Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Wonderboefje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2019 01:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Wonderboefje »

Ik had een tijdje teruh een lening gedaan bij Ferratum, maar ik las dus veel over; niet terugbetalen. Uhm, ik zit nu te twijfelen om het terug te betalen aangezien ze het erg hoog hebben gemaakt. En kunnen ze uberhaupt een deurwaarder langs sturen? Dat kunnen ze toch niet?

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Afba schreef:
27 okt 2019 23:28
Wat te doen?
Even de laatste paar pagina's van dit topic lezen en je weet alles.
Wonderboefje schreef:
28 okt 2019 01:14
En kunnen ze uberhaupt een deurwaarder langs sturen? Dat kunnen ze toch niet?
Dat kunnen ze wel, maar doen ze (voorlopig) niet. Verder hetzelfde advies als hierboven.

Wonderboefje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2019 01:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Wonderboefje »

Hoe verklaar ik een overeenkomst nietig? Volgens mij denk ik te moeilijk. Maar ik vraag het voor de zekerheid maar, ik wil namelijk alleen het resterende bedrag wat ik heb geleend terugbetalen en niet het garantbedrag.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Zo'n nietigverklaring lijkt me niet al te moeilijk:
"Bij eerdere rechterlijke uitspraak is gebleken dat geboden constructie niet voldoet aan Nederlandse wet, die rente op consumentenkrediet limiteert tot 14%. Bij die rechterlijke uitspraak is gebleken dat alle kosten, waaronder de garantkosten, inbegrepen dienen te zijn bij dit maximale rentepercentage. Bij geboden constructie is dit niet het geval, geboden constructie is volgens Nederlands recht niet toegestaan.
Daarom vernietig ik hierbij deze de overeenkomst. Alle reeds gedane betalingen onderling zijn hiermee onverschuldigd geworden, en zullen verrekend worden."

Ongetwijfeld zal een ander mooiere/betere tekst ophoesten…..maar als je de hoofdsom voldoet hoor je er nooit meer wat van

kzn
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2019 18:43

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door kzn »

Hoe kan ik je bereiken? :)

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kzn schreef:
03 nov 2019 19:04
Hoe kan ik je bereiken? :)
Wie wilt u bereiken?

kzn
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2019 18:43

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door kzn »

Oh sorry, sacredfour zou ik graag bereiken ivm. mijn lening bij Ferratum.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Klik op zijn naam, dan kunt u een persoonlijk bericht sturen.

Artez28
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2019 19:56

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Artez28 »

Goedenavond,


Zojuist ben ik telefonisch gebeld vanuit Pactum debiteuren beheer en gaven ze aan dat de totale leenbedrag inclusief garantsteller moet betalen.
Het gaat om 1500€ en 600€ garantsteller.
Eerder heb ik ook van ze geleend en altijd netjes betaald maar nu had ik dit nodig i.v.m omstandigheden. Ze heeft me gemaild dat de dossier aan Trust and Law Incassoservices B.V.
Ik zie dat er meerdere mensen zijn die ook iets afgesproken heeft met dit incasso bedrijf.
De lening die ik ontvangen heb ga ik ook uiteraard betalen maar de garantsteller is best hoog voor dit bedrag (mijn mening ).

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan oppaken ?

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Artez28 schreef:
13 nov 2019 20:05
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan oppaken ?
Lees even de laatste pagina's van dit topic, dan weet je alles. Is e dan nog iets onduidelijk, dan horen we het wel ;)

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/a ... oekerrente

Laten we nu hopen dat de AFM hier gelijk werk van gaat maken na 1 januari 2020

heb je een probleem met Ferratum, meldt je dan aan op onze site: Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Geen idee wat die nieuwe wetgeving nu bewerkstelligt. De rechter verscheurde die contracten van buitenlandse flitskrediet aanbieders al.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sacredfour schreef:
19 nov 2019 15:21
https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/a ... oekerrente

Laten we nu hopen dat de AFM hier gelijk werk van gaat maken na 1 januari 2020

heb je een probleem met Ferratum, meldt je dan aan op onze site: Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies.
Zal vast niet met terugwerkende kracht gaan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

16again schreef:
19 nov 2019 19:42
Geen idee wat die nieuwe wetgeving nu bewerkstelligt. De rechter verscheurde die contracten van buitenlandse flitskrediet aanbieders al.
Als dat zo is, heb ik mazzel en vele pech die wel betaalden?
Net gebeld, moet voor Donderdag 21 betaald hebben, anders starten ze een rechtszaak.

