LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar kan ik een goede kleine lening afsluiten?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Waar kan ik een goede kleine lening afsluiten?

Ongelezen bericht door tenormin »

SJZ schreef:
Door die 750 euro heb ik een mooie overlapping om een in ieder geval de helft van mijn spaargeld te kunnen behouden.
Toch begrijp ik dat niet. Waarom zou je willen lenen als je ook spaargeld hebt? Je betaalt veel meer rente dan je krijgt op je spaargeld. Dan kun je toch veel beter eerst je spaargeld gebruiken / opmaken? (Als je later nog nodig hebt kun je zien of je dan nog kunt lenen.)
Ik denk eerder dat ze niet haar laatste centjes wil uitgeven en ineens voor onverwachte uitgaven wil komen te staan; naar mijn idee een zeer "wijs meiske" die voor de verandering niet voor het vaderland weg leeft. Okay, lenen kost geld, vandaar m'n suggestie: toch maar even oma?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Waar kan ik een goede kleine lening afsluiten?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

GJvdZ schreef:Lenen op zich is niet erg. Het probleem ontstaat als mensen met te weinig inkomsten gaan lenen en dan ook nog eens gaan lenen voor zaken die niets opleveren en sneller afschrijven dan de afbetalingsperiode (bijvoorbeeld een TV of PC).

Lenen voor (bijvoorbeeld) een opleiding die zorgt voor hogere inkomsten is een investering en dus in principe geen probleem.
Waarbij altijd wel de kanttekening geplaatst moet worden dat een opleiding geen hogere inkomsten garandeerd (wel grotere kans geeft op..). Maar in beginsel ben ik het zeker met u eens. Ook bij lenen voor een opleiding bijvoorbeeld zou ik eerst alle mogelijkheden nagaan en bewandelen om de opleiding zonder lening te betalen en hetgeen dan echt nodig is desnoods bij te lenen. Vaak is er met een beetje creativiteit best winst te halen en kan de studieschuld na afstuderen een stuk lager zijn. En natuurlijk niet tegen studie achterstanden aanlopen waardoor beurs ineens omgezet wordt naar lening en dat soort fratsen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Waar kan ik een goede kleine lening afsluiten?

Ongelezen bericht door tenormin »

[quote="joan-rachel"]- nu geld nodig -


Simpel en Snel een klein bedrag lenen ZONDER RENTE? Het is mogelijk!

Wilt u geen doorlopende kredieten met veel papierwerk maar u heeft nu geld nodig? Dan zijn de kortlopende leningen een uitkomst. De duur van de lening loopt van enkele dagen tot meerdere weken. U lost daarna uw lening af en hebt er geen omkijken meer na. De schuld is dus ook maar van korte duur. Bij het aangaan van een lening bij onderstaande aanbieders heeft u het geld al binnen een uur op uw rekening en dat komt goed uit want u heeft nu geld nodig. Veel aanbieders van leningen met korte looptijd worden zowel met BKR toetsing als zonder BKR toetsing afgesloten. Dus heeft u een BKR toetsing? dan is een kortlopende mini lening toch mogelijk!

Geen LENINGEN voor studenten etc.!

Aangezien de verwijzing is weggehaald doe ik dat ook maar even, 't zou eventuele studenten anders op het verkeerde been zetten, zoals joan-rachel schreef. En haar inzending is verdwenen.
Laatst gewijzigd door tenormin op 25 jul 2012 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waar kan ik een goede kleine lening afsluiten?

Ongelezen bericht door kweenie »

n.93 schreef:Door die 750 euro heb ik een mooie overlapping om een in ieder geval de helft van mijn spaargeld te kunnen behouden.
...
Weet iemand waar ik een goede kleine lening rond de 750 euro kan afsluiten?
Bij jezelf!
Met een lening bij een bank betaal je altijd meer rente dan je op je spaargeld zult krijgen. Door van jezelf te 'lenen' betaal je in feite alleen de gemiste spaarrente. Een buffer achter de hand houden is verstandig, maar het is dom om die buffer koste wat het kost te willen houden en dan voor noodzakelijke uitgaven (waar zo'n buffer in feite voor bedoeld is) duur te gaan lenen.

Gesloten