Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dimme schreef:
17 jun 2019 23:11
Elke keer maar post van die lui krijgen is ook maar heel vervelend.
Er is een hele simpele methode om daar vanaf te komen.
16again schreef:
18 jun 2019 08:42
Komkommertijd schreef:
17 jun 2019 23:46
Hoeveel tijd mag Ferratum wachten tot deze een wanbetaler voor de rechter brengt?
Zoek eens op verjaring.....en stuiting van die verjaring
Precies. En dat kan zich vrijwel eindeloos herhalen.
Komkommertijd schreef:
18 jun 2019 09:03
Mijn vraag is dus daarom ook; Mag een bedrijf een zitting rechtbank beloven als ik niet binnen 1 week zou betalen en dat nog ruim 2 jaren volhouden?
Ja. Er is niet snel sprake van zogenaamde rechtsverwerking als het recht op invordering expliciet wordt meegedeeld.
Theotrucker schreef:
18 jun 2019 08:47
Dus ze mogen wachten tot de rente zich loont. Voor een paar maanden zijn het peanuts maar over vele jaren overstijgt de rente de hoofdsom. Dan wordt het natuurlijk interessant. Nog wat bijverdienste voor de deurwaarder dan heeft die ook zijn boterham.
Klopt op zich wel. Alleen praat je dan natuurlijk wel over de wettelijke rente, en niet over de contractuele rente (want die is onderdeel van het nietige contract). Als de rente stijgt, wordt e vordering inderdaad hoger, maar kost het uitstaande geld Ferratum ook meer. Oer saldo schiet men daar niet zoveel mee op.

Overigens verdien ik geen cent extra aan die eventuele hogere rente. Dus geen extra boterham ;)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik niet binnen 1 week betaalde krijg ik BINNENKORT.... en daar wacht ik op!

Dat Binnenkort nu al 2 jaren duurde is hun probleem.
Als zij zo traag zijn reken ik de 13,99% rente tot die verlopen week!

Dan is het maar een flut bedrag onder de 7% van geleende geld!

Zij beloven binnenkort een Deurwaarder te sturen en dat is nu 2 jaren later!
Dan hoef ik toch niet wegens hun trage handelen extra geld te betalen!

Ik was bereid de geleende som + 7% over half jaar te betalen verhoogd met alle gemaakte kosten mits ze die
binnenkort hadden uitgevoerd en niet vele jaren later!

Verder lopen ze nu de kans dat er enkele overleden zijn, de erfenis verdeeld en de erfgenamen wegens niet bekend zijnde op die datum de claim afwijzen wegens niet tijdig afgehandeld.
Ook nog mijn verhuizing, en ik hoef iemand die zo traag is toch geen verhuisbericht te sturen?

Je mag gerechtelijke kosten niet onnodig verhogen, en moet vooral gezien mijn brief waarin ik om de datum vroeg wegens vakantie en verhuizing, tijdig een deurwaarder langs sturen en niet nog 2 jaren rekken met dezelfde onzin.

Ik heb nu afgelopen 2 jaren al weer vele brieven gekregen van voor deze datum betalen, anders hogere kosten!
Dit is duur aan druk en porto kosten en leverde niets op!

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit verhaal heb je al tig keer geplaatst in dit topic. Iedere keer dezelfde onzin en dezelfde vragen. Zelfs als je antwoorden krijgt op je vragen, kom je weer met dezelfde reacties.

Waarom, in vredesnaam? Het voegt alleen maar nog meer ruis toe in dit topic.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jij bent de enigste met de mogelijkheid om het te beëindigen. Zolang als je in Nederland ingeschreven staat vinden ze je wel. Misschien wat extra onkosten voor de deurwaarder, maar dat zijn kosten die je het eerste betaalt voor de eigenlijke vordering. Maar daar hoef je je niet druk over te maken. Dat komt allemaal goed. Wordt allemaal geregeld door de deurwaarder.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als inwoner van Landgraaf...... België, Duitsland en Luxemburg is op fietsafstand!

Voor behoud AOW rechten moet je enkele maanden in NL wonen en je mag een rondje maken in meerdere woningen!
Verders hoef ik geen rekening te houden met een trage aanbieder van geld die zich niet aan de regels hield.

En aan de regels houden, daar ben ik zelf ook slecht in!

