Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Brahms schreef:En wat gaat sacredfour rekenen voor deze bemiddeling. Als dat meer is dan enige Euro is al je winst al weg.
Gewoon lening met kosten terugbetalen, immers daar ben je mee accoord gegaan bij aangaan lening.
En er een les uit trekken voor de rest van je leven. :wink:

En die les is niet: hoe haal ik ongeacht de kosten mijn recht.
De les is: volgende keer wat beter opletten, scheelt een hoop gedoe.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

bprosman
Rome I art 6 lid 2.
Brahms, ik reken 25 euro administratiekosten en 1.5% als ik de zaak win.
Deze bijdrage is niet voor mij zelf maar voor de stichting Xwiljoenen juridisch Advies.
Met dit geld helpen we weer andere mensen en voeren we procedures.

Frederik de 2e
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2018 15:49

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Frederik de 2e »

sacredfour schreef:bprosman
Rome I art 6 lid 2.
Brahms, ik reken 25 euro administratiekosten en 1.5% als ik de zaak win.
Deze bijdrage is niet voor mij zelf maar voor de stichting Xwiljoenen juridisch Advies.
Met dit geld helpen we weer andere mensen en voeren we procedures.
Fijn ! Kun je helpen

Frederik de 2e
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2018 15:49

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Frederik de 2e »

Ben inmiddels gebeld. Hoe nu verder scaredfour

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

Goedendag
Ik wil nog graag even reageren op mijn vorige bericht ,ik heb een betaal afspraak met het incassobureau gemaakt van trust and law .
dat kun je beter doen dan voor laten komen. ik heb het ook geleend is ook logisch dat ze het terug willen ,ik ben in elk opgelucht.
en een ander land kan tegenwoordig heel makkelijk loon beslag leggen binnen de eu en als je het voor laat komen en je verliest ben je veel meer kwijt.
je kunt beter gewoon terug betalen dan betaal je maar teveel,is beter dan voor het gerecht laten komen. je bent die lening tenslotte ook aangegaan.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

sacredfour schreef:bprosman
Rome I art 6 lid 2.
Brahms, ik reken 25 euro administratiekosten en 1.5% als ik de zaak win.
Deze bijdrage is niet voor mij zelf maar voor de stichting Xwiljoenen juridisch Advies.
Met dit geld helpen we weer andere mensen en voeren we procedures.
Kijk En hoeveel rente wordt er teveel berekend?

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

incasso kosten op een bedrag van 1500 is 200 is de norm en dat mogen ze .

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Robbert, de kosten zijn:
PRIJSTABEL Geleende bedrag termijn Prijs 100 15 dagen 24,39 € 100 30 dagen 28,78 € 200 15 dagen 48,78 € 200 30 dagen 57,55 € 300 15 dagen 63,16 € 300 30 dagen 84,33 € 400 30 dagen 110,10 € 500 30 dagen 140,88 € 500 45 dagen 170,82 € 600 45 dagen 193,98 € 600 62 dagen 289,64€ 700 45 dagen 225,14 € 800 45 dagen 255,30 € 800 62 dagen 370,19€ 1000 62 dagen 452,73€ 1100 62 dagen 487,00€ 1200 62 dagen 519,28€ 1300 62 dagen 523,55€ 1400 62 dagen 535,82€ 1500 62 dagen 574,10€
Dit is geld uit de zak klopperij! Een fatsoenlijk bedrijf houdt rekening met haar klanten. Deze niet! Ik weet van veel klanten die ik bijsta dat Ferratum de klant steeds maar weer misleidt door met een nieuwe aanbiedingen van een lening te komen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik weet van veel klanten die ik bijsta dat Ferratum de klant steeds maar weer misleidt door met een nieuwe aanbiedingen van een lening te komen.
En hoe moet ik me dat voorstellen dan... die krijgen een pistool op hun hoofd en worden gedwongen te tekenen of toch lief naief denken dat gratis geld bestaat ?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sylvesterb »

youss schreef:
robert80 schreef:incasso kosten op een bedrag van 1500 is 200 is de norm en dat mogen ze .
Jij promoot overduidelijk Ferratum en Trust and Law dat ze erg gunstig zijn met terugbetalen. Erg sneu is dit weer
Waarmee promoot hij dan? Hij geeft alleen aan dat de € 200,-- incasso kosten binnen de norm zijn en dat deze dus mogen. Nergens staat iets over dat Ferratum een goed bedrijf is. Als je snel geld nodig hebt en je krijgt nergens een lening dan is het vaak het enige alternatief, je kunt je dan afvragen of het verstandig is om te lenen. Verder staat Ferratum niet bekend als een bedrijf wat mensen oplicht, je maakt zelf de keuze om geld te lenen en dit moet je ook gewoon terug betalen. Als je wat onderzoek zou doen dan zou je ook vinden dat ze zelfs meewerken aan schuldsanering verzoeken.

