LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dsb

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
dommerd
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2013 15:24

dsb

Ongelezen bericht door dommerd »

Hallo,
Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.
Zoals vele heeft mijn vriend ooit een lening bij de DSB bank afgesloten, een lening waar hij in feite alleen een hele hoge rente over betaald en bijna niets aflost. Het bedrag wat nog openstaat is € 16000,-
Nu heeft hij een compensatievoorstel gekregen van €900,-
Mijn vraag is moet hij dit accepteren? Als je dit doet heb je verder nergens meer recht op, zoals op eventuele latere aanbiedingen of compensaties.
Ik lees op internet veel over mensen die met een kluitje in het riet zijn gestuurd en recht hadden op een veel hogere vergoeding.
heeft hier iemand ervaring? ik zie door de bomen het bos niet meer.

alvast bedankt

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: dsb

Ongelezen bericht door trail46 »

Edit= Iets met de sop die de kool niet waard is.
Laatst gewijzigd door trail46 op 02 jan 2014 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: dsb

Ongelezen bericht door ArneLH »

Schadevergoeding bij een lening??

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: dsb

Ongelezen bericht door 16again »

ArneLH schreef:Schadevergoeding bij een lening??
Bij een lening heb je uiteraard geen recht op schadevergoeding, mogelijk wel bij schenden zorgplicht/dwaling/misleiding...

Zonder verdere details is vraag van TS overigens niet te beantwoorden.

dommerd
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2013 15:24

Re: dsb

Ongelezen bericht door dommerd »

ja, hij heeft een compensatieregeling gekregen bij zijn lening(doorlopend krediet)
zijn er meer mensen die dit hebben gekregen?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: dsb

Ongelezen bericht door megatron29 »

Die compensatie is waarschijnlijk van de levensverzekering van DSB leven die gekoppeld was aan de lening die uw vriend toendertijd heeft afgesloten. Dit staat los van de lening zover ik kan beoordelen.
De levensverzekering was bedoeld om de lening na zoveel jaar af te lossen. Waarschijnlijk heeft hij die afgekocht?

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: dsb

Ongelezen bericht door jerwarm »

ik was jong en stom. :)

ik klopte aan bij Crefinas/ de gouwe voorschotbanck
ik zat met een bedrag van 12.500€ aan PL bij de DSB in 2000, meerdere schulden werden er toen 1 grote. Ik betaalde 1,5% aan rente en aflossing en volgens het opgestelde contract zou ik sowieso 240 maanden lang elke maand rente betalen én ook genoeg inlossen... dacht ik toen..... :roll: :shock:
de verplichte DSB levensverzekering op dat bedrag werd netto ingehouden, dus voordat die 12.500€ gestort werd was er al
-TADAS 1232,00€ vanaf.

Ik kon het op geven moment afkopen [telefonisch] met een compensatieregeling, daarbij ging ik 125€ betalen pm.

Ik kwam erachter dat ik 95€ aan rente betaalde met rentepercentage van 11.2% !!! de werkelijke aflossing bedroeg maar 30€ pm.


Ik heb deze PL over kunnen laten nemen uiteindelijk door een andere partij met veel lagere rentepercentage.


zie ook, http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=140

Gesloten