Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ze hebben zich in die reactie nergens op vastgelegd. Daarom helpt het anderen niet.

R10010
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2019 00:10

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door R10010 »

Ok begrijpelijk, maar deze klant had dus wel een regeling getroffen zoals eerder genoemd: hoofdsom-eerder betaalde garantstellingskosten en daarmee was de kous af?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

In de bevestiging stond alleen dat ze akkoord gingen met een regeling voor het niet betwiste deel. Ze bevestigen niet expliciet dat daarmee de kous af is.
Mochten ze ooit gaan dagvaarden komen ze daar overigens niet mee weg, omdat ze zich in het licht van van de situatie expliciet de rechten hadden moeten voorbehouden.

R10010
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2019 00:10

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door R10010 »

Ok, ik heb nu wel een mail ontvangen van ferratum dat ik de 28e de lening moet voldoen(in zijn geheel en dus niet over 2 termijnen) Bij kosten garantsteller staat nu 0??

Heb inmiddels contact met sacredfour ook om de zaak over te laten nemen.

R10010
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 feb 2019 00:10

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door R10010 »

Kees2850 schreef:
25 feb 2019 14:47
@R10010 je hoeft niets over te laten nemen. Laat je niet gek maken. Doe wat Moneyman al enkele keren heeft geschreven. Nietig verklaren. En berekening sturen van wat je teveel hebt betaald aan garantiekosten en je werkelijke leenbedrag. En verder niets meer doen tot je oproep krijgt voor rechtszaak. Maar die zal je niet krijgen hoor. En alle telefoontjes en mailtjes en brieven gewoon negeren.
Bedankt voor je feedback, dit heb ik al gedaan bij ferratum en een mail gekregen met hoop blablabla standaardmail waarschijnlijk.

Ik krijg dus nog zelfs geld van hun tegoed, ik heb alleen geen zin in diverse mails belletjes en brieven vandaar dat ik het wil laten overnemen en het lijkt me ook het verstandigst ivm collectief

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

De Reclame Code Commissie heeft een uitspraak gedaan; Dossier 2018/00891
Ik weet niet hoe ik deze hier moet plaatsen

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

sacredfour schreef:
26 feb 2019 13:43
De Reclame Code Commissie heeft een uitspraak gedaan; Dossier 2018/00891
Ik weet niet hoe ik deze hier moet plaatsen
Copy paste uit het document misschien? De uitspraak lijkt (nog) niet op de site van de RCC te staan.

Of uiteraard de uitspraak even samenvatten.

Vino92
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2019 14:09

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Vino92 »

Ik zou graag advies willen. Ik heb in eerste instantie een minilening aangevraagd bij Ferratum. Alle papieren heb ik opgestuurd en vervolgens 2 weken niks meer gehoord. M8jn financiële situatie was inmiddels veranderd dus ik had de lening niet meer nodig. Ik heb daarop een mail gestuurd dat ik geen gebruik meer wens te maken van de lening. Diezelfde dag kreeg ineens het geld gestort.

Hierop heb ik contact gehad met ferratum chat en direct het geld terug gestuurd. Nu kreeg ik 90 dagen later een mail dat ik nog 9,82 moet betalen binnen 2 dagen en dat ik anders de gerandstellingskosten van 194 euro moet betalen. Hierop heb ik een mail gestuurd naar ferratum dat ik hun niks verschuldigd ben.

Twee dagen later kreeg ik een mail van pactum of ik 204 euro wil overmaken. Sindsdien is er over en weer mail contact en zeggen beide partijen dat ik maar moet betalen. Dit terwijl ik nergens gebruik van heb gemaakt.

Wat kunnen jullie mij aanraden?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik ben in het gelijk gesteld door de RCC!
Hoe plaats ik een bijlage?

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

bij een nieuwe post, kies voor "volledige bewerker & voorbeeld"

Dan onder het vak waar je de tekst in zet, kies voor het tabblad "bijlagen", naast het tabblad "Opties" en voeg de bijlage toe.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Te groot om in een keer te plaatsen. doe het dus in gedeeltes.
blz 1-226022019_0000.pdf
(189.85 KiB) 133 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

blz rest26022019_0000.pdf
(249.09 KiB) 125 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
De rest van de uitspraak.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gefeliciteerd!

