Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Lady1234

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 jun 2019 00:07

@elleflowets

Uw link gaat toch over een compleet andere zaak en is niet vergelijkbaar met die leningen van Ferratum en de garantkosten.

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers » 25 jun 2019 00:19

Nee dat denk ik niet eigenlijk. Ferratum is blijkbaar onduidelijk of je kan dat stellen dat je niet op de hoogte was van de kosten en ze niet duidelijk zijn. Dan vernietig je de overeenkomst etc.

Ferratum kan wellicht niet meer alle informatie hebben die ze hadden moeten verstrekken aan de kredietnemer voordat deze de lening aanging. Verder hebben ze nog wat andere belangrijke verplichtingen volgens de EU richtlijn. Ferratum kan mijns inziens niet aantonen dat ze duidelijk zijn in haar voorwaarden.

Dit vonnis maakt duidelijk wat er in een vergelijkbaar geval gebeurde. De kredietnemer moest wel terugbetalen maar niet met de geeiste rente en kosten maar wel vertragingsrente etc.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 25 jun 2019 00:24

De garantsteller moet Ferratum schadeloos stellen!

En laten dat nu moeder en dochter zijn.
Hopelijk heb ik binnenkort een uitnodiging via de deurwaarder bezorgd.
Ik wacht zelf al 2 jaren en er zijn er van ruim 4 jaren bij mijn bekend!

Ellen, ik wil graag jou als Juriste maar als ze al zo traag zijn....... hopelijk kun je over een groot aantal jaren met mijn Urn de nabestaande verdedigen als ik er niet meer ben... over een jaar of 30?

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers » 25 jun 2019 00:29

Trust incasso belt dus blijkbaar alleen en stuurt geen brieven of emails? Ze nemen dan niet erg veel moeite. Indien er geen schriftelijke communicatie is geweest over een claim etc en aanzegging van incassomaatregelen of inschakelen van een rechter pakken ze het niet goed aan.

Ze zullen dus naar een NL rechter moeten en dan uitleggen wat ze aan het doen zijn, dat ze geen schriftelijke vorderingen hebben maar wel hebben gebeld?

De vordering van krediet verjaart 5 jaar nadat deze opeisbaar is geworden.

De kredietgever moet wel een briefje sturen uiteraard, anders staan ze met niets na 5 jaar (althans lastig te bewijzen).

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 25 jun 2019 00:42

Kan Post NL met forum info hier bewijzen dat alle Trust & Law brieven 5 jaren lang goed bezorgd zijn als het niet aangetekend is?

Ik vermoed dat dat telefoontje niet voldoende was.
Maar als je daarin tot 3x een deurwaarder met uitnodiging rechtbank beloofde, binnenkort....

Ja ik heb die opgenomen en daar zijn ze dus al de fout mee in gegaan.
Alle niet bekende of geheime nummers meen ik op, en rommel wis ik weer....
Deze zeker niet.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 25 jun 2019 00:45

Komkommer ze laten je nog eerst een paar jaar zweten. Dat kan met de asbest in een zaak. Krijg je misschien korting.

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers » 25 jun 2019 00:50

@kom

Je kan lastig stellen dat er geen enkele brief zou zijn aangekomen. Indien Trust/Ferratum de brieven overlegd met de verzenddata is het geen goed argument i.e. ontkennen dat je niet ontvangen hebt. Rechters gaan daar niet goed in mee. PostNL heeft geen gegevens van gewone post. Aangetekende post wel. In ieder geval dat er verstuurd is en dat je het wel of niet hebt opgehaald bij het postkantoor.

Indien er continue gedreigd wordt met rechtsmaatregelen en daar steeds geen opvolging aan wordt gegeven kan je op een gegeven moment wel stellen dat het onredelijk is om verjaring op dergelijke wijze te stuiten (maar het is nog niet verjaard).

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 jun 2019 01:02

@elleflowers

Als ik uw adviezen zo lees, kan ik ook mijn juristen diploma wel even gaan ophalen.

Verdiep u eens even in de mores van de buitenlandse flitskredieten zou ik zeggen.

En vergeet die onzin van Komkommertijd.

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers » 25 jun 2019 01:28

Beste Lady1234, dat zou mooi zijn toch? Kun je ook uitleggen waarom je mijn posts onjuist vindt?

Ferratum zalnaar mening van Trouw waarschijnlijk niet naar de rechter gaan omdat ze daarmee risico lopen dat al hun leningen hetzelfde lot zouden kunnen ondergaan (vernietiging overeenkomst).

https://beta.trouw.nl/nieuws/het-flitsk ... ~b40a96b2/

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 jun 2019 08:56

@Elleflowers

“Trust incasso belt dus blijkbaar alleen en stuurt geen brieven of emails? Ze nemen dan niet erg veel moeite. Indien er geen schriftelijke communicatie is geweest over een claim etc en aanzegging van incassomaatregelen of inschakelen van een rechter pakken ze het niet goed aan. “

Als u de reacties gelezen zou hebben, dan zou u weten dat de leners post krijgen.En als u de reacties gelezen zou hebben dan moet u toch begrijpen dat Komkommertijd hier sprookjes vertelt.

Men mag toch verwachten dat een jurist eerst leest.

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers » 25 jun 2019 09:02

@lady1234567, 107 pagina's vol met jouw posts?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 jun 2019 09:07

ElleFlowers schreef:
25 jun 2019 09:02
Tja, een echte jurist.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 25 jun 2019 09:20

ElleFlowers schreef:
25 jun 2019 09:02
Sorry Ellen, maar het heeft totaal geen nut om de discussie nog een keer volledig over te doen omdat jij nu nieuw in het topic komt en je niet inleest. De status quo met betrekking tot de flitskredieten is volkomen helder, zowel qua jurisprudentie als in dit topic.

