Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
mandarijneendje
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018 22:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mandarijneendje »

Het lukt niet op je een PB te sturen, zou je mij kunnen contacteren?
b.v.d.

Chup82
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2018 16:05

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Chup82 »

Het lukt mij ook niet u een pb te sturen. Hoe doe ik dit of kan u contact met mij opnemen?

patty77
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2018 16:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door patty77 »

Chup82 schreef:Het lukt mij ook niet u een pb te sturen. Hoe doe ik dit of kan u contact met mij opnemen?
Voor mij geld hetzelfde kan ook geen pb versturen.hoe kan ik in contact met je komen

Jarnobleekers
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:02

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Jarnobleekers »

Hallo, ook ik ben vorig jaar januari een lening aangegaan bij Ferratum + externe garantstelling en nu heb ik zojuist een mail van Trust and Law incassoservices ontvangen of ik even €1.078,- binnen 7 werkdagen wil betalen. Heeft iemand enige tips, aangezien het een jaar stil blijft en opeens is de vordering overgedragen naar een legitiem incassobedrijf

Jarnobleekers
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:02

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Jarnobleekers »

Hallo, ook ik ben vorig jaar januari jammer genoeg in zee gegaan met Ferratum. Het is 1,5 jaar stil geweest totdat ik onlangs een incassomail van Trust and Law ontving met de mededeling of ik binnen 7 werkdagen even €1.078,- wil ophoesten. Heeft iemand enige tips?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Dat is waarschijnlijk omdat je nog niks op het forum had geschreven.
Probeer het nu nog eens.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ferratum zit te wachten op het vonnis van een zaak van LoanRider tegen een cliënt van mij.
Ook zeggen ze dat ze in overleg zijn met hun internationale partners hoe ze nu verder moeten.

Jarnobleekers
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:02

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Jarnobleekers »

Zojuist ontvangen, overigens bedroeg de garantstelling €189,50 maar oke

Dank voor uw e-mail. Hieronder treft u een specificatie aan van de vordering:

- Kredietbedrag: EUR 600,00
- Kosten Garantsteller: EUR 299,25
- Incassokosten: EUR 134,89
- BTW: EUR 28,33
- Totaal: EUR 1.026,47

Met betrekking tot de incassokosten, kan ik u het volgende melden:

In acht genomen dat u de vordering niet heeft voldaan aan cliënte, bent u incassokosten verschuldigd. De grondslag van deze incassokosten vindt zich niet in het Nederlands recht. Ferratum biedt vanuit het buitenland (i.e. Engeland) online diensten aan op de Nederlandse markt. Ferratum maakt gebruik van de mogelijkheid die daartoe wordt geboden in de richtlijn inzake elektronische handel (2000/31/EG), die in Nederland is geïmplementeerd door middel van de Aanpassingswet richtlijn inzake elektronische handel (Stb. 2004, 210). In voornoemde richtlijn is onder meer vastgelegd dat voor online diensten, verleent vanuit een vestiging in een andere lidstaat, het land-van-herkomstbeginsel geldt.

Voor het bepalen van het land van herkomst wordt aangeknoopt bij de plaats van vestiging van waaruit daadwerkelijk de economische activiteiten worden uitgeoefend. In overweging 19 van de richtlijn inzake elektronische handel wordt aangegeven dat de plaats van vestiging van een bedrijf dat via een internetsite diensten aanbiedt, niet de plaats is waar zich de technologie ter ondersteuning van de site bevindt of waar de site toegankelijk is, maar de plaats waar de economische activiteit wordt uitgeoefend. Het land-van-herkomstbeginsel betekent dat de financiële onderneming volledig dient te voldoen aan de eisen die de regelgeving van de lidstaat waar zij haar zetel of bijkantoor heeft stelt aan die dienstverlening, ook wanneer zij haar diensten online grensoverschrijdend verleent. Dit betekent ook dat de financiële onderneming in beginsel niet kan worden gebonden aan regelgeving met betrekking tot financiële diensten van de lidstaat waar de cliënten zich bevinden.

In het geval van Ferratum, die in het Verenigd Koninkrijk is geregistreerd en daar een vergunning heeft, is het dan ook aan de Britse toezichthouder (de FCA) om te beoordelen of deze partij zich aan de geldende Britse regelgeving houdt. Met andere woorden: de kredietovereenkomst valt niet onder de Nederlandse wet- en regelgeving. Ditzelfde geldt voor Global Guarantee. Kortheidshalve verwijs ik nog naar het debat dat heeft plaatsgevonden in de Tweede Kamer waaruit volgt dat Ferratum en cliënte niet vallen onder de Nederlandse wet- en regelgeving (zie bijlage I), alsmede de recente uitspraak van de Rechtbank Rotterdam waaruit volgt dat de Wet Financieel Toezicht (WFT) niet van toepassing is en dat de AFM geen bevoegdheden jegens cliënte heeft (bijlage II).

Op grond van de geldende wet- en regelgeving mogen zij die incassokosten berekenen, zonder daartoe een zogenaamde WIK-brief te versturen. Bovendien, ook indien de Nederlandse wetgeving van toepassing zou zijn geweest – hetgeen cliënte nadrukkelijk betwist – bent u alsnog incassokosten verschuldigd, tenzij u de vordering binnen 14 dagen terstond en geheel terugbetaald. U verzoekt een betalingsregeling, waaruit volgt dat u de vordering niet binnen 14 dagen zult voldoen, waardoor u alsnog incassokosten zou zijn verschuldigd. Enfin, het voorgaande is enkel ter illustratie, omdat – zoals reeds uiteengezet – cliënte nadrukkelijk betwist dat de Nederlandse wetgeving in onderhavig geval van toepassing is.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Lees Rome I art 6 lid 2 tweede zin.

mandarijneendje
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018 22:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mandarijneendje »

zou je op mijn PB kunnen reageren Sacredfour?