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

youss schreef:
robert80 schreef:incasso kosten op een bedrag van 1500 is 200 is de norm en dat mogen ze .
Jij promoot overduidelijk Ferratum en Trust and Law dat ze erg gunstig zijn met terugbetalen. Erg sneu is dit weer
Ik promoot niks, maar als je niks terug betaald en je moet voorkomen en je verliest ,krijg je de kosten van rechtbank ook dan betaal je dubbel ,en ze mogen in het buitenland naar rechtbank ,en als je dan nog niet betaald kunnen landen binnen de eu heel makkelijk beslag leggen en afm beschermd je daar niet tegen ,je kunt alleen een klacht indienen. loonbeslag gaat sinds 2017 heel makkelijk in de eu zoek maar op.

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

sacredfour schreef:Robbert, de kosten zijn:
PRIJSTABEL Geleende bedrag termijn Prijs 100 15 dagen 24,39 € 100 30 dagen 28,78 € 200 15 dagen 48,78 € 200 30 dagen 57,55 € 300 15 dagen 63,16 € 300 30 dagen 84,33 € 400 30 dagen 110,10 € 500 30 dagen 140,88 € 500 45 dagen 170,82 € 600 45 dagen 193,98 € 600 62 dagen 289,64€ 700 45 dagen 225,14 € 800 45 dagen 255,30 € 800 62 dagen 370,19€ 1000 62 dagen 452,73€ 1100 62 dagen 487,00€ 1200 62 dagen 519,28€ 1300 62 dagen 523,55€ 1400 62 dagen 535,82€ 1500 62 dagen 574,10€
Dit is geld uit de zak klopperij! Een fatsoenlijk bedrijf houdt rekening met haar klanten. Deze niet! Ik weet van veel klanten die ik bijsta dat Ferratum de klant steeds maar weer misleidt door met een nieuwe aanbiedingen van een lening te komen.

de kosten zijn heel hoog dat klopt ,maar ik heb geen zin in een gevecht in de rechtbank daarom heb ik voor een afspraak gekozen.

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

robert80 schreef:
youss schreef:
robert80 schreef:incasso kosten op een bedrag van 1500 is 200 is de norm en dat mogen ze .
Jij promoot overduidelijk Ferratum en Trust and Law dat ze erg gunstig zijn met terugbetalen. Erg sneu is dit weer
Ik promoot niks, maar als je niks terug betaald en je moet voorkomen en je verliest ,krijg je de kosten van rechtbank ook dan betaal je dubbel ,en ze mogen in het buitenland naar rechtbank ,en als je dan nog niet betaald kunnen landen binnen de eu heel makkelijk beslag leggen en afm beschermd je daar niet tegen ,je kunt alleen een klacht indienen. loonbeslag gaat sinds 2017 heel makkelijk in de eu zoek maar op.

Ik ben zelf die lening aangegaan is men eigen schuld ,ik leen er ook nooit weer ,maar betaal liever terug dan dat ik op een brief moet wachten voor rechtbank in Estland en hoe ga je het daar uit leggen wat in Nederland de regels zijn , dat maakt die rechter daar niks uit ,die rechter daar kan een vonnis in laten gaan voor loonbeslag voor mensen in Nederland ,ik wil niemand bang maken maar staat duidelijk op internet dat het niet zo heel moeilijk gaat,
word steeds makkelijker.

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

BESLAG LEGGEN OP DE BANKREKENING VAN EEN SCHULDENAAR IN EEN ANDERE LIDSTAAT VAN DE EU
door: Dennis Boor pdf voor printen
datum: 30 maart 2017

Heeft u een vordering op een partij in een andere lidstaat van de Europese Unie? Sinds kort is er een nieuwe mogelijkheid om uw vordering veilig te stellen. Hoe? Door het leggen van een Europees bankbeslag.

Europees bankbeslag
Op 18 januari 2017 is een Europese Verordening[1] in werking getreden. Deze Europese Verordening maakt het mogelijk om voor, tijdens of na een procedure beslag te leggen op de bankrekening van een schuldenaar in een andere lidstaat van de Europese Unie[2]. Voor deze datum was dat geen eenvoudige opgave. Schuldeisers moesten namelijk naar de rechter stappen in het land waar de schuldenaar een bankrekening heeft. Dat kan een hele opgave zijn, zeker als een bedrijf in meerdere landen vorderingen heeft uitstaan. Nu is er één rechter die een Europees bevel tot bewarend beslag op een bankrekening van de schuldenaar afgeeft. Dat kan tijd en geld besparen.

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

Een aantal belangrijke aspecten van de EAPO
Bij het aanvragen van een EAPO moet de schuldeiser stellen en aantonen dat er een reëel risico is dat zonder een EAPO de latere inning van de vordering op de schuldenaar onmogelijk wordt gemaakt of wordt bemoeilijkt.

