Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Heeft Juriste Elle Flowers mijn Wodka gestolen?

De rente van 13,99% die ze rekenen is 100% legaal en moest met hoofdsom betaald worden.
Echter, binnen Nederland en ze hebben .nl site en een Nederlands kantoor en telefoon nummer en adres...
Dus die garant kosten mogen wel, mits het totaal maar op 14% of lager bleef en daar zit het probleem!

Als je een flits lening van 1 maand wilde van €1000,- x14% :12 maanden = € 1011,67
Met de garantkosten kom je op meer dan 50% per maand of 600% op jaarbasis gezien die tabel!
600% totale kosten mag niet, 14% is maximale voor hier uitgegeven en niet duidelijk naar
buitenlandse voorwaarden verwezen leningen!


De kans is zeer groot dat ik na ontvangst van 2 jaren terug beloofde oproep voor
rechtbank €1011,67 + wettelijke rente moet betalen...
En de claim van hun die vele malen hoger is word afgewezen!

Bij een afgewezen Claim zouden alle rechtbank kosten ook voor hun komen en dat is meer als €1100,- wat het over enkele jaren zou worden!

Het buitenlandse incasso bureau Trut&Law is hier niet gevestigd en opgericht door zelfde eigenaren als Ferratum!
Ik hoop dat ze het elders in Europa gaan uitvoeren want met bewezen Nederlands recht is het nog lastiger daar te doen.
Zij beweren nu vaak onder een ander Europees land te werken en die rechten gelden.

Geld lenen kost geld is toch echt een Nederlandse regel waardoor ze de indruk wekken onder Nederlandse recht uit te lenen!
Ja, fouten kunnen veel geld kosten en hoe bewijs je dat je onder rechten van een ander land uitgeleend hebt en dat duidelijk hebt gemaakt?

Door wel terug te betalen geleende vervalt de noodzaak voor rechtszaak dus ik weiger uit principe te betalen!
Ooit in 2010 voor dubbeltje 1 Bitcoin gekocht dus voor €0,10 kan ik nog geld over houden als ik veroordeeld zou worden voor alle kosten als het wel fout ging!

Ik ga voor principe, niet voor gratis geld, dat ik graag wil schenken na de winst!
Om te voorkomen dat ik niet gedagvaard word ga ik werkelijk geleende bedrag hier niet noemen!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ElleFlowers schreef:
22 jun 2019 23:18
Lady1234 schreef:
22 jun 2019 23:13
@ellie

De leners waren dus juist allemaal wel op de hoogte van de kosten.

Maar daar gaat het in dit topic helemaal niet over.
@Ludy, technisch maakt het niet uit wat er in je hoofd zit maar wat er bewezen kan worden. Indien men jouw adviezen opvolgt kun je maar beter direct je faillissement aanvragen haha.

De vraag op pagina 1 gaat wel over de kosten. Ik hoor je wel indien je wel een bijdrage wilt doen?
Ik kan mij voorstellen dat u, voordat u een reactie plaatst, niet eerst ruim 100 pagina’s gaat lezen, maar het is toch wel verstandig enigszins te weten waar het in dit topic over gaat voordat u een bijdrage plaatst.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Naar aanleiding van Pag 1;

Ik heb ooit in 2017 geprobeerd zonder hun garant een lening af te sluiten maar dat was niet mogelijk.
Elke andere garantsteller is geweigerd!

Dus koppel verkoop en boven de 14%, de vraag van Topic starter is duidelijk, ze eisen volle bedrag en niet lening + rente.
Als ze hiermee 1 jaar wachten voor ze ooit een incasso sturen is dit onnodig laten oplopen van kosten onredelijk.

Door bewust op 13.99% te gaan zitten is een bewijs dat ze volgens Nederlandse recht een lening aanbieden!
Maar extra lang laten oplopen en een in Nederland afgesloten lening + achterstand niet bij BKR melden is ook fout.

Ik kan nu moeiteloos een iPhone kopen op afbetaling omdat ik geen wanbetaler ben volgens BKR!
Zelfs mijn hypotheekbank die ook controleerde kon geen enkel stuk aanleveren, ik moest zelf dit tonen en zij verklaarden dit als ongeldig en geen schuld.

