LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bkr

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
petersch1
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 feb 2018 17:41

bkr

Ongelezen bericht door petersch1 »

Ik had ooit een onderneming en een rekening courant ABN-AMRO. Ik raakte in de problemen en om een lang verhaal kort te maken : Flanderijn werd ingeschakeld en sinds 2003 betaal ik daar aan af. De vordering werd verhoogd met alle mogelijke opties dus daarom nog steeds bezig.
ABNAMRO heeft een paar jaar terug de vordering verkocht aan Lindorff. Dus mijn inziens heeft ABNAMRO geen vordering meer. Hoe zit het nu met de BKR vermelding van ABNAMRO. Moet de bank deze verwijderen ?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: bkr

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zo lang u een schuld heeft staat dit genoteerd. Het maakt niet uit waar u die schuld heeft, u hebt een schuld. Dus een BKR notering blijft dus bestaan.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: bkr

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:Zo lang u een schuld heeft staat dit genoteerd. Het maakt niet uit waar u die schuld heeft, u hebt een schuld. Dus een BKR notering blijft dus bestaan.
Klopt dit wel helemaal. BKR notitie is van ABNAMRO maar deze heeft de vordering verkocht, zou de schuld dan geen andere status moeten krijgen en hiermee na 5 jaar moeten verdwijnen of Lindorff moet een nieuwe vermelding maken.

Als ik echter kijk naar Lindorff is de vordering niet verkocht maar doen zij de incasso's voor de ABN AMRO bij een betalingsachterstand. Als dit het geval is ben ik wel eens met het antwoord van NeoDutchio.

stofzuigertje

Re: bkr

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aangepast, elders beter antwoord....
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 20 apr 2018 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: bkr

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
NeoDutchio schreef:Zo lang u een schuld heeft staat dit genoteerd. Het maakt niet uit waar u die schuld heeft, u hebt een schuld. Dus een BKR notering blijft dus bestaan.
Klopt dit wel helemaal. BKR notitie is van ABNAMRO maar deze heeft de vordering verkocht, zou de schuld dan geen andere status moeten krijgen en hiermee na 5 jaar moeten verdwijnen of Lindorff moet een nieuwe vermelding maken.
De opmerking van NeoDutchio is terecht. Het gaat er niet om wie de schuldeiser is, maar of de schuld er nog is. Kijkend naar het hele doel van het BKR is dat ook vrij logisch.

Gesloten