De ruis die komkommertijd standaard toevoegt moet je gewoon negeren, iedereen die hier serieus meeleest weet dat al lang.

anna1961

Ongelezen bericht door anna1961 » 25 jun 2019 10:49

Op naar de 200 pagina's........🙄

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 25 jun 2019 13:24

Lady 1234 heeft niet alle pagina's gevuld... ik, Money en vele anderen ook!

Dus Ellen, juridisch alles naar 1 persoon toe schrijven is vreemde bewering waar zelfs ik niet achter kan staan! :mrgreen:

Mr-rvb

Ongelezen bericht door Mr-rvb » 14 jul 2019 11:58

Sinds ik T&L afgelopen Januari een mail had gestuurd met betwisting en berekening met uitleg, dat ik volgens het nederlandse recht hun al meer had betaald m.b.t eerdere leningen, dan het bedrag wat zij van mij eisten.
Heb ik na deze onderstaande mail van hun, afkomstig van eind Januari, helemaal niks meer van ze ontvangen.

'Geachte heer xxxxxxxxx,

Hierbij bevestigen wij u dat wij uw e-mail inzake dossiernummer xxxxxxxxx in goede orde hebben ontvangen. Wij zullen cliënte informeren omtrent uw standpunt dat u niet bereid bent om de openstaande vordering in der minne te voldoen. Het is nu aan haar om een beslissing te nemen omtrent het nemen van eventuele vervolgmaatregelen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

xxxxxxxxxxx
Trust and Law Incassoservices B.V.'

Waarschijnlijk zien ze nu toch in dat ik 1 van diegene bent die in zijn gelijk staat en waar niets meer valt te halen.
Sterker nog, dat zij mij anders zelfs terug zouden moeten betalen na de gehele berekening over alle eerder opgenomen leningen.
Aangezien ze al mijn bewijs betreft dat, nu ook hebben kunnen inzien.

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 14 jul 2019 14:24

Mr-rvb schreef:
14 jul 2019 11:58
Sinds ik T&L afgelopen Januari een mail had gestuurd met betwisting en berekening met uitleg, dat ik volgens het nederlandse recht hun al meer had betaald m.b.t eerdere leningen, dan het bedrag wat zij van mij eisten.
Heb ik na deze onderstaande mail van hun, afkomstig van eind Januari, helemaal niks meer van ze ontvangen.

'Geachte heer xxxxxxxxx,

Hierbij bevestigen wij u dat wij uw e-mail inzake dossiernummer xxxxxxxxx in goede orde hebben ontvangen. Wij zullen cliënte informeren omtrent uw standpunt dat u niet bereid bent om de openstaande vordering in der minne te voldoen. Het is nu aan haar om een beslissing te nemen omtrent het nemen van eventuele vervolgmaatregelen.

Hoogachtend,

xxxxxxxxxxx

Waarschijnlijk zien ze nu toch in dat ik 1 van diegene bent die in zijn gelijk staat en waar niets meer valt te halen.
Sterker nog, dat zij mij anders zelfs terug zouden moeten betalen na de gehele berekening over alle eerder opgenomen leningen.

Ik zou daar niet direct op rekenen. Mogelijk dat je geluk hebt, maar het kan ook maar zo zijn dat ze over een jaar weer beginnen met contact opnemen. Daar kan een "radiostilte" van een half jaar niet direct wat over zeggen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 14 jul 2019 14:29

Dat zien ze dus helemaal niet in en dat staat er ook niet. Ze geven de opdracht terug aan de opdrachtgever, dat is alles.

Mr-rvb

Ongelezen bericht door Mr-rvb » 14 jul 2019 14:32

Cro schreef:
14 jul 2019 14:24
Mr-rvb schreef:
14 jul 2019 11:58

'Geachte heer xxxxxxxxx,

Hoogachtend,

xxxxxxxxxxx

Ik zou daar niet direct op rekenen. Mogelijk dat je geluk hebt, maar het kan ook maar zo zijn dat ze over een jaar weer beginnen met contact opnemen. Daar kan een "radiostilte" van een half jaar niet direct wat over zeggen.
Geluk?
Ik ben zowiezo op dit moment verliezer omdat ik ze al veels te veel betaald heb in het verleden.

Maar ja inderdaad misschien is een half jaar nog wel te kort.
Maar toch nog steeds is het wel appart waarbij eerst overspoelt met brieven en mails. Hierna ineens helemaal niets meer.

Ik wacht het allemaal nog wel even af.

Zal nog wel wat plaatsen dan over een half jaar of ik nog wat heb gehoord ;)

Mr-rvb

Ongelezen bericht door Mr-rvb » 14 jul 2019 14:35

Lady1234 schreef:
14 jul 2019 14:29
Dat zien ze dus helemaal niet in en dat staat er ook niet. Ze geven de opdracht terug aan de opdrachtgever, dat is alles.
Pffff....
Ik heb het toch niet over die brief zelf.
Ik heb het erover dat ik sindsdien helemaal niets meer heb gehoord....
Gaf alleen aan dat dat de laatste mail was die ik toen had ontvangen...
Wat er ook instaat.

Wel frappant dat ik ook echt helemaal niks meer van ze hoor..

Oh en ik zei waarschijnlijk...
Niet zeker weten....

Plaats reactie