Vraag ik datum zitting, nee, eerst betalen, maar dan loop ik die zitting mis!
Als ze niet eens goed luisteren, dan maar scheidsrechter fluitje gebruiken, en toen hoorde ik van de dame *** en zo...
Ja, daar maakt Radar altijd *** van.

Had 11 maanden niets gehoord, bellen ze zomaar..... en ik maar wachten op die beloofde en gegarandeerde zitting bij rechtbank.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 54568.html

Dit is de wet die januari 2020 in werking zal treden.
Ik ben benieuwd of Ferratum in 2020 Nederland zal verlaten of dat ze toch een rechtszaak met de AFM gaan afwachten.
Hoe dan ook dit is goed nieuws!

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

sacredfour schreef:
20 nov 2019 10:43
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 54568.html

Dit is de wet die januari 2020 in werking zal treden.
Ik ben benieuwd of Ferratum in 2020 Nederland zal verlaten of dat ze toch een rechtszaak met de AFM gaan afwachten.
Hoe dan ook dit is goed nieuws!
Aan de ene kant inderdaad goed nieuws, aan de andere kant, waar gaat deze groep mensen hun geld nu vandaan halen. Ik hoop dat ze ook daar goed over nagedacht hebben zodat deze mensen niet terug gaan vallen op criminaliteit of gaan lenen van criminelen die wat minder aardig zijn wanneer je niet terugbetaald dan een bedrijf als Ferratum.

Vergis je immers niet, een bedrijf als Ferratum is hier actief omdat er vraag is naar de producten die ze aanbieden. Als er geen vraag geweest zou zijn zouden ze hier ook nooit actief geweest zijn. Deze groep mensen gaat niet ineens geen geld meer nodig hebben wanneer het bedrijf waarvan ze lenen er niet meer is.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
20 nov 2019 11:08
Aan de ene kant inderdaad goed nieuws, aan de andere kant, waar gaat deze groep mensen hun geld nu vandaan halen. Ik hoop dat ze ook daar goed over nagedacht hebben zodat deze mensen niet terug gaan vallen op criminaliteit of gaan lenen van criminelen die wat minder aardig zijn wanneer je niet terugbetaald dan een bedrijf als Ferratum.
Nu redeneer je alsof die flitskredieten een maatrschappelijk probleem oplossen. De waarheid is anders. Door flitskredieten met torenhoge rente/kosten komt de doelgroep alleen maar verder in de problemen

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Kees2850 schreef:
20 nov 2019 11:28
@cro maar die mensen kunnen blijven lenen toch? Weliswaar tegen fikse rente van 14 procent. Maar wel zonder die "criminele" garantstellingen.
Is toch een vooruitgang.
Nee, dat kunnen ze waarschijnlijk niet, ik verwacht dat vanwege het enorme risico niemand deze groep mensen leningen zal geven tegen "slechts" 14% rente, veel te groot risico tegen veel te weinig opbrengsten.
16again schreef:
20 nov 2019 11:59
Cro schreef:
20 nov 2019 11:08
Aan de ene kant inderdaad goed nieuws, aan de andere kant, waar gaat deze groep mensen hun geld nu vandaan halen. Ik hoop dat ze ook daar goed over nagedacht hebben zodat deze mensen niet terug gaan vallen op criminaliteit of gaan lenen van criminelen die wat minder aardig zijn wanneer je niet terugbetaald dan een bedrijf als Ferratum.
Nu redeneer je alsof die flitskredieten een maatrschappelijk probleem oplossen. De waarheid is anders. Door flitskredieten met torenhoge rente/kosten komt de doelgroep alleen maar verder in de problemen
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat deze groep mensen schijnbaar behoefte heeft aan de mogelijkheid tot het lenen van geld. Hadden ze deze behoefte niet dan zouden dit soort bedrijven immers niet bestaan. En hoewel ik ook geen fan ben van dit soort kredieten zal wel bekeken moeten worden hoe dit nu opgelost moet gaan worden. Je wil immers niet dat deze mensen moeten gaan stelen of gaan lenen bij bijvoorbeeld criminelen of massaal op de pof gaan kopen en dan maar zien waar het schip strand.

