en dat is niet de meest weerbare groep.Maar dit mag allemaal in Nederland net zoals tunes voor de mobiele telefoon aanbieden voor EUR 25 per stuk,zolang je het er maar bij vermeld.......klinkt voor mij gewoon als legale oplichting,maar ja ik vindt uitzendburo's ook legale koppelbazen dus misschien ligt het allemaal juist aan mij en ben ik te eerlijk voor deze wereld.....

Genverbrander
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2010 19:21

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door Genverbrander »

Vandaag heeft de reclame code commissie uitspraak gedaan over een klacht die ik mede uit naam van de http://anti-bizarre-taksen.hyves.nl/ hebt ingediend.
De klacht spitst zich toe op het woordje iedereen. Wij vinden dat dit niet kan. zij geven als weerwoord dat het klopt omdat het merendeel weleens een krediet aanvraagt. Dat "merendeel" heb ik onderstreept en als bewijs aangevoerd dat het onmogelijk iedereen kan betreffen. simpel omdat ik het nooit nodig heb.

De uitspraak weet ik nu nog niet omdat ik verhinderd was bij de uitspraak aanwezig te zijn.

Op onze taksenhyves komt zo snel mogelijk de uitspraak.

Genverbrander

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door morundo »

Gewoon heel simpel.NIET lenen,mocht je ooit zeggen dat soms nodig is,dan zeg ik ALLEN als met je lening je leven moet redden.Voor de rest is lenen niet nodig.

EHS1977
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:09

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door EHS1977 »

NOOIT DOEN

Ik had hier ook geleend (250 euro ivm een spoed rekening) en ik moest achteraf 380 euro terug betalen :?: :?:

Oplichters zijn het, je kan ze niet bereiken en je hebt snel intrum justitia aan je broek zitten.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door trebelski »

Edit = bericht aangepast.
Laatst gewijzigd door trebelski op 15 jun 2011 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten