LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorlopend Krediet?????

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
corne05
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2013 21:17

Doorlopend Krediet?????

Ongelezen bericht door corne05 »

Hallo

Graag zou ik door middel van dit forum informatie ontvangen over het volgende:

Een aantal jaren geleden heb ik een doorlopend krediet afgesloten.
Bij een doorlopend krediet kun je, indien gewenst, het eventuele reeds terug betaalde bedrag weer opnemen.
Bij de instantie waar ik dit krediet afgesloten heb was dat in eerste instantie mogelijk maar, na pak hem beet een jaar of 3 kreeg ik te horen dat dit niet meer mogelijk was.
De voorwaarden voor het doorlopend krediet bleven hetzelfde, rentepercentage en dergelijke echter dus zonder opname mogelijkheid.
Naar mijn idee hebben we het hier nu dus over een soort van persoonlijke lening waarbij volgens mij andere voorwaarden van toepassing zijn, lagere rente en dergelijke.
Tijdens navraag bij de kredietverstrekker kreeg ik te horen dat deze door een andere instantie overgenomen waren en dus de voorwaarden veranderd zouden zijn.

Mijn vraag is nu:
Is dit zomaar toegestaan of kan ik hier nog iets aan veranderen?

Graag serieuze reacties die eventueel met bijlagen onderbouwd zijn zodat ik tegen deze instantie iets kan ondernemen.

alvast bedankt
Corne

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Doorlopend Krediet?????

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Stel u krediet verstrekker is het met uw stelling eens en u mag nu de lening ineens boete vrij aflossen,
zou u hiermee geholpen zijn? M.a.w. bent u in staat het hele bedrag op te hoesten. Zo ja, zou ik het zeker bij de nieuwe verstrekker aankaarten, zo niet, steek er verder geen tijd in.

jantje7

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Doorlopend Krediet?????

Ongelezen bericht door witte angora »

Te weinig informatie om een zinvol antwoord te geven. Wat zegt de bank over de reden van de wijziging (behalve overname door een andere kredietinstelling)? Kan het zijn dat ze gaan afbouwen omdat je te oud wordt, of dat je te vaak een afbetaling (en daarmee rente) gemist hebt?

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Doorlopend Krediet?????

Ongelezen bericht door testcase »

Het is toch onmogelijk om deze vraag op deze manier te beantwoorden door ons, wij kennen de voorwaarden en de reden van deze wijziging niet. kunnen we ook niet naar raden.

Het ligt toch voor de hand dat u eerst deze vraag aan uw bank voorlegt.
Daarna checkt u de voorwaarden waarvoor u getekend hebt bij de bank en controleert of het antwoord klopt met de voorwaarden.

en dan kan je eventueel een vraag of suggestie aan ons voorleggen met complete informatie dan wel.

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Doorlopend Krediet?????

Ongelezen bericht door Mallet »

Ik ben het eens met de voorgaande reacties. Ik neem aan dat je een schrijven hebt gekregen over deze wijziging in je overeenkomst? Indien je zonder geldige reden geen opnames meer kan doen van je Doorlopend Krediet zou ik inderdaad kijken of je deze (boetevrij) kan oversluiten naar een aanbieder met een lage rente (bijvoorbeeld Freo). Daarnaast schrijf je dat je het gevoel hebt dat je nu een Persoonlijke Lening hebt. Dit klopt enigszins omdat je niet kan opnemen. Een Persoonlijke Lening heeft echter een vaste rente en looptijd. De rente van een Persoonlijke Lening is vaak wat hoger dan voor een DK. Desondanks is een DK op de lange termijn vaak duurder voor jou als lener, omdat je vaak weer opneemt en dus aan het einde van het krediet (als dat er al komt) veel meer rente hebt betaald dan je bij een PL met een looptijd van 5 jaar zou hebben gedaan.

Gesloten