Dat die mensen verder in de problemen komen door flitskredieten zal in veel gevallen kloppen, maar dat komen ze ook als ze op andere, minder legale, methoden alsnog aan geld gaan proberen te komen.

Je gaat dit probleem niet oplossen door de mogelijkheden om geld te lenen in te dammen, je moet er voor zorgen dat de behoefte voor deze mensen om geld te lenen wordt weggenomen.

Artez28
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2019 19:56

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Artez28 »

Vandaag heb ik dit mail ontvangen maar moet nog negeren.
Hoe kan ik dit het beste oppakken?
Garantsteller wil ik niet niet betalen, kan ik hiervoor mijn rechtsbijstand inschakelen ?


Tot ons wendde zich Global Finance Guarantee Management OU gevestigd te Tallinn in verband met het verstrijken van de betalingstermijn van onderstaande vordering. U heeft in het verleden een geldlening aangevraagd bij Ferratum (Pluslening). Aangezien is gebleken dat u in verzuim bent met het terugbetalen van de verstrekte lening aan de geldverstrekker, heeft onze opdrachtgever Global Finance Guarantee Management OU onmiddellijk het verschuldigde bedrag aan de geldverstrekker betaald. Ten gevolge van die betaling heeft onze opdrachtgever een vordering op u.

Nu de betalingstermijn is verstreken, bent u in verzuim en is het gehele bedrag opeisbaar geworden. Cliënte stelt u hierbij nog éénmaal in de gelegenheid om de vordering zonder incassokosten te voldoen. Op dit moment bent u een bedrag ad. € 2.133,89 verschuldigd. U moet dit bedrag binnen vijftien dagen betalen, waarbij de termijn aanvangt vanaf het moment dat dit schrijven bij u is bezorgd. U kunt betalen door storting of overboeking op ABN AMRO rekeningnummer NL11ABNA0813046408 t.n.v. Trust and Law te Bleiswijk onder vermelding van uw dossiernummer ............. U kunt ook betalen via iDEAL.

Voor meer informatie over deze vordering kunt u zich wenden tot:

Trust and Law Incassoservices B.V.
Postbus 125
2700 AC Zoetermeer
Tel: 085-273 71 81
e-mail: [email protected]

Indien de termijn van vijftien dagen is verstreken, met inachtneming dat deze termijn aanvangt vanaf het moment dat dit schrijven bij u is bezorgd, bent u naast voornoemde facturen buitengerechtelijke incassokosten, alsmede de daarover berekende BTW verschuldigd.

De incassokosten zullen € 387,30 bedragen. Ik ga ervan uit dat u het niet zover zal laten komen.

Mocht uw betaling deze brief hebben gekruist, dan kunt u dit schrijven uiteraard als niet-verzonden beschouwen en hoeft u de incassokosten niet te betalen. Is dat niet het geval, vertrouw ik erop dat u zorg zult dragen voor tijdige betaling.

Hoogachtend,

Trust and Law Incassoservices B.V.

Postbus 125
2700 AC Zoetermeer
085-2737181
[email protected]
KvK nr: 56180470

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook voor jou:
Moneyman schreef:
15 nov 2019 09:07
Artez28 schreef:
13 nov 2019 20:05
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan oppaken ?
Lees even de laatste pagina's van dit topic, dan weet je alles. Is e dan nog iets onduidelijk, dan horen we het wel ;)

Plaats reactie