Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

janesje16 schreef:
21 jun 2019 22:49
er zijn er ook die horen niks meer van t en l
Maar u dus wel. U vergeten ze niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Draai het eens om. Als U geld van iemand te goed heeft, laat U het erbij zitten? Of wilt U het proberen terug te krijgen, hoe lang het ook duurt?

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Theotrucker schreef:
21 jun 2019 23:56
Draai het eens om. Als U geld van iemand te goed heeft, laat U het erbij zitten? Of wilt U het proberen terug te krijgen, hoe lang het ook duurt?
Waarom gaat T&L dan niet over tot dagvaarden?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
22 jun 2019 07:55
Theotrucker schreef:
21 jun 2019 23:56
Draai het eens om. Als U geld van iemand te goed heeft, laat U het erbij zitten? Of wilt U het proberen terug te krijgen, hoe lang het ook duurt?
Waarom gaat T&L dan niet over tot dagvaarden?
Da’s wel zo’n beetje de meest retorische vraag van het topic :wink:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Juist dat, de druk die er ligt. Niet weten wat en wanneer er iets gebeurd. Dat is die Macht die elke dag groter wordt. Wat gaan ze doen? Komt er een deurwaarder, komt er een rechtszaak? Bestaat gratis geld eigenlijk wel? Ik ben het nog nooit tegengekomen!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik wacht ook op de dagvaarding maar blijkbaar heeft onze Deurwaarder het hier te druk om die te bezorgen :mrgreen: !

Wel lees ik nu andere voorwaarden dan die ik heb....
Onder welke heeft U afgesloten?
De laatste zijn onder Europese rechten en dan moet je de garantkosten helaas wel betalen!
In Nederlandse taal onder rechten van ander land afgesloten moet je dat land de regels respecteren!

Ik heb nog onder oude toenmalige gesloten en daarom, volg niet zomaar mijn advies als je in 2018 of 2019 geleend hebt!

Zelf beschik ik nu over 8 verschillende voorwaarden maar helaas, ik zie geen datum op die PDF bestanden en de download datum is niet geldig. Verder weet ik niet de invoer en aanpas datums en of er nog meer zijn!

Het is dus mogelijk dat er 8 rechtszaken moeten komen wegens de aangepaste voorwaarden bij afsluiten!
Dan is studio vol met andere klagers ook niet mogelijk tenzij we dezelfde afsluit periode hebben.

Vermoedelijk hebben ze dit meerdere keren een beetje aangepast om de gaten te dichten.
Maar een uitspraak rechtbank geeft niet aan onder welke versie het is afgesloten.

Zelf vermoed ik dat ze een verse lening met huidige voorwaarden voor de rechter zullen brengen....
en met die uitspraak de oude ook proberen binnen te halen.
Dit hebben andere Dubieuze bedrijven in verleden ook wel eens geprobeerd, en als in de eerdere uitspraak geen afsluitdatum staat deze gewoon weigeren want alleen gelijkwaardige mag je op die manier afhandelen.

Gezien de aanpassingen en vele hebben de toenmalige voorwaarden niet opgeslagen....
Hun manier om toch deze Woeker Leningen binnen te halen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
22 jun 2019 10:06
De laatste zijn onder Europese rechten en dan moet je de garantkosten helaas wel betalen!
In Nederlandse taal onder rechten van ander land afgesloten moet je dat land de regels respecteren!
Wederom een onjuist standpunt en dus een onjuist advies. Kap daar nou eens mee, je helpt anderen nog meer de ellende in!

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij is die zelf gestookte wodka nog niet op . Man gooi weg die troep ,volgens mij ga je er spoken van zien.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beter lezen Money.....

Ik schreef 8 verschillende voorwaarden!

De laatste is voor mijn twijfelachtig en ik vermoed dat een borg stelling dan wel betaald zou moeten worden!
Maar ik ben geen jurist maar de vele keren aanpassen......

Ik schreef dit ook duidelijk en dat er geen 1 groep en 1 zaak gevoerd kan worden!

Als je niet akkoord ga met huidige nieuwe voorwaarden blijven die bij afsluiten gewoon gelden.
Ik heb nieuwe nooit ontvangen maar gezien online en opgeslagen!

