Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Eric83 schreef:
25 okt 2018 21:12
Ik.heb er melding van gemaakt bij dat meldt punt bij AFM. Vervolgens telefonisch contact gehad met AFM. En ferratum mag dit doen volgens AFM.Ik had ook geheel ander antwoord verwacht en enige steun van AFM verwacht maar niets van dat alles.
Ik geloof hier niets van.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Eric83 schreef:
25 okt 2018 21:12
Ik.heb er melding van gemaakt bij dat meldt punt bij AFM. Vervolgens telefonisch contact gehad met AFM. En ferratum mag dit doen volgens AFM.Ik had ook geheel ander antwoord verwacht en enige steun van AFM verwacht maar niets van dat alles.
Dit is nep nieuws, lees ook de uitspraak van de recht waar Lady1234 naar verwijst.

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

U noemt het nep nieuws ik kan u zelfs naam geven wie ik gesproken heb bij AFM. Belt u afm zelf maar dan. En vraag of ferratum garantie kosten en incasso kosten mag rekenen. Ik kreeg antwoord dat ze dat mogen.

Kiki86
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2018 18:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Kiki86 »

Dat is onzin, want ook ik heb contact gehad met afm en ze zeiden, dat het niet mag, dat ze mij alleen niet kunnen bijstaan, omdat ferratum niet is aangesloten bij afm. Maar ze hebben mij aangeraden om wel klacht bij andere instanties te doen.
En ze zeiden ook, dat het NIET mag met de hoge garantkosten!
Wil graag weten, met wie je daar heb gesproken, want dit is duidelijk een onjuiste melding!

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is het nou nog niet duidelijk dat de AFM niets te zeggen heeft over en ook niets kan doen aan Ferratum?

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Eric83 schreef:
26 okt 2018 06:50
U noemt het nep nieuws ik kan u zelfs naam geven wie ik gesproken heb bij AFM. Belt u afm zelf maar dan. En vraag of ferratum garantie kosten en incasso kosten mag rekenen. Ik kreeg antwoord dat ze dat mogen.
Het is nep nieuws. De rechter heeft dit ook verboden en Ferratum daagt niemand voor de rechter, omdat ze dit niet durven. De AFM wil van deze woekeraar af.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
26 okt 2018 09:58
Is het nou nog niet duidelijk dat de AFM niets te zeggen heeft over en ook niets kan doen aan Ferratum?
Nuance: AFM heeft dit wel geprobeerd, maar mag zelf niet buiten landsgrenzen opereren

ladydoef
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mar 2011 14:27

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ladydoef »

Ik krijg nu (zondag) een SMS van Ferratum ondertekend door Pactum Collection.

'Het zijn toch 2 aparte bedrijven'?
Door de mand gevallen dat het 1groot complot is.

Ze hebben namelijk telefonisch contact met mij gezocht en wettelijk gezien mag Ferratum alleen mailen toch? Dat staat toch ergens beschreven in de wet aldus dit topic?

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

Het zijn toch 2 aparte bedrijven'?
https://jobspotting.com/en/company/ferratum-collections
pactum collections is van ferratum dus zelfde bedrijf. kantoor zit in berlijn.
https://www.ferratumgroup.com/en/careers
Ferratum zoekt ook:Collection Officer for Dutch team in berlijn

tdk12
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2018 20:28

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tdk12 »

Kan iemand mij helpen met ferratum? Hoe kom ik in contact met sacredfour?

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Door de pb-functie te gebruiken (klik op de button onder zijn gebruikersnaam of ga naar zijn profiel).

tdk12
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2018 20:28

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tdk12 »

Moneyman schreef:
28 okt 2018 21:51
Door de pb-functie te gebruiken (klik op de button onder zijn gebruikersnaam of ga naar zijn profiel).


Ah, helaas lukt dat niet omdat ik nieuw ben op het forum.. Ik heb gisteren dit hele forum gelezen en ben enorm verbaasd over Ferratum. Dat niet pluis was, wist ik inmiddels wel maar helaas ben ik er ook ingetrapt.

Anguis in Herba
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2018 12:38

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Anguis in Herba »