Ik ben gewoon perfect bereikbaar voor hun, het Gmail adres werkte over de gehele wereld dus die brieven met Porto zijn totaal overbodig, 1x per jaar voor de wettelijke eisen op laatste bekende adres is voldoende!

Telkens kregen zij een mail met wanneer is de beloofde Binnenkort!
Ik verwacht dat bij vele die daar lenen niets te halen valt en de hoge kosten niet teruggehaald worden.
Dan mogen zij de Deurwaarder en Incasso kosten, verhoogd met gerechtelijke kosten betalen.

Via Schuldsanering al PB gehad van enkele die hier waren en omdat zij niets aangemeld hebben dat rechtsgeldig is, kregen ze dus ook 36 maanden lang niets!
Zelf zit ik daar niet in maar ik weet dat er nu erg veel via Schuldsanering komt te vervallen en ik ga er vanuit dat elke rechter een te laat afgehandelde schuld zal afwijzen!

Volgens de Nederlandse wet moet elke Lening bij BKR geregistreerd worden en bij ontbreken hiervan word deze afgewezen!
Dan is schuldsanering de manier om van Ferratum af te komen!
Hoeveel hiervan er tussen zitten weet niemand, maar ik heb 3x een PB ontvangen van mensen die ondanks dat ze daar zitten de brieven bleven ontvangen.

Ze vinden zichzelf boven de wet staan blijkbaar en vele wachten daarom ook op een zitting!

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Theotrucker schreef:
18 jun 2019 08:47
Dus ze mogen wachten tot de rente zich loont. Voor een paar maanden zijn het peanuts maar over vele jaren overstijgt de rente de hoofdsom. Dan wordt het natuurlijk interessant. Nog wat bijverdienste voor de deurwaarder dan heeft die ook zijn boterham.
Lees de loanrider uitspraak nog eens na. De wettelijke rente over de hoofdsom ging pas in op de datum van de dagvaarding. En die 13.99% ging helemaal van tafel. Dus van dat treuzelen zal Ferratum geen rente voordeel hebben.

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat kwam slechts omdat het als onverschuldigde betaling werd gevorderd.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
18 jun 2019 10:48
Maar dat kwam slechts omdat het als onverschuldigde betaling werd gevorderd.
Een andere manier om het te vorderen is er ook niet.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
18 jun 2019 09:52
Volgens de Nederlandse wet moet elke Lening bij BKR geregistreerd worden en bij ontbreken hiervan word deze afgewezen!
Ik heb je al meermaals verteld dat dit klinkklare onzin is. Waarom blijf je het posten?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is exact wat het is, denk ik. Pas als er te weinig mensen meer nieuwe leningen afslutien (en hun verdienmodel dus dood is), zullen ze de openstaande vorderingen gaan terugvorderen als zijnde onverschuldigd.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
19 jun 2019 09:56
Pas als er te weinig mensen meer nieuwe leningen afslutien (en hun verdienmodel dus dood is).....
En dat omslagpunt komt natuurlijk dichterbij als meer mensen niets terugbetalen, in afwachting van de dagvaarding

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sinds enige tijd moet elke Lening geregistreerd worden bij BKR, zoals Telefoons op afbetaling er nu ook onder vallen.

Verder moet elke wanbetaler wat ik nu ook bewijsbaar ben daar een notering krijgen!

Volgens een bank die korting gaf voor Energie zuinige woning had ik 0x een BKR notering!
Dus volgens opgave kreeg ik van een Milieu Vriendelijke Bank een uitdraai van geen Schulden Elders!

Ik heb dus nu bewijsbaar €0,00 schuld bij bedrijven die geld uitlenen!
Volgens deze in Nederland gevestigde bank uit Zeist heb ik geen leningen ook geen openstaande schulden!

Ze zagen de bewijzen en wenste me met hun uitdraai met datum veel succes in de rechtszaak en vroegen bewijs van uitspraak!
Volgens hun medewerker is het niet toegestaan 2½ jaren later een BKR notering voor zowel de lening als schulden te plaatsen.

De op 4 april 2019 afgesloten en verleende Hypotheek was dus het bewijs dat ik geen Schulden bij Ferratum heb.
2¼ jaar na lenen van december 2017, dus ik heb gratis geld gekregen en ze voldoen als financiële instelling niet aan onze wettelijk regels.