Mike82
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2018 22:56

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Mike82 »

Jarnobleekers schreef:Hallo, ook ik ben vorig jaar januari jammer genoeg in zee gegaan met Ferratum. Het is 1,5 jaar stil geweest totdat ik onlangs een incassomail van Trust and Law ontving met de mededeling of ik binnen 7 werkdagen even €1.078,- wil ophoesten. Heeft iemand enige tips?
Heb een 2tal weken geleden dezelfde email gehad. Er zaten bij mij 5 maanden tussen. (dus lijkt willekeurig welk dossier ze oppakken).

Heb een betalingsregeling getroffen met hun. Zit op ongeveer hetzelfde bedrag. Ik heb hun gebeld , en kreeg heel makkelijk een regeling voor 6 maanden.

Geeft mij ook veel meer rust. Ik ben er straks vanaf.

Jarnobleekers
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:02

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Jarnobleekers »

@sacredfour, wat is nu verstandig? Kunnen ze de vordering uit handen geven aan een deurwaarder en kan je gedagvaard worden? Ik vind het echt enorm vaag allemaal

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Beste jarnobleekers,
Zoals ik al eerder heb geschreven is Ferratum in afwachting van een vonnis van een andere flitskrediet verstrekker, LoanRider.
EEn uitspraak hier kan bepalend zijn voor de gehele flitskrediet branch.
Deze zaak is voor de Nederlandse rechter en met het Nederlands rechtssysteem.

D.lange78
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2018 14:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door D.lange78 »

Hier ook een vage email gekregen van trust and LAW !! Help

Erwin1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2018 18:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erwin1971 »

Rustig, het is maar een incassobureau. Ik denk ook dat ze op een vonnis wachten van andere lening verstrekker.

mandarijneendje
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018 22:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mandarijneendje »

Wanneer komt de zaak met Loanrider voor?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

De mondelinge behandeling is al geweest.
Gezien het maatschappelijk belang van de zaak vond de rechter een extra schriftelijke ronde van repliek en dupliek nodig.
Dupliek moet ik deze week inleveren.
Meestal is het dan binnen 6 weken dat de rechter uitspraak doet.
Op de zitting was de pers ook aanwezig ( Groene Amsterdammer)
op 20 juni publiceren ze een artikel over de flitskredieten en deze zaak.

bouwmeister
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2018 14:09

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door bouwmeister »

Hoi allen,

Ook ik ben zo dom geweest een lening met Ferratum aan te gaan.
600 euro plus 200 euro aan externe garantstellings kosten.
Ik heb mail contact met Pactum Collections, een zuster bedrijf van Ferratum en Global Guarantee.

Als ik alle berichten zo door lees op het interwebs word ik bijna bang voor alle torenhoge rentes en extra kosten. Ik lees ook veel verschillende berichten. De één zegt lekker laten en niet betalen want ze hebben geen poot om op te staan. De ander zegt netjes betalen.....

What to do?!?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Heeft Trust and Law nog geen contact met je gezocht?
Ik help Ferratum gedupeerden.

Stuur mij een PM

Deltalex
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2018 21:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Deltalex »

Informatiebrief Loanrider


Geachte heer, mevrouw,

Wij informeren u hierbij dat wij u informatie dienen te verstrekken over de prijs van het krediet dat u heeft gesloten. Wij hebben u bij het afsluiten van het krediet, geïnformeerd over de prijs van het krediet door middel van het jaarlijks kostenpercentage (JKP) van 13,99%, waarbij wij in dit jaarlijks kostenpercentage de rente hebben verwerkt.

Daarnaast diende u in verband met het krediet een garantie te verstrekken. Dit kon een persoonlijke garantie zijn of een commerciële garantie van een derde. In het geval van een persoonlijke garantie was de informatie van het JKP waar wij u over hebben geïnformeerd correct.

In verband met de commerciële garantie, heeft de Autoriteit Financiële Markten ons geïnformeerd dat de kosten van deze commerciële garantie in het JKP hadden moeten zijn verwerkt. Dat betekent dat het JKP niet correct is weergegeven. Als u een commerciële garantie heeft afgenomen, betekent dit dat wij onjuiste en (mogelijk) misleidende informatie hebben verstrekt ten aanzien van de prijs voor het krediet en hiermee in strijd hebben gehandeld met artikel 8.8 van de Wet handhaving consumentenbescherming juncto artikel 6:193b, derde lid, sub a en artikel 6:193c, eerste lid, sub d Burgerlijk Wetboek.

Als u een commerciële garantie heeft afgenomen, zou de prijs van het krediet, zoals opgenomen in het JKP, dus inclusief de kosten van die garantie moeten zijn geweest. In de kostentabel kunt u inzien welke prijs derhalve de prijs van het krediet zou zijn geweest.

Leenbedrag met looptijd van 15 dagen JKP met commerciële garantie Totale kosten krediet
100 332.38% € 113.65
200 332.38% € 227.30
300 332.38% € 340.95

Leenbedrag met looptijd van 30 dagen JKP met commerciële garantie Totale kosten krediet
100 318.38% € 126.15
200 318.38% € 252.30
300 318.38% € 378.45
400 318.38% € 504.60
500 318.38% € 630.75
600 318.38% € 756.90
700 318.38% € 883.05
800 318.38% € 1,009.20
900 318.38% € 1,135.35
1000 318.38% € 1,261.50
Indien u hier vragen over heeft, kunt u contact met ons opnemen via

Plaats reactie