Verstandig.
Dat zal AGIN Timmermans zijn, neem ik aan. Een prima gerechtsdeurwaarder.
Het gaat waarschijnlijk om een (oud) krediet of iets dergelijks? Dat zijn meestal het type vorderingen wat door HOIST wordt gekocht en vervolgens uit handen gegeven wordt. Als dat zo is, zal er zeker ook sprake zijn van contractuele (boete)rente.KM84 schreef: ↑30 nov 2020 09:27Niet alles wat jullie schrijven is voor mij duidelijk. Dit is materie waar ik en ook mijn moeder niet in thuis zijn. Zoals ik begrepen heb, heeft de schuldeiser in eerste instantie de incasso uitbesteed aan Hoist en is deze nu overgenomen door de huidige gerechtsdeurwaarder
Dat klinkt alsof er wel degelijk een voorbehoud is gemaakt om de betalingsregeling tussentijds te herzien. Heeft je moeder zich ook aan die voorwaarde gehouden?
Deze uitleg kan niet juist zijn. Ik vermoed eerlijk gezegd dat er sprake is van miscommunicatie.KM84 schreef: ↑30 nov 2020 09:27Nu mijn moeder een groter bedrag wil/kan aflossen geef de partij aan dat ze ipv 200, 425 kan betalen. Ze zeggen niets over de grotere aflossing en claimen dat het aantal termijnen gelijk blijft ondanks de eventuele hogere aflossing per maand. Als ze de grotere aflossing wel doet, dan moet ze volgens deze partij toch het aantal afgesproken termijnen betalen aan de hogere aflossing per maand. Dit zou betekenen dat ze ipv 54k bijna een ton geeft betaald na die 17 jaar.
Vaak werkt het zo dat je bij een lopende betalingsregeling best een tussentijdse extra aflossing mag doen, maar dat die geen invloed heeft op de lopende betalingsregeling, althans: op de hoogte van de maandelijkse termijnen. Stel: je betaalt iedere maand 100 euro. Als iemand dan een meevallertje heeft, dan mag er best extra betaalt worden, maar moet die 100 euro per maand ook gewoon betaald worden. Alleen: je hoeft natuurlijk nooit meer te voldoen dan de totale openstaande schuld (inclusief rente en kosten).
Heb je de communicatie aan je moeder daadwerkelijk zelf gelezen? En zo ja; zou je dan conform mijn eerdere vraag de letterlijke tekst eens willen posten? Dan kan ik er iets concreets over zeggen.