De vermelding van Engelse adres Hoofdkantoor betekende nog niet dat het ook onder Engelse recht valt.
Dit in Puur Nederlandse taal en met hier een adres en in Nederland gevestigde bank uitgekeerde staat nergens als lening of schuld geregistreerd en is daarom ook niet te claimen volgens mijn Hypotheek bank uit Zeist.

Zij boden in ruil voor inleveren alle stukken hun juristen aan... als ik zou winnen wegens niet voldoen aan Nederlandse recht kan dit voor alle leners als ik zou winnen een Geld Terug Actie kunnen opleveren.
Mijn geld doet er niet toe, kan dit moeiteloos betalen maar als we voor alle klanten die zich dan in de studio mogen melden voor afgelopen jaren? Als je een illegale geld verstrekker kunt aanpakken is dat gratis reclame voor een bank die als beste beoordeeld werd en een 9.3 scoorde!

Daarom, graag zo snel mogelijk een Deurwaarder langs mijn deur.... en dat worden vele staanplaatsen in de studio die ze normaal gebruiken.... zien jullie tenminste ook eens wie Stofzuigertje / Komkommertijd is!

Maar heeft iemand enig idee hoeveel er ooit in aantal en bedrag is uitgeleend in verleden?
Een claim betekend een Brexit voor Ferratum als ik zou winnen.

Dat het dan een lange reclame spot voor een Milieu vriendelijke bank word is toegestaan.
Ik hoop dat ze miljoenen claim kregen, lijkt me leuk!
Zelf vind ik op TV komen voldoende bij winst.... kunnen andere forum leden nog niet zeggen!

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sorry dat ik het zeg, maar u bent echt hardleers in uw foute beweringen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

@stofzuiger, ik schreef eerder al...:
Moneyman schreef:
18 jun 2019 09:36
Dit verhaal heb je al tig keer geplaatst in dit topic. Iedere keer dezelfde onzin en dezelfde vragen. Zelfs als je antwoorden krijgt op je vragen, kom je weer met dezelfde reacties.

Waarom, in vredesnaam? Het voegt alleen maar nog meer ruis toe in dit topic.
en
Moneyman schreef:
18 jun 2019 13:06
Komkommertijd schreef:
18 jun 2019 09:52
Volgens de Nederlandse wet moet elke Lening bij BKR geregistreerd worden en bij ontbreken hiervan word deze afgewezen!
Ik heb je al meermaals verteld dat dit klinkklare onzin is. Waarom blijf je het posten?
Stop er in vredesnaam mee, dan hoeven wij het niet steeds meer te weerleggen om te voorkomen dat argeloze forumlezers denken dat je gelijk hebt...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

In de wet staat dat elke Aanbieder in Nederland aan bepaalde eisen vooraf moet voldoen.

Daar is BKR notering en ook bij wanbetalers verplicht.
Nu kon ik met deze normaal 2x BKR gewoon geld lenen en dan komt een illegale aanbieder achteraan te staan.
De bank in Zeist heeft 30 jaren lang voorrang op het geld na keurig wel bij BKR gemeld te hebben.
Ze hebben eerst gekeken en uitdraai gemaakt en gaven op mijn schuld loze verleden een iets hoger bedrag!

Een Engels Hoofdkantoor en niet duidelijk vermelden dat ze onder Engels recht dit uitgegeven werd is hun probleem.
Maar zolang zij niets doen en alleen maar binnenkort beloven kan ik ook niets helaas!

In afwachting op mijn binnenkort veroordeling!

Dimme
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018 14:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dimme »

Houdt de snatert eens

janesje16
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door janesje16 »

tja 2017 en nu 2019 trust and law over feratum weer gebeld.
ik heb gezegd dat ik het nietig verklaard heb en dat ze bij feratum moeten zijn
ze blijven maar bellen iedere maand als je je loon ontvangt
fijne dag nog zei ik m,wat de juffrouw ook zei
heb ook gezegd van de garantkosten
wannee stopt dit es van t en l minileningen ferratum??

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Waarom zouden ze stoppen voordat ze hun doel bereikt hebben.?

Lady1234
Berichten: 26917
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@janesje16

Het stopt onmiddellijk als u terugbetaalt.

janesje16
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door janesje16 »

er zijn er ook die horen niks meer van t en l

Plaats reactie