Geld lenen kost geld..... dat is in geen enkel ander land gebruikt dus ze moeten gewoon aan onze wettelijke eisen voldoen.

Als ik van de buren geld leende hebben zij hetzelfde als bij Ferratum, nauwelijks rechten!

Je hoeft geen 100 pagina's te lezen, pag 1 heeft al 80% van alle goede antwoorden!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@komkommertijd

Ook deze reactie staat weer vol met dezelfde onzin en onjuistheden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ lady 1234,

probeer eens zelf zonder garantstelling daar te lenen, kan niet!

Ook een telefoon kopen na lenen + wanbetaler geworden is gewoon mogelijk.... aan BKR regels voldoen ze niet.

En binnenkort is bij hun T&L al ruim 2 jaren...

Niets mis mee mits je goed leest en elke alinea apart.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Niet iedereen is op zoek naar gratis geld en is trots wanbetaler te zijn.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
23 jun 2019 12:20
Niets mis mee mits je goed leest en elke alinea apart.
Zelfs als je je alinea’s apart leest, blijven het onwaarheden en onzin.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

@komkommertijd. Ik probeer je reactie te begrijpen. Ik denk dat het BKR alleen de gegevens van de aangesloten kredietverstrekkers (en die zijn verplicht om het door te geven, achterstanden schulden etc) vermeldt. Ferratum valt blijkbaar niet onder toezicht van de AFM. Ze zitten volgens de krant nu in Liverpool. Strikt genomen zou dus de Engelse toezichthouder over de vergunning dus gaan. En zal Ferratum wellicht aan andere instanties daar gelijk aan BKR melden.

Ik denk dat BKR daarom de gegevens niet heeft en dus je bij een hypotheek zelf zal moeten aangeven welke schulden je hebt.

Wat betreft die rente schijnt de 14% rente/grens wel van toepassing te zijn op consumentenkrediet indien je in NL woont maar van Ferratum leent. Er is een vonnis uit 2017 waaruit dit blijkt.

Het laten oplopen van de rente is inderdaad een goede vraag. Naar Nederlands recht is dit geregeld. Er was NL recht toch van toepassing verklaard?

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

ElleFlowers schreef:
24 jun 2019 19:29
@komkommertijd. Ik probeer je reactie te begrijpen.
Dat kun je mogelijk beter niet doen, onze Komkommer loopt hier al tijden te trollen.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

ik kan op de site van Ferratum geen algemene voorwaarden vinden maar via google heb ik wel wat voorwaarden van ze gevonden. De voorwaarden passen UK recht toe op de consumentenkredietovereenkomst. Verder een forumkeuze welke niet exclusief is voor de Engelse rechter. Ik denk echter dat dagvaarden niet kan voor de Engelse rechtbank gezien de richtlijn van de EU 2008/28 inzake consumentenkrediet.

Indien er geen goede of juiste informatie is verstrekt over het krediet kan je de overeenkomst vernietigen. Zie hier een uitspraak wat er dan gebeurt en wat je moet betalen nog:

https://www.recht.nl/rechtspraak/uitspr ... :2018:7970

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Ellen Flowers,

Deze website is regelmatig aangepast en de voorwaarden zijn afhankelijk datum lening en niet online te vinden.


Een lening volgens Engels recht.
Een garant stelling van Baltische staat, enkele keren gewisseld... weet niet meer welke nu is....
Als ik de Engelse niet betaalde moet de garantsteller dit vergoeden aan het Engelse Ferratum, en dan proberen bij mijn te halen.


Dat Trust & Low dochter zijn doet er niet toe, het is juridisch een ander bedrijf en een garantie moet bij wanbetaling Ferratum uitbetalen en dan moet Trust & Law mijn voor de rechter roepen, niet Ferratum!

Ik denk dat ze gezien mijn 8 eerder opgeslagen voorwaarden niet 100% goed zitten.
En volgens de huidige voorwaarden, ik heb toen afgesloten dus huidige gelden niet.

Als je Ellen Flowers niet de juiste versie van de voorwaarden kunnen geven die op datum lening bewijsbaar de goede was.....
Is seponeren enige wat over bleef.