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Chapeau. Maar ze moeten dus voortaan, in plaats van een asterix, meteen het zinnetje over de dure garant vermelden.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooie uitspraak. Die gelijk bevestigt wat ik hier al heel vaak heb gezegd: Ferratum is niet gebonden aan de Palden-uitspraak, maar moet er rekening mee houden dat in een gelijke procedure een gelijke veroordeling zal volgen.

Ik vraag me wel af in hoeverre deze uitspraak nu daadwerkelijk winst betekent. OK, er zal een helderder verwijzing naar de kosten moeten komen. Dan voldoet de reclameuiting weer aan de norm. Maar, denk je dat de doelgroep van dergelijke kredietverstrekkers zich daar ook maar één seconde iets van aantrekt? No way.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ja, Moneyman, het is nog niet genoeg om Ferratum te laten stoppen. Maar ja ik heb ze het leven wel weer een beetje moeilijker gemaakt. Ferratum heeft een duur advocatenkantoor moeten inhuren. De enige kosten voor mij waren een retourtje Amsterdam., speciaal tarief 16.50 euro.
Moneyman, heb je nog ideeën hoe ik het verder moet aanpakken dan hoor ik dit graag. Misschien wil je wel helpen?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

De enige manier om de bal aan jouw kant te krijgen is hen dagvaarden voor één van je cliënten die méér garantkosten heeft betaald dan hij kan verrekenen. Dan moet je ze dagvaarden, de overeenkomsten nietig laten verklaren en terugbetaling van het teveel betaalde vorderen. In die procedure zal de rechter dan onontkoombaar de "Palden-doctrine" moeten toepassen - en voilá, je hebt je jurisprudentie op naam van Ferratum.

Tegelijk is het vechten tegen de bierkaai, want als Ferratum niet meer kan aanbieden, zal een andere entiteit hetzelfde alsnog gaan doen. Bij die nieuwe entiteit kan je vervolgens na verloop van tijd weer hetzelfde spelletje spelen, en dan worden ze het uiteindelijk natuurlijk snel zat. Want het verdienmodel wordt dan wel heel onaantrekkelijk.

boerenlul
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2019 20:07

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door boerenlul »

Ik weet niet wat me overkomt.Ik heb een tijdje geleden al gepost dat ik meerdere keren geleend heb bij ferratum.De laatste keer 1000 euro met ruim 450 euro garantkosten.Kon het niet terugbetalen.Heb toen een betalingsregeling kunnen treffen.4 termijnen van ruim 360 euro.De eerste eind oktober betaalt.De tweede eind november.Ik had de derde eind december moeten betalen en de 4e eind januari.De derde termijn lukte mij niet te betalen.Ik dacht nou die hangen gelijk aan de telefoon en mailen me suf.Nooit meer wat gehoord.Heb de 4e ook niet betaald eind januari.En inmiddels is het al maart zo zachtjes aan en ik hoor gewoon helemaal niks.Dus ze kunnen de tering krijgen ook dan.Begin nu ook daadwerkelijk te geloven dat ik ook helemaal niks meer ga horen.Anders hadden ze toch al lang al wel aan de bel getrokken?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

sacredfour schreef:
27 feb 2019 09:41
Ja, Moneyman, het is nog niet genoeg om Ferratum te laten stoppen. Maar ja ik heb ze het leven wel weer een beetje moeilijker gemaakt. Ferratum heeft een duur advocatenkantoor moeten inhuren. De enige kosten voor mij waren een retourtje Amsterdam., speciaal tarief 16.50 euro.
Vandaag staat er een behoorlijk stuk in Trouw.

"Het is gezien, mompelde hij, het is niet onopgemerkt gebleven." :wink:

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat artikel zit heel aardig op dezelfde lijn als mijn eerste reactie op de uitspraak :wink:

Plaats reactie