Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Uiteraard beweren ze dat Engelse wetten van toepassing zijn. Zou raar zijn als ze dat niet deden.
Is gewoon een pressiemiddel om zoveel mogelijk geld binnen te harken.

De loanrider uitspraak was duidelijk. Daar oordeelde de rechter dat consument zich op Nederlands wet mocht beroepen.

Patje271
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2018 00:37

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Patje271 »

Voor het gemak hierbij een kopie van het antwoord van t&l

RE: dossiernummer


 

Bijgaand zend ik u een specificatie van de openstaande vordering:

 

Krediet                                : EUR     xxx

Kosten Garant                  : EUR     xxx
Xxx    +
Subtotaal 1                    
xxx     
Incassokosten                  : EUR     xxx
BTW                                      : EUR       xxxx     +
Nog te voldoen                : EUR xxx

 

Ten aanzien van uw betwisting omtrent de incassokosten, deel ik u het volgende mede. In acht genomen dat u de vordering niet heeft voldaan aan cliënte, bent u incassokosten verschuldigd. De grondslag van deze incassokosten vindt zich niet in het Nederlands recht. Ferratum biedt vanuit het buitenland (i.e. Engeland) online diensten aan op de Nederlandse markt. Ferratum maakt gebruik van de mogelijkheid die daartoe wordt geboden in de richtlijn inzake elektronische handel (2000/31/EG), die in Nederland is geïmplementeerd door middel van de Aanpassingswet richtlijn inzake elektronische handel (Stb. 2004, 210). In voornoemde richtlijn is onder meer vastgelegd dat voor online diensten, verleent vanuit een vestiging in een andere lidstaat, het land-van-herkomstbeginsel geldt.

 

Voor het bepalen van het land van herkomst wordt aangeknoopt bij de plaats van vestiging van waaruit daadwerkelijk de economische activiteiten worden uitgeoefend. In overweging 19 van de richtlijn inzake elektronische handel wordt aangegeven dat de plaats van vestiging van een bedrijf dat via een internetsite diensten aanbiedt, niet de plaats is waar zich de technologie ter ondersteuning van de site bevindt of waar de site toegankelijk is, maar de plaats waar de economische activiteit wordt uitgeoefend. Het land-van-herkomstbeginsel betekent dat de financiële onderneming volledig dient te voldoen aan de eisen die de regelgeving van de lidstaat waar zij haar zetel of bijkantoor heeft stelt aan die dienstverlening, ook wanneer zij haar diensten online grensoverschrijdend verleent. Dit betekent ook dat de financiële onderneming in beginsel niet kan worden gebonden aan regelgeving met betrekking tot financiële diensten van de lidstaat waar de cliënten zich bevinden.

 

In het geval van Ferratum, die in het Verenigd Koninkrijk is geregistreerd en daar een vergunning heeft, is het dan ook aan de Britse toezichthouder (de FCA) om te beoordelen of deze partij zich aan de geldende Britse regelgeving houdt. Met andere woorden: de kredietovereenkomst valt niet onder de Nederlandse wet- en regelgeving. Ditzelfde geldt voor Global Guarantee.

 

Op grond van de geldende wet- en regelgeving mogen zij die incassokosten berekenen, zonder daartoe een zogenaamde WIK-brief te versturen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dat is hier toch al minstens een dozijn keer geschreven.

tomma
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2018 08:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tomma »

Sacred Four, kan ik met je in contact komen ? Heb wat vragen.

Met vriendelijke groet,

Thomas

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
27 nov 2018 23:24
En dat is hier toch al minstens een dozijn keer geschreven.
Klopt. Dit topic is niet veel meer dan een zich continu herhalend proces.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
28 nov 2018 16:03
Klopt. Dit topic is niet veel meer dan een zich continu herhalend proces.
Met als belangrijkste oorzaak dat de Ferratums van deze wereld niet naar de rechter (durven te) stappen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar degenen die zich zo benadeeld voelen, nemen niet de moeite het hele topic door te lezen.

Patje271
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2018 00:37

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Patje271 »

Lady1234 schreef:
28 nov 2018 17:32
Maar degenen die zich zo benadeeld voelen, nemen niet de moeite het hele topic door te lezen.
Dat komt mischien omdat niemand 70 paginas door wil lezen

D. moerman
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2018 05:19

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door D. moerman »

sacredfour schreef:
20 apr 2018 16:01
anoniempje12, je kan mij een PM sturen.
Ik sta een aantal Ferratum klanten bij. Als je wilt kan ik de zaak met Trust and Law voor je overnemen.
Hoe kan ik u een pm sturen ook ik heb problemen met trust en las heb hulp nodig

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. Wel verwachten dat anderen moeite voor je doen, maar dat zelf niet willen doen? Bovendien hoef je net mee dan een paar pagina`s terug te lezen.

61Gerard
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2018 13:37

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 61Gerard »

Kan Secredfour contact met mij opnemen?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

61Gerard schreef:
06 dec 2018 13:53
Kan Secredfour contact met mij opnemen?
Misschien kunt u dat beter zelf doen? Lees het topic door en u vindt vanzelf het mailadres.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

61Gerard schreef:
06 dec 2018 13:53
Kan Secredfour contact met mij opnemen?

Stuur hem een PB.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Door het gebruik van;

Let Op! Geld lenen kost geld + logo ....