En ik hoop jou Ellen binnenkort als Jurist te kunnen inhuren.
En binnenkort is gezien de incasso bureau belofte al ruim 2 jaren!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@elleflowets

Uw link gaat toch over een compleet andere zaak en is niet vergelijkbaar met die leningen van Ferratum en de garantkosten.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Nee dat denk ik niet eigenlijk. Ferratum is blijkbaar onduidelijk of je kan dat stellen dat je niet op de hoogte was van de kosten en ze niet duidelijk zijn. Dan vernietig je de overeenkomst etc.

Ferratum kan wellicht niet meer alle informatie hebben die ze hadden moeten verstrekken aan de kredietnemer voordat deze de lening aanging. Verder hebben ze nog wat andere belangrijke verplichtingen volgens de EU richtlijn. Ferratum kan mijns inziens niet aantonen dat ze duidelijk zijn in haar voorwaarden.

Dit vonnis maakt duidelijk wat er in een vergelijkbaar geval gebeurde. De kredietnemer moest wel terugbetalen maar niet met de geeiste rente en kosten maar wel vertragingsrente etc.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De garantsteller moet Ferratum schadeloos stellen!

En laten dat nu moeder en dochter zijn.
Hopelijk heb ik binnenkort een uitnodiging via de deurwaarder bezorgd.
Ik wacht zelf al 2 jaren en er zijn er van ruim 4 jaren bij mijn bekend!

Ellen, ik wil graag jou als Juriste maar als ze al zo traag zijn....... hopelijk kun je over een groot aantal jaren met mijn Urn de nabestaande verdedigen als ik er niet meer ben... over een jaar of 30?

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Trust incasso belt dus blijkbaar alleen en stuurt geen brieven of emails? Ze nemen dan niet erg veel moeite. Indien er geen schriftelijke communicatie is geweest over een claim etc en aanzegging van incassomaatregelen of inschakelen van een rechter pakken ze het niet goed aan.

Ze zullen dus naar een NL rechter moeten en dan uitleggen wat ze aan het doen zijn, dat ze geen schriftelijke vorderingen hebben maar wel hebben gebeld?

De vordering van krediet verjaart 5 jaar nadat deze opeisbaar is geworden.

De kredietgever moet wel een briefje sturen uiteraard, anders staan ze met niets na 5 jaar (althans lastig te bewijzen).

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Kan Post NL met forum info hier bewijzen dat alle Trust & Law brieven 5 jaren lang goed bezorgd zijn als het niet aangetekend is?

Ik vermoed dat dat telefoontje niet voldoende was.
Maar als je daarin tot 3x een deurwaarder met uitnodiging rechtbank beloofde, binnenkort....

Ja ik heb die opgenomen en daar zijn ze dus al de fout mee in gegaan.
Alle niet bekende of geheime nummers meen ik op, en rommel wis ik weer....
Deze zeker niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Komkommer ze laten je nog eerst een paar jaar zweten. Dat kan met de asbest in een zaak. Krijg je misschien korting.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

@kom

Je kan lastig stellen dat er geen enkele brief zou zijn aangekomen. Indien Trust/Ferratum de brieven overlegd met de verzenddata is het geen goed argument i.e. ontkennen dat je niet ontvangen hebt. Rechters gaan daar niet goed in mee. PostNL heeft geen gegevens van gewone post. Aangetekende post wel. In ieder geval dat er verstuurd is en dat je het wel of niet hebt opgehaald bij het postkantoor.

Indien er continue gedreigd wordt met rechtsmaatregelen en daar steeds geen opvolging aan wordt gegeven kan je op een gegeven moment wel stellen dat het onredelijk is om verjaring op dergelijke wijze te stuiten (maar het is nog niet verjaard).

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@elleflowers

Als ik uw adviezen zo lees, kan ik ook mijn juristen diploma wel even gaan ophalen.

Verdiep u eens even in de mores van de buitenlandse flitskredieten zou ik zeggen.

En vergeet die onzin van Komkommertijd.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Beste Lady1234, dat zou mooi zijn toch? Kun je ook uitleggen waarom je mijn posts onjuist vindt?

Ferratum zalnaar mening van Trouw waarschijnlijk niet naar de rechter gaan omdat ze daarmee risico lopen dat al hun leningen hetzelfde lot zouden kunnen ondergaan (vernietiging overeenkomst).

https://beta.trouw.nl/nieuws/het-flitsk ... ~b40a96b2/

Plaats reactie