Wat een hoop "slachtoffers" en krokodillentranen hier. Het rentebedrag plus de externe garantstelling (uiteraard is dit ook Ferratum) is inderdaad aan de hoge kant. Maar iedereen die een lening kan aanvragen, kan ook lezen. Het word niet stiekem ergens vermeld. Vind je het "rentebedrag" te hoog dan gewoon niet lenen bij Ferratum. En leen je wel dan moet je verder ook niet zeuren. Ik heb nu zelf 2 keer 100 Euro geleend, dit netjes en op tijd terugbetaald, en ik was er mee geholpen. En inderdaad, contact met Ferratum loopt niet altijd even makkelijk, maar nogmaals, betaal je netjes op tijd terug dan is er niets aan de hand. En tja, betaal je niet terug dan heb je inderdaad een probleem. Net zoals je dat zou hebben wanneer je je huur of elektra niet betaald.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn ook lieden die van tevoren aankondigen dat, als je niet op tijd betaald, ze je pink afknippen, of iets dergelijks. Dat mag hier ook niet.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Anguis in Herba schreef:
03 nov 2018 12:48
Wat een hoop "slachtoffers" en krokodillentranen hier. Het rentebedrag plus de externe garantstelling (uiteraard is dit ook Ferratum) is inderdaad aan de hoge kant.
"aan de hoge kant" is wel erg voorzichtig uitgedrukt. De rechter in achtte deze kosten in het loanrider geval niet toegestaan, en haalde een streep door de gehele overeenkomst

Tristb
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2015 10:02

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Tristb »

Hoe zit het eigenlijk met pactum collections? En wat is de relatie met global guarantee? GG betaalt de vordering aan ferratum en dan zou je met hun te maken moeten krijgen, maar dan komt pactum collections in beeld die ferratum vertegenwoordigt. Vervolgens krijg ik een mail van trust and law dat de vordering bij hun ligt van opdrachtgever GG. Ik begin de draad aardig kwijt te raken. Moet ik in dit hele stuk ook niet iets van GG zelf gehoord hebben?

Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

Ik vind het de laatste tijd aardig rustig kwa bellen sms mailtjes van feratum/pactum. Heb al 2,5 week niks van ze vernomen, ervaren meer mensen dit?

robin.potveer
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2018 09:11

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robin.potveer »

Bocajunior schreef:
07 nov 2018 08:38
Ik vind het de laatste tijd aardig rustig kwa bellen sms mailtjes van feratum/pactum. Heb al 2,5 week niks van ze vernomen, ervaren meer mensen dit?
Gister toevallig een mail gehad van Trust And Law.. met de vraag of ik mijn lening plus garantstelling .. aangevuld met incassokosten en btw wil terugbetalen.

Ik heb ze teruggemaild dat ik de overeenkomst nietig verklaar, dat ik de garanstelling niet betaal (vanwege uitspraak in de zaak LoanRider) .. alsmede de incassokosten (want niet toegestaan) en btw niet betaal. Daarnaast heb ik in de berekening alle voorgaande betaalde garantstellingen verrekend met het openstaande bedrag, waardoor ik praktisch op 0 sta.

Kijken wat ze gaan zeggen.

Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

robin.potveer schreef:
07 nov 2018 09:32
Bocajunior schreef:
07 nov 2018 08:38
Ik vind het de laatste tijd aardig rustig kwa bellen sms mailtjes van feratum/pactum. Heb al 2,5 week niks van ze vernomen, ervaren meer mensen dit?
Gister toevallig een mail gehad van Trust And Law.. met de vraag of ik mijn lening plus garantstelling .. aangevuld met incassokosten en btw wil terugbetalen.

Ik heb ze teruggemaild dat ik de overeenkomst nietig verklaar, dat ik de garanstelling niet betaal (vanwege uitspraak in de zaak LoanRider) .. alsmede de incassokosten (want niet toegestaan) en btw niet betaal. Daarnaast heb ik in de berekening alle voorgaande betaalde garantstellingen verrekend met het openstaande bedrag, waardoor ik praktisch op 0 sta.

Kijken wat ze gaan zeggen.
Oke, dit is je eerste bericht van trust en law? Of heb je daar al een paar van gehad?

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

robin.potveer schreef:
07 nov 2018 09:32
Bocajunior schreef:
07 nov 2018 08:38
Ik vind het de laatste tijd aardig rustig kwa bellen sms mailtjes van feratum/pactum. Heb al 2,5 week niks van ze vernomen, ervaren meer mensen dit?
Gister toevallig een mail gehad van Trust And Law.. met de vraag of ik mijn lening plus garantstelling .. aangevuld met incassokosten en btw wil terugbetalen.

Ik heb ze teruggemaild dat ik de overeenkomst nietig verklaar, dat ik de garanstelling niet betaal (vanwege uitspraak in de zaak LoanRider) .. alsmede de incassokosten (want niet toegestaan) en btw niet betaal. Daarnaast heb ik in de berekening alle voorgaande betaalde garantstellingen verrekend met het openstaande bedrag, waardoor ik praktisch op 0 sta.

Kijken wat ze gaan zeggen.
En wat verwacht je dat ze gaan zeggen?
Ten eerste mogen ze incassokosten rekenen en ten tweede kan je geen oude garantstellingen met een openstaande lening verrekenen!
Is het niet verstandiger om gewoon het openstaande leenbedrag te betalen?
Of ben jij ook net als vele andere in dit topic in de veronderstelling dat je wel wegkomt met het niet terugbetalen van de openstaande lening?
Droom verder....

Plaats reactie