Dan lijkt het een Nederlandse firma dus ook Nederlands recht en daar staat maximaal 14% en aan beide houden ze zich niet,
ik heb in 100% Nederlands een contract gesloten en geld ontvangen van NL bank dus groetjes van een ervaren wanbetaler die
netjes op de door hun beloofde uitnodiging van de rechtbank wacht, in Londen?,,,,

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zijn hun dienstverlening dan al niet lang en breed gestaakt?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Als ik https://www.ferratum.nl/ bezoek, dan is evident dat de "dienstverlening" nog steeds in de lucht is.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
08 dec 2018 07:36
Als ik https://www.ferratum.nl/ bezoek, dan is evident dat de "dienstverlening" nog steeds in de lucht is.
Dan kan dit topic makkelijk honderd pagina’s lang worden. Iedereen lenen, niemand terugbetalen. :lol:

Mupke00
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2018 13:16

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Mupke00 »

Ik heb helaas in het verleden meermaals moeten lenen bij Ferratum. De laatste keer (eind juli) heb ik door onvoorziene omstandigheden meer moeten lenen dan uiteindelijk bleek dat ik af kon lossen. Ik ben door vrienden er toen op gewezen dat ze helemaal niet zoveel kosten mochten vragen. Ik ging zoeken op Google en kwam ook op dit forum terecht. Ik heb hier alle 71 pagina's gelezen en besefte me dat ik hier dus echt niet akkoord mee hoefde te gaan en ben met de gevonden informatie naar mijn rechtsbijstand gestapt. Inmiddels heb ik ook een bericht ontvangen van Trust and Law. Mijn rechtsbijstand heeft mij advies gegeven, in hoeverre zij denken mij te kunnen bij staan in een eventuele rechtzaak. Rechtsbijstand wil dat zonodig wel doen, zolang ik me bereid stel het onbetwiste bedrag te betalen. Dat is ook waar ik geen probleem mee heb. Oudere contracten zonder tussenkomst van een rechter nietig laten verklaren vonden ze niet handig, ook omdat deze contracten geweest zijn voor de uitspraak van 13 juli en ook omdat ik eigenlijk dan gewoon een zaak aan zou moeten spannen om terug te vorderen. Zij zijn niet bereid hier apart een zaak voor te starten, wel zouden zij dit eventueel meenemen in een zaak als Ferratum alsnog het betwiste gedeelte in de rechtbank zou willen vorderen. Maar ik hoop dus dat het zover niet hoeft te komen.
Trust and Law heeft netjes uitgelegd dat Ferratum tot nog toe niet instemt met schikkingsvoorstellen, maar dat zij wel een betaalvoorstel willen bespreken en incasseren voor het onbetwiste bedrag en daarna GG op de hoogte zullen stellen dat ik dus alleen het geleende bedrag en rente betaal en verder niets. Wat Ferratum of Global Guarantee daarna doet daar kunnen ze niets over zeggen. Ik heb ze een voorstel gedaan, 1 dat in ieder geval zorgt dat ik niet opnieuw ergens hoef te lenen, want daar ben ik wel klaar mee. Het contract heb ik nietig verklaard en rechtsbijstand is ervan overtuigd dat zij de rest van de zaak kunnen winnen mocht het zo ver komen.
Misschien heeft iemand iets aan mijn verhaal. Mijn advies is dus, schakel je rechtsbijstand in als je die hebt. Leg ze de zaak uit, eventueel met de info die je hier op het forum hebt gevonden en laat je door hen adviseren. Heb je geen rechtsbijstand en ben je er niet zeker van dat wat je Trust and Law te melden hebt klopt, dan denk ik dat je Sacredfour voor je kan laten bemiddelen. Echter ben ik blij dat ik mijn rechtsbijstand heb, het geeft me in deze zaak wel rust. Want ja, ik ben geleerd wat je leent dat betaal je terug. Je hoeft echer niet, nadat je er achter bent gekomen dat er dingen niet kloppen, maar ja en amen te blijven zeggen omdat je dat in het verleden ook hebt gedaan. Wat je niet wist dat wist je niet, maar nieuwe kennis mag je gebruiken.
Ik weet dat sommigen nu zullen zeggen, niet betalen. Het moet een rechtzaak worden, want dan moeten ze stoppen. Ik hoop uiteindelijk ook echt dat ze moeten stoppen en zou er niet rouwig om zijn als ze het betwiste gedeelte alsnog proberen te vorderen via een rechter. Echter weet ik toch wel dat ik het geleende gedeelte zal moeten betalen (logisch ook) en ik heb geen rechter nodig om me dat uit te leggen

watbenjeaanhetdoen
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2018 12:27

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door watbenjeaanhetdoen »

LET OP!! GlOBAL GUARANTEE IS WEL AKTIEF!

Ik ben het er helemaal mee eens dat advies kan worden gedeeld, om ons allemaal uit de geldproblemen te helpen
Maar nadat ik dit heb gelezen heb ik contact opgenomen met Global Guarantee voordat ik weigerde om de kosten van de garantstelling te betalen.
De informatie die jij SacredFour hier geeft over Global Guarantee is onjuist. Ze zijn niet opgeheven en het register in Estland waar SacredFour op duidt is een vrijwillig register waar Global Guarantee nooit geregistreerd is geweest.

SecredFour was ik dit zelf niet gaan navragen had ik nog verder in the geldproblemen kunnen komen!!!! De kosten van Global Guarantee dienen dus alsnog voldoen te worden!

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

- Wat ben je aan het doen?
- Proberen de schade te beperken.

Plaats reactie