LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR notering

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Opadre50
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2016 17:03

BKR notering

Ongelezen bericht door Opadre50 »

Ik heb (nog) een bkr registratie staan en weet niet of dit nog terecht is.

De vordering is 21 jaar oud ( het waarom doet niet ter zake ) en ik heb in februari 2011 de laatste stuitingsbrief gehad en tot op de dag van vandaag NIETS meer gehoord.

Kan ik de notering laten verwijderen ? Het is mij allemaal een beetje onduidelijk via div. informatie of de incasso nu wettelijk on-inbaar is geworden. In wat ik weet staat altijd vermeld na 20 jaar vervalt de registratie dan wel als er binnen 5 jaar geen stuitingsbrief meer is ontvangen door mij.

Ik hoop op een voor mij duidelijk antwoordt.

BVD

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door Jesa H »

Klinkt alsof u uw schuld eens moet gaan betalen...

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt niets laten verwijderen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wellicht gewoon handiger om die schuld gewoon in te lossen. 21 jaar lang hopen dat de vordering verjaard is natuurlijk geen manier van leven. Wat als uw werkgever even 21 jaar uw salaris niet betaald.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door yan »

Gewoon de vordering betalen, en vervolgens aan deze partij vragen of ze aub na ontvangst van betaling de bkr registratie willen opheffen,.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:Als er een gerechtelijk vonnis is geweest dan geldt er een verjaringstermijn van 20 jaren. Binnen die 20 jaren dient de vordering gestuit te worden en dat is in uw geval ruim binnen die 20 jaar gedaan. Het is niet zo dat de verjaringstermijn van 5 jaar al bij de datum van de stuitingsbrief gaat lopen maar pas nadat de oorspronkelijke termijn is verstreken, in uw situatie dus pas na 25 jaar.
Onjuist.

De verjaring wordt verlengd met 5 jaar vanaf het moment van stuiten. Als je na 18 jaar gaat stuiten, verjaart de vordering na 23 jaar. Tenzij er nogmaals wordt gestuit, uiteraard.

Opadre50
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2016 17:03

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door Opadre50 »

Jesa H schreef:Klinkt alsof u uw schuld eens moet gaan betalen...
Ik vroeg om duidelijkheid NIET om dit soort opmerkingen zeker niet als de achtergrond voor je onbekend is.
Dit is een TE makkelijke conclusie.

Opadre50
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2016 17:03

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door Opadre50 »

snuffel1 schreef:Als er een gerechtelijk vonnis is geweest dan geldt er een verjaringstermijn van 20 jaren. Binnen die 20 jaren dient de vordering gestuit te worden en dat is in uw geval ruim binnen die 20 jaar gedaan. Het is niet zo dat de verjaringstermijn van 5 jaar al bij de datum van de stuitingsbrief gaat lopen maar pas nadat de oorspronkelijke termijn is verstreken, in uw situatie dus pas na 25 jaar.
De schuldeiser moet binnen de verjaringstermijn actie ondernemen, anders zal de vordering verjaren en niet meer afdwingbaar zijn. Zodra de schuldeiser actie onderneemt zal de verjaringstermijn opnieuw gaan lopen, stuiting genoemd. De nieuwe termijn is dezelfde als de oorspronkelijke ter­mijn, maar met een maximum van 5 jaar. De verjaring treedt echter niet eerder in dan waarop de oorspronkelijke termijn zonder stuiting zou zijn verstreken.
Zoals ik uw relaas lees heeft u de vordering nog niet voldaan dus heeft u een terechte BKR notering en is het te vorderen bedrag inclusief alle bijkomende kosten die inmiddels zeer hoog opgelopen kunnen zijn nog steeds opeisbaar.
Er is GEEN stuitingsbrief meer geweest, laatste 7 jaar geleden daarna niets meer vernomen. Dus weet het nu nog niet wat te doen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door Student90 »

Opadre50 schreef:Er is GEEN stuitingsbrief meer geweest, laatste 7 jaar geleden daarna niets meer vernomen. Dus weet het nu nog niet wat te doen.
Om wat voor soort vordering gaat het?

stofzuigertje

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na betalen alle kosten mogen ze de notering dat U ooit wanbetaler was nog enige tijd handhaven.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door Brahms »

Er is GEEN stuitingsbrief meer geweest, laatste 7 jaar geleden daarna niets meer vernomen. Dus weet het nu nog niet wat te doen.
In opvallend veel posts ontvangen mensen hun post niet (als dat zo uitkomt) Zeker weten dat er geen brief is geweest ?

Verder een vordering / schuld van 21 (!) jaren moet natuurlijk gewoon eens netjes betaald te worden....

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Opadre50 schreef: Er is GEEN stuitingsbrief meer geweest, laatste 7 jaar geleden daarna niets meer vernomen. Dus weet het nu nog niet wat te doen.
Wat je moet doen, is alle informatie geven. Zonder dat kan niemand je goed adviseren. Is er sprake van een vonnis? Waaruit heeft die laatste stuitingshandeling 7 jaar geleden bestaan?

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door Jesa H »

Opadre50 schreef:
Jesa H schreef:Klinkt alsof u uw schuld eens moet gaan betalen...
Ik vroeg om duidelijkheid NIET om dit soort opmerkingen zeker niet als de achtergrond voor je onbekend is.
Dit is een TE makkelijke conclusie.
Misschien moet je dan maar eens open kaart spelen en alle informatie geven.

In de meeste van dit soort gevallen is de oplossing voldoen aan je betalignsverplichting. Zonder verder informatie kan niemand verder iets zinnigs zeggen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: BKR notering

Ongelezen bericht door CB »

yan schreef:Gewoon de vordering betalen, en vervolgens aan deze partij vragen of ze aub na ontvangst van betaling de bkr registratie willen opheffen,.
Zo werkt het niet. De registratie verdwijnt pas 5 jaar nadat het krediet is afgelost.

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/ ... zichtbaar/

Gesloten