Ik heb de garantkosten nietig verklaard en nooit een tegen bewijs gekregen en wacht op een willekeurige Deurwaarder die Dagvaarding komt brengen!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
22 jun 2019 12:01
Beter lezen Money.....

Ik schreef 8 verschillende voorwaarden!
Beter stoppen met onzin schrijven komkommer. Want je verkoopt hier continu leugens, tegen beter weten in. En dat is kwalijk.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat iemand al die bijdragen van Komkommertijd ook maar voor één procent serieus neemt.

Maar blijkbaar vind de moderatie al die onzin en complete onwaarheden wel prima. Jammer.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Het kan goed zijn dat de vordering van Ferratum is verkocht aan een incassobureau, en die incassos op grote schaal plaatsvinden door T&L. Wellicht weten ze dat de vorderingen wellicht niet geind kunnen worden, sommige mensen betalen gewoon vrijwillig of zijn niet op de hoogte van hun rechten.

Het is de vraag of er naar de rechter zal worden gestapt. Je weet het nooit zeker. Zal aan hun budget liggen en het risico dat de vordering wordt afgewezen.

Gezien het inderdaad dubieus klinkt, althans maak ik op, zou ik inderdaad de vordering c.q. de hoogte betwisten schriftelijk wel te verstaan. Laat de eiser maar onderbouwen waarom de vordering klopt. Voorts zal hij moeten aantonen dat je de algemene voorwaarden hebt geaccepteerd. Zo even op de site zetten is niet voldoende. Wellicht kan T&L dat helemaal niet bewijzen (indien Ferratum uit beeld is) en als verweerder kan je zelfde rechten inroepen jegens de opkoper van de vordering.

Ik zou niet zondermeer betalen indien je niet op de hoogte was van de kosten etc. Mijn mening dan, als jurist.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Volgens mijn is T&L een buitenlandse dochter firma van Ferratum en geen opkoper....
Ze doen alsof ze zelfstandig zijn.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ellie

De leners waren dus juist allemaal wel op de hoogte van de kosten.

Maar daar gaat het in dit topic helemaal niet over.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Lady1234 schreef:
22 jun 2019 23:13
@ellie

De leners waren dus juist allemaal wel op de hoogte van de kosten.

Maar daar gaat het in dit topic helemaal niet over.
@Ludy, technisch maakt het niet uit wat er in je hoofd zit maar wat er bewezen kan worden. Indien men jouw adviezen opvolgt kun je maar beter direct je faillissement aanvragen haha.

De vraag op pagina 1 gaat wel over de kosten. Ik hoor je wel indien je wel een bijdrage wilt doen?

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

OK ik laat het...
Laatst gewijzigd door ElleFlowers op 23 jun 2019 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sorry Elle, maar verdiep je even in het onderwerp alsjeblieft.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Moneyman schreef:
22 jun 2019 23:51
Sorry Elle, maar verdiep je even in het onderwerp alsjeblieft.
Excuses...ik heb inderdaad te snel gereageerd. Het verhaal is inderdaad complex. Ik zie dat er conflict is over de rente en er tevens niet afgelost is op de som.

Er is niet betaald en nu is de som verhoogd met een rente van rond de 14%.

TS staat niet heel sterk als deze zich op nietigheid beroept mijns inziens. De lening had al moeten worden afgelost maar is niet gebeurd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Iedereen hoopt op gratis geld!

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

ElleFlowers schreef:
23 jun 2019 00:16
TS staat niet heel sterk als deze zich op nietigheid beroept mijns inziens. De lening had al moeten worden afgelost maar is niet gebeurd.
De rechter haalt een rode streep door die hele lening. Wat overblijft is de hoofdsom, als onverschuldigde betaling
ElleFlowers schreef:
23 jun 2019 00:16
Er is niet betaald en nu is de som verhoogd met een rente van rond de 14%.
In Loanrider uitspraak wees de rechter de rente pas toe vanaf de dag van de dagvaarding. En dat is de wettelijke rente, stuk lager dan die 14%.

Plaats reactie