Ook moet de schuldeiser bij het aanvragen van een EAPO het bedrag vermelden waarvoor het beslag wordt verzocht. Een EAPO blokkeert de beslagen bankrekening van de schuldenaar tot de hoogte van het in de EAPO vermelde bedrag. Als het saldo op de beslagen bankrekening hoger is dan uw vordering, dan heeft de schuldenaar dus nog wel de beschikking over het surplus op de bankrekening.

De schuldeiser die zijn vordering op de schuldenaar voor of tijdens een procedure veilig wil stellen, zal voorafgaand aan de verlening van de EAPO zekerheid moeten stellen. De rechter bepaalt hoe hoog deze zekerheid moet zijn en in welke vorm de zekerheid gesteld moet worden. Het stellen van zekerheid is opgenomen om misbruik te voorkomen en om eventuele schade van de schuldenaar als gevolg van het beslag te vergoeden.

Als er al een gerechtelijke uitspraak is, hoeft de schuldeiser alleen zekerheid te stellen indien de rechter het noodzakelijk en passend acht. De schuldeiser heeft voorts de mogelijkheid om een verzoek tot rekeninginformatie te doen. Dit is nuttig in het geval dat u als schuldeiser niet op de hoogte bent waar de schuldenaar één of meer bankrekeningen aanhoudt. Als dit verzoek door de rechter wordt gehonoreerd, kunnen bankrekeningen van de schuldenaar binnen de gehele Europese Unie worden getraceerd. De informatie over de bankrekeningen wordt alleen aan de rechter ter beschikking gesteld. De rechter bepaalt vervolgens in de EAPO op welke bankrekeningen beslag mag worden gelegd.

Termijnen
Als er nog geen gerechtelijke uitspraak is, moet de bevoegde rechter uiterlijk op de tiende werkdag na indiening beslissen op het verzoek om een Europees bankbeslag te leggen. Indien er wel al een gerechtelijke uitspraak is, dient de bevoegde rechter uiterlijk op de vijfde werkdag na indiening een beslissing op het verzoek genomen te hebben. Als er na het verkrijgen van een EAPO eenmaal beslag is gelegd, zijn banken op grond van de nieuwe Europese Verordening banken verplicht om de schuldeiser binnen drie werkdagen te laten weten of en in hoeverre het beslag doel heeft getroffen. Deze relatief korte termijn is gunstig voor de schuldeiser. Zeker als de schuldeiser nog niet zeker weet of het zinvol is om een gerechtelijke procedure te starten.

Heeft u een nationaal of internationaal incassogeschil en wilt u meer weten over uw (verhaals)mogelijkheden? Neem dan gerust contact met mij op. Mijn collega’s en ik zijn u graag van dienst.



[1] Verordening (EU) Nr. 655/2014 tot vaststelling van een procedure betreffende het Europees bevel tot conservatoir beslag op bankrekeningen om de grensoverschrijdende inning van schuldvorderingen in burgerlijke en handelszaken te vergemakkelijken.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, het is verstandiger om zo'n lening terug te betalen, desnoods met afspraken of iets dergelijks.

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

En tot slot die garantie waar je mee akkoord mee bent gegaan ,hoe ga je dat uit leggen ,het bedrag kwam pas later te voor schijn, dat zegt die rechter ook dan had je dit maar niet moeten kiezen. natuurlijk is het een hoop geld dan is toegestaan,maar,

ik geloof nooit dat ze hier naar de rechtbank gaan maar juist daar in Estland, of in Engeland en dan moet je ticket kopen ,ben je nog veel meer kwijt en dan ook nog eens verliezen,ik zag het al helemaal voor me, toen dacht ik maak mooi een afspraak.dan betaal ik het bedrag wat ik heb geleend plus 200 incasso kosten dan ben ik er ook vanaf,heb toch een half jaar uitstel gekregen.

robert80
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 apr 2018 18:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robert80 »

witte angora schreef:Kortom, het is verstandiger om zo'n lening terug te betalen, desnoods met afspraken of iets dergelijks.
precies

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Robbert, eerst ben je de domme jongen die een lening aangaat bij Ferratum en dan ineens ga je uitleggen hoe een buitenlandse procedure werkt!

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

youss schreef: Robert 80 is niks meer dan een medewerker van Ferratums Klantenservice die wellicht mensen aanspoort zo snel mogelijk geld terug te betalen zodat zijn bedrijf geld kan maken.
Heb je daar ook maar enig hard bewijs voor? Anders diskwalificeer je jezelf helaas wel keihard. Roepen dat andere forum gebruikers medewerkers zijn van bedrijf X, omdat hun mening je niet aanstaat zonder keihard bewijs is nu niet echt een heel nette manier van discussiëren